Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Corey Konieczka Daniel Clark Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 9 obchodů (cca 1959–2149 CZK) |
Sdílej: |
Road to Legend (Co-op aplikace)
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2016/3/15/road-to-legend/překladatele
Jupííí, snad se někdo ozve. To vypadá na vánoční dáreček :)
překlad
Jak to vypadá, přihlásil se někdo? Je to v běhu?
Edison
viz.
http://www.zatrolene-hry.cz/diskuse/preklady-pravidel-karet-atd-2/descent-road-to-legend-aplikace-12675/
Chyba vzpamatovaní
Nazdar,
hral som Road to legend a objavil som malú ale dôležitú chybičku. A to konkrétne: Hral som Kindred fire a dobrodružstvo Glade of all illusions.
Ale k veci: Keď sa hrdina spamätal svoj ťah-podľa pravidiel- už odohral a jeho ťah končí. No mne sa stalo, každý hrdina bol na inom mieste skrz iný portál. Čo znamená, že jeden hrdina skončil obkľúčení Mrchožravými drakmi a Volucrixskými pleniteľmi.
Výsledkom bolo: Hrdina sa vo svojom ťahu spamätal a akonáhle išli draci a plenitelia dostal K.O. Nie je to chyba? Pretože ak je tam sám nemá šancu.
Nekro
Nepamatuju si jak ta mapa vypadá, ale vzpamatování není povinná akce, tak nevím jestli nešlo počkat až to bude lépe proveditelné?
Froggery
No tam bolo v podstate 5 samostatných máp/ častí, ktoré boli spojené portálom, a ty si musel zasiahnuť Ilúziu/Prelud, ktorý sa po zásahu pramenil na ďalší portál. A tým si sa mohol tiež dostať do ďalšej časti.
A čo sa týkalo načasovania, jedinou akciou po porážke/omráčení hrdinu je Vzpamatováni se. Ale máš pravdu v pravidlách je že môže urobiť túto akciu. Asi tam mal ležať a čakať na záchranu. I keď to mi nepríde moc hrdinské :)
Froggery-dodatok
Viem že sa to môže stať ojedinele, ale čo ak v hre sú len dvaja hrdinovia a v obkľúčení ostanú obaja aj s následným K.O.? To je trochu patová situácia. Ale logicky asi prehrali, že.
Nekro
To mají opravdu smulu i proto je pravidla trochu zvyhodnuji a davaji jim buď ten bonusový útok nebo leceni
Aplikace
Ahoj,
zkousel jsem coop varantu s aplikaci a muj dojem nebyl uplne pozitivni.
Hral jsem jen vyukovy scenar. klikani do notebooku a pak nejaky posun hrdinu po mistnostech a pak zas klikani atd. Nejak me to nenadchlo a zdalo se me ze hra vyzaduje spoustu obsluhy.
Nevim jestli jsem nedelal neco spatne. Hral jsem za dva hrdiny a chtel to hlavne vyzkouset nez to nekam veznu.
mamradhry
ona i desková hra vyžaduje spoustu obsluhy.
Přece totéž, co uděláš v aplikaci, tak musí udělat někdo (pán jeskyně) i na stole, pokud hraješ bez appky.
Jen tu přípravu, kterou po tobě chce aplikace si většinou musí udělat PJ sám, takže ostatní hráči to potom mají dost zjednodušené.
Ladik81
Kdyz nekdo hraje za pana zla tak je to v pohode, protoze hraje jen za temnou stranu. Kdyz jsem hral sam za dva hrdiny a jeste za hru tak to bylo to takove nezazivne.
Asi je to vec pohledu, ale zatim me to prislo hodne prekombinvane a nezabavne. Zkusim tomu dat jeste sanci nebo mozna zkusim ty coop scenare s kartama.
Sólo hra s aplikací
Jelikož jsem o této hře jistou dobu uvažoval, podíval jsem se na několik gameplay videí a viděl jsem dvě naprosto rozdílné hry. Jednu zajímavou a zábavnou, kdy se hrálo s pánem jeskyně a druhou k uzoufání nudnou, kdy hrál jeden hráč s aplikací.
Od obojího jsem viděl několik různých videí od několika různých autorů, abych vyloučil špatného tvůrce gameplaye, ale výsledek byl pokaždé stejný. S pánem jeskyně jsem viděl hru, kdy i strana zla plánovala, taktizovala, koncentrovala síly, zkoušela různé varianty atd. A ta hra měla šťávu. S aplikací jsem viděl nezáživné automatické posouvání figurek, kdy aplikace sice dává pokyn, jak se má s figurkami táhnout, ale jelikož už nevidí rozestavení hrdinů na stole, je ten pokyn moc všeobecný a KAŽDÝ hráč se ho VŽDY snažil využít ve svůj prospěch. Většinou tím, že nepřátele rozestavěl v rámci pokynů aplikace tak, aby na ně mohl bez problémů zaútočit v příštím kole dvakrát. A tenhle systém se mi nelíbil už u D&D deskovek. Protože se z hry stala čistě kostkovaná bez jakékoliv špetky zábavy.
A jelikož bych byl v případě Descenta odkázán většinou na sólo hraní s aplikací, dost jasně jsem jeho nákup kvůli tomu zavrhnul.
sólo hra
Tak sólo hra s aplikaci není asi primární účel proč ta aplikace vznikla.
Rozumím, že při sólo hře je nevýhoda toho, že jeden člověk musí obsluhovat všechno a je toho moc a je to i nudné.
Takže srovnávat verzi sólo s aplikací proti hře s pánem jeskyně nejde, protože už jsou na to dva hráči.
Co se týká pohybu nestvůr, tak ten je sice automatický, ale je tak variabilní, že ne vždy je to výhodné pro hráče. Ale pravidla přímo říkají, že hráči si mají rozhodnout kam nestvůra půjde, pokud je více možností.
Hra s aplikací taky vyžaduje dost rozdílný přístup, zatímco u normální hry šlo většinou částečně vyčistit mapu a potom se tam víceméně volně pohybovat, tak aplikace nás dost často nutí kašlat na nepřátele a utíkat, takže je potřeba dobře rozhodovat, který nepřítel je nad naše síly a kterého stojí za to uklidit z cesty.
Výhody aplikace vidím především v těchto věcech: Rychlejší setup, ukládání hry mezi dobrodružstvími, počítání zkušeností a zaznamenávání naučených dovedností.
Nevýhodou je hra v jednom hráči, kterou však běžná hra neumožňuje (sólo scénáře jsou vlastně stejné jako ty v aplikaci, tedy že monstra mají šablonu podle které se pohybují)
Ladik81
Ona ta aplikace určovala pohyb jednotek dost variabilně, to je pravda, jenže mně právě nesedí ten systém, kdy je konečný verdikt v případě možností na hráči. Já chápu, že se snaží si hru usnadnit, já jsem to u D&D deskovek dělal taky, ale nesedí mi to. Mně se třeba líbí, jak je vyřešen pohyb jednotek v Arkham Horroru. Je jasně dané které, kam a o kolik se pohnou a za jakých podmínek je možné se jim vyhnout. A přitom je to všechno uděláno tak jednoduše.
A jenom k tomu sólo hraní s aplikací. Ona to není chyba ani aplikace ani Descenta. K tomuhle žánru asi zkrátka potřebuješ živé spoluhráče. Protože jsem se díval na sólo gameplay videa zhruba 10 deskových RPG, o kterých jsem uvažoval, že bych si je pořídil na sólo hraní a nakonec jsem je odpískal komplet všechny. Ale třeba je chyba ve mně a ty hry při sólo hraní zábavné jsou a jenom já to nevidím.
Ladik
V cem je rozdil v obsluze hry kdyz hraji alespon dva hraci proti aplikaci?
Podle me je to porad to stejne co v solo hre akorat dalsim hrdinou hybe nekdo jiny.
Nekdo to musi cist, skladat, odklikavat, posouvat prisery atd.
Bohuzel za me je aplikace zklamani :-/
rozdíl
Zásadní rozdíl v hře s appkou (a beru teď jen více než jeden hráč, solo mě nebaví žádná hra pořádně, nejsem na to ten správný typ a i solo hry co ostatní vyzdvihují u mě takovej super dojem nikdy nevzbudili) je ten, že po hře neodchází jeden nebo více kamarádů od stolu naštvaných (buď Overlord nebo skupina lidí), že jim padali samé křížky a tomu druhému se vše dařilo a smetl je.. Prostě proti aplikaci to ti lidi vnímají tak nějak jinak, že je porazila hra a ne jejich kamarád..
A vždy jsme po hraní s appkou odcházeli s daleko lepší náladou všichni, než když se hrálo s overlordem, kdy to jedna strana jasně vyhrála nebo někomu třeba pomohl šťastný hod kostkou kdy druhý už neměl šanci to zvrátit..
A zvažte to co hrajem my - v případ tahu aplikace vždy vybíráme tu nejhorší variantu pro nás.. Pak o nějakém si pomáhání nemůže být ani řeč.. snažíme se to hrát tak, jako by to hrál živý protihráč a hrál na vítězství, ne že nás nechá snadno vyhrát :)
Zaily
Tohle je jasne, ale porad to neresi to ze obsluha aplikace a stolu je nezazivna, mechanicka .
Chci jen pochopit v cem spociva to kouzlo aplikace.
za mě
Mě osobně se tam líbí:
- Nové mapy a kampaně (a tím vpodstatě díky jejich zatím stálému přísunu se Descentu prodlužuje životnost a zábavnost)
- Náhodné eventy jak při cestování tak v průběhu mapy
- Delve mode, což je klasický action RPG z PC prostě pár náhodných dungeonů (to slovo náhodných je pro mě hodně důležité) ve stylu zabij vše co můžeš
- Tahá ti do map potvory a bosse z celé sbírky, takže občas ti pořádně zatopí uprostřed jasně vyhrané mapy třeba tím, že se objeví nějaký Agent/Lieutenant.
- v neposlední řadě postupné objevování mapy a tím výše uvedené i náhodné potvory - co bylo v jedné mapě za dveřma poprvé tam vůbec nemusí být podruhé
- I to co jsem uvedl v předchozím odstavci - lepší atmosféra po hře ve více lidech - management appky není nic složitého a na dlouho, úplně stejně, možná ještě déle trvalo kolo overlorda než si vše nakombil a vymyslel a pak táhl jednotlivýma potvorama, tady je to podle mě dokonce rychlejší
- A pak také to že si appka vše pamatuje, takže prostě složíme věci do krabice po skončení jedné mapy a příště si to nasetupujem podle appky (když přidáme foto rozložení figurek, tak klidně i konec uprostřed hry a pokračování příště)
Prostě v rámci možností se jim tu deskovku s aplikací povedlo spojit podle mě hodně dobře (aniž by z toho udělali rovnou PC hru, kde by se vše odehrávalo na displeji)
A očekávám že se s češtinou obsluha appky ještě více zrychlí - zvlášť pokud si čtete flavour text.. Sice anglicky umím dost dobře (a kdybych si to četl sám, tak je to asi jedno), ale když hrajem ve více lidech, tak nalézt občas správný ekvivalent do češtiny pro nějaká slova když to předčítám ostatním někdy chvilku zdrží..
Aplikace
Dnes jsem tomu dal jeste sanci a muzu rict ze to neni tak spatne jak jsem si myslel :-) .
Hral jsem solo za tri hrdiny a dalo se to. Uvidim jak to bude pokracovat.
spoluhráči
Já se jen přidám k Zailymu s tím, že nás appka zaujala hlavně možností hrát spolu, proti ní. OL jsem většinou dělala já a mrzelo mě, že nemůžu vymýšlet taktiku s ostatními. Takhle je to lepší. A také se snažíme táhnout nestvůrami tak, jak by to udělal OL a ne tak, jak se nám to hodí (i když přiznám se, že párkrát už jsme taky táhli taky trošku pro nás). Pro nás je to takhle větší zábava. Už aby se konečně dovychytaly všechny mouchy!
Scénáře
Uvažuji o koupi Descenta a zajímalo by mne zda se s pomocí appky dají hrát i scénáře obsažené v základu, popřípadě v rozšíření Labyrint zkázy či Heirs of Blood, nebo se tyto scénáře a kampaně musí hrát pomocí lidského overlorda. V appce jsem nikde nenašel možnost hrát tyto kampaně.
gahli
Ne, tyhle scénáře musíš hrát buď s overlordem nebo pak pokud umíš anglicky, můžeš využít buď odlehčenou RedJak's Automated Monster Variant
https://boardgamegeek.com/filepage/120718/redjaks-automated-monster-variant
nebo rovnou RedJak's Automated Overlord Variant
https://boardgamegeek.com/filepage/104973/redjaks-automated-overlord-variant
které taky umožňují plně kooperativní hraní a to i u scénářů z almanachů.
Bug
Zacala me na mobilu i tabletu zlobit appka. Misto vsech ikon ve hre (srdce, prival energie, akce atd.) mam klikihaky a reckou abecedu. Nejsem schopen treba rozpoznat ceho test mam delat apod. Je chyba u me nebo nepovedeny update.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Duel of Ages II [EN]
Akt. cena: 30 €
Končí za: 3 dny