Hodnocení hráče: Přístupná asymetrická válečná hra, rád se k ní vracím. Ale zatím se nám nepodařilo Anglii dobýt :-D
Hodnocení hráče: zatím po dvou hrách, hezký herní mechanizmus v umírání mariňáků :-)
update: za mariňáky určitě těžší, doporučuji na jeden zátah zahrát dvě hry, každou za jednu stranu.
Příjemná oddechovka, kterou se mnou hraje i moje žena (údiv)
update2: poslední dvě hry vypadaly stejně: počáteční masakr mariňáků, úplná bezmoc, zakončená pohodovým odletem Sulaca, aniž by měl vetřelec šanci s tím něco udělat. Tak nevím :-D
Hodnocení hráče: dlouho jsem hledal nějakou hru, která bude o tvorbě vlastní dynastie, toto úplně splňuje moje představy.
půl bodu dávám dolů za konec hry, kdy v posledních kolech přestane záležet na dynastii a už se jen na rychlo honí body
Hodnocení hráče: Velice kvalitní hra pro náročné... půl bodu dolů za obrovskou časovou náročnost
Hodnocení hráče: velmi kvalitní hra, bod dolů za velkou míru náhody a lehkou nevyváženost ve prospěch Němců
Hodnocení hráče: Velmi povedené rozšířené - přidává dobrý konec (konečně nemusíme hrát novou capricu :-D , nový soubojový systém ve vesmíru, spojence... prostě dobrá investice
Hodnocení hráče: skvělá alternativa k Britannii, hlavně časově méně náročná
Hodnocení hráče: hodně promyšlená hra, perfektní herní systém, kdy každý chvilku tahá pilku :-)
náhoda je docela eliminovaná, hodů kostkou je hodně, takže se to statisticky srovná
Hodnocení hráče: Příjemná deck buildingová hra s minimálním prvkem interakce s ostatními hráči. Vhodné pro hráče, kteří si rádi budují svou strategii a nemají rádi, když jim ji někdo bourá :-)
Přidávám půl hvězdy ve více hráčích - protočí se více karet a dá se více soustředit na jednu strategii
Hodnocení hráče: moje první deck-building hra - velmi jednoduchá, rychle se hraje, velmi varibailní... ovšem s rizikem ohrání se
Hodnocení hráče: nadstandardní rozšíření s dost podstatným vlivem na gameplay: líbí se mi, že prodlužuje hru a tím umožňuje ještě více vypiplat balíček
Hodnocení hráče: Parádní kombinace deck buildingu a workerplacementu, nicméně po pár hrách kouzlo vyprchává, začne to být lehce stereotypní. To ovšem dost vylepší rozšíření.
Hodnocení hráče: S tímto rozšířením je konečně hra úplná. Základní hra trpěla na to, že peníze byly v druhé půlce hry zbytečné a tím trpělo i koření, jehož jedno z použití bylo pro výrobu peněz. Nyní jsou peníze mnohem důležitější, ne jen tím, že je pro ně více využití, ale také tím, že nejsou tak lehce přístupné, takže i základní upgrade (třetí agent/místo v radě) trvá déle (a ne všichni ho v průběhu hry získají). Technologie dávají další možnosti, jak hrát hru, a nové karetní mechaniky jsou taky super.
Celou dobu, co jsme hráli, jsem měl pocit, že mám všech surovin málo a že pořád potřebuju více :-)
Za mě hodně zábavná věcička, uvidíme, jestli po více hrách nadšení neopadne.
EDIT: zatím neopadlo, za mě esenciální rozšíření
Hodnocení hráče: Krásně atmosferická hra. Moc se mi líbí tématika, parádně jsem si hru užil. Nicméně dávám 4 hvězdy kvůli tomu, že se hra nedá hrát moc často, myslím, že by se rychle ohrála.
Hodnocení hráče: Parádní tématická sólovka ve stylu tower defence. Popisuje hrdinnou obranu staré pevnosti v Norsku, kde během druhé světové války bránila malá jednotka vojáků podporovaná místními v postupu přesile vojáků Wermachtu dále do Norska.
Líbí se mi postupné budování atmosféry: na začátku agresor není nikde v okolí, obránci shromažďují nástroje a zásoby, kopou obranné pozice a verbují další obránce. V následující fázi stále pokračují obránci v přípravách, ale mezitím už přicházejí první německé útoky. A závěrečné finále, kdy se pevnost otřásá pod dělostreleckou palbou a všechno se hroutí, je naprosto strhující.
Líbí se mi dobře napsaná pravidla (v podstatě se dá hned při první hře zahrát vše bez chyb, což se mi o solovky stalo snad poprvé). (Hodnotím po druhé hre)
Jediná má obava je v hodnotě znovuhratelnosti, jestli se časem neohraje.
Hodnocení hráče: Neskutečně hluboká hra. Hodně klame tělem, pochopit pravidla a zahrát první hry je úplný povrch a je těžké si uvědomit, že něco více může existovat. Proto chápu naštvané komentáře, které říkají, že to je hříčka pro děti - prostě neměli štěstí hrát hru s někým, kdo ji opravdu rozumí.
Hráči musí znát komunikační konvence, co by asi tak hráč chtěl touto nápovědou chtěl říct. Jednoduchý příklad: když označím číslem nejstarší kartu, tak to znamená, že si mám kartu nechat do příště, nikoli zahrát (upozornění, konvence nejsou v pravidlech!). A to je samozřejmě úplný základ, konvence pokračují do takových výšin, že hráč dává na první pohled úplně nesmyslnou nápovědu, ale následující hráč si dokáže odvodit, že má zahrát kartu naslepo, o které nedostal formální nápovědu. A další hráč podle toho, co ten před ním zahrál naslepo, zase tuší, jestli má hrát a co (viz bluff finesse).
V takové skupině je hra krásná, hráč se snaží vymyslet různě komplexní nápovědy a radost, když to vyjde, je velká.
Hodnocení hráče: Příjemný rodinný deckbuilding s Legacy mechanikou. Pro fanoušky tématu nutnost.
Hodnocení hráče: příjemná varianta k Brief history of World, tématicky jiné a přináší do hry jiné herní mechanismy (stabilní římany a císaře)
bod dolů dávám za šílenou nepřehlednost herní situace od druhého kola dál :-)
bez herních žetonů (barevných panáčků) z jiných her v podstatě nehratelné
Hodnocení hráče: Naprosto neskutečně návyková hra (píšu po cca 30 online hrách na Board Game Arena): strašně jednoduchá pravidla, tolik kombinací a takové možnosti. Na první pohled se zdá, že člověk nemá moc co ovlivnit, náhoda je veliká. Ale opak je pravdou! "Mám do balíku dát tuhle kartu? Jako když přijde na začátku, tak to může být gamechanger. Ale už teď mám 7 karet."
V balíčku může být bez rizika pouze 6! unikátních karet. Ale když každá je prostě super. Každá navíc už zvyšuje riziko předčasného konce. Ano, dá se do balíku přidat karty, které se umí přebytků zbavovat, ale co když nepříjdou nebo přijdou v blbou chvíli?
Je to parádně jednoduchá hra o managování balíčku a stavění brutálních kombinací. A navíc svižná (teda v online, nevím, co na živo).
Hodnocení hráče: hráli jsme jednou a už asi nikdy hrát nebudeme. Dlouhá jako Britannia, ale rozhodně méně zajímavá.
Pokud chci něco podobného ze světa antického říma, tak šáhnu po History of Roman Empire
Hodnocení hráče: Naprosto úžasná kooperativně-kompetitivní hra s neskutečně velkou mírou interakce mezi hráči. Těžké proniknout do pravidel (nutno využít videonávod od Nithrania), ale pak píše skvělé příběhy, skvěle se u hry bavíme.
Hodnocení hráče: Pěkně vylepšený King of Tokio. Vyloženě se mi líbí, že lidé už nejsou jen masakrováni, ale že se umí i bránit :-)
Hodnocení hráče: zábava, mínusem hry je, že když hráč dostane jen vysoké karty, tak si neškrtne, ať dělá co dělá
Hodnocení hráče: perfektní odreagovačka pro příznivce složitých strategických her - pořád dostatečně složité, ale téma a herní mechanismy baví. Trochu mi vadí, že každému hráči se stane, že v některých částech hry je prostě jen divák a doufá, že se jeho favorit objeví v kremlu, ale není to kazící moment
Hodnocení hráče: stará dobrá klasika... sice po několika hrách se ohraje, ale je to srdcovka :-)
Hodnocení hráče: s kapku upravenými pravidly (přidáno závěrečné bodování) příjemná hra na cesty ve dvou :-)
Hodnocení hráče: Pokud proti sobě hrají 2 protivníci, kteří se snaží opravdu důkladně nad tím přemýšlet, stává se ze hry dlouhá a nezábavná partie, která někdy ani nejde vyhrát - hráči se střídají v rozbíjení soupeřových čtveřic a šance na výhru jsou minimální.
Hodnocení hráče: zajímavá hra, ve dvou lidech lehce připomíná šachy. Ve hře je potřeba uplatnit jak strategický cit pro konkrétní pozici (kterou částí plánu jít a kterou naopak uzravřít), tak takticky časový prvek (kdy uzavřít kritické místo, kdy se pohnout apod).
Hodnocení hráče: Po odehrání prvního scénáře: Parádní simulace dějin Římské říše - vypráví to hodně silný příběh a moc se těším na další scénář.
Nevýhodou hry je opravdu velké množství hodů kostkou a velká administrativa, z některých počtů mě docela bolela hlava. Musel jsem si vzít na pomoc pořádnou aplikaci pro házení kostkou, která mi administrativu částečně ulehčila.
Hodnocení hráče: Příjemná asymetrická konfliktní hra. Bohužel je dost nepřístupná pro nové hráče (mají problém pochopit svoji frakci, natož aby se chytali, co dělají soupeři), což vede na to, že hra skončila zaprášená v regále. Pokud máte stabilní herní skupinu, která hrává často, pak je to pro vás ideál (teda pokud budete mít dost rozšíření, protože po čtyřech hrách, za každou rasu jednou, se mi nové kolečko dělat nechtělo)
Hodnocení hráče: Parádní eurohra. Baví mě tématika, herní mechanismy i to, jak se v půlce změní objevením mimozemšťanů. A přitom nikdy nelze předpovědět jak, protože jsou všichni dost odlišní.
Pro jistotu upozorním, že mé hodnocení je ovlivněno tím, že nejsem eurohráč, který by oceňoval komplexní počítací "hry" (což SETI není).
Hodnocení hráče: Parádní engine building. Jeho menším mínusem je to, že to je v podstatě solohra se spoluhráči, moc nemám motivaci řešit, co dělají ostatní, pouze si plánuju svůj tah.
Hodnocení hráče: jen pár her a vždy se mi zdálo nevyvážené ve směru Necromancera, který jednoduše vyhrál. Snad ještě někdy zkusíme, abychom případně opravili reputaci
Hodnocení hráče: Zajímavá solovka. V relativně malém formátu se snaží obsáhnout celou plejádu herních mechanismů: kolonizaci planet, produkci zdrojů, válčení, vynalézání i diplomacii. A funguje to překvapivě dobře. Líbí se mi mechanismus určování akcí: losováním žetonů, přičemž většina akcí je akce soupeřů. Dokud se nevylosuje akce hráče, zůstávají na plánku, takže zvyšují šanci na hráčovy akce.
Příjemná je krátká herní doba, problém může být po čase repetitivnost.
Hodnocení hráče: skvělá card-driven game, navíc pro 4 hráče! jediná slabina této hry je v soubojovém systému (jeden hod a je vše v trapu), proto půl hvězdy dolů
Hodnocení hráče: Herně velice zajímavý scénář, vybavujete si loď a plavite se po Karibiku-rozhodně zaujme.
Velkým problémem pro nás byla složitá angličtina: sice jsme rozuměli, ale spoustu narážek a poznámek a vtípků jsme prostě nepobrali, čímž hodně trpěla atmosféra.
Specificky pro naše herní tempo (hrajeme já a manželka jeden běh do měsíce), hodně jsme se ztráceli, nepamatovali jsme si, co jsme už všechno stihli a kde jsme byli, ale dlouhá hrací doba nás od odehrání více běhů naráz prostě vždy odradila.
Hodnocení hráče: Parádní civilizační hra, pro kterou jsem schopen najít spoluhráče (narozdíl od Through the ages nebo Střet civilizací). Dlouho jsem tuto hru hrál online a tak moc mě bavila, že jsem si ji musel koupit i fyzicky. O co bylo větší moje překvapení nad provedením, hodně se mi líbí použité materiály.
Hodnocení hráče: Jedno z nejvíce zásadních rozšíření, co jsem kdy hrál. Všechny přidané mechaniky jsou zajímavé, ale to nejdůležitější je přidání pátého kola. Najednou do symetrické hry (kupuju příšeru v prvním-třetím kole, nebo v druhém-čtvrtém) dodává mnohem více možností hraní a lichý počet kol. Za mě super.
Hodnocení hráče: pěkná eurovka, po letech jsem si ji pořídil z nostalgických důvodů a stále baví :-)
Hodnocení hráče: válečná hra s unikátním soubojovým systémem: jednotky se hážou do věže a strana, které toho vypadne více, vyhrává. Co je na tom super je vyváženost: prostě se nemůže stát, že někomu konstantě padají šestky :-) Jdete do bitvy s deseti jednotkama proti pěti, ale z věže vám vypadnou jen tři? Ano, můžete se trápit, že jste prohrál. Ale na druhou stranu vám sedm zůstalo ve věži pro příští bitvy.
Hodnocení hráče: docela průměrná hra, v podstatě je to o tom shromáždit co nejvíc jednotek a následně vyhrát
Hodnocení hráče: super kooperativka, hráči jsou stále pod časovým presem a musí odrážet drtivý nápor nepřátel
ovšem jeden bod dolů za absenci nějakého příběhu - v podstatě se jen snažíte přežít, plníte nějaké plytké mise a čekáte, až vám apka řekne: vyhráli jste (ještě štěstí, že se tam dá aspoň zkoumat)
Hodnocení hráče: Introductory scénáře byly slabé, na taktické úrovni moc easy, na strategické moc krátké.
Nejvíce jsem si užil hru na třetí obtížnost (ze čtyř) s náhodně vybranými piloty. Hra parádně simuluje krátkou leteckou kampaň, která obsahuje taktickou část (stíhačky se snaží odrazit útoky nepřátel, mezitím co bombardéry pod palbou protiletadlové obrany nalétávají na cíl) a operační (vybavování letadel a jejich opravy po boji, management stresu pilotů).
Líbí se mi taktické souboje, správa pilotů a jejich vylepšování, hvězdu dolů dávám za absenci alespoň náznaku příběhu.
Rush MD (EN)
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny
Zatrolené hry již od roku 2007 přináší hráčům informace o společenských deskových hrách od těch nejpovolanějších – od nich samotných. Protože kdo jiný má důvod podávat informace bez příkras? Kdo jiný o špatné hře řekne, že je skutečně špatná. A komu jinému tedy nejspíše věřit, když o hře bude tvrdit, že je parádní...
Více o Zatrolených hrách | Úpravy Zatrolených her | Využívání cookies | Zpracování os. údajů
© 2007–2025 Ondřej Mysliveček
Načítám ...
Načítám ...
Načítám ...