Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Abacus Spiele Albi Rio Grande Games Ystari Games |
Autoři: | Thomas Lehmann |
Rok vydání: | 2007 |
Dostupnost: | 2 obchody (849 CZK) |
Sdílej: |
Nové rozšíření - The Brink of the War
Nevíte někdo něco bližšího o tomto novém rozšíření, kromě toho že má vyjít do léta 2010?Aréna pokračuje :-)
Koukám, že Sydovova aréna DV x Dom pokračuje. :-)
Dominion je prostě entry level. Pokud si chceš odpočinout a střihnout pohodovou partii během půlhodinky. Výhodou je, že ho během 3 minut vysvětlíš i 12-letému dítěti, nebo totálnímu nehráči.
DV jsou karetní hardcore, kde uspět lze jen po důkladné přípravě a mnoha partiích. Když si dají partičku nováčci, tak sice někdo nakonec vyhraje, ale nikdo nebude vědět proč a jak to v průběhu hry ovlivnit.
Já osobně poslední dobou mám raději hry pro odpočinek, takže si raději dám Dominion nebo San Juan, než DV, které nemám důkladně nastudované. Plánuju vzít DV do naší herní skupinky, kde jsou zkušenější hráči než já, tak jsem zvědav na jejich reakci.
husak
možná že v tvém příspěvku vidím něco co tam není, ale přijde mi to jako bys psal, že Dominion je primitivní jednoduchá hra pro malé děti a DV je hardcore hra pro ty nejzkušenější hráče a s tím já teda ani trochu nesouhlasím. V Dominionu je spousta možností a triků, které znají jen ti co mají za sebou stovky her a začátečník teprve zjišťuje k čemu je pro boha dobré vyhazovat kaplí karty. Nechci tím říct, že já jsem nějaký zkušený hráč Dominionu, ale vidím to na brettu jak někteří válí a občas koukám jak někdo vymyslel zajimavou fintu. Podle mě není Dominion tak lehký jak se zdá. Ano na naučení a vysvětlení je až neskutečně lehký, ale samotné hraní už vyžaduje zkušenosti z mnoha odehraných her.
...
a ještě jsem zapomněl zmínit 2 rozšíření Dominionu, které ještě více obohacují to množství triků, fint a komb...
Beholder
Máš pravdu, vidíš něco, co jsem říct nechtěl. Proto taky píšu že si raději dám Dominion než DV.
husak
Ok, tak to je fajn :). Chtěl jsem tím říct jen to, že mi nepřijdou DV o nic míň odpočinkovější než Dominion. Ale pro mě je vlastně každá hra odpočinková od různých starostí, stresů, školy atd. :)
zajimave :)
Take mam vetsinu svych her jako odpocinkove. DV se odehraje pomerne rychle. Na tom Dominionu asi taky neco bude, tak ja to jeste nekdy zkusim ;)
pj
Mohl bys tedy prosím nahodit pár strategií, abych už příště tolik nelamil? Díky
zgrywus
Pošlu Ti něco soukromou zprávou...
PJ
Snad to není tajné. Myslím, že by to zajímalo i ostatní včetně mě.
základní strategie - jak to vidím já
1) vojenská síla - většina začátečníků ji považuje za moc silnou, ale opak je pravdou (málokdy se opravdu povede). Základem je vyložení spousty voj. planet a pak Nový galaktický řád (body za voj. sílu)
2) specializovaná voj. síla - podobně jako předchozí, ale se specializací na rebely nebo impérium (body za jejich planety) - vyžaduje rozšíření Rebels vs. Imperium
3) všeobecná produkční strategie - stačí pár malých produkčních planet a nekonečné produkce/spotřeba x2 VB. Dá se tím vyhrát za pár kol od spuštění výroby (výdělek klidně 12VB každé druhé kolo)
4) novinky - alespoň 3 nebo 4 malé planety na modré zboží - karet k nim jsou mraky. Buď se to dá rozjet na produkce/spotřeba x2 VB, nebo na ohromné mnžství karet v ruce, které se pomocí už nevím čeho dají měnit za body.
5) vzácné kovy, geny, mimozem. technologie - aby byly plně hratelné, potřebují rozšíření Gathering the Storm. Pak ale vcelku jedou - opět je třeba maximalizovat protáčení bodů x2.
(hlavně ty hnědé planety - dají se pak vykládat skoro zadarmo)
6) mimozemšťané - existuje hafo karet, co zlevní vykládání mimozemských karet, které jsou dle mého dost dobře bodované. Plus pár šestkových technologií, které mimozemšťany zvýhodní všeobecně.
7) vyjednavač / rebel Cantina - stačí Teraformovací roboti a jedna ze zmíněných karet plus k tomu nějaké ty kolonizační lodě a pod. - vykládání vojenských karet skoro zdarma. Vojenská strategie se takto dá beztrestně hrát i v případě, že je ve hře "takeover" pravidlo.
8) a tak dále a tak dále... De fakto na každé šestkové technologii se dá postavit slušná strategie. Základem je dokázat vyložit první 4 karty tak, aby se daly hrát bez předem jasné strategie, další 4 tak, aby nějakou strategii rozvinuly a poslední 4 tak, aby nahrabaly spoustu bodů.
Dansemacabre
Moje oblíbená strategie je kombinace pár produkčních planet, které současně dávají hráči karty při produkci zboží a pak nějakou tu planetu pomocí, které lze zboží dobře vyměnit za VB nebo technologie (např. různorodá výroba). Potom stačí spotřebovávat zboží a při produkci jenom lízat karty. Jednou jsem jich bral snad 9 ve fázi produkce, ale to se málokdy povede. Ostatní planety nebo technologie pak vykládám během akce protihráče.
Se Spartou je dobrý, když přijde mimozemská prémiová bojová 2. To se to pak dobře rozjíždí, ale obecně bych na sílu bojovek moc nesázel. Ona přece jenom spotřeba dovede být rychlou a efektivní cestou jak rychle nasbírat body.
A ještě něco. Náhoda má v téhle hře mnohem menší vliv než se zdá. Mě se stává v poslední době, že běžně nahraju 40-55 bodů. Když jsem začínal tak to bylo v průměru o 10-15 bodů míň.
Ze začátku jsem také skoro nevyžíval prodej zboží a hrál místo toho průzkum. Hra pak končila vyložením 12 karet a na stole ležela víc jak polovina VB. Dnes obvykle končíme půl na půl. Někdy na body někdy na karty a dost často splníme v posledním kole obě podmínky a to jak pro karty tak pro VB.
Parxel
Náhoda tam dle mého funguje v plně regulovatelné podobě. Ta hra má tolik možností, že lze podle aktuálních karet přizpůsobit strategii téměř vždy, a když to opravdu nechodí, existuje akce "průzkum +5". Jasně, pořád se může stát, že klíčová technologie prostě nepřijde, ale i tak se nám nestává, že by byly bodové rozdíly mezi hráči až tak rapidní.
Obecně bych řekl, že podíl náhody je tím větší, čím úžší je zaměření té které strategie.
Jenže chtít flexibilní karetní hru bez náhody je dost sci-fi, pokud se nechci spokojit s Dominionem (kde mimochodem taky hraje vliv, jestli mi na ruku přijde všechno, co potřebuji).
nove karty
Na BGG se objevily nove obrazky karet. Stava se z toho docela zajimavy mix vseho mozneho.
http://www.boardgamegeek.com/image/693304/race-for-the-galaxy-the-brink-of-war
http://www.boardgamegeek.com/image/676725/race-for-the-galaxy-the-brink-of-war
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Marvel D.A.G.G.E.R. DICE PACK
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den