Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Stratelibri |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Pravidla
Pravidla jsou online!karta Signs of Gollum?
Než si mohu tuto kartu přiložit k hrdinovi, poté co jsem vyřešil připojenou kartu setkání, tak Signs of Gollum leží ve Staging Area (je ve hře - in play)? Pak když splním např. výpravu 1B, tak kartu (nebo karty) připojím k hrdinovi (nebo hrdinúm), souhlasí?
Deth
tak tohle jsem hrál taky špatně ono totiž "successfully quested" znamená, že hrdinové vyrovnali nebo přebili Threat během Quest fáze. Neznamená to přechod do další fáze Questu. Takže si ten Sign přiložíš na hrdinu, pokud není quest chráněn a splníš úspěšně quest fázi.
To stejné musíš vykonat podmínku na kartě Hunt Begin, že ti přijde do staging area jedna karta navíc, kterou si vybereš ze dvou. S tímhle je ten quest mnohem těžší.
Lumirius
Dík za info, tak toto by mě nenapadlo ani náhodou.
Ještě, že jsem se zeptal. Aspoň to příště nebudu hrát opět špatně.
Jinak, jsem také včera u daného scénáře zapomněl, že vybírám jednu ze dvou, no a já tam dával automaticky tu ze shora balíčku. Však jsem to taky pěkně projel.
Deth
no aby bylo uplně jasno tak ty jsi tam měl dát jednu automaticky z balíčku, ale poté co jsi uspěl a naskládal progress tokeny tak jsi měl ještě tahat další dvě a jednu vybrat.
Jojo byl jsem na tom uplně stejně..."successfull quest" není až tak intuitivní termín.
Lumirius
Abych se vyjádřil přesně, tak já tam dal jednu automaticky a potom dal dvě (hraji simultánně solo hru za dva hráče), jednu za každého hráče. Tedy bez prohlížení tam šly celkem 3 karty.
Chápu, měla jít jedna automaticky, potom za 1. hráče další, ovšem jedna ze dvou a potom další jedna karta za druhého hráče. Hold jsem si to zase nepohlídal a zbytečně si to ztížil.
Lumirius
Mě zase nenapadlo, že by se karta přikládala až po splnění quest karty (nemyslím tím lokace). To by pak encounter karty které se na Signs of Gollum zaměřují celkem postrádaly smysl. Postupuješ asi tak, že questíš opatrně abys quest kartu nedodělal do doby než získáš Sign. Jakmile ho máš, pak se naopak snažíš co nejrychleji hru ukončit. Mají to dobře vymyšlené :-)
Lumirius
Přesně tak, člověk se stále učí a questy jsou dodatečně čím dál těžší. Successfully quested tento guest o dost ztížil - už to takhle /dobře/ hraju asi měsíc.
Teď jsem ale v neofic. faquách narazil na další ňamku u Cesty do Rhosghobelu. Pokud léčíš Wilyadora, tak karty z kterých uplatňuješ tento efekt odkládáš zcela mimo hru - to je jasné. Vtip je ale v tom, že se to vztahuje i na léčení kartou Radegasta a Glorfindela. Takže level 6 u tohoto questu má svou opodstatněnost. Armáda se bude opravdu muset založit na tom, aby se z encounter balíku odlízalo co nejvíce karet co nejrychleji, protože to může zachránit opravdu jen athelas, popř. ta lokace, která nás k athelasu pustí.
Ale
mají to skvěle vymyšlené, mám na mysli ty questy. Každý je jiný a hra tak při změně questu je opravdu nová, zajímavá výzva.
Teď vyhlížím poštovního panáčka s 5. adventure packem a těším se jak malej kluk.
Tahle hra má fakt něco do sebe a proto moje hodnocení 10/10 je opodstatněné :-) .
dve otázky na nedeľu
01. Hrali sme Espace of Dol Guldur a pri pridelení prvej karty na Objective, prišla karta "Doomed 1. Surge." Vyýšili sme si threat a teraz ďalej čo? Dám "Surge"-om vyvolanú kartu na druhý Objective, alebo do staging area, a pokračujem v prideľovaní guardov na Objectivy?
02. Ak zabránim nepriateľovi útočiť (Feint Event, Forest Snare-Item,Trap) prideľujem mu aj tak Shadow kartu? Ak áno ako sa potom vyrieši Shadow efekt od "King Spider", kde je uvedené, že brániaci sa hráč, musí vyčerpať 1 charakter, ak je útok undefended, tak dva charaktery?
Dík, za pomoc.
acedrac
1. já to hraji tak, že surge dám do staging area a pokračuji v přidělování k objective.
Ale jak je je to když táhnu po sobě 2x objective? V pravidlech to není dopodrobna popsané. Já to dělám tak že druhý objective dám do staging area, potom prvnímu dám guard a potom druhému dám guard, je to správně?
2. Podle mě, protože k útoku vůbec nedojde v důsledku karty, tak shadow nedáváš a neřešíš ani nic dalšího, co se řeší ve fázi útoku takového nepřítele. Tak to aspoň hraji já.
Deth
"Ale jak je je to když táhnu po sobě 2x objective? V pravidlech to není dopodrobna popsané. Já to dělám tak že druhý objective dám do staging area, potom prvnímu dám guard a potom druhému dám guard, je to správně?"
Podľa mňa hej :). Hral by som to takisto.
Dík za odpovede.
acedrac
1. První část stejně jako Deth. 2x objective - ten druhý bych odhodil do discard balíku a 1. objective by byl free.
2. na začátku fáze vždy přidělím shadow karty každému nepříteli, pak je odhazuji na konci fáze do discartu. V budoucnu určitě přibydou další karty, které např. mohou zrušit v průběhu fáze Forest snare a bude důležité, aby enemy měl již přidělenu shadow kartu.
had
Druhý objective nemůžeš odhodit, v pravidlech je, že jde do staging area, jen již není dodáno, že i on dostává guard. Proto postupuji dále podle pravidel pro objective, proto dostává i ten druhý guard.
Deth
Jasně, omlouvám se.
The Dead Marshes
Tak dnes poprvé ve dvou, a hned za 118 bodů - Frodo, eowyn, Glorfindel a Legolas, boromir a Aragorn.
Zatím 2 dotazy do pravidel:
1. Lokace Impassable Bog - má when revealed - za každou lokaci ve staging area dává resource token Glumovi. Předpokládám, že když se when revealed, tak je již také tato lokace ve staging area a tudíž i za sebe tento token přidává.
2. Jak jsem se díval i do fora na FFG tak není dostatečně dořešené, co se děje, když Glum má 8 tokenů a zamíchá se zpět do encounter balíku. Jestli se hraje sekce 1b než se Glum najde nebo jestli se z 1b v případě jejího dokončení přejde na 2b a tam se čeká jestli se najde?
Také se objevují názory, že když je Glum pryč, tak na konci questové fáze vůbec nehrát escape test /hrát ho pouze, když je to na trachery kartě/ atd. Rovněž tak i názor, že když se Glum dostane do discartu, tak ukončit porážkou hru /s tím nesouhlasím, v questu Dol Guldur se tam mohl také dostat objective a nekončilo se/. Ale s tím nehrání escape testu, to je myslím dobrá myšlenka, že když nám Glum utekl, tak proč dělat test na útěk.
Je tam celkem dost nejasností, uvidíme jak se to vyřeší /hlavně aby to bylo rychle/.
Jinak první dojmy z tohoto rozšíření po dvou hrách - zábavnější mi příjde v solo hře než ve dvou. A hlavně si Gluma nenechte utéct, když se neví, jak to hrát správně.
had
Mě baví hrát všechny scénáře solo, ale ve dvou ;-) . Abych byl přesnější, tedy jako ve dvou. Hraji tedy s 2x třemi hrdiny, ale k The Dead Marshes jsem se ještě nedostal. Zatím hraji od nejlehčích scénářů a úspěšně mám za sebou jeden s obtížností 1, dva s obtížností 4 a těším se na další čtyřkový.
Vysvětlení
Zdravím, jsem novej v téhle hře. Dříve jsem hrál předchozího Lotra a zjistil jsem po několika letech, že už bohůžel není. Tak jsem chtěl zkusit tohle. Ale zatím nebojuju až s tím příběhem ale spíš sám se sebou a s pár věcma co mi lezou do hlavy jak hrát a asi je hraju blbě. Pro začátek jsem se chtěl zeptat na pár karet.
1) Horn of Gondor : Slovem Character je myšleno Ally a Hero když odejde ze hry? Popřípadě je to i spoluhráče charakter?
2)Feint : Tuhle kartu můžu zahrát jako akci poté co je přidělena příšera k mně, má u sebe shadow kartu a já tímhle zruším útok. Můžu naní pak ale já útočit? A předpokládám že už u mě zůstane přiřazená...
3)Swift Strike : Je to tak že přidělím defendra, toho vyčerpám, zasadím 2 rány útočící příšeře a až poté se odkrejvá shadow karta a útočí na mě? Popřípadě když jí tím zabiju tak jde všechno pryč?
4) Quick Strike : Tuhle kartu nechápu kdy jí můžu hrát přesně? v Jaké fázi a do jaké oblasti můžu útočit.
5)Strength of Will : tulle kartu zahraju poté co se rozhodnu přesunou location jako aktivní oblast? Popřípadě můžu to zahrát ikdyž tam nejdou já ale spoluhráč s tím že teda exhaustnu mého hrdinu?
6)Dúnhere : četl jsem toho hodně ale stále tomu nerozumím pač každej říká skoro něco jinýho :) V jaké fázi přesně můžu zaútočit do té staging oblasti?
Jínak děkuji a omouvám se jestli to tady už bylo řečeno, snažil jsem se to v rychlosti projet a nepomatuju si všechno. Snad toho příště už bude mín na co se ptát, musím si znova projet ty pravidal celý :)
dev0ter
1. Gharakter = Hero, Ally. Ano, i spoluhráčovi.
2. Ano, v patřičné fázi na ní můžeš zaútočit. Ano, zůstane přiřazená.
3. Ano, je to jak píšeš.
4. Hraješ ji kdykoliv můžeš hrát akce. Jinak podle mě (zde se můžu mýlit) můžeš v tomto případě útoč na nepřátele, který se nachází ve hře, kdekoliv ve hře.
5. nejsem si jistý
6. Dunhere cílí nepřítele ve staging area, musí být sám a díky tomu má +1 sílu.
quick strike
ku karte Quick Strike len dovetok, že táto karta bola "dovysvetlovaná" autorom, že ...eligible target... je myslená príšerá ktorá už je k hráčovi priradená. Čiže na potvory s staging area ňou útočiť nemožno.
Strength of Will
ako píšeš ten začiatok je správne, akurát ten koniec je trochu pomotaný. Nerozlišuješ kto z Vás kam cestuje, ste ako družina, ktorá ide spolu a preto môžeš vyčerpať svojho alebo jeho hrdinu, ale môže to byť aj spojenec, pretože na karte je "exhaust spirit character"...
edit: POZOR.
zrejme nemôžeš platiť cudzím spojencom ani hrdinom, vysvetlenie vyššie v diskusii.
miso
Podle mě (a snad i pravidel) můžu vyčerpávat pouze své charaktery, spoluhráči bych do toho "sahat" neměl.
deth
musím to dohľadať na nete a prejsť si pravidlá. Súdim z toho, že na karte je "after you travel to a location"... nerozlišuješ kto z vás cestuje do danej lokality alebo áno? škoda toho anglického "you" pretože je to pre nás čechov/slovákov nešťastné lebo nie je jasné či ty alebo vy.
miso
No jo YOU, já si to nějak neuvědomil, pravdu budeš mít ty.
deth, dev0ter karta strength of will
a možno ani nebudem. pretože v pravidlách som síce našiel, že cestuješ ako družina celá komplet (s tým, že finálne rozhodnutie formálne prednesie prvý hráč), ale to je nepodstatné pretože som našiel str. 25 Paying costs:
Many cards are written in a “pay or exhaust X to do Y” manner. When confronted with such a construct, everything before the word “to” is considered the cost, and everything after the word “to” is considered an effect.
Costs can only be payed with cards or resources that a player controls. If an effect is canceled, the cost is still considered to have been paid.
Dôležitá tá posledná veta, ktorá hovorí, že "platiť" sa dá len kartami a zdrojmi, ktoré ovláda daný hráč. Takže zrejme nemôžeš platiť vyčerpaním spoluhráčovho charakteru.
Errata som pozeral a nenašiel som tam nič ďalšie. Na BGG sú niekedy odpovede skôr ako v oficiálnych erratách, ale teraz to už hľadať nebudem.
Quick strike, Dunhere
Díky za vysvětlění,
jestli tomu teda rozumím dobře tak ten Quick Strike můžu zahrát třeba ve fázi Plánování na příšeru která je u někoho přiřazena.
A u toho Dunhere můžu taky útočit třeba po fázi Cestování? A navíc moc nechápu proč tam má ten text že útočí sám tak má +1 když vždycky snad útočí sám né?
Jínak u té karty Strength of Will je napsáno že to musí bejt charakter z duchovní sféry (*) A za předpokladu že mám jen core set tak stejnak bude jen jeden hráč s touhle sférou, šlo mi jen o to zda to můžu zahrát i já jako Hráč č.2, ale jak říkáte tak se tam jde společně jen 1. hráč vybírá jestl ise tam půjde.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Smartphone inc. (Kickstarter)
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny