Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Zvířátka |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Fox in the Box 2Tomatoes Games Crowd Games Leder Games Matagot MS Edizioni Portal Games Quality Beast YOKA Games |
Autoři: | Cole Wehrle |
Rok vydání: | 2018 |
Dostupnost: | 1 obchod (1413 CZK) |
Sdílej: |
Markýza - pohyb
V pravidlech je, že markýza při akci pohyb má provést dva pohyby. Znamená to tedy, že musí provést opravdu celkem dva pohyby nebo může provést klidně jen jeden.Jumbo
Markýza má akci pochod, nikoliv pohyb. Pochod = proveďte 2 pohyby. Pohyb = přesun libovolného počtu bojovníků/tuláka z jedné mýtiny na sousední mýtinu.
Takže je tam jasná povinnost dvou pohybů.
pochod
Sice musi vykonat 2 pohyby v ramci jedne akce pochodu, ale muze tak ucinit s libovolnym poctem warrioru/vagabona(u). Cili muze udelat pohyb s zadnou figurou.
Na BGG se na to presne nekdo pta a sam si i odpovida:
https://boardgamegeek.com/thread/2038341/marquise-de-cat-obligated-take-2-moves
Pohyb s žádnou figurou
Blbý pro Markýzu je, když ty dvě mýtiny budou sympatizující. Nulový pohyb jí bude stát dvě karty.
Jako opravdu??> Když si takto vykládáte pohyb, tak by mě zajímalo celkové pojetí té hry.. nejspíš hrajete něco úplně jiného, než ostatní... - strassta
lol> to je strašná hloupost. :) na tu mýtinu nikdo nepřišel, pobouření se tedy neuplatňuje. - Yedle
Mno
To asi nebude, kdyz se nepohne
0 bojovníků
Pokud to tedy ženete do krajnosti a je podle vás libovolný počet bojovníků i 0 bojovníků, tak proč ne rovnou záporný počet bojovníků? Tj. bojovníci se přesunují z mýtiny na kterou se Markýza přesunuje na výchozí mýtinu.
Stoupence pro Alianci budete ale muset dát podle vaší logiky i tak: kdykoli přesunete na sympatizující mýtinu bojovníky, tak musíte dát stoupence. Podle vás tam přesunujete 0 bojovníků.
Celé mi to připadá absurdní. Zdá se mi dané a nevyřčené, že když si zvolím pohyb, tak se budu pohybovat kladným počtem bojovníků. Pohyb 0 bojovníků u Markýzy navíc nedává smysl díky tomu, že 3 akce ve fázi Bílého dne jsou volitelné, takže může klidně udělat 2 nebo žádnou.
co nám k tomu říkají pravidla
4.2.
Když se pohybujete, můžete vzít libovolný počet svých
bojovníků nebo svou figuru z jedné mýtiny a přesunout
je na sousedící mýtinu.
Slovo libovolný znamená, kolik chci, tedy i nula.
Pokud chci jednu ze tří akcí kočky za kolo využít k tomu, že nepohnu nikým, tak jsem zajisté geniální stratég a výhru mám zajištěnou.
Jiná situace je u ptáků, kde se ke splnění výnosu musí pohnout alespoň jeden voják.
___
redaktor Deskofobie
0 bojovníků
Souhlas s Varouchem. No mě to taky příjde na hlavu postavené.
0 bojovníků není žádný pohyb.
Markýza - pohyb
Pokud text na kartě Markýzi: "Proveďte dva pohyby" má znamenat jeden nebo dva pohyby, tak s tím nemám problém.
Beru to jako nešikovně napsaný pravidlo, ale budíš.
Nicméně pohyb s žádným bojovníkem považovat za pohyb mě přijde fakt divný. :-)
Tak znovu
libovolný počet znamená od 0 do maxima, kolik vojáků je na mýtině.
Samozřejmě, takový pohyb není žádný pohyb a provádět takovou akci je nesmysl. Zvláště u kočky, která je počtem akcí vysoce limitovaná.
Je to z toho důvodu, že kočka má "BONUS" vysoké pohyblivosti, proto má tu akci pochod, která sestává ze dvou pohybů. Pokud nechce svůj "bonus" použít a chce skutečně provést jen jeden pohyb, tak samozřejmě může (druhý pohyb provede s 0 vojáky).
zde je anglický originál
When you move, you may take any number of your
warriors or your pawn from one clearing and move
them to one adjacent clearing.
Je použité sloveso MAY (tedy může), kdo kdykoliv, četl nějaká pravidla, tak may značí dobrovolnou činnost.
Tedy, že se můžeš vzdát toho, efekt akce vůbec vykonat.
Jak je to psáno v pravidlech jinak:
When you battle, choose a clearing where you have
warriors or your pawn as the clearing of battle.
You are the attacker. Choose another player in the
clearing of battle to be the defender.
Je tam jasně napsáno choose, imperativ - vyber.
___
redaktor Deskofobie
Markýza - pohyb
Tak ja sa na to dívam inak. Dobrým zvykom je, že keby sa v pravidlách chcelo zdôrazniť, že hráč môže urobiť jeden alebo dva pohyby, tak by to tak aj bolo napísané.
napr. Pochod - môžete vykonať až 2 pohyby.
alebo...
Pochod - môžete vykonať 1 alebo 2 pohyby.
Avšak text je jasný: Pochod - vykonajte 2 pohyby.
Pre mňa je to jasné znenie - MUSÍ vykonať 2 pohyby.
A k pohybu - rád by som videl, ako presuniete 0 (NULA) bojovníkov. Ak presúvam NIČ, tak teda NEpresúvam nič. Ak by sme chceli brať ľubovoľný počet aj nulu, tak ad absurdum môže hráč vyvolať boj na čistine, kde má nejakých (NULA) bojovníkov, teda tam, kde nie je.
Pre mňa je pravidlo jasné, a to už od anglickej verzie:
Hráč MUSÍ vykonať 2 pohyby.
Pri pohybe MUSÍ presunúť aspoň 1 bojovníka.
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
Pohyb s 0 bojovníky na sympatizující mýtinu
Sice teda nechápu, odkud se bere, že libovolný počet je od 0 do maxima. Proč ne od -5?
Tak teda jo. V tom případě ale při pohybu s 0 bojovníky na sympatizující mýtinu musíš dát kartu do sympatizantů.
podívej se na definici pobouření> ... - Yedle
ok I give up
hrajte si to jak, chcete :D
___
redaktor Deskofobie
Díky :-D> Díky :-D - Varouch
Definice pobouření
"Kdykoli jiný hráč odstraní žeton sympatie
z mýtiny nebo přesune své bojovníky na sympatizující
mýtinu, musí položit jednu kartu se symbolem
této mýtiny ze své ruky do zásoby Stoupenců Aliance."
Takže je jasné, že když přesune libovolný počet bojovníků. A podle Yedle je libovolný počet i 0.
Yedle
Tvoje vysvetlenie je pre mňa absurdné. Doplň si do toho anglického textu NULA, a uvidíš ten nezmysel:
"Môžete vziať NULA bojovníkov, a presunúť ich z jednej čistiny na susednú." - načo by som potom preboha robil pohyb??
Použime trochu zdravého rozumu, a nehrajme sa tu právnické absurdné hrátky so slovíčkami a číslami. Pohyb je pohyb - niečo sa hýbe, minimálne jeden bojovník (alebo figúrka vagabunda).
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
...
A proč je u ptáků definice jejich pohybu: Pohněte alespoň jedním bojovníkem z mýtiny, jejíž symbol odpovídá symbolu na kartě.
Kdyby byla obecná definice pohyb je alespoň jedním bojovníkem, tak je tato věta naprosto zbytečná.
___
redaktor Deskofobie
re
Myslím, že odpověď se skrývá už v samotné definici pohybu, kde je, že MŮŽETE pohnout kolika bojovníky chcete.
Orli mají naopak uvedeno, že musí pohnout alespoň jedním bojovníkem.
Každopádně bych to uzavřel s tím, že v rámci akce Kočky "pochod" pohyby povinné nejsou.
----------------------
Majitel liščí krabice
Můžete> Akorát to MŮŽETE se může vztahovat k počtu, nikoli k volitelnosti samotné akce. - Varouch
sláva> oficiální odpověď z krabice, děkujeme zúčastněným - Yedle
Cardinalle
Stoupencům nulového pohybu jde zejména o to, že chtějí někdy udělat pouze jeden pohyb místo dvou, což může být někdy opravdu výhodnější. Akorát se do toho, podle mě. zavedením pohybu 0 bojovníků, nepříjemně zamotali. :-D
Nevím nevím, jestli ten videonávod stačí,
to bude chtít přinejmenším výběrák na FSV.
-------------------------------
Deskoherní inkvizitor
Laureát Brahmíního Vemene 2018
re
Řešeno např. zde:
https://boardgamegeek.com/thread/2038341/marquise-de-cat-obligated-take-2-moves
se stejným výsledkem.
----------------------
Majitel liščí krabice
Defnice pohybu
"Když se pohybujete, můžete vzít libovolný počet svých
bojovníků nebo svou figuru z jedné mýtiny a přesunout
je na sousedící mýtinu."
Kdyby byl pohyb volitelný tak tam bude "Když se pohybujete, můžete vzít libovolný počet svých
bojovníků nebo svou figuru z jedné mýtiny a MŮŽETE JE přesunout na sousedící mýtinu."
Hele> Tak si to hraj jak chces, vyreseno - Pepsson
Díky> Díky - Varouch
varouch
Když tě postavím před stůl plný jídla a řeknu ti, můžeš sníst, co chceš a odnést si to domů.
Tak to znamená, že můžeš sníst celej stůl nebo se jídla ani nedotknout a že si můžeš všechno odnést domů, nebo si nevzít nic. A to samé je definice pohybu v pravidlech Rootu.
A tímto končím.
V tom vlákně na BBG mimochodem odpovídal developer hry, takže bych se přikláněl k jeho výkladu.
___
redaktor Deskofobie
Ok> Kdyz koncis, tak uz nema cenu reagovat. Diky za slusnou diskuzi. - Varouch
wow
tady se to rozjelo. Je videt, jak lide ctou prispevky - opet ignoruji, co bylo uvedeno. :-)
In (a ja jednim z prvnich prispevku) jsme uvedli odkaz na BGG, kde se presne tento dotaz resi a zaver zni - muze vykonat jeden nebo dva pohyby. Zajimave je, ze nikdo nemel jediny duvod to jakkoliv zpochybnovat a uvadet nelogicke situace ala -5 bojovniku.
Duvodem je skutecne situace jakesi "vyhody", ze Markyza muze mit 1 nebo dva pohyby, jelikoz dva muzou byt v urcitem okamziku limitujici - nechci nutne presunout 2 jednotky nebo nemam 2 jednotky.
Karta Markyzi jasne rika: Take two moves.
Cili dela prvni pohyb a muze vzit "any number..."
Dela druhy pohyb a opet "any number..."
Padnul tu argument, ze to muze byt i -5. Semanticky samozrejme ano, ale prakticky? Jak vezmes -5 vojaku? Cili logicky vyplyva, ze to muze byt 0 - MAX.
Timto je osetreno, ze Markyza muze mit jeden nebo dva pohyby. Teoreticky nula, ale to potom nedava smysl brat akci March a muze misto toho vykonat jinou akci... :-)
Ono se to nezda, ale tri akce neni mnoho (pominu-li karty se symbolem ptaka, ktera dava kocce extra akci). A ted si predstavte, ze by se kocka mohla pohnout jen jednou. Prakticky by neudelala vubec nic. Na druhou stranu mit presne 2 pohyby mi pripada jako nesmyslny pozadavek.
Ta hra je relativne logicka, zadny Trash plny ruznych vyjimek atp. a logicky i tu neni duvod, proc by kocka nemohla mit 1 nebo 2 pohyby.
nadherne shrnute> chystal jsem se na podobny wall of text, takze diky za usetreny cas :) - Yedle
-5: > Pohyb -5 bojovniky ma uplne stejnou logiku jako 0. Proste vezmu 5 bojovniku z mytiny, na kterou jdu a presunu je na mytinu, ze ktere jdu. - Varouch
varouch> Cislo vyjadruje pocet bojovniku, ktere beres. Cislo vetsi nez 0 je jasne, fyzicky vezmu x bojovniku a s nimi se pohnu. 0 znamena, ze nevezmu zadneho bojovnika, cimz rikam, ze se vlastne nehybu. A ted mi rekni, jak fyzicky, svyma rukama vezmes zaporne mnozstvi jednotek? Pujcis si je od soupere? Logicky mi to vysvetli.
Argument proste vezmu 5 bojovniku nelze, protoze 5 se preci nerovna -5. Cili nemuzes vzit 5 bojovniku. - Vojtech Musil
-5> Jako v ucetnictvi: zaporny zavazek je pohledavka, zaporna pohledavka je zavazek.
Ale hlavne: ja netvrdim, ze mas ve hre hybat -5 bojovniky. Prijde mi to stejna blbost, jako hybat 0 bojovniky. To min. 0 ste si vycucali z prstu. - Varouch
-5> Podivej, sam tvurce pravidel napsal, ze to je spravne. Cili bud uz jen trolis nebo nevim co je za problem.
0 je logicka, nehybu s nicim.
-5 logicke neni, protoze nemuzu mit -5 figur. Az mi ukazes dle pravidel, jak vykouzlim -5 figur a dolozis mi to prislusnych paragrafem, tak se muzeme bavit dal.
Jestli se ti to stale nezda, napis Joshuovi, on ti to jako byvaly vedec a soucasny "sepisovatel" pravidel rad vysvetli. :-) - Vojtech Musil
jeste kus logiky a matematiky> Any bych prevedl matematicky do mnoziny realnych cisel, cili cokoli. Jelikoz ale nemuzu mit 0.5 figurky, tak se omezime na mnozinu celych cisel - castecny vycet je napr. {-10, -9, -8...0, 1, 2, 3, ... 1000...}
Cili takto bych ja definoval pojem any. Zaporna cisla jsi sam uznal, ze je hloupost. Zbyva nam 0 - x (kde x je fyzicky pocet figur na planu). Nikde neni uvedeno, ze to nemuze byt 0 figur. Z tohoto pohledu se mi 0 jevi jako pripustna. V pripade Eyrie je vask modifikace, ktera 0 nepripousti. - Vojtech Musil
Vojtech Musil> No tu tvoji matematiku ani logiku bych do toho moc netahal.
Celé je to totiž o tom, že definovat pohyb jako možnost pohnout 0 figurkami je z matematického pohledu špatně.
Protože předpokládám, že neprovést akci pohyb, znamená nepohnout žádnou figurkou.
Z toho vyplívá, že existuje možnost kdy provést pohyb = neprovést pohyb.
Proto má v matematice 0 a ještě některé další čísla (nekonečno, pí atd.) speciální místo.
A také proto např. u matematické operace dělení (na jakékoliv podmnožině komplexních čísel) došlo ke konsenzu, že dělit nulou nelze. Jinak by nám mohlo vyjít, že např. 1 = 2.
Jinými slovy dává právě logiku, abychom definovali akci pohyb jako pohyb jednou a více figurkami.
Hold autor hry to definoval takto a proto, teď došlo k této divné diskuzi.
Nicméně by stačilo, jak bylo již mnohokrát napsáno, kdyby akce POCHOD u kočky byla definována takto „Vykonejte AŽ dva pohyby“.
- Jumbo
Prosba
Mohl by nekdo byt te dobroty a popsal neanglictinarum (mě :) )co odpovida autor na tom bgg? Moc dekuju. My to zatim hrali ze musi udelat dva pohyby.
Všem
Pro Všechny:
Takže to beru tak, že převládá názor tady i na BGG, že může Markýza provést jeden nebo dva pohyby v rámci akce POCHOD.
Stačilo by, kdyby na desce Markýzi bylo napsáno: "Vykonejte až dva pohyby" a byl by klid.
Pro uživatele IN:
O daném vláknu na BGG jsem věděl.
Ještě je vlákno https://boardgamegeek.com/thread/2055508/marquis-move-action-clarification
kde tedy došli taky ke stejnému závěru.
Nicméně definovat AKCI POHYB tak, že můžu pohnout 0 a více figurkami mi přijde hoooodně divné.
Pro Yedle:
Stačilo napsat, že to byla oficiální odpověď autora a bylo by to v pohodě.
Ten tvůj příklad je podle mě hodně zavádějící, protože tady šlo o to, jak chápeme definici nějaké akce. V tomto případě pohyb resp. pochod u markýzi.
Když to přenesu na ten tvůj příklad, tak příkaz "jez" máš definovaný jak? Že i když jsem nic nesnědl, tak jsem i tak jedl? Nebo i když jsem nic neodnesl domů, tak jsem si přesto něco odnesl domů.
Pohyb žádným bojovníkem je asi takový pohyb, jako je kopulace muže s ŽÁDNOU ženou sexem. :-)
Každopádně všem děkuji za odpovědi.
a mě to nedá> Když přede mě někdo postaví X ženských a řekne mi: Můžeš mít sex s kteroukoliv z těchto žen. Tak to znamená, že jich můžu ojet X naráz nebo se sbalit a jít domů. Ale proč bych to sakra dělal, že bych neojel ani jednu... že? :D No a co když si můžu dát dvojitý číslo...Tak a jsem ve stejný situaci jako naše kočička na pochodu. Máme definováno, co je to pohyb a co je to sex a nyní to můžeme udělat dvakrát. Když by mi dal někdo možnost dvakrát za sebou ... tak budu asi úplný debil, abych to neprovedl alespoň jednou. Ale Vojtech dole to shrnul všechno správně, takže to už snad stačí :) - Yedle
Yedle> Připomínáš mi moji ženu.
Já o voze ty o koze... :-) - Jumbo
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fuji Koro CZ + playmat
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 14 dnů