Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror, Současnost |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Nate French |
Rok vydání: | 2016 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
@jerryNBK Není to úplně snadná hra. Ale jak to trochu nahraješ, postavíš balíky a naučíš se nějaký komba, tak to jde projít docela snadno. Tvrzení, že třetí scénář má cíl, aby tě naučil prohrávat mi přijde trochu zbytečně striktní. Určitě jde vyhrát. Respektive vyřešit několika cestami a nemusíš ho zrovna prohrát. Ale je fakt, že v klasickém heroickém slova smyslu ho budeš vyhrávat asi jen velmi ztuha.
Hraju sólo - dva vyšetřovatele. V něčem je to fajn, v něčem na prd. Když se hra dostane do jakého puzzle módu kde musím zoptimalizovat své tahy, je to super. Když mě hra překvapí nějakým twistem, je to super - zlatý hřeb je zatím Organist z Carcosy, to jsem tleskal tvůrcům.
Když mě zaplaví neférově hromada nepřátel a já najednou musím prohrát, je to na prd. A právě proto, že to hraju sám. Kdybych to s někým sdílel, asi mi to nevadí tolik. Trochu to supluje že si pak ten scénář pustím na youtube jak to hraje “playingboardgames”, zrovna teď mají sérii, kde to hraje nováček.
No a fajn je to sólo taky v tom že si absolutně nedokážu představit jak to hrát s někým, kdo tu hru nezná. Na dané místo dovézt všechny hráčské karty? 6 plných šanonů? Do toho krabici s kampaní? Čekat až si udělá vyšetřovatele, nebo mu nějakého předpřipravit? Pak je tam kvanta pravidel, které jsem dlouho hrál blbě a je těžké je všechny mít v paměti a ještě vysvětlit někomu dalšímu - takové špeky jako že test nemůže jít nikdy do záporu, tak když baterkou snížíte shroud value na 0 tak automaticky uspějete. Teď - ve své 3. kampani jsem se dozvěděl, že trauma sice zůstává, ale nepočítá se jako maximální hodnota zdraví/příčetnosti a na začátku scénáře tak lze v pohodě vyléčit. Hromada takových věcí.
U mě je ale spíš problém, že to hraju “špatně” tím způsobem, že moc neexperimentuji v kampaních a s balíčky vyšetřovatelů. Prostě si jednou zahraju kampaň a šlus, jdu na další. Trvá mi to většinou tak 3 měsíce (taky asi ne úplně ideální pro jakýsi souvislý pocit z příběhu). Vždy s vyšetřovateli z dané kampaně. Nechal jsem v tom už skoro 20 tisíc a prošel úvodní hru, dvě kampaně, TFA jsem přeskočil, protože mi zatím neseděl tématicky, a teď hraju TCU. Money/value je tedy u mě naprosto mizerná, přesto mě to baví. Teď se blíží Dream Eaters který snad i obsahuje mého oblíbeného prastarého. A pak bych možná šel na Hemlock Vale, který má údajně to nejlepší ze scénářů, které se mi doposud líbily. A zbývá sníh, který taky naprosto zbožňuju a Innsmouth u kterého absolutně nevím co čekat.
Ale dát trojku za cca 10h sólo zážitek.. věřím, že to třeba v budoucnu budu více hrát. Ale zatím se ten čas tříští na hodně jiných koníčků. Je to určitě nejlepší Lovecraftovská hra, mrzí mě že Panství Hrůzy je oproti karetce tak osekaná hra.
edit: ale opravdu mi asi nejvíc chybí to sdílení radostných/neradostných zážitků. Ale tak.. alespoň občas něco hodím na FB skupinu nebo Reddit.
@MichyX Díky za zajímavé shrnutí. K tomu co jsi napsal mám pár vlastních poznámek.
Neférový příval nestvůr mi taky dost vadí, protože ta hra tě pak dokáže naprosto totálně pojet, pokud nejsi válečník, nebo když ti chodí série trechery karet na vyšetřovatele s vysokou vůlí, tak zase neklade žádný odpor. Takže dělám něco, čemu interně říkám normalizované míchání. Všechny typy karet do encounteru mám přirozeně srovnané podle typu. Při přípravě balíku je vždycky otočím abych nevěděl která je která, vezmu z prvního typu čtyři karty a vytvořím základ pro čtyři balíčky. Pak vezmu další typ a taky čtyři karty atd. atd. než dojdou karty. Pak ty čtyři balíky ještě vnitřně promíchám a v náhodném prořadí naskládám na sebe. Dosáhnu tak relativně normálního rozložení všech typů karet v encounteru a tím i vyvážené obtížnosti hry. Sice stále můžou přijít dvě nestvůry po sobě, ale nepřijde jich pět. Opravdu netuším, jestli je tohle podle pravidel (a je mi to vlastně úplně buřt). Ale jsem si jistej, že čelit pěti stejným kartám po sobě mě fakt nebaví, což se při běžném způsobu míchání stává překvapivě často, protože karty sdružuješ do pořadníku podle typů a je pak docela těžký je pořádně rozmíchat.
Ty převozy...no hele...pokud počítáš koruny, tak to asi nebude řešení pro tebe. Ale já třeba plně využívám možnosti, že jde koupit jen kampaň bez herních karet, který si každej stejně zajišťuje sám a prostě jsem nakoupil některé krabice kampaně dvakrát a rozmístil je na všech místech, kde hraju, abych to nemusel převážet. A jako jo. Je to drahý, ale ten zážitek z těch her je natolik unikátní, že mi to za to prostě stojí. Hraju/em to takhle s přestávkami už cca 6-7let a vždycky mě překvapí, když do toho po pár měsíční pauze znovu zahučím skoro jako poprvé. Není náhoda, že je AH v na BGG v hotness celý ty roky v podstatě permanentně.
Nevím jestli sem to už někde psal, ale barva kampaňové krabice ukazuje doporučené povolání a na co většinou budou zaměřené testy.
preto je v Dunwichy (zelena) vela testov na willpower, co je najvacsia slabina Rogue classy
forgotten age je zamerany na agility a neni zeleny.
to mi nejak nesedi
@sedlak87 Tam ne. Ve svém balíku mám max dvě karty, což mi žíly netrhá a chaos bag mám v mobilu. Pro mě nebylo. Karty nerad míchám ze několika důvodů. Jednak na to nejsem šikovný, nebaví mě to a taky proto, že je neobaluju.
@VitekS Zajímavé. A je to experimentální pozorování, nebo nějaký oficální hint?
@sedlak87 : tak nevím, ale já z Jenny Barns nebo Wendy neměl absolutně problém v true solo.
Zelená(zloděj) je kombinace Evade+Willpower
Červená(Survivor) hlavně evade.
@louza: Bylo to zmíněno na jednom s prvních streamů od FFG
Já si nedokážu představit míchat karty neobalené. Když je mám obalené stačí rozdělit na dvě části a vsunout mezi sebe. Díky obalům to jde samo. Takhle si s tím minutu hrát. (Samozřejmě tu a tam to trochu víc prohodit a chvilku míchat standardně ať se to úplně promixuje).
Ti nepřátelé mě trollili v prvním scénáři u TCU. Najednou strašně moc čarodějek všude. Je ale pravda že teď mám oba balíčky už trochu univerzálnější a Diana ničí mythos deck podobně jako nepřátele (teď jsem si objednal Return to box kvůli pitomému “Storm of Spirits” level 3 :D) a zvládne sem tam nahlédnout do plamenů a ulovit nějakou tu stopu. A Joe dokáže taky něco zastřelit, jakožto i luxovat stopy. Nikdy předtím jsem to takto univerzální neměl, tak jsem za to docel rád (decky mám z ArkhamDB).
@MichyX https://boardgamegeek.com/thread/1676574/passing-a-test-with-0-difficulty to že má něco shroud value 0 neznamená automatický úspěch. Ješte je možnost vytáhnout autofail a selhat
Jinak teda aktivně pokračuji v true solingu a musím přiznat, že druhá půlka cyklů už taková hitparáda, jako jsem reportoval výše nebyla. Problémem jsou typicky finálové mise defakto v každém cyklu > FA. (spoilery) Circle jsem ve finále nestihl, ale to by se při správné souhře náhod asi dalo. Přinejhorším vždycky můžete vyhrát dva scénáře před koncem. Nyarlathotep při průzkumu těch čtyřech věžích snad ani na jednoho hráče matematicky nevychází. Feast jsem taky nestihnul a i tady mám pochyby, jestli je to vůbec true solo dokončitelné. Edge jsem ještě nehrál, ale Innsmouth byl zajímavý. Ten se formálně dohrát dá celkem snadno, ale jsou tu hned dva háčky, pokud chcete dosáhnout na plný příběh. Jednak musíte ve finále dostat do hry tři klíče ze čtyř, které průběžně sbíráte v kampani a ačkoli se mi celou hru dařilo, měl jsem jen jeden. Ještě veselejší je, že vás na kocni při jednom hráči hra vyzve, abyste ze tří rozmíchaných setů, kde jeden má tři karty a další dva po dvou vybrali a odstranili TŘI karty (2h->2karty, 3h->1, 4h-0) a ze zbytku postavili herní mapu. A pokud trefíte jeden z těh dvoukaretních setů, nebo dokonce celý ten tří karetní, nebudete mít šanci splnit podmínku, která vám zpřístupní další fáze bosse a pokračovat ve finálním fightu. Což trefíte při třech kartách docela snadno. Jako tohle je true solo bezkonkurenčně nejbrutálnější cyklus ze všech a vůbec nic s tím nedokážete udělat. Můžete hrát jako pán bůh a výsledek v podstatě losujete. Jediný co jsem celkem bez problémů vyhrál byly klíče, ale to byl zase naprosto neskutečnej vopruz. Ta kampaň je i s odstupem času TAK nezábavná a suveréně nejhorší z toho co pro AH vůbec vzniko. Ležel jsem v tom skoro čtrnáct dní a do postupu hlavně tou knihou jsem se fakt musel nutit. Solo ale docela funguje, pokud zvládáte boj. Takže true solo jako hezký, ale experimentálně jsem ověřil, že moderní implementace AH mu zrovna moc nepřejí.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Válka o prsten karetní hra + rozšíření + promo
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 5 dnů