Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Abacus Spiele Albi Rio Grande Games Ystari Games |
Autoři: | Thomas Lehmann |
Rok vydání: | 2007 |
Dostupnost: | 2 obchody (849 CZK) |
Sdílej: |
Nové rozšíření - The Brink of the War
Nevíte někdo něco bližšího o tomto novém rozšíření, kromě toho že má vyjít do léta 2010?neuspech DV
Osobne nevim proc DV nemaji na ceskem trhu uspech. My to doma povazujeme take za jednu z nejlepsich her, ktere vubec mame. Rad bych zde shrnul par zkusenosti s DV.
Kdyz jsem hru kupoval tak mi prodavac ani nebyl schopny dat blizsi informace o hre. Takze jsem si DV koupil na zaklade pocitu, ze jsem je videl na dobrem miste v zebricku na BGG. Pak jsem cetl pravidla a dost jsem u toho prskal, protoze jsem v nekterych mistech absolutne nechapal navaznost textu. Takze jsme si DV jednou zahrali a sly do skrine. Pak jsem je znovu vytahl a zacal je hrat s pritelkyni a od te doby nas hodne bavi. Ikonky mi delaly problem prvni 3-4 hry, pak jsem se je naucil a dnes problem nejsou. Me spis prijde, ze problem neni v ikonkach, ale v tom prekonat tu pocatecni fazi uceni, kdy clovek nema symboly zazite a nevi co znamenaji. Pokud se to podari prekonat pak mi prislo, ze hra lidi zacne bavit.
Mimochodem, vetsinu her si clovek musi parkrat zahrat, aby se je naucil hrat (viz. Agricola), takze nevim proc se u DV musi porad delat tolik caviku.
Jina vec je pokud jde o rozsireni. Tady mi pripada, ze zakladni hra je super a s pribyvajicimi rozsirenimi mam trochu pocit, ze je hodne kombinaci. Ve dvou hracich mi prijde i celkem zbytecne mnozstvi karet. Takze mam takovy dojem ze pro hru ve dvou bych si asi dalsi rozsireni nekupoval, ale to je spis takovy dojem. Jde o to co rozsireni do hry prinese.
Dobyvatelé vs Agricola
pro mě je DV skvělá hra,ale uznání se nedočkala ani od mých kamarádů,ani doma,kde hrajeme skoro vše.Občas si DV zahraju s přítelkyní,když se mi ji podaří "ukecat",ta jediná dala hře šanci a symboly se po 2-3 partiích naučila.
Pravidla Agricoly mě přišly o dost složitější,protože tam mi došlo jaký má hra princip a systém až po třetím přečtení celých pravidel a potom jsem mohl postupně pochopit jednotlivé akce.U dobyvatelů jsem věděl hned,o co ve hře půjde,ale těžké bylo přijít na to,co se jak dělá..Hlavně karty 4.fáze -obchod a 2xbodů mi daly zabrad.
Myslím si,že u tak komplexní hry jako je Agricola to hráči čekají,že nebude mít úplně primitivní mechanizmus,ale když vás hrou někdo provede,tak to je na pochopení velmi snadné. Kdo by to ale čekal u karetní hry?Systém symbolů je velmi propracovaný,ale nekonečné vyptávání se "co dělá tohle a co dělá tamto?"zkazí celý dojem ze hry oboum hráčům a to téma asi taky zrovna všechny nenadchne..
Hru jsem koupil díky dobrému umístění na BBG,ale teď ji spíš hraju na PC i s rozšířeními.
znovu ikonky
Tak nevím... dva typy planet, dva typy označení produkce na planetách, šestiúhelníček pro body, obdélníček pro karty, očička pro průzkum a pak podle čísel I-V fáze, ve které se to děje. Rozlišit zboží podle 4 typů karet také zvládne každý - nevidím, kde je problém, který by KDOKOLI nepřekonal po dvou až třech hrách. Proboha, vždyť KAŽDÁ hra má nějaká pravidla a pokud je tato má ještě k tomu dost názorně popsaná přímo na herních komponentech, tak se není o čem bavit.
Myslím, že někteří hráči u DV nemají ani tak problém s ikonkami, ale spíš s množstvím možností, které ta hra nabízí - pokud je všechny nepochopí hned na první hraní, vrátí se raději k Dominionu, který naopak pochopí i retardovaný šimpanz po lobotomii. Následně své herní zklamání svedou na množství ikon.
to Dansemacabre
Pregnantne receno. Me uz to neustale omilani typu "mne nebavi ucit se ikonky" taky prestava bavit. DV je podle me skvela hra a stoji zato do ni investovat trochu casu, aby se ji clovek naucil.
ad ikonky
Nedá mi to se ještě neozvat - ikonky mi přijdou jako kravina, když to v jiných hrách jde jinak - proč má třeba San Juan (jehož jsou dobyvatelé prachsprostou kopií s pár novejma nápadama, co si budem povídat :-) textový popisky místo ikonek?
Tedy jinak - proč já mám mít zábavu se hrou ztíženou proto, že výrobce chtěl ušetřit za lokalizaci? Proč bych se měl já (nebo kdokoli jinej) učit tuny ikonek, když můžu hrát hry, kde takový ikonkový orgie nejsou? Jak poznám předem, že to stojí za to??? Je fajn, že vám to nevadí, ale spíš bych se přikláněl k názoru, že to skutečně většině lidem vadí (nebo je to pro ně minimálně nepohodlné).
A jinak se přikláním i k dalším názorům, co se tu objevily - cena by taky mohla bejt nižší. Přeci jen pětikilo za dva balíčky karet - takovej Bang má karet zhruba stejně a stojí tři stovky. A i ta nezáživná krabice asi hraje roli - přeci jen je velice nevýrazná a není na ní nic, co by upoutalo...
Jinak mě osobně se Dobyvatelé moc líbí, oproti San Juanu (který hrajeme s přítulkyní docela často :-) je to hodně zajímavá změna. Ale systém ikonek mě fakt neuchvátil.
Merlin
Zkus si to predstavit z jineho pohledu. Predstav si ze by jsi mel na silnici misto znacek se symbolama/ikonama cedule s textem. Symboly ti umoznej orientovat se v kartach mnohem rychleji, ale musis si nejdriv v hlave spojit grafickou podobu s vyznamem. Mne to vyhovuje prave z tohohle duvodu, protoze treba u WotRa je pouzity system text na kartach a ja jsem v nich mel behem hry nehorazny zmatek, podobne treba u Areny.
Dal to srovnani se San Juanem dle mne neni na miste, protoze je to hra mnohem mene komplexni a jednodussi.
ikony
mně se líbí i krabice, i ikonky :) A dokonce i hra.
Nechápu popravdě moc negativní postoj k ikonám. Po letmém pohledu na kartu vím o co jde, kdybych místo toho měl číst romány stylu "pro osídlení této planety musíte zaplatit 4 karty. produkuje vzácné prvky, pokud vyprodukujete vzácný prvek na této planetě, vezměte si jednu kartu do ruky. Zároveň také můžete ve fázi spotřeby směnit až dvě suroviny za dva vítězné body každou", tak se z toho zblázním. Ale ono i ikony v Bangu byly dle všeho pro běžné hráče nepochopitelné a v novém vydání jsou už textové opisy... :/
BANG
to je dobrá poznámka, pro někoho je nepochopitelný i symbol -1 a +1
Info z BGG
- Planovane vydani v prvni polovine 2010 (ale je nutne brat v potaz, ze vydani hlavni hry i obou expanzi se vzdy zpozdilo o nekolik mesicu).
- Novy mechanismus: galakticka prestiz
- Ruzova hvezda a znak rebelskych technologii (z 2. rozsireni) budou vyuzity, ruzova hvezda bude mit pravdepodobne nejaky vyznam pri obchodovani
- nektere karty budou na zaklade karet navrzenych priznivci hry
- 4 nove startovni svety
- 5 novych karet umoznujici zabirani svetu (mechanismus z 2. rozsireni), jedno z nich bude cilovy svet nicit
- karta Imperium Invasion Fleet bude nejakym zpusobem reagovat na zabirani svetu
- nekolik novych 6 technologii, jedna dokonce drazsi
- protoze se zvetsuje pocet karet, pribudou nejake schopnosti umoznujici rychleji kartami prochazet
- nove Imperialni svety
- nova Galactic Federation, upravena kvuli technologii drazsi nez 6
Info z: http://www.boardgamegeek.com/thread/485777/the-brink-of-war-3rd-expansion-compiled-informatio/page/1
Merlin
Ad ikonky - dost přesně to shrnul Parxel i tom. Já se ikonky učit nemusel a nemusím, prostě mně naskákaly do hlavy a jsou tam. Význam karty pochopím okamžitě metodou KV (kouknu & vidím). Uznávám, že ne každý se v symbolech cítí jako doma.
Nelíbí se mi mi věta, že jsou Dobyvatelé prachsprostá kopie. Půvosně to vyvíjeli autoři spolu jako jednu karetní hru, pak si šel každý svou cestou. První vyšel San Juan, protože má mnohem méně komplexní mechanismy a plochý design. Dobyvatelé se mnohem déle testovali - jen grafický systém symbolů se vyvíjel a testoval osm měsíců. To, jak karty vypadají dnes, je osmá generace ikon. I proto to zdržení. Podle mě stálo za to a nelze kvůli nemu posuzovat Dobyvatele jako kopii.
ikony jsou super
Taky nechapu problem s ikonami, jsem pro ne vsema deseti. Opravdu si nedokazu predstavit ze by to tam bylo vsechno napsane. Vyhoda ikon taky je, ze jsou vsechny v leve casti karet, takze kdyz drzim karty v ruce, hned vidim co ktera dela a nemusim kazdou extra vytahovat a cist. Nebo treba situace kdy si beru 9 karet a kazdou bych musel studovat, brr...
Jinak me se krabice celkem libi, i kdyz je trochu prerostla. Ale ten hvezdnej vnitrek je peknej ne?
to PJ
Hádat se nebudu, jen mě zaujalo tohle - vyvíjet systém ikon osm měsíců a vyrobit sedm neúspěšnejch pokusů - fakt to stálo za to??? Nebylo lepší za tu dobu vyvinout další hru? :-)
Merlin
No tak mohl se na to vydlábnout, ale zase u mě má plus, protože po několika partiích jsem začal cítít v těch ikonách řád a logiku. A docela věřím, že nebylo vůbec jednoduché podobný systém dokončit.
Merlin
Nebylo.
Merlin
Tie ikony sú použité najmä preto, že pri počte unikátnych kariet (iba z niektorých sú myslím dve) je pre súpera ťažké rozpoznať, aké karty máš vo svojom území, ak sú otočené opačne voči tebe a ty máš čítať ešte aj ich text (kvôli schopnostiam).
Vtedy sú ikonky neoceniteľná vec.
Možno nie pri základnej hre (ktorá nemá až TAK veľkú interaktivitu medzi hráčmi, aj keď pri voľbe stratégie sa tiež orientuješ podľa toho, čo vykladajú oni), ale pri rozšíreniach už omnoho viac.
trochu jiný názor
Pánové, v našem případě nebyl problém návod ani ikonky, vše nám přišlo logické a už při čtení návodu jsme si říkali jaký to má skvělý systém a jak všechno do sebe zapadá. Problémy nastaly až po pár hrách. Nejvíc iritující byla náhoda, která prakticky omezovala hraní jakékoliv strategie. Prostě když nechodí karty tak nic nenaděláte, naproti tomu hráč který nad ničím moc nepřemýšlí a sází karty z ruky jak mu přichází, vyloží brzy 12 karet a i když tam nemá žádná komba, vítězí. Pokud navíc začínal se Spartou, tak je o všem rozhodnuto už na začátku hry.
taky trochu jiný názor
nečetl jsem celou diskuzi, ale vypozoroval jsem, že se bavíte o malé prodejnosti Dobyvatelů a přetočilo až k ikonám až nakonec zgrywus napsal na tvrdo co se mu na DV nelíbí. Ono to s prodejností nemá celkem nic společného, protože předpokládám, že si DV koupil a až pak po několika hrách zjistil, že se mu nelíbí (pokud si ovšem DV od někoho nepůjčil nebo nehrál někde u známých či v klubu). Ale když už to zgrywus nakousl, tak já se taky přidám s názorem co se mi na DV začalo nelíbit, přestože z prvních cca 10 her jsem byl celkem nadšen (vesmír, hezké obrázky, jo jo to se mi líbilo, ale herní mechanizmus mě vyvedl z nadšení). Dobyvatelé jsem si koupili kvůli hodnocení na BGG, říkal jsem si že karetka na takovém místě asi bude super. Později jsme koupili ještě Jambo s tím, že uzavřem takovou pomyslnou trilogii nej karetek na trhu (Dominion, DV, Jambo). Dopadlo to tak, že nám zůstal jen Dominion a ten je pro nás nej, Jambo šlo velmi rychle z domu a DV taky a oba prakticky te stejného důvodu. Zjistil jsem že mi vadí to, že je kupka karet společná pro všechny a nikdo nemá tucha co si lízne a musí tvořit strategi za pochodu, já prostě potřebuju svůj vymazlený balíček karet, kdy můžu předpokládat co by mohlo přijít a strategii mám vymyšlenou předem. Takové jsou karetky typu Magic, popřípadě dnes dnešní fenomém LCG - Agot, Warhammer a Call of Cthulhu. Bohužel Magic a spol je strašně nákladná záležitost zůstanem u toho Dominionu, který má princip tvoření si vlastního balíčku v průběhu hry, což je skvělý a mě osobně nejvíce tento mechanismus nejvíce sedí.
Beholder, zgrywus
Beholder: problém, že karty se lížou ze společného balíku, je snad společný všem karetním hrám - snad krom sběratelných, Dominionu a toho nového Thundercosi. Přijde mi to podobné jako si stěžovat, že u kostkových her nemůžeš ovlivnit, co na kostkách padne. Ale je OK, žes našel "tu svoji" a máš ji rád :-)
zgrywus: Výhra zaručená s Novou Spartou? Ó, nikoliv. Kolikrát jsi to hrál? Já mám za sebou víc jak stovku partií, druhé místo na turnaji a mohu prohlásit, že jsem častěji vyhrál ekonomicky než s vojáky. Ano, musí se měnit strategie nejen za pochodu, ale i podle hry ostatních. Je to karetní hra, proboha, tak je tam náhoda.
PJ
Mno Sparta je idealni pro zacinajici hrace, strategie s ni je jednoducha a vetsinou s ni uhrajou nejaky slusny vysledek. Fakt je, ze pokud by mi na turnaji nekdo rekl, ze budu hrat za Spartu, vubec bych se nezlobil, vetsinou s ni skoncis v prumeru lepe nez s jinyma planetama, IMHO. To ale neznamena, ze by byla vitezna, jen śkutecne malokdy skoncis ctvrtej...:)
aneken
Když se to podá takhle, tak s tím bych celkem souhlasil :o) mně se jednou ve druhém kole povedlo vyložit ke Spartě Nový galaktický řád a na konci hry jsem měl 71 bodů, ale to jsem měl krom nepochybného talentu i obyčejné štěstí :-D
PJ
"problém, že karty se lížou ze společného balíku, je snad společný všem karetním hrám - snad krom sběratelných, Dominionu a toho nového Thundercosi"...No dyť jo, ten společný balík mi právě nevyhovuje. Já nekritizuji ten mechanismus, jako že je špatný, ale že mě nevyhovuje ;)
ad Beholder
Mě zase přijde mechanismus Dominionu proti mechanismu DV značně jednotvárný a vůbec mi ten podstatný zápor nevyrovná vědomí, že si tvořím nějaký svůj balíček. Raději beru náhodně ze společného balíčku a provádím variabilnější akce než pořád jen dokola míchat, akce, nákup, míchat, akce, nákup. Neříkám, že Dominion je špatný, rád si ho zahraju, ale variability a kvalit DV rozhodně nedosahuje a nemohl bych ho hrát častěji. Tak takový je můj názor.
kren
Jasně každému vyhovuje něco jiného, každého baví něco jiného. Já bych zas mohl hrát Dominion pořád a DV mi po těch 10 partiích přišli takoví těžko ovlivnitelní, prostě cosi lízni a snaž se s tím něco udělat.
kren
Ja se priznam, ze DV mam velmi rad, ale Dominion si vetsinou strihnu radeji pro jeho jednoduchost. Hraju to uz i s Intrikama a Seaside, coz tomu dodava uplne novy, taktictejsi rozmer. Doporucuju zkusit... Ale samozrejme zavisi predevsim na vkusu...
DV x Dominion
Ja jsem Dominion hral pouze jednou, kdezto DV mam nahrane. A prisel mi prave Dominion hrozne nahodnej :), ale to je asi tim ze ho tolik neznam.
Krasa DV je, jak pise PJ a aneken, ze je potreba prizpusobovat strategii přichozím kartam. Kdyz nekdo na zacatku vymysli strategii podle stavajicich karet a mermomoci se ji drzi, je jasne ze pak prohraje. Take mi prijde, ze to ze mi nechodi karty se da i dost poresit tim, ze si zajistim velky prisun karet. Napr. naboostovanym obchodem suroviny (treba i 9 karet za jednu), pruzkumem a pod.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ztracený ostrov Arnak + Velitelé expedic
Akt. cena: 1550 Kč
Končí za: 8 hodin