Pán prstenů: Karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 600x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: Karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Pravidla jsou online!
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2054

Otázky a odpovědi Zatrolených hráčů: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Asv89te7OC7tdFZNV1d2anRxWTlKY2pfMkxHWUotR2c
15.3.2011 00:25:12 | Upraveno autorem (porovnej)

hraníček
1. ano
2. prostě ti nezbude nic jiného, než všechno zranění od nepřátel udělit tomu jednomu hrdinovi, protože ten nemůže bránit. Jinak je samozřejmě na tobě, zda půjdeš plnit úkol, nebo nepůjdeš, budeš bránit nebo nebudeš, budeš útočit nebo nebudeš.
3. a 4. neznám karty z hlavy, tak nemůžu odpovědět, EDIT k té 4. ano bude to pouze pro vyložení Slayera, v dalším kole nic
5. Můžeš buď vyčerpat hrdinu na úkol a nebo vyčerpat pro čerpání peněz

11.1.2013 10:34:29 | Upraveno autorem (porovnej)

had

hranicek
3. Pokud ho vylozis, tak si muzes prendat nepritele ze staging arei k sobe, aby tam nenavysoval threat v budoucim questu nebo ho vezmes od spoluhrace a das k sobe, napr. kdyz uz by ho spoluhrac neubranil.
5. Na zacatku kola das kazdemu hrdinovi jeden peniz bez ohledu naa to, jestli pujde do questu nebo ne. St. of Gondor muzes kdykoliv v prubehu kola tapnout a pridat hrdinovi dva penize ci jak se tomu v cestine rika.

11.1.2013 13:01:12

hraníček
K čemu je dobrý Syn Arnoru? Nezapomeň, že každé kolo se lze volitelně střetnout jen s jedním nepřítelem. Díky Synu Arnoru si můžeš přibrat dalšího. Navíc s některými nepřátely (Goblin Sniper) se lze volitelně střetnout jen za určitých podmínek nebo vůbec a tento problém také vyřeší Syn Arnoru. Ale je pravda, že se to moc často nevyužije. Mně samotnému se hodně hodil pouze u questu Conflict at Carrock: když už má člověk vybudovanou solidní armádu, možnost střetnout se s více než jedním z trolů je fajn.

11.1.2013 18:15:55

otazky k pravidlam
Kedze mi nie je jasne v niektorych krokoch, velmi pekne poprosim niekoho o uzrejmenie.

1. Kedy sa pouzivaju eventy? kedykolvek kedy akcne karty?
2. Predpokladam ze event sa pouzije iba raz a potom sa odhodi do odhadzovacieho balicku?
3. Ak nastane stretnutie s nepriatelom, potom nasledne je spraveny boj. Po ukonceni boja nepriatelia ostavaju s v stretnuti s danym hracom aj danym hrdinom? Alebo v dalsom kole sa znovu stretavaju s hracmi od zaciatku? Ci uz ked raz sa stretli s hracom tak ostavaju az do zabitia prideleni hracovi? Ak ano, ostanu prideleni aj hrdinovi? Ci to sa stale urcuje potom, ze kto je obranca a na koho bude nepriatel utocit.
4. Gandalf ma napisane na zaciatku, ze ak pride do hry, tak sa musi karticka vyhodit. To znamena ze pri akejkolvek cinnosti (zapojenie do vypravy, utok, obrana, pouzitie schopnosti), ju musim natrvalo odhodit?!
5. Na karticke nepriatelov je Forced. To znamena ze iba pri prvom stretnuti (ak ich nie je viac) to plati? Cize napr +1 k utoku bude mat iba do konca jedneho kola?
6. Ak vycerpam hrdinu napr na obranu, alebo pripojenie do vypravy, vycerpavaju sa aj ich attachment? Ci tie mozem potom pouzivat, napriklad na healovanie?

Dakujem velmi pekne za objasnenie pravidiel! :)

15.1.2013 15:19:55

opres
1. v navode mas na str.30-31 rozpisany priebeh kola, eventy hras cez "akcie hracov"
2. ano
3. po ukonceni boja, ak nepriatel prezije, zostava v stretnuti s hracom. v dalsom kole ho mozes branit/utocit inym hrdinom, alebo spojencom. nepriatelia zostavaju prideleny hracovi az do ich zabitia, ak to nie je zmenene nejakou kartou
4. Gandalfa musis zahodit do odhadzovacieho balicka az na konci kola, v refresh faze
5. "forced" musis splnit vzdy. to co tu pises ma lesny pavuk. tomu to plati len do konca kola ak pride k stretnutiu s hracom, ako je uvedene na karte
6. doplnky/attachments sa vycerpaju zvlast, pri pouziti ich specialnej vlastnosti ak je na nich uvedene, ze ich mas vycerpat. hrdinovia sa vycerpaju samostatne pri zapojeni do vypravy, obrane alebo utoku

15.1.2013 17:40:50

Pravidla
Dakujem velmi pekne, ozrejmilo mi to vela veci. Este posledne 2 otazky :)

1. V navode je napisane, ze karticka sa vycerpa pouzitim jej schopnosti. Ale ked mam nejakeho hrdinu, plati to aj pre neho? niektori maju cisto text, niektori "action". To znamena ak je vycerpana postava, mozem pouzit jeho "action"? Napriklad: bola vycerpana na obranu, mozem potom pouzit jeho "Action" v neskorsej faze hry?

2. Ked na zaciatku v planovani si "kupim" kartu napr event. presuniem ju z ruky na hraciu plohu (dostane sa do hry) a zaplatim prislusnu cenu. A potom v priebehu hry ked pride cas na okno "Akcie" ju pouzijem a odhodim do odhadzovacieho balicka prislusneho hraca. Chapem tomu dobre?

16.1.2013 13:58:27

Opres
1. na karte mas vzdy napisane akym sposobom sa dana schopnost pouziva. Ak je napisane Response, tak schopnost sa da pouzit ako reakcia na nejaku danu udalost ktora je na karte vysvetlena. Ak je tam Action, tak sa da pouzit v kazdom okne kde sa daju hrat eventy. Ak je tam napisane, ze pre pouzitie musis hrdinu/spojenca vycerpat (exhaust), tak ho musis vycerpat, a ak vycerpany uz je tak ho druhy krat vycerpat uz nemozes(jedine ak sa znova postaviznova v dalsom kole alebo pouzitim nejakej karty) atd.

A samozrejme na branenie. utocenie a plnenie questov sa hrdinovia/spojenci vycerpavaju. Ak nejaka karta neurci inak. Karta ma vzdy pravdu a niekedy aj pozmeni pravidla.

2 event karty sa kupuju priamo pri pouziti, takze mas ich cely cas v ruke, ked sa rozhodnes ich pouzit tak ich vylozis, zaplatis, a idu do odhadzovacieho balicka :)

16.1.2013 14:10:44 | Upraveno autorem (porovnej)

do vlákna dol guldur asi nikdo nekouká...
.. tak to dám i sem.

(...) Nicméně narazil jsem během hraní na poměrně kuriózní situaci a zajímalo by mě, jak byste ji řešili. Při obraně mi přišel následující shadow efect (karta Pursued by Shadow 117CS): "Defending player chooses and returns 1 exhausted ally he controls to its owner's hand. If he controls no exhausted allies, raise his threat by 3." Přičemž jediný exhausted ally byl Gandalf :) Takže pokud to chápu správně, v této situaci mi shadow efect fest pomůže, protože mi vrátí Gandalfa do ruky a na konci kola ho nemůžu discardovat, jelikož není "in play"?

16.1.2013 18:36:15

halbarad
Přesně tak :-)

16.1.2013 18:43:11

Instruktážní video
Každému, kdo má nějaké nejasnosti ve hře, zejména začátečníkům doporučuji toto
http://www.youtube.com/watch?v=juU0_DZb67Q&list=FLHBsf6nBvDnE_tf0tQJqQuQ
video.

No a hned přidám dotaz, který pramení z hraní výše uvedeného scénáře. Chieftan Ufthak a jeho Forced efekt "after chieftah ufthak attacks place 1 resource token on him". Já jsem si myslel (nejsem fakt angličtinář, ani trochu), že after attacks znamená, že ten žeton zdrojem na něho umístím poté co zaútočí, tedy poté co je vyřešena jeho fáze útoku na mě, ale ve videu žeton umisťuje okamžitě, tedy při jeho prvním útoku. Já myslel, že bude mít žeton až při svém druhém útoku v dalším kole. Můžete mi to objasnit, dík.
Je možné, že se to vykládá tak, že poté co zaútočí, se má na mysli, poté co provádí útok, tedy i ten "první", je to skutečně tak nebo to je zahrané špatně na videu?

16.1.2013 18:51:08

Deth
Tohle se řešilo již ve FAQ 1.1:

Q: When do “after this enemy attacks” Forced effects like those on Chieftan Ufthak (CORE 90) and Wargs (CORE 85) resolve?
A: These effects resolve immediately after step 4 of enemy attack resolution.

Takže na tom videu to hraje špatně.

16.1.2013 19:51:48

videa pre zaciatocnikov
Tu su videa so scenarmi z core setu odohrane len kartami core setu a rozbor tychto kariet.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6agV3Ll1nNihJiCSotL0itNwUiiXkF2t

16.1.2013 20:44:19

Masonoš, Deth
Ty brďo! Tak ja som to hral doteraz tiež tak, že som Ufthakovi dával žetón v podstate hneď pri "stretnutí", čiže zle. A pritom (mám CZ verziu) na karte je to, keď to teraz pozerám, úplne jednoznačne napísané, že to má byť až "po útoku". Nechápem, čo ma viedlo si to tiež tak nesprávne vysvetliť.

17.1.2013 09:27:03

had

enemy attacks
Dle tohoto tedy usuzuji, ze by poradi akci pri utoku noveho nepritele Pickpocket, ktery ma: When attacks, tak se odebira jeden hrninuv resource a karta z ruky, melo byt nasledujici. Obrance, ktery ma napr. attachnute 2 speary of the Citadel, da tomuto nepriteli v ramci obrany 2 damage, cimz ho zabije a efekty when attacks se vubec nespusti?

17.1.2013 14:49:57 | Upraveno autorem (porovnej)

had
"When enemy attacks" podle mě bude mít jiný význam než "After enemy attacks". Jaký je přesný game text toho nepřítele? Jinak Spear of Citadel má limit 1 per character.

17.1.2013 17:44:19

had
Spear of citadel ma efekt "After attached character is declared as a defender", takze nepritel ani jeste nezacina utocit a dostava damage. Pokud je takto zabit, tak se zadne jeho efekty "when attacks" nemuzou spustit. Stejny pripad je Gondorian Spearman. A co teprve Gondorian Spearman vybaveny Spear of Citadel :-)

17.1.2013 18:06:31

had

masonoš
Jasně, přehlédl jsem when a after. Takže Pickpocketa jsem hrál dobře - nejdřív ti vezme resource a kartu a pak až bys mu dal eventuálně spearem zranění. Takže si myslím, že v tom Lipča nemá pravdu - when attacks je v době kdy začíná útočit - 1. fáze boje - choose an enemy - před tím než deklaruješ obránce.
Ty dva speary - taky jasné - v zápalu toho, že hraji Pickpocketa špatně, jsem se do příspěvku rozvášnil.
Na Gondorian Spearmana je to docela drahý špás, když má jen jedna obrana a jeden život a budou ti na něj útočit potvory s nejméně trojkou útokem a třema životama - teď v Numenoru je takových většina.

17.1.2013 18:49:23 | Upraveno autorem (porovnej)

had
A kterému hrdinovi ten Pickpocket vezme resource? Pokud je to bránící hrdina, tak ten spear by asi měl fungovat dřív. Jinak souhlasím, že when attacks by se logicky měl vztahovat k 1. fázi boje.

17.1.2013 19:04:08

had

masonoš
Ne ne. Je to pool jakéhokoliv hrdiny.

17.1.2013 19:42:11

had
O.K. Našel jsem si ve FAQ, že when attacks se skutečně vztahuje k fázi 1 boje, tudíž se vyhodnocuje ještě před tím spearem - máš tedy pravdu. Týká se to tam karty Dol Guldur Beastmaster, na níž je chybně napsáno After attacks, ale podle FAQ tam má být When attacks: kdyby se mu totiž ta druhá shadow karta přidala až po boji a ne na jeho začátku, byla by to schopnost na nic.

17.1.2013 21:04:24 | Upraveno autorem (porovnej)

had
Je pravda, ze pred fazi pridelovani obrany je jeste jeden krok, takze nepritel uz utoci. To jsem se zas poucil a stizil si hru :-) Ale porad si myslim, ze Gondorian Spearman se Spear of citadel je dobre kombo. Kdyz k nemu pridam Thalina s jeho schopnosti pridat zraneni pri stagingu, tak jsem schopny odpravit nepritele se tremi zivoty, aniz by si skrtnul. Ale uznavam, ze je to velmi krehke, kdyz jsou v Heirs nepratele, kteri davaji 1 damage vsem ally kartam. Nesnasim ten quest.

17.1.2013 22:34:29

Přetékání
Mám aktivní lokaci. Mám tak hodně hodnoty na quest, že splním aktivní lokaci, splním aktivní quest a ještě mi zbydou progress tokeny. Můžu je dát na další část questu, pokud mě žádná jiná podmínka nebrání postoupit do další části questu?

19.1.2013 01:37:58

Sinuhet
Ne

19.1.2013 09:58:30

Přepadení na břehu - Pronásledování stínem
Ve scénáři Po proudu Anduiny jsme v druhém úkolu s přítelkyní nashromáždily dostatek žetonů postupu na otočení posledního úkolu Přepadení na břehu. Zde se při odhalení odhahují 2 karty za každého hráče. Jedna z nich byla zrada Pronásledováni stínem (core 117), která při odhalení má efekt: "Každý hráč zvedne svoji úroveň ohrožení o 1 za každou postavu, kterou kontroluje a která právě není vyslána plnit úkol." Jsme stále ve fázi úkolu a postavy vyslané na úkol ho pořád plní nebo už tam nejsou a tudíž si zvednem ohrožení za každou postavu? A co by se stalo kdyby se Přepadení na břehu následované víše zmíněnou kartou odhalilo potom co např. Legolas přidá poslední žeton postupu po zabití nepřítele? Zvedli by jsme si prostě ohrožení za všechny postavy?

19.1.2013 20:35:58

Dvoiz
V prvním případě jsou postavy stále ve fázi úkolu, tudíž se ohrožení zvedne jen za ty, co nešly plnit úkol. V případě postupu přes Legolase ve fázi boje již postavy nejsou vyslané na úkol, tudíž se ohrožení zvedne za všechny postavy. Pokud je jich tam moc, může to být trochu nepříjemné. :)

19.1.2013 22:55:37

Charitativní aukce

Valhalla - dobročinná aukce
Valhalla - dobročinná aukce
Akt. cena: 3100
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Za hranou - nová, ve fólii
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas