Jméno: Zdeněk Kolář
Obec: Brno (Okres: Brno-město)
Úroveň: Pravidelný návštěvník
Zatroleným hráčem: 841 dnů
Naposledy přihlášen: dnes
Další informace: Milujeme s manželkou deckbuilding, budovací eura, sci-fi hry, tile laying, set collection, přírodní a abstraktní hry, a hlavně rychlé a malé fillery (kvůli děcku, není čas na žádné velké akce :-).
Hodnocení hráče: Krátká jednohubka na 15 minut, kdy se snažíte postupným překrýváním karet narobit zdroje a za ty stavět sedm divů světa. Jednoduché puzzle o maximální efektivizaci náhodně přicházejících karet (7 karet divů z jedné strany, 7 karet zdrojů a občanů poskytujících výhody z druhé), musíte stále udržovat balanc mezi touhou stavět divy (přinášejí vítězné body a modifikace pravidel, ale vyždímají vás ze zdrojů), a nutností budovat zdroje. To, že tahle hra funguje při pouhých 14 kartách, je zázrak hodný geniálního designéra (a taky díky tomu, že jsou karty rozdělené na třetiny, v reálu je tak kombinací hodně). Příprava hry je na 20 sekund, a hned co dohrajete máte chuť si to dát znovu a překonat vlastní skóre (BTW moje zatím: 51, 56, 58).
Hodnocení hráče: Absolutní, dokonalá, brutální a atmosférická eurovka, asi nejlépe vypadající těžké euro ever. V grafickém kabátu, doplňcích, plánu, zkrátka nikde není snad nejmenší vizuální chybka. Téma obtisknuté do mechanik, druhá strana plánu snad ještě hezčí.. možná chybí asymetrické vlastnosti osobností, za které hrajete, takto jsou jen pro ozdobu.
Hodnocení hráče: Výborný rychlý worker placement s krásným tématem, oholený prakticky až na kost, tudíž vysvětlený za pár minut, setup zabere minutu, a přitom máte daleko více voleb (a interakcí mezi hráči) než v původní čistě karetní edici. S tou se to dá navíc dobře nakombinovat, čímž vznikne nová hra. Jedinou výtku mám ke kvalitě komponentů - krystaly jsou velké a kvalitní, insert taky skvělý, ale modulární hrací desky jsou k smíchu tenké, Karty golemů také, navíc byly už při otevření hry ohnuté do luku v celofánu, takže se na stole kývají, a hlavně: na 56 kartách golemů se stále dokola opakuje pouze ŠEST různých ilustrací (mění se na nich jen cena - počet a barva krystalů) - COME ON, to jste tolik potřebovali ušetřit na ilustrátorovi? Ta hra je krásná kvůli golemům, ti se ale na hracích deskách neobjevují a na kartách to takhle odfláknete :-(
Hodnocení hráče: Zjednodušení Dobyvatelů galaxie, ohlodané na kost. Vyložíte jen jednu kartu, zaplatíte za ní dalšími kartami, konec kola. Dle počtu ikon na vyložené kartě např.: dober 1 kartu, získáváš 1 vítězný bod. Vtip je v tom, že v dalším kole získáte bod za novou kartu, i za již vyloženou! Karty se navíc často kombí, a tak v pátém kole získáte třeba 6 bodů za minulé karty, plus 8 bodů za novou. V dalším již tento součet = 14 bodů, plus opět body za novou. Konec hry je 50 bodů, do sedmi kol je tak většinou hotovo. Plusy: krásné vodovkové ilustrace, variabilita díky obrovskému množství karet, rychlost - 10 minut a hotovo, a hned chcete hrát znovu. Mínusy - silný faktor štěstí - občas víte už po třetím tahu, že soupeři krásně vyšly karty do komba. Určitá plochost - moc hloubky v taktice není, strategie prakticky žádná. Hra rozbitá není, nikdy se nám nestalo, že bychom dobírali víc jak 12 karet, nezapomeňte, že se sbírání bodů náhle vrší extrémně rychle díky minule postaveným budovám.
Hodnocení hráče: Velmi suché euro, téma skotské průmyslové revoluce, které autor údajně čerpal i z Brassu, se prakticky vůbec nepropsalo do komponent a vzhledu hry - kdyby tam nebyly vývozní zakázky a okrajově přístavy, tak prostě jen obsazujete louku, dojíte na ní kravičky a získané suroviny prodáváte na trhu. Naštěstí po mechanické stránce vše krásně a bezešvě funguje, je toho hodně co dělat a kombit, a hra je navíc velkorysá - kromě 55 mincí do začátku vám kromě pravidelné produkce, kterou zvládnete vytvořit, dá na začátku každého kola dost mincí navíc, takže nebojujete o přežití jako právě v Brassu. Díky tomu je to tak velmi příjemně hratelná, a téměr nekonfliktní hra.
Hodnocení hráče: Splendor na halucinogenních drogách. Jste uctívači roztomilé megachobotnice, a jakmile jí umožníte proniknout osmi chapadly do tohoto vesmíru, vyhráli jste. Chapadla vyvoláváte pomocí Relikvií (ty poskytují zdroje navíc při získávání zdrojů), knižních Svazků (jako ve Splendoru poskytují automaticky zdroje zdarma), Konstelací (na ty umisťujete zdroje, aby vám vyvolaly chapadlo) a Halucinací (silné jednorázové efekty, často umožňující další kombení). Na hře je vidět rukopis Henryho Audubona (Parky, Space Park) - péče o detail je vidět v designu dřevěných zdrojů, ilustracích na kartách, i na chapadlech a samotné chobotnici. Díky brakové estetice, vtipným názvům karet a evidentní nadsázce je celé téma kultu Cthulu příjemně odlehčené, a hlavně - hra velmi lehce plyne, vše je snadno pochopitelné, hraje se to to úplně samo (a přitom je to ohromně napínavé). Nádherně vypadající herní skvost!
Hodnocení hráče: Dnes už dávno překonaný deckbuilding, úmorný, únavný, sice si můžete před hrou upravit balíčky karet, ale v rámci jedné hry pořád dokola dobíráte skoro stejné karty, abyste tento těžkopádný stroj po hodině dovedli do cíle. Podprůměrné grafické zpracování bylo již v době vzniku neinspirativní a bez nápadu, dnes to neobstojí už vůbec.
Hodnocení hráče: Navazuje na Herbaceous, je košatější a trochu složitější, je to ale i tak velmi lehká sbíračka bodů. Chodíte zahradou, kterou reprezentují karty s květinami, kam dáte panáčka, tam seberete kytku do svého tabla (kytice, řekněme). Důležité je sebrat občas místo kytky bodovací kartičku ( např. Za každou oranžovou kytku na konci hry 2 body), jinak byste kyti sbírali zbytečně. Třikrát takto projdete zahradou, jste zrelaxovaní, spočítáte bodíky, a je konec hry. Art 10/10, znovuhratelnost 8/10, složitost 2/10, čiré potěšení z krásného filleru.
Hodnocení hráče: Repetitivní vyvražďovačka nepřátel, u prvních výukových misí jsem si říkal, ok systém je docela zajímavý, pojdme na to, ale u čtvrté mise převážil pocit že je to pořád to samé. Přiblížení k nepříteli, vykydlení nepřítele, případně ústup, a takhle pořád dokola. Když se k tomu přidají modifikátory, efekty kouzel, počasí a kdovíčeho ještě, tak ani to kydlení vlastně není elegantní, a spíš to vede k AP než k rychlému průběhu. Nějaký příběh mezi misemi sice je, ale 98% času trávíte vražděním, takže si ho moc neužijete. Primitivní vraždění potvor si jako náplň svého času, který můžu věnovat hrám, nepředstavuju.
Hodnocení hráče: Brutální rychlá karetka, která okamžitě hned od začátku navodí obrovskou tenzi - v jednoduchosti je zde obrovská síla! dohrané za 10, max 15 minut.
Hodnocení hráče: Velmi zvláštní, a velmi zábavná kombinace engine buildingu (najímáte si troly do svého "trolího sněmu", nový trol vždy spustí kaskádu zdrojů surovin z trolů, umístěných pod ním), tile placementu (kopete tunely v hoře), a vlastně i trochu pick up and deliver (přemisťujete v těchto tunelech sochy co nejblíže středu hory). Je to velmi atmosférické, překvapivě jednoduché, a úžasně graficky sladěné s citem pro doplňující se, výrazné barvy - jaká to pastva pro oči oproti klasickým Kniziovkám a Rosenbergovkám :-) Tímto ještě jednou děkuji DanielKurjak za prodej, moje zkrácené hodnocení je taktéž: páči. Veľmi.
Hodnocení hráče: Poměrně nudná kreslička polí, lesů atd do plánku, nic objevného, po třech zahráních už se nám nechtělo hrát počtvrté.
Hodnocení hráče: Graficky nádherně zpracovaná, jednoduchá hratelnost. Dohrání do 30 minut. Velká znovuhratelnost.
Hodnocení hráče: Pro mě osobně druhá nejlepší z celé série Keyforge - nové efekty, větší manipulace s aembry, některé postavy zmutované z jedné rasy do druhé.
Hodnocení hráče: Velmi nudná hra, v podstatě se jedná o šachoidní přetahování se o výhodné pozice v rámci mřížky, navíc s poněkud odpudivým a barevně nehezkým vizuálem.
Hodnocení hráče: Nadělili jsme si s manželkou na Vánoce, ale už jsme to nevydrželi. Takový klenot! Spíš je to interaktivní kniha s příběhy a kartami, než hra s příběhem. Herní mechanismy jsou totiž zcela prosté: přesouváte svého hrdinu z místa na místo, kde si podle čísla přečtete příběh z digitální knihy příběhů, a následně dle dalšího čísla z knihy doberete odpovídající karty. Ty vám buď pomáhají či přitěžují v dalším dobrodružství, či jsou to dočasní kamarádi, kteří s vámi chvíli putují. Můžete jít kam chcete, objevovat co chcete, nikdo vás nevodí za ručičku. Z toho plyne i další rys hry: dohrajete jednu "hru" (tj. strávíte ve dvou hráčích týden v Galzyru), vše uložíte, a příště pokračujete dál v rozehraných příbězích, které jste nestihli dokončit. Nikam nepospícháte, nic neutečte, nic nemá pevně daný limit, zkrátka to objevíte příště. Určitě to nebude hra pro každého, v kooperativním módu není daný přesný cíl hry, nejsou zde velké konflikty ani levelování postavy. Je to naprostý chill..
Hodnocení hráče: Famózní feel good hra, jednoduchá na naučení, přesto každá hra je jiná. Postupně přidáváním výletů = karet s různými symboly plánujete jednotlivé dny vašeho tripu, a nakonec vyrazíte na cestu a vše dle plánů prožijete - obodujete. Samotné bodování zabere podstatnou část hry, je to ale zábava - posouváte krásné žetony různých typů událostí, které jste díky výletům prožili, a postupně vyhodnocujete, většina karet výletů má totiž svoje podmínky ke splnění. Vše to ještě komplikuje přejezd vlaky mezi městy a bonusy za každý den. Nádherná grafika, krásná produkce, jediné čeho se obávám, je znovuhratelnost. Čas ukáže. Teď ale uděluji maximální doporučení, pokud chcete jednodušší hru, která ale není hloupá.
Hodnocení hráče: Krásně ilustrovaná honba za nejvzdálenějšími políčky, kde se skrývají cenné relikvie. Kdo první vykope druhou, vyhrává. Ale zas tak jednoduché to není, stejně jako v Břink potřebujete karty s nohou, na kopání zase karty s lopatkou, na nákup těchto karet zase kartu s mincemi, atd atd. Vtip je v tom, že jakmile zahrajete všechny karty, musíte zas do základního tábora, tam si teprve můžete dokoupit lepší karty, a to jste se nedostali ani do půlky trasy, a víte, že ty nejtěžší terény jsou ve druhé půlce. Na hromnice o den více, se stále lepšími kartami. Výborné a v deckbuildingu osvěžující!
Hodnocení hráče: Rychlá a velmi jednoduchá hra, kondenzovaná do neustále se opakujícího vzrušujícího momentu „I split, you choose”. S minirozšířeními to má ještě větší grády a jakous takous znovuhratelnost.
Hodnocení hráče: Zdánlivě klidná a jednoduchá hra, kde je herní mechanismus oholený na kost: buď si doberete dvě karty, nebo jednu vyložíte do svého lesa. Za vyloženou kartu platíte kartami z ruky na mítinku (stejně jako Dobyvatelé galaxie, The City atd), z mítinky si je ale mohou vzít ostatní hráči. Tady leží jádro interakce, neustále si musíte všímat, čím zásobujete soupeře. Já při první hře vesele smečoval manželce všechnu vysokou zvěř, takže mě pak totálně znemožnila a vyhrála asi o 120 bodů, WTF! Ten pocit, když se vám povede dobré kombo a vy víte, že za něj bude tuna bodů, ten příval dopaminu, ten tady zažívám asi nejvíce ze všech her, které jsem kdy hrál. Možností kombení je až neuvěřitelně hodně, vždy vám bude líto odhodit některou kartu, protože víte, že by se vám mohla časem hodit. Totální mozkovar a přitom taková pohoda při hraní.
Hodnocení hráče: Po dvou hrách: nepřišli jsme tomu zcela na chuť. Má to díky ilustracím dobrou atmosféru, má to všechny ingredience dobrého deck buildingu, ale je to oproti modle rychlých bojových deckbuildů (Star Realms) trochu moc fiddly, musíte si hlídat víc věcí, a sundaváte základny, nikoliv čistě životy protivníka.
Hodnocení hráče: Krátký, nenáročný a velmi zábavný filler pro rodinu či kolegy nehráče. Minimum strategie, něco málo taktiky, hodně štěstí. Sbíráte sety pokladů - nejvyšší karta bere první, nejnižší zase bere dvě. Některé karty umožní měnit podmínky, škodící element jsou bomby, a čím více lidí, tím zábavnější je škodit ostatním.
Hodnocení hráče: Zábavné solo skládání vlastních silnic a seskupování městského osídlení, trochu maskované jako hra pro více hráčů. Postupné překrývání polí je zábavné, možnost zvolit si z různých cílů super, jen to počítání na konci je často úmorné. Hře by slušela hezčí, originálnější grafika, s trochou autorského rukopisu.
Pax emancipation
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 4 dny