Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Kooperativní hra postavená na poměrně chytré mechanice empatie. Líbí se mi podložení herních mechanik realitou a propojení s emocemi. Skvělé jsou i ilustrace. Hvězdičku dolů dávám jen kvůli tomu, že to není hra pro všechny, a pokud nenajdete někoho, kdo si danou hru a její prožitek projde stejnou měrou jako vy, je celkový pocit ze hry spíše průměrný
Hodnocení hráče: Easy mikro hra s jednoduchými pravidly. Nemá žádné bombasticky převratné mechaniky, ale je to zábava a to je hlavní. Prostě přikládáte čísla do řad a snažíte se, abyste si museli vzít, co nejmíň karet, protože jak napovídá název, po přiložení šesté si musíte řadu vzít. Ocenil bych propracovanější design karet, ale to už je jen detail
Hodnocení hráče: Mám raději klasické Activity. Přidané herní mechaniky pro mě nijak výrazně nemění hru. Z nějakého důvodu mám pocit, že popisné karty jdou trochu do pozadí ve prospěch pantomimi a kreslení. Možnost volby na kartě je ale na druhou stranu velmi fajn. Zlaté karty s přísloví a rčeními pobaví hlavně u pantomimy.
Hodnocení hráče: Agricola je super hra, management zdrojů pro získávání bodů cca ve čtyřech různých sférách (pěstování, chovatelství, budování domu, potomstvo) je potřeba opatrně vyvažovat. Pokud se zaměříte moc na jednu věc, jiná vám uteče. Náhodnost karet období, postav a malého vybavení zaručuje poměrně vysokou opakovanou hratelnost. Pravidla jsou poněkud komplexnější, ale po první hře je myslím hra pochopitelná. Neexistuje totiž tisíce akci, které je nutné za kolo provést, naopak jsou omezeny počtem farmářů, které hráč má (zpočátku dva). Ne nadarmo je to jedna z nejlépe hodnocených her na BGG.
Hodnocení hráče: Arkham je pro mě hra, která má hodně velký hype, ale vůbec ho nenaplňuje. Znechutili mi ji asi první hry, kdy po tom, co se prokoušete všemi těmi šíleně komplikovanými pravidly, konečně hrajete, a pak to stejně zabalíte, protože už prostě nemáte mozkovou kapacitu. Když potom hraji z Arkhamu kondenzované hry jako Eldritch Horror nebo Temné znamení, tak si říkám, že to, co mi na Arkhamu nejvíce chybí je zábava a prožitek z hry. Hra má 5 fází, strašně se vleče, ale přitom vlastně pořád děláte to stejné: pro stopy, do brány, ve zdraví ji prolézt, zavřít a zapečetit. Na druhou stranu chápu, že ve své době to musela být pecka, a kdyby neměla úspěch, tak dnes asi nemáme ani z ní odvozené hry. Pro mě je ale překonaná. Nicméně líbí se mi celý design hry, hezky se na ni kouká. UPDATE: když už všichni umí, je to celkem super hra. Pokud ji ale někdo vidí poprvé, dělá se mu mdlo, což chápu.
Hodnocení hráče: Tato hra je za mě herní strop... Kdybych mohl dát šestou hvězdu pro ty nejlepší hry, tato by ji určitě dostala. Herní mechanismus AH lcg je v jádru natolik snadný (stopy, nestvůry, střetnutí atd.), že umožňuje maximální variabilitu pravidel a scénářů v jednotlivých kampaních. Mám za sebou úvodní kampaň Night of Zealot, cyklus Forgotten Age a pár samostatných scénářů (zkoušel je někdo spojit do kampaně?) a nemám výtek. Jakože ano, nejspíše v tom utopite hodně peněz, ale dle mého názoru to je investice do neotřelé, pohlcujici, atmosférické výzvy pro tu správnou partu vyšetřovatelů. Těším se na další cykly, scénáře a příběhy.
Hodnocení hráče: Bylo nebylo je skvělá hra, pro ty kteří si užívají neskriptované kreativní hry, ale nechtějí se ještě pouštět do RPG. V roli vypravěče vyprávět na základě svých karet s protihráči společnou pohádku a dostat se ideálně ke svému konci (a tím vyhrát) se může zdát občas jako neřešitelná situace. Nicméně myslím, že hlavním přínosem této hry není dobrý pocit vítězství, ale samotný proces vyprávění a hledání často až bizarních linek, jak propojit společný příběh přímo s vašimi kartami. Půl hvězdičky srážím jen za to, že to opravdu není hra pro všechny. Ale vždycky lze najít někoho, kdo tuto hru plně ocení.
Hodnocení hráče: Carcassonne je nestárnoucí klasika, která mě baví i po cca 13/14 letech, co ji mám. Znovuhratelnost je opravdu maximální, protože pokaždé skládáte karty jinak a vznikne vám tak jiný svět. Za mě doporučuji přidat ještě první dvě rozšíření, pro maximální zážitek ze hry a nová pravidla, která hru obohacují, ale neotravují. Carcassonne pro mě potvrzuje, že je v jednoduchosti je síla a krása.
Hodnocení hráče: První rozšíření přináší velice nenásilný doplněk hry v podobě možnosti násobit body za cesty a města. Nepřináší žádná převratná pravidla, která by klasickou hru nějak bořila, ba naopak ji skvěle doplňují. Využití velké figurky navíc hráče nenásilně tlačí k určité konfrontaci... Není však rak otevřená jako v případě 3. a 4. rozšíření.
Hodnocení hráče: Druhé rozšíření je oproti prvnímu již obsáhlejší. Sbírání žetonů materiálu hru obohacuje ne však na úkor přehlednosti. Figurka stavitele umožňuje zrychlit hru a možnost hrát dvakrát po sobě vnímám jako příjemné zpestření. Figurka prasátka mi přijde trochu OP, především, pokud máte oko na to, kde se tvoří velká louka.
Hodnocení hráče: Toto rozšíření je podle mě velmi slabé. Hlavně není vhodné pro hráče, kteří preferují méně konfliktní a interaktivní hru. Princezna se může zdát super, ale vzhledem k tomu, že nemůžete umístit figurku, tak se může stát, že nakonec spluhráčí, ještě pomůžete. Drak jako takový je lepším rozšířením, ale i tak ho vnímám spíše jako věc, která zbytečně prodlužuje hru. Figurka víly je lehce opominutelná v tom, že ji můžete zapomenout přemístit a dát si bod za každé kolo, co je s vámi. Osobně bych ji úplně vypustil.
Hodnocení hráče: Věž přidává do hry přímou konfrontaci mezi hráči, a zároveň určitou ekonomii v možnosti směňovat zajaté figurky za body. Vizuálně navíc Carcassonne roste nejen do šířky, ale i do výšky. Tento konfrontační styl, ale není pro každého. Součástí je navíc designový pořadač na karty, takže už je nemusíte mít v hromadce nebo v pytlíku. Hvězdička dolů je jen za to, že konfrontační styl může někoho odradit.
Hodnocení hráče: Zredukovaná verze dnes již legendární klasiky. Za hlavní mínus považuji možnost hrát pouze v dvou. Myslím, že minimálně tři hráče by hra unesla. Ostatní změny pravidel jsou v mém pohledu v něčem pozitivní, ale i negativní. 1) zboření Carcassonne logiky, že vše musí navazovat. Zde kromě cest vlastně nic nebrání dávat karty k sobě libovolně. Chvíli mi trvalo než jsem si na to zvykl. 2) omezený prostor - už nelze stavět velký otevřený svět, ale vše je omezeno hradbami, které zároveň slouží k počítání bodů. 3) bonusy - super možnost jak si znásobit nějaké stavby/cesty, nebo zaskórovat nedokočené stavby (změna oproti klasice, nedokončené stavby se neskŕoují). PReferoval bych ale jejich lehčí získání. V celku hra jako taková špatná není, jen postrádá něco, co klasické Carcassonne má. Za mě je to určitě ten otevřený svět a konečný vzhled, který může působit velmi neuspořádaně.
Hodnocení hráče: Hezká tématická hra na život, která v sobě v souladu s tématem kombinuje worker placement a řízení zdrojů. Je jen na vás, jak naložíte se svým časem. Budete se věnovat různým projektům a zálibám, budovat kariéru či ideální vztah, anebo utrácet peníze za hmotné i nehmotné požitky. Možností je spousta. Vítězí hráč, který vedl nejšťastnější život. Půl hvězdičky dolů dávám za nižší variabilitu. Ocenil bych více cest k vítězstvím, takhle se stává, že pořád děláte to stejné dokola.
Hodnocení hráče: Ve své době to byla super hra. Není až tak složitá a grafika na kartách je krásná, takže se na ně hezky kouká. Vždycky jsem ale narážel na určité mezery v pravidlech, na které jsem našel spoustu různých interpretací, tak jsem prostě udělal house rules (konkrétně hra dvou/tří hráčů a např. zloděj). Jinak hra není komplikovaná, myslím, že i vhodná pro hru s dětmi. Pravidla se opět hůře vysvětlují, ale nakonec to zvládne každý levou zadní. 1 hvězdu srážím za nejasná pravidla a 0,5 hvězdy za to, že ji mám hrozně ohranou :/
Hodnocení hráče: Tohle rozšíření Citadelu skutečně zlepšuje, proto ho hodnotím kladněji než samotnou hru. Nová sada (devíti!) postav hru skutečně obohacuje a dává jí novou variabilitu (je možné je smíchat s původními). Stejně tak nové fialové stavby, z nichž fakticky používáte pouze některé, také hře dodávají určité nové možnosti a utlumují předvídatelnost (aka nebrousíte si celou hru zuby na Univerzitu nebo Dračí sluj, protože v balíčku ani nemusí být). Temná země je tak super ukázkou toho, kdy rozšíření skutečně hru vylepšuje a neškodí ji. 1 hvězda dolů opět za určité mezery a šedá místa v pravidlech.
Hodnocení hráče: Vlastně skvělá party hra. Chce to trochu asociací a kreativity. Výborná na cesty, kromě karet vlastně není nic potřeba. Není třeba se bát znovuhratelnosti, existuje spousta rozšíření a i asociace máte při každé hře jiné. Dávám půl hvězdičky dolů, protože se to nedá hrát i ve dvou
Hodnocení hráče: Myslím, že na této hře většina z nás vyrostla. Házíte kostkou, postupujete po plánu, kupujete koně, vyhýbáte se distancu, snažíte se koupit celou stáj, dát na ně dostihy a zruinovat soupeře. Vlastně to jsou Monopoly v koňském prostředí. Na Dostihy mám spoustu vzpomínek a stále si je rád zahraji, přestože oproti dnešnímu standardu zaostávají. Hlavním negativem je délka, ale Dostihy jsou typická hra na dlouhé zimní večery na chalupě a tam máte všechen čas na světě.
Hodnocení hráče: Mám Fluxx 5.0 a ta hra je fakt jízda. Baví mě, jaká to je sranda. Dá se strategizovat jen s tím, co zrovna máte, protože hra se pořád mění. Myslíte si, že to máte v kapse, ale stačí malá změna pravidel a vyhrává protihráč. Ideální party hra. Dávám půl hvězdičky dolů za to, že chybí česká lokalizace.
Hodnocení hráče: Jednoduchá hra, vždycky si ji rád zahraji. Prostě skládáte čísla buď na hromádku vzestupně nebo sestupně. Pravidla zvládnete do 5 minut, a pak už jen vesele hrajete. Oceňuji i to, že se jedná o koop. hru. Hodně důležité je nedávat moc konkrétní nápovědy o svých kartách, jinak je hra moc jednoduchá. Ocenil bych víc variant pro pokročilé hráče.
Hodnocení hráče: Jednoduchá kooperativní hra založená na úplně prostém konceptu, kdy vidíte karty ostatních a ne svoje. A potom už společně skládáte barevné ohňostroje. Ocenil bych trochu jasnější mety, kde je vítězství a kde prohra. Líbí se mi nová verze s kartami událostí.
Hodnocení hráče: Stále se nemůžu rozhodnout, jestli tuto hru mám rád, anebo mě vlastně nebaví :D Líbí se mi element sázení, ale na druhou stranu se může stát, že vyhráváte, aniž byste správně zodpověděli jedinou otázku. Vlastně je to spíš hra o tom poznat, kdo má požadované znalosti nebo ne. I mechanika nápověd a toho nakolik si v dané kategorii věřím je podle mě originální. Oceňuji, že otázky na kartách nejsou triviální, především v porovnání se sérií *** otázky a odpovědi. Všeobecně ale nejsem moc zastáncem vědomostních her, mám pocit, že často někoho eliminují, protože nemá v určité oblasti dostatek znalostí. Ale jako party hra, proč ne...
Hodnocení hráče: Velmi zajímavá hra. Téma lidského rozvoje je pro mě velmi atraktivní. Hra mi přijde originální, přirovnat ji lze žánrově ke karetnímu engine builderu. Hrál jsem ji pouze v dvou a bohatě to stačí, víc hráčů by se dalo obtížně uhlídat. Nesmí vám být proti srsti trochu záškodničit, často to je jediná cesta, jak druhému rozbít jeho cestu k vítězství, abyste vy měli šanci (proto dávám půl hvězdy dolů, někomu to je proti srsti). Jeden poznatek a tip: Hra hodně podléhá setrvačnosti, jakmile jeden z hráčů nabere momentum, je třeba mu jej rychle nabourat, jinak vám ujede vlak. Nesoustřeďte se tak pouze na sebe, musíte sledovati protihráče.
Hodnocení hráče: Neurazí, ale rozhodně nenadchne ... Líbí se mi práce se slovy a jejich skládáním, ale chybí mi souvislost mezi skládáním příkazů, penězi a postavami. Hra možná má určitý potenciál, ale nenabízí nic, čím by ho naplnila. Dal bych 2,5 hvězdy, ale srážím za možnost hrát jen ve 3-4 hráčích.
Hodnocení hráče: Dětská klasika, která pobaví i dospělé. Pravidla jsou jednoduchá, posouváte dlaždice a snažíte se najít nejlepší cestu k vašemu pokladu. Hra je pokaždé jiná, jen některé dlaždice jsou fixní. Baví mě, jak občas musíte objet celý plán, abyste došli k pokladu, který je hned vedle vás. U dětí to výborně rozvíjí představivost a schopnost hledání řešení. Hvězdička dolů za mírnou banalitu a pro čistě dospělé osazenstvo to asi není úplně odvar.
Hodnocení hráče: Legacy je podle mě unikátní ve svém tématu i v mechanice budování rodokmenu. Grafické zpracování je navíc velmi atraktivní. Tím mě hra asi zaujala, a proto jsem ji koupil. Téma je krásně začleněno do samotné hry. Z pozice hlavy rodu, sháníte vhodné partnery pro sebe a své potomky, abyste dosáhli větší cti než protihráč. Hodně oceňuji sólo variantu, která postupuje opačně a z pozice potomka podle daných kritérií musíte odhalovat, kdo byli vaši předci. Půl hvězdičky dávám dolů za to, že si myslím, že občas je hra až moc strnulá... některé elementy hry by určitě snesly volnější pravidla.
Hodnocení hráče: Tahle hra měla v dob vydání neskutečný hype, který se podle mě vůbec nenaplnil. Celá hra působí poměrně ploše jako přetahována mezi hráči a duchem. Ve větším počtu hráčů je určitě lepší. Ve dvou je to hodně o štěstí aneb komu půjdou lépe karty. Takže opět jedna do soudku neurazí, nenadchne. Poznámka na okraj: na dětskou hru mi přijdou pravidla trochu nepřehledná a komplikovaně podaná.
Hodnocení hráče: Machi Koro je roztomilá karto-kostková hra založená na investování a rozvoji vašeho městečka. Herní mechanismy jsou jednoduché: hodíte kostkami, získáte mince, koupíte si stavbu, a takto stále dokola. Proto dávám hvězdu dolů, hra začne být velmi repetitivní. Přesto ji doporučuji občasným hráčům nenáročných her. Pro častější hraní doporučuji rozšíření, které přidává na variabilitě.
Hodnocení hráče: Myslím, že rozšíření mělo být součástí již základní hry. Hra získává velkou variabilitu a znovuhratlenost. Každá partie může být jiná, díky náhodnému vykládání dostupných staveb. Pravidla pamatovala i na méně časté hráče a představují novinky z toho rozšíření na modulární bázi. Velkoměsto je ukázkou rozšíření, které hru skutečně povznáší hru na novou úroveň. Doporučuji pořídit rovnou se základní hrou a postupně jej zařadit. Půl hvězdy dávám dolů za to, že nelze vtěsnat základ a rozšíření do jedné krabice.
Hodnocení hráče: U téhle jsem si dlouho lámal hlavu s hodnocením. Přijde mi v mnoha ohledech skvělá: líbí se mi jasnost v pravidlech (prostě něco hodíte a podle toho děláte akce), mechanika následování akce spoluhráčů. Pozitivně hodnotím i vizuální design hry a téma, ačkoliv sci-fi hrám vůbec neholduji. K čemu mám asi výhrady je poměrně náročné vysvětlení. Ještě jsem nehrál s nikým, kdo by hru pochopil po prvním vysvětlení (především akce letět na planet vs na kolonizační dráhu; akce využití kolonie poté, co má hráč již nějaké kolonizované planety apod.), proto asi půl hvězda dolů. Další půl hvězdu srážím za chyby v českých pravidlech (konkrétně přehazování kostek!!!)
Hodnocení hráče: Rozšíření ke Galaxiím přináší více možností, jak získat body (piloti, neznámý vesmír), nové planety ke kolonizování a rozšiřuje výběr tajných misí do extrému. Půl hvězdy dolů srážím za piloty, protože je většinou ani nemusíte použít a přesto vyhrát. Přesto je vnímám jako dobrý přídavek, který hráči dovolí čerpat pro něj specifické výhody ve hře. Moc se mi líbí i dřevěné figurky speciálních lodí. Myslím, že by se všemi přídavky hra potřebovala delší herní čas. Bodová hranice 21 bodů (která vyvolá konec hry) je většinou pokořena do 15-20 minut.
Hodnocení hráče: Skutečně hodně zábavy v mikrobalení. Hraje se na více kol, přičemž jedno kolo může trvat klidně i jen 2 minuty. Půl hvězdy srážím za náročnější pravidla pro neznalé, takže na začátku máte pocit, že vysvětlujete stejně dlouho jako hrajete :D Cílem hry je mít na konci kola nejvyšší kartu, ale reálně vysoké karty vlastně držet nechcete, protože jsou často cílem ostatních karet a můžete tak být vyřazeni. Milostný dopis má vše: náhodu, mírnou strategii, blafování. Grafika na kartách je nádherná. Hra je velmi skladná, ideální na cesty.
Hodnocení hráče: Ač Monopoly nejsou dětská hra, myslím, že je vhodná pro děti. Může je totiž hrou naučit nějakou základní finanční gramotnost. Investice do nemovitostí, obchodovávání, hypotéky, daně, nájemné, všechny tyto aspekty běžného života jsou totiž zakomponovány jako herní mechanika. Mnoho lidem vadí, jak vekou roli hraje v Monopolech náhoda a štěstí, nicméně štěstí se může otočit. Je ale fakt, že v momentě, kdy musíte prodávat svůj majetek, tak většinou už nemáte šanci se vyhrabat zpátky. Za mě 4 hvězdy, hra je překonaná, ale stále přináší hodně zábavy na několik hodin a všem ji vysvětlíte za pár minut, podobně jako Dostihy a sázky.
Hodnocení hráče: Kdyby Dixit a Cluedo měly dítě, bylo by to Mysterium. První dojmy byly z mé strany veskrze pozitivní, nicméně po několika hrách by mě hra asi omrzela. Musím vyzdvihnout design hry, který je skutečně poutavý a hezky se na všechny komponenty kouká. Na druhou stranu, pravidla jsou na můj vkus pro hru na cca 30 minut dost nepřehledná a zbytečně komplikovaná. Poměrně dlouho zabere i příprava. Shrnul bych to tak, že si hru rád zahraju, ale nekoupil bych si ji.
Hodnocení hráče: Výsledek velice úspěšné kampaně na KS (vybráno více než 400 % cíle). Networks vás staví do pozice mediální mogula, kdy si po čas pěti sezón můžete zkusit přeměnit vaši nudnou a nezáživnou televizní stanici na nejsledovanější kanál. K tomu vám pomáhají show různých žánrů (které vtipně parodují reálné tituly), reklamy (na různě absurdní produkty) a hvězdy (opět parodie nebo vtipné narážky). Téma tak u mě vyhrává na plné čáře. Grafika není rozhodně nijak realistická, ale baví mě, je stylizovaná a k humoru hry sedí. Ačkoliv je v angličtině, výrazně jazykově zatížené jsou jen Network Cards (různé výhody a efekty), které však díky otevřené hře, může nějaký zdatnější spoluhráč přeložit. Co šlo, se tvůrce snažil vyjádřit pomocí ikon. Hra není vůbec složitá, jde o klasické investování peněz, a budování enginu na body (diváky). Dokonce je i skvěle vyvážena pro různé počty hráčů. Lze hrát i sólo (s jasně stanovenými metami). Nemám tak hře co vytknout.
Hodnocení hráče: Minirozšíření, které bylo součástí KS kampaně. Jde skutečně jen o pár karet, několik reklam, hvězd a show se speciálními výhodami. Navíc dává možnost si vytvořit vlastní show nebo hvězdu. Hře určitě přidává variabilitu a hráči se mohou vyřádit i kreativně
Hodnocení hráče: Telly Time je super rozšíření pro ty, kteří jsou navyklí spíše na britskou televizní scénu. Já bohužel takový znalec nejsem, takže mi trochu ucházel ten vtip, na který jsem zvyklý ze základní hry (=půl hvězdy dolů). Kromě toho hra přináší jen jednu velkou změnu a to způsob získávání bonusů, který je za mě mnohem přehlednější a nápaditější než v základní hře. Telly Time je kompatibilní i s rozšířením Executives, ne však s On the Air (nevím ale proč?), takže další půl hvězda dolů.
Hodnocení hráče: Pro mě jeden ze základů moderních deskovek. Kdykoliv teď vidím, šestiúhelníkové tvary ve hře, ihned si vzpomenu na Katan (asi jako meeple a Carcassonne). Hra je velmi jednoduchá, házíte kostkou, berete si zdroje, obchodujete, stavíte svou kolonii na ostrově. Rozhodně srdcovka, kterou však moc nehraji, protože nejsou spoluhráči. Ve dvou to však bohužel nejde. :/ Hrát můžete xkrát znova, protože ostrov si lze pokaždé poskládat jinak, a tak občas budete mít přebytek dřeva, jindy to bude vzácná komodita. Dal bych pět hvězd, ale možnost hrát jen ve 3-4 hráčích, u mě hodnocení snižuje.
Hodnocení hráče: Tohle rozšíření je bájo. Neodstraňuje sice jeden z hlavních problémů, který se hrou mám (tedy možnost hrát až od 3 hráčů), ale dodává ji skutečně maximální variabilitu. Už nemusíte hrát jen na jednom ostrově, ale můžete se po moři vydat na další. Katan tak může být soustroví, skupina mini ostrovů nebo velký ostrov s malými v okolí. Velice lukrativní je nová zlatonosná řeka, která dává možnost získat jakýkoliv zdroj. Za mě určitě skvělý dodatek k základní hře.
Hodnocení hráče: Svižná, jednoduchá hra, která zaujme celou rodinu, ale myslím, že i hráče jako výplň mezi složitější hry. Mechanika hry je prostá, buď si berete knoflíčky, anebo umisťujete záplaty. Důležité je najít správnou rovnováhu mezi cenou záplat v knoflíčcích, časem, o který vás posunou a plochou, kterou zabírají. Půl hvězdičky dávám dolů, protože se obávám, že se hra o hraje. Z hlediska designu (herního i vizuálního) je ale Patchwork velmi zdařilou hrou.
Hodnocení hráče: Na Poštovním kurýrovi oceňuji, že se snadno vysvětluje a každý se může do hry rychle dostat. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že v této hře existuje jasná strategie, jak maximalizovat body a vyhrát. Hra je totiž v tomto ohledu poměrně strnulá. Grafka je hezká, jen by mohly v české lokalizaci být názvy měst česky a ne německy, ale to je jen detail. Kvůli těmto výtkám tedy jen 4 hvězdy.
Hodnocení hráče: Super dětská hra, založená hlavně na paměti a hledání přímé cesty k pokladu. Baví mě speciální karty v druhém balíčku a otáčení herní plochy po každém nalezeném pokladu. Není to pak tak jednoduché. Myslím, že pobaví i dospělé. Je rychlá, jednoduchá, akční a nezabere mnoho času. Hvězdu srážím za to, že je potřeba, aby hru připravil někdo jiný. Jinak si prostě pamatujete, kde co je.
Hodnocení hráče: Krásná abstraktní hra, ve které se můžete vtělit do mistra skláře, který skládá vitráž. Téma hry je skvěle propojeno s herními mechanikami. Sagrada se tematicky hodně podobá Azul, ale z herní hlediska je za mě o něco propracovanější. Každá hra je jiná díky jinému rozlosování cílů a vzorů, které máte sestavit. Pokud máte rádi barevné, vizuálně pěkné hry, kde si každý víceméně pěstuje svoje body, tak Sagradu doporučuji. Půl hvězdičky dávám dolů za to, že cílů mohlo být více, aktuálně jsou hodně orientované na hodnoty kostek.
Hodnocení hráče: Sankt Petersburg byla pro mě první z her, kdy si budujete jakýsi motor na peníze a body. Je opravdu jednoduchá, takže ji zvládne každý. Jen děti mají občas problém myslet dopředu. Vidí jen to kolik mají peněz a nemůžou pochopit, že tato hra je vlastně o investicích (ano, platím 7 rublů za výnos 3, ale ten dostanu každé kolo). Grafika je hezká, pěkné ilustrace jak na kartách, penězích, tak na hracím plánu. Hvězdu srážím za určitou nevyváženost, kdy první hráč pobere ty levné řemeslníky a na další hráče zůstávají ty dražší, i když všichni přináší stejný výnos, a tím pádem vznikají rozdíly v bohatství 5 rublů a více, které se pak obtížně překonávají.
Hodnocení hráče: Jak hodnotit klasiku? Rozhodně ne podle dnešních měřítek. Scrabble je prostě skvělá jazyková hra. I když jsem ji jako dítě nesnášel, dnes na ni nedám dopustit. Hvězdičku srážím za to, že v češtině je extrémně náročná oproti angličtině (holt máme větší abecedu a kombinací je tak méně).
Hodnocení hráče: Když Člověče, nezlob se smícháte s Dostihy a přidáte humor z doby totality, tak to přesně je Soudruhu, nezlob se. Hra je o tom, že šplháte stranický žebříček, abyste nakonec zdrhli do Záp. Německa. Je to nenáročná hra, která hodně pobaví. Ale dokáže i pěkně frustrovat, když jste skoro na konci a nejednou se musíte vracet o 3 kola zpět. Jednu hvězdu srážím za to, že někdy se hra opravdu táhne.
Hodnocení hráče: Super rodinná nebo party hra. Odpovídej na otázky, pokoř každou kategorii, a pak šup do středu k vítězství. Líbí se mi, že narozdíl od ostatních her v sérii, jsou kategorie rozděleny geograficky (na světadíly), takže se můžete vyhnout sportovním otázkám (hurá pro mě :D). Mám jen jednu výtku, a to, že některé otázky jsou skutečně banální, natož s nápovědami. Proto většinou hrajeme bez nich.
Hodnocení hráče: Jednoduchá skvělá party hra. Nemusíte ani pít a po 5ti minutách hraní se vám plete jazyk, jak po několika panácích. Všem to přijde jako hrozná kravina, ale je to vlastně ta dobrá kravina. Při hraní se vždy skvěle nasmějeme, až z toho bolí břicho. Doporučuji jako nenáročnou hru. :) Hvězdičku dávám dolů za to, že hra je opravdu bez hlubší myšlenky.
Hodnocení hráče: Tahle hra je pro mě jedno velké ANO. Je tematická, s krásnými ilustracemi a designem, takže vás vtáhne. Celé je to v Arkham duchu, jenže s krásně kondenzovanými pravidly, takže ji pochopí a užijí si i méně běžní hráči. Někoho může odpuzovat náhoda (hlavní mechanika je házení kostkami), ale podle mě dodává hře určité napětí, kdy při hodu jednou kostkou doufáte, že padne ta lebka, co potřebujete. Variabilita je dána různými Prastarými, které se snažíte porazit, lokacemi, které se také mění, a kartami mýtu. Určitě by mě zajímalo, co přináší rozšíření. UPDATE: Trochu se mi ohrála, tak dávám půl hvězdy dolů
Hodnocení hráče: Moje první koop hra, a to jak hraná, tak vlastněná. S neznalými se hraje hůře, protože na základní úrovni a s minimem herních prvků (pro jednoduchost) si ji prostě už neužiji. Nicméně oceňuji basic úroveň jako ideální intro do Záchranářů. Na této hře se mi líbí její modulárnost, tedy možnost dávkovat si obtížnost podle potřeby a úrovně spoluhráčů (vozidla, role, nebezpečné látky, rozžhavení...). Na druhou stranu úroveň pro hrdiny (se vším všudy) je skutečně HARDCORE a jen těžce ji lze dohrát (hlavně v menším počtu). V menším počtu (i přes vyvážení) je totiž hra náročnější, protože prostě nelze pokrýt takovou plochu herního plánu. Dřív to pro mě byla pecka, ale hodně se mi ohrála. Možná je čas zavětřit do rozšíření.
Hodnocení hráče: Ani nevím, kde začít. Tahle hra má z mého pohledu všechno, co v hrách hledám. Je tématická, graficky hezky zpracovaná, komplexní, ale přitom ne extra komplikovaná. Navíc je kooperativní (semi) a poměrně náročná, výhra není zadarmo. Hlavní přidanou hodnotou jsou pro mě karty osudu, které do hry přidávají prvek náhody a nelze si tak všechno promyslet dopředu. Hlavní úkoly, doplněné tématickými texty v pravidlech, anebo ty na kartách osudu, skutečně vtahují do děje. Za mě jasných 5 hvězd a potlesk tvůrcům.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nájezdníci ze Skýtie
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 10 dnů