Jméno: Jonáš V.
Rok narození: 1987
Obec: Praha (celá obec) (Okres: Praha)
Úroveň: Mušketýr
Zatroleným hráčem: 4700 dnů
Naposledy přihlášen: včera
Další informace:
· šéfredaktor aktualit, schvalování a správa videí
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Seznam her, kterým jsem dal maximální hodnocení (moje pomyslná topka):
1. Gaia Project
2. Duchové ostrova
3. Through the Ages
4. Age of Innovation
5. Brass: Birmingham
6. Duna: Impérium
7. Terra Mystica
8. 51st State: Ultimate Edition
9. Great Western Trail: Second Edition
10. Na křídlech
11. Ztracený ostrov Arnak
12. Castles of Burgundy
13. Clans of Caledonia
Hodnocení hráče: Hodně feeling jako u Imperial Settlers, ale přeci jen se to svým způsobem liší (třeba tím, jakým způsobem se staví či že je jen jeden společný balíček karet) plus ponurý post apo vizuál je od toho roztomilého ze Settlerů na míle vzdálen. Herně mi to přijde vyladěnější. Každopádně 4 rozdílné frakce, 6 různých tematických rozšíření (vždy se použije jen jedno), které partie pozmění, vícero sólo variant a celkem 400 karet značí vysokou znovuhratelnost. Dá se zde efektivně kombit, zkrátka engine building ve své čiré kráse. Nechybí tu ani hráčská interakce, protože zničení soupeřovy důležité lokace může být dost zásadní. Chválím plastový insert zrychlující přípravu i úklid. Borgo Automa coby vylepšení herního zážitku pro sólohráče funguje skvěle, i na standardní obtížnost vás nejednou porazí. Je to o kus dál než obyčejný sólo režim, který je poněkud nudný. Tohle je nepředvídatelný a vcelku napínavý až do konce. Celkově pro mě jedna z nejlepších deskovek, které jsem v roce 2024 vyzkoušel.
Hodnocení hráče: Hodně lite hra, kde máte minimum voleb a je to celé dost náhodné, ale tahy i partie jsou rychlé, tak pro rodiny s dětmi asi OK, jinak nemá moc co nabídnout.
Hodnocení hráče: Skvělá dvojkovka, s oběma rozšířeními, které hru posouvají úplně někam jinam, zvyšuji hodnocení. To už je dost komplexní strategie s možností několika taktik, které na soupeře můžete vyzkoušet.
Hodnocení hráče: Hodně to mění vaši taktiku a strategii, prvek náhody zůstává. Produkčně to mohlo být uděláno lépe (kostičky senátorů, opakující se ilustrace, odlišný odstín rubové strany karet divů oproti základní hře). Nový typ vítězství - politické - je asi nejdůležitější prvkem a karty intrik dokážou každou partii zamotat, některé se mi ale zdají OP. Raději hraju Duel pouze s Panteonem, ač mi i Agora přijde vesměs povedená.
Hodnocení hráče: Povedené rozšíření, které přidává další herní možnosti a rozhodnutí a díky tomu mají 7DS:D větší hloubku a lze se tak snadněji dostat k vojenskému nebo vědeckému vítězství. Hraju nejraději v kombinaci právě základ + Panteon.
Hodnocení hráče: Už dávno párty klasika, která, když ji člověk vytáhne se správnou skupinou lidí jednou za čas, může pořád dobře zabavit.
Hodnocení hráče: Hodně rychle odehraná malá civilizačka. Na BGA máte ve dvou hráčích dokonce už za cca 10 minut hotovo. Vizuálně nic moc, ale herně to funguje solidně a máte různé možnosti, jak skórovat, ač vše je úměrné té malé velikosti. Rozhodně to však příjemně překvapí – hodně dělají ty různé civilizace, které mají rozdílné efekty a počet pracovníků (a ještě na sobě počet mincí dle toho, kolik kol jsou v nabídce). Nástupce Age of Galaxy je však herně i vizuálně o něco dále, nicméně i tohle mě dost chytlo a během nějakých 12 dnů jsem dal 14 partií. A to asi říká vše podstatné.
Hodnocení hráče: Terra Mystica 2.0 šmrcnutá Gaia Projectem, ale není tak zařezávací a máte více možností, jak získat zdroje a body. Výborná variabilita a znovuhratelnost, zábavná asymetrie, vypadá hezky, ač dřevěné budovy nejsou bez chyby. Povinnost pro každého Eurohráče, funguje velmi dobře i v sólu. Edit: s ofiko úpravami Iluzionistů a Navigátorů, díky čemuž se zlepšil balanc hry, přidávám půlbod.
Hodnocení hráče: Fajn dvojkovka, kde mají karty využití jak svým lícem, tak rubem. A na to, že jich je jen 18, to nabízí zajímavé možnosti volby (včetně toho se vzdát a jít na další bitvu, protože celá partie se skládá hned z několika dle bodů).
Hodnocení hráče: Po vícero partiích v průběhu celého podzimu zvyšuju hodnocení. Je to parádní dvojkovka, která mě neskutečně baví i v sólu. Engine building ve vší parádě, spousta možností, co kdy postavit a kudy se ubírat. K dokonalosti mi chybí asi jen lepší vizuál a jasnější pravidla ohledně sóla, kde jsou některé věci nejasné a musel jsem je řešit s vývojářem.
Hodnocení hráče: Po první hře ve třech: pěkně fungující Euro. Vizuálně sice nic extra, ale zase to je přehledné, a taky mi bylo během partie doporučeno pár menších house rules z BGG (některá prý i schválena samotným autorem). Nicméně ten gameplay jako takový se mi dost líbil. Tahy dokáží být svižné, pokud člověk přemýšlí dopředu a netrpí A-P. Ten mechanismus obchodování a stavby nových budov je super, proto mi dává smysl hrát ANNO až od tří hráčů, kdy bude dostupných více druhů průmyslu. Má to hloubku, dá se tu kombit a volit různé cesty, kudy se ubírat – to je patrné už po první partii. Takže hru si rozhodně rád zase zahraju. Ale ten setup... tam to chce pořídit specializovaný insert.
Hodnocení hráče: Hráno opakovaně, ale pouze v sólu. Vizuál (zejména fotky na kartách namísto ilustrací) mi nakonec sedl, hra vypadá na stole dobře, je v ní co dělat a stavění zoo dává takový uspokojující pocit. Pravidla nejsou vůbec složitá, podstatně těžší to je hrát efektivně a občas se neztratit v nakombení efektů (udělám danou akci poprvé, tím posunu tenhle váleček, který mi umožní získat to a to, a pak udělám akci díky vylepšené kartě podruhé a zase mi to něco spustí...). Mrzí, že tu nejsou dvojvrstvé desky (jasně, cena by šla nahoru a krabice je už tak full) a pořadače na žetony mohly být také vymyšleny lépe. Je tu zásadní vliv náhody v podobě karet, co přijdou vám nebo do nabídky na desce, s tím je třeba počítat a umět se tomu přizpůsobovat. Proto si nemůžete určitě jednu jasnou strategii, ale spíš musíte umně taktizovat.
Hodnocení hráče: Hráno jen jedno, ve třech. Je to fajn věc, co si klidně čas od času zahraju, protože po první partii člověk určitě neobjevil všechny možnosti (skórují se tam různé věci a přišlo mi to docela variabilní), ale zároveň nic, co bych musel mít doma.
Hodnocení hráče: Jednoduchý, ale zábavný worker placement, který ve dvou odehrajete do půl hodiny. Možnost hrát s rozdílnými postavami a draft budov udělá každou hru trochu jinou. Paladinové jsou dost rozdílní a podstatně komplexnější, ale Architekti jedou stylem v jednoduchosti je krása. Spolu s rozšířením Rozvoj řemesel, které základ posouvá zas o kus dál a vyvažuje celkové bodování, přidávám další půl hvězdy.
Hodnocení hráče: Opět dělá hru komplexnější, nabízí nové možnosti včetně využívání vlivu a také přináší zbrusu nový sólo mód.
Hodnocení hráče: Dělá hru více komplexnější a díky novým kartám řemesel už není výhodnější jet strategii upřednostňující stavbu katedrály.
Hodnocení hráče: Hezké, přehledné, ale ne moc praktické, jak to je celé v celku a nedají se části (třeba se surovinami) jednotlivě vyndat. Za ty peníze zklamání, já to aspoň dostal jako dárek k objednávce zdarma.
Hodnocení hráče: Jednoduchá a svižná abstraktní hra, která funguje dobře v jakémkoliv počtu (včetně fanouškovského sóla). Pro hráče (jako filler) i nehráče.
Hodnocení hráče: Hra rozhodně dobrá, bohužel v sólu rozbitá (Automa získává brutálně hodně bodů už na nejnižší obtížnost). Ve 2 nebo 3 hráčích to ale musí být super.
Hodnocení hráče: Náročné na pochopení, náročné na plánování, ale když se do toho postupně dostáváte, tak nadšení roste. Baví vás vymýšlet, co v dalších kole postavit, kudy vést spoje, jak se dostat k penězům a zdrojům apod. Skvělé téma i mechaniky. Jen ta herní doba, ale zase z toho máte nevšední zážitek a jsou tam momenty, co utkví. Vizuálně taky dobrý, líbí se mi jak deska, tak kartičky.
Hodnocení hráče: Moc pěkný vizuál a skvělá celá produkční stránka (karty, dřevěné budovy a jednotky, suroviny, mapové díly...). Pravidla poměrně pochopitelná, ale budete v nich zpočátku hledat, pár věcí nebylo napsaných zcela jasně. Ideální se mi jeví partie 3 či 4 hráčů. Jinak sólová výzva v pravidlech je docela suchá, ale dá se stáhnout další (na BGG), která je přeci jen lepší. Ale o velký kus dál posouvá hru jednoho hráče zejména Automa ovládaná kartami, kterou mám tu čest testovat. Má tři obtížnosti a tam už máte podobné pocity jako při hře více hráčů. Časem by se měla objevit v obchodech, případně jako PnP.
Hodnocení hráče: S tím to mělo být vydáno už v základu, funguje moc pěkně.
Hodnocení hráče: Po první partii ve dvou (vím, že ve vyšším počtu je hra hodnocená lépe). Příjemné budování balíčku a pěkné a leckdy vtipné karty s odkazy na sci-fi popkulturu. Pravidla snadno pochopitelná a tahy hráčů vcelku rychle odsýpají.
Hodnocení hráče: Varianta Monopol, kterou jsme hrávali jako malí v půlce devadesátek, kdy moc jiných her nebylo.
Hodnocení hráče: Sólo funguje skvěle (ale ve dvou to docela pochopitelně bude ještě lepší). Sice na první pohled více údržby, myšleno ten algoritmus pro umisťování žetonů Automy, ale po chvíli s pravidly v ruce to začne přecházet do krve a druhá nebo třetí partie jdou hladce. Dává totiž smysl, kam je chce virtuální protihráč dávat (nejdřív ovládnout provincie, pak je alespoň uzavřít a získat bonus, pak dorovnat váš vliv atd). S modulem žetonů jedu vám to může nepěkně zavařit. Škálování obtížnosti taky chválím (a lze si to ztížit ještě nad rámec těch tří). Příjemné překvapení navzdory určité míře náhody, díky které to má ale drive a potřebné napětí; není to něco, co by mi na této hře vadilo, naopak.
Hodnocení hráče: Vizuálně působivé, partie jsou rychlé, má to originální nápad v podobě překrývání karet. Někdy jsou výsledné malby vtipné, jinde nedávají moc smysl. Co se týče herního zážitku, tak však za mě jen čistý průměr. Ideální pro nové hráče a rodiny s dětmi, pravidla jsou fakt jednoduchá.
Hodnocení hráče: Klasika, ke které se rádi vracíme. První hra, k níž jsem si kdy sehnal rozšíření (a víc k žádné jiné hře dosud nemám). Dobrá oddychovka, spolu s rozšířeními je k umístění skoro 200 dílků krajiny, takže možností, jak stavět, jsou mraky. Samozřejmě náhoda při dobírání dílků je největším mínusem, ale zase vás to nutí se přizpůsobit.
Hodnocení hráče: Hratelností i vizuálem takový milý, a navíc docela chytře vymyšlený rodinný titul, kde se efekty karet mezi sebou různě kombí, což mě vždy baví. A je rozhodně fajn, že se dá i obměnit nabídka karet či brát ze druhé sekce, než kde je posel, tedy pokud máte dostatek klíčů na volnou akci. Ale umí to být docela náhodné. Hráno na BGA, snad to někdo vydá i česky (mrk, mrk).
Hodnocení hráče: Hezké ilustrace a herní plán, zajímavé propojení spravování surovin, shánění pomocníků a příběhové složky (ale abyste si to pořádně užili, nehrajte to jako klasické euro s důrazem na efektivitu, jinak uškodíte celé partii). 11 map, které lze projít v různých režimech, a klidně vícekrát, když budete dělat jiná setkání nebo se v těch samých jinak rozhodnete.
Hodnocení hráče: Spousta možností, různé vlastnosti národů (klanů), variabilní herní plán, minimální vliv náhody (pouze v destičkách zakázek), solidní i v sólu, ač hrajete jen na body a porovnáváte s tabulkou, ve více pak ještě o kus dál, dost interakce s protihráči. Jedno z nejlepších eur bez jakýchkoliv pochyb.
Hodnocení hráče: Herně příjemný a pěkně barevně ilustrovaný filler vhodný zejména pro rodinné a příležitostné zápolení. Ale počítejte s poměrně velkým podílem náhody. Sólo vypadá těžké na ovládání, ale to je jen pravidly, tah Automy se odehrává rychle. Jen je neskutečně těžké vyhrát, mně se to nepodařilo (nechápu, jak to testovali), a i proto dávám půl hvězdičky dolů.
Hodnocení hráče: Máme na chalupě, a když není fakt nic po ruce a člověk si chce provětrat mozek, tak s to dá. Taková klasická vědomostní hra.
Hodnocení hráče: Začátek dobrej, pak se to začne komplikovat nějak i ztrácet dech. Celkově spíše zklamání.
Hodnocení hráče: Fakt špatný. Špatný, nezáživný,. divně poskládaný příběh. Celou hru jen vyplňujete čísla spíš jak v nějaké matematický soutěži, některé hádanky nám nedávaly smysl. Ke konci jsme už jen opětovně mačkali na nápovědu, abychom se už konečně dostali na konec. Tohle ani ve slevě.
Hodnocení hráče: Hrané pouze v sólu, první dojmy: sólo velice snadné na údržbu, zabere to vždycky jen pár sekund; první partie byla do hodinky, pravidla se mi trochu hůře učila (výjimečně jsem pouštěl i videonávod), ale vlastně to vůbec složité není. Naproti tomu složité to bude vše dobře a efektivně vymyslet, očekávám výraznou učící křivku, kdy to budou mít nováčci oproti těm zkušenějším hráčům dost obtížné. Vizuál se mi líbí, dvouvrstvé desky potěší, původní plastový insert je docela fajn. Přišel mi tu však vyšší vliv náhody, ale uvidím v dalších hrách, jak mi to půjde s ní pracovat. Interakce moc není, případně jen ta nepřímá. Zatím něco mezi 3,5 a 4*.
Hodnocení hráče: V sólu i tematické, nejen mozkové buňky drtící. A deluxe provedení za ty peníze stálo, vizuál je fakt krásný, ač herně jde jen o trochu lepší průměr.
Hodnocení hráče: Kdysi naše milovaná hra, kterou jsme hráli fakt často, dnes už "jen" oblíbená, přičemž další rozšíření už nepořizujeme. Ale produkční stránka a ilustrace stále top.
Hodnocení hráče: Další karty - místa a tvorové - do začátku hry, čímž se zvyšuje variabilita a také počet míst ve vašem městě (z 15 na 17).
Hodnocení hráče: Za ty peníze veliké zklamání, herního obsahu tam je dost málo. Při koupi bych byl naštvaný, hru ale dostala manželka k narozeninám od rodičů, takže se to hodnotí lépe. Nové karty staveb a tvorů jsou zajímavé, meeplové vyder roztomilí, ale přibyl dost prvek náhody při objevování jezerních lokací a navíc se teď ze hry stává hon za monumenty, protože je za ně obří porce bodů a ty nejdražší vlastně zajistí vítězství. Ten závod může být někdy i plus, ale spíš to vidím, že to kazí původní hru a už se tak nesoustředíte na kombení. Takhle za 3,5 hvězdy, pokud bych za to měl dát peníze, tak jednu hvězdičku ještě odečtu.
Hodnocení hráče: Další karty, čímž se ještě zvyšuje variabilita hry a možnost kombení.
Hodnocení hráče: Abstraktní oddychová věc, kterou bych sám od sebe z poličky nevyndal, ale jako zvolnění a zklidnění mezi složitějšími eury proč ne.
Hodnocení hráče: Klasický deck-building, který mě ale příliš neoslovil a přišel vizuálně ošklivý, repetitivní a celkově docela nudný. Hráno ale pouze ve dvou.
Hodnocení hráče: Pravidlově velice jednoduché, designově čisté, vizuálně přehledné a hlavně: dost zábavné. Mých osm partií během tří večerů hovoří za vše, protože málokdy něco hraju tak často po sobě. A stále se těším, co odemknu dále a kam se mé skóre nakonec posune, protože s každým pokusem se zlepšuju, za což může jak vliv zkušeností, tak další destičky a s nimi spojené dodatečné bodování. Tohle zkrátka chcete jet jako kampaň, abyste se dostali k veškerému obsahu – jen tak Dorfromantik rozkvete naplno, a proto i hodnotím tak vysoko. Za mě ideální jako sólo, případně ve dvou lidech; ve více bych to hrát nechtěl.
Hodnocení hráče: Kooperativní verze klasického Carcassonne, která představuje kupodivu solidní výzvu a funguje velmi dobře i v sólu.
Hodnocení hráče: Skvělá kooperativní či sólo deskovka, kde se skvěle pojí silné téma a herní mechaniky. Je tu náhoda v podobě tažených karet, ale pořád dostatek voleb a prostoru pro vaše strategické uvažování. 8 různých duchů v základu (další 4 skrze dvě proma), několik scénářů a mocností, proti kterým lze hrát a tím si zvýšit jak obtížnost, tak znovuhratelnost. Jasně, třeba vizuálně (desky ostrova) nejsou úplně pastva pro oči, ale zase to je přehledné a funguje to dobře. Pravidla se po dvou hrách dostanou pod kůži a není třeba se jich bát.
Hodnocení hráče: Mám jako promo 1&2. Další obsah pro milované Duchy ostrova vždy potěší. Takže noví duchové, scénáře nebo mocnost přijdou čas od času vhod, stejně jako možnost si upravit některé starší, méně komplexní duchy díky aspektům. Přidání nových karet strachu, které umí zahýbat výsledkem partie, se taktéž hodí. A aspoň se zde opravily chyby u Lijáku a Skotů.
Hodnocení hráče: Zkrátka výborný rozšíření. Noví duchové, nové desky ostrova, nové karty běžných i silných schopností, nové události a strachy, nový typ žetonů (pustiny), nové scénáře a mocnosti, možnost dalších variant, jak hru hrát, včetně různých rozložení mapy, a také lze hru hrát až v šesti lidech. Mám toho ještě spoustu co objevovat a zabere to možná roky, ale už po těch několika partiích vidím, že tohle se fakt povedlo.
Hodnocení hráče: Události, skvěle tematické, tomu přidaly parádní dynamický prvek a míru nejistoty. Za mě krok správným směrem. Stejně jako přidání čtyř nových typů žetonů spjatých s děním na ostrově. A karty běžných i silných schopností jsou rázem na dvojnásobku, takže se zvýšila variabilita. Nové karty strachu taky dobrý a ze dvou duchů jsem zatím zkusil jednoho – Tesáky – a bavil mě navzdory porážce právě s nově přidanou mocností, totiž Francouzi. Jako není toho mnoho co vytknout, na první dobrou vlastně nevím, takže dávám plný počet.
Hodnocení hráče: Po 9 měsících: zábavné jako sólo, v něm nechybí napětí a musíte se fakt snažit, abyste soupeře porazili (možno zvolit různou obtížnost), ve dvou s neutrálním protivníkem také dobré, ale ideální je počet 3, případně 4 hráčů. Karty intrik jsou různě silné, leckdy situační, ale přidávají hře na dynamice. Vůdci nepůsobí stejně silně, ale zase to není něco, co by mělo hru rozbít. Zpracování za mě průměr, deska je poněkud fádní, zbytečně velká a zejména žetony peněz jsou vyloženě ošklivé. Ale herně to ničemu nevadí. Worker placement a omezeným deck-buildingem funguje dobře, nejlepší částí jsou pak souboje o bonusové odměny na konci kola. O interakci tak není nouze. Edit: s oběma rozšířeními posun ze 4 na 5 hvězdiček (každé přidalo půlku).
Hodnocení hráče: První dojmy: Jinak než s oběma rozšířeními to prostě už hrát nechcete. Přibylo minimum pravidel, zato další spousta strategických možností a komb (zejména díky implantátům). S tím snazší zisk dalších prostředků a hlavně bodů, takže epická varianta hraní na 12 místo 10 bodů stojí rozhodně za vyzkoušení, jinak budou partie končit dost pravděpodobně v dřívějších kolech.
Hodnocení hráče: Po první sólo hře. Hodnocení základu díky tomu měním z 8,5 na 9.
Hodnocení hráče: Po první dvouhodinový partii ve třech. Pokud máte pouze základ D:I, tak tohle je posun správným směrem, přišlo mi, že vše fungovalo lépe, zajímavěji, zábavněji. Je to dostatečně jiné a více konfliktní, než kudy se ubrala ta původní verze, takže beru zpět svůj názor, že to celé působí jen jako reskin. Je vidět, že nad tím někdo přemýšlel. Edit: po další partii se mi moc nelíbí ti červi zdvojnásobující odměny. Už při té první jsem z nich byl trochu rozčarovaný a teď se mi to jen potvrdilo, přijdou mi fakt OP a že je člověk potřebuje pořizovat, aby si razantně zvýšil šanci na vítězství. Tudíž pořizovat do sbírku to nehodlám – a původní D:I s oběma rozšířeními řadím výše (za plný počet).
Hodnocení hráče: Hodně to zavaří mozek, trochu se plete, které žetony armády patří komu (kdyby ty okraje dali všechny černé...), a závěrečné bodování trvá déle, než byste chtěli, ale s praxí se to dá. Hra však nabízí hodně možností díky kombinaci 3 různých akcí, jejichž pořadí si určujete sami, povinné je vždy jen vzít další destičku budovy. Nabízí se vysoká znovuhratelnost díky 6 sadám destiček (vždy se použijí 3 z nich) a tomu, že ony destičky chodí náhodně a náhodné bude i jejich pořadí na rondelu - možností se tu nabízí hromada. Hodně chválím nápad, jak se tu využívají suroviny. A obsluha Automy úplná brnkačka, výhodou jsou i tři stupně její obtížností: čím vyšší, tím více bodů skrze žetony pokladů může zůstat. V sólu partie na cca 30-45 minut.
Hodnocení hráče: Jednoduchý a čistý design s (v nové edici) krásně barevným a přehledným vizuálem. V pěti hráčích ideálka, v méně než čtyřech bych to nehrál. Kéž by vycházelo více podobných her, které nemají tolik komponentů, pravidla vysvětlíte poměrně rychle a vše je ihned připravené, i v roce 2024.
Hodnocení hráče: To samé jako Česko, jen s jinými otázkami: když není fakt nic po ruce a člověk si chce provětrat mozek, tak s to dá. Taková klasická vědomostní hra.
Hodnocení hráče: Hrané ve dvou se ženou, moc nás to nenadchlo a bylo to na nás i poněkud těžké (už jen pochopit, co že se po nás chce).
Hodnocení hráče: Po pár partiích v sólu, které funguje moc pěkně, holt Automa Factory ví, jak na to, jen uvidíme, co samotná obtížnost, která však má 5 stupňů. Produkčně top, ilustrace parádní, kouká se na to hezky. Mechanicky taky dobré, docela i takové svěží - ten otevřený deck building a použití workerů -, ale představoval bych si více variability do každé partie (např. další mapové dílky), ještě více tématu (např. skrze karty setkání/událostí) a i nějakou tu přímou interakci. Nepřímé je zde však docela dost, a to mnoha lidem vyhovuje více, pořád jde totiž o Euro zaměřené na kombení karet a spouštění efektů z nich či herních lokací - a potažmo snahu o zisk co největšího počtu bodů. A to se dělá lépe, když vám to nikdo moc nenarušuje. Ikonografie může být problém, ale časem si to nějak sedne, když máte při ruce lamakartu. Celkově, s odstupem, jsem ale čekal něco víc.
Hodnocení hráče: Svižná abstraktní dvojkovka, která není špatná, ale ani ničím výjimečná. A navíc je dost nepřehledná.
Hodnocení hráče: Klasika! Nahráli jsme se toho zejména coby děti. Takže notná dávna nostalgie.
Hodnocení hráče: V sólu dost dobrý! Tematický, svižný, kombinační, zábavný. Ale ty hráčské desky by mohly být větší...
Hodnocení hráče: Jako malá rychlá hra, když čekáte, než dorazí další lidi na hraní, OK. Jinak nic pro mě.
Hodnocení hráče: Divný systém bodování, který je hlavním záporem hry. Ale vizuálně docela příjemné.
Hodnocení hráče: Neuvěřitelně komplexní heavy euro bez jakékoliv náhody (bodovací destičky pro každé kolo i závěr celé partie znáte od začátku; zároveň jsou pro každou hru rozlosované v jiné kombinaci). Různé cesty, kterými se dá vydat, variabilní herní plán a parádní počet 14 odlišných ras, kdy každá má specifické schopnosti a silné i slabší stránky, takže znovuhratelnost je vysoká. Horší je delší herní doba, a to i ve dvou, a složitost pravidel, a možná ještě více vůbec toho, jak hru optimálně hrát, protože zde se chyby neodpouští a pár špatných tahů vás citelně zabrzdí. Plusem je i sólo režim od Automa Factory (Scythe, Tapestry, Na křídlech...), který funguje bezvadně a není třeba nad tahy UI příliš přemýšlet. Máte pocit soupeření a partie bývají napínavé, navíc si můžete zvolit několik obtížností. Doporučuju pořídit insert od Folded Space, trochu urychlí a zpřehlední už tak dlouhý setup. (edit 14. 12. 2023) Na různých platformách (apka, BGA, fyzicky) mám odehráno již více než 130 partií.
Hodnocení hráče: Více možností, jak se dostat ke zdrojům i vítězným bodům, aniž by to dělalo hru nějak složitější – herní doba se však protáhne a na stole to zabere více místa. Přibyly i 4 nové rasy a mnohé starší byly lehce upravené kvůli lepšímu balancu. Asi to není must have pro někoho, kdo to hraje jen málo, to ne, ale určitě je to povinnost pro toho, kdo hru miluje tak jako já a rád se k ní vrací. Přeci jen po cca 170 partiích (většina však byla na BGA) jsem již potřeboval nějaký čerstvý vítr.
Hodnocení hráče: Malá krabička plná obsahu a solidní zábavy. I sólo je povedené (obyč varianta na porovnání skóre, ta fanouškovská s podmínkami, které musíte splnit, nebo hraní oficiálních scénářů), ale ve více hráčích s počátečním draftem karet bude hra ještě o něco lepší. Dostatek přímé i nepřímé interakce, 40 unikátních frakcí, svižné tahy (pokud netrpíte analýzou-paralýzou) a po prvních pár partiích bych řekl i slušná znovuhratelnost. Mínusem množství ikonek, které po prvním kontaktu se hrou vyděsí a může vám to zpočátku přijít nepřehledné. Některé věci z pravidel nejsou úplně jasné, ale na BGG je FAQ a dost vláken, které vám pomohou, když si budete v něčem nejistí. Za cenovku 570 Kč o to větší lákadlo na doplnění sbírky, pokud chcete něco, co se dá odehrát za velmi příjemný čas, nezabírá to tolik místa a setupem nestrávíte věčnost. Mě to s každou další partií baví víc (od konce října už 7), proto určitě dejte téhle hře více zahrání, abyste objevili její - možná trochu skrytý - potenciál.
Hodnocení hráče: Příjemný rychlý filler, kde mezi sebou kombíte různé efekty karet a snažíte se posbírat co nejvíce bodů. Po čase se nejspíš ohraje, téma absolutně nevnímáte a cenu bych si představovala nižší. My si ale hru půjčili z knihovny, takže oukej.
Hodnocení hráče: Funguje to dobře, na tak malé ploše skvěle promyšlené – já původní Gloomhaveny nehrál, ale co mi říkal kolega a co jsem viděl v pravidlech, z drtivé většiny se to hraje stejně. Že jsou v krabici jen ta základní a kompletní pouze on-line, to na první dobrou naštvalo, ale první scénář rozchodíte v pohodě a celkově je fakt, že přes 80 % věcí se dozvíte už z té tištěné podoby a v té on-line to je "jen" doplněné a podrobněji rozepsané včetně rejstříku, který umožňuje rychlé hledání. A pokud Gloomhaven (ať už ten velký, nebo Lví chřtán) znáte, budete to mít úplně snadné. Celé je to fakt minimalistické a je znát, že hra stála pakatel – konkrétně karty jsou tenké, takže se ohýbají a je třeba je v rukou srovnat. Scénářů je 20 a postupně se přidávají další a pokročilejší nepřátelé. Můžete to hrát jako kampaň, což je i doporučeno, anebo kterýkoliv samostatně. Budete postupně levelovat a mít možnost vybírat z více vybavení a akčních karet. Příběh tu je spíše na pozadí, ale tematicky vše sedí.
Hodnocení hráče: První dojmy naprostá bomba. A to jsem to hrál zatím jen v sólu, kde ale pěkně (svižně, jednoduše) funguje Automa. Půl hvězdičky rezervu si ještě nechám v záloze, ale myslím, že se hra brzy zařadí po bok mých milovaných Eur Gaia Project a Brass: Birmingham. Musím pochválit i překlad pravidel zde na ZH, ač i v angličtině je vše dobře pochopitelné (včetně popisu budov a hraní v sólo režimu). Edit: Po více partiích jak v sólu na stole, tak proti lidem na BGA musím dát plný počet hvězd.
Hodnocení hráče: Hodně podobné a tak nějak stejně zábavné jako Lovci relikvií. Prostě závod se silným zastoupením deck buildingu. Ve čtyřech hráčích za mě ideál.
Hodnocení hráče: Našli jsme ve sklepě, hra byla nekompletní. Dokoupil jsem figurky, vyrobil kostky a žetony a zahrál se ženou. Tu to moc nebavilo, já bych řekl, že to je ideální vstupní dobrodružný kousek pro rodiny a děti, a ideálně fanoušky Hobita / Pána prstenů. Hra je dost o náhodně, každá další partie bude asi méně zábavná a bude se to opakovat, ale třeba ta mapa je fajn a kousek atmosféry vytvoří.
Hodnocení hráče: Po několika sólech. Vstupní kombící hra pro rodiny a méně náročné, pokročilejším hráčům toho moc nenabídne. Vliv náhody OBŘÍ, ať už samotné události, nebo karty, co si lížete. Ale vizuál opět hezký a roztomilý (jak ilustrace, tak ty barevné diamanty) a pravidla vysvětlíte úplně každému během chvíle. Jen bych prostě čekal, že hra nabídne více možností, chyběla mi tam větší hloubka, je to celé dost ploché. Efekty se sice umí krásně kombit, ale musí vám to chodit. Každopádně všichni hrají naráz, takže nebude problém s herní dobou. Sólo jinak dáte za 15 minut, protože ono tam vlastně nic moc neděláte... Bohužel, chtěl bych mít hru rád, ale pro mě je tohle málo – a to jsem jinak velký fanda Zrodu impéria a Vládcové severu byli vlastně taky fajn. Ač jako rychlý filler dejme tomu.
Hodnocení hráče: Má nejoblíbenější hra s kostkami a jedna z nejhranějších her na BGA. Dnes již naprostá klasika, na kterou bych nikdy neřekl ne a které lze máloco vytknout (asi jen tu technickou stránku – malé ikony na žlutých budovách a posunutý tisk na rubové straně hexů).
Hodnocení hráče: Užil jsem si to opakovaně jako sólo. Díky různým rasám, povoláním či přesvědčením docela slušná znovuhratelnost, ač časem člověk zjistí, že to chce přidat rozšíření. Moc hezké barevné kostky.
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, přesto u toho člověk musí přemýšlet, protože první zahraná karta v tahu ovlivní tu následující. Prvek náhody tu je, ale člověk vždy aspoň vybírá ze tří karet na ruce (přičemž jednu z nich si dobere z nabídky pěti vyložených lícem nahoru). Více způsobů, jak získat body. Chce ale zahrát více partií, aby člověk lépe věděl, co jak zahrát co nejlépe. První dojmy: příjemný filler či cestovní hra.
Hodnocení hráče: Pár nových dílků mapy, několik dalších nepřátel a lektvarů či nově boty (ty v základu chyběly), balisty a společníci.
Hodnocení hráče: Jsou to tři žetony, víc nic. To hodnotit vyšším číslem fakt nejde.
Hodnocení hráče: Velmi příjemný a chytlavý deck-building s 8 různými národy. Komplexnost tu je, možností, jak co hrát, se nabízí docela dost, a pravidel se netřeba bát, ač působí asi dost nepřehledně a mě dlouho odrazovala (ale pomůže i videonávod na Nithranii). Ve více jak 2 bych to ale hrát nechtěl, tahy každého hráče se mohou protáhnout a celkově jsou partie (sólo či ve duel) dost dlouhé. Setup, úklid a zejména bodování také nejsou nejrychlejší, spíš naopak. Ale je to vše vykoupeno solidním gameplayem. Mínusem dále žetony, zmíněná pravidla či delší herní doba. Edit: půlhvězda dolů, když jsem to vytáhl po roce a půl na stůl. Fakt příliš dlouhé na to, co to nabízí. I ve zkrácené variantě a s insertem prostě 2,5 hodinky (celkem se vším všudy) je na karetku moc.
Hodnocení hráče: Civilizační hry mám rád, ale tahle má své limity. Je dost konfliktní, což ne každému vyhovuje. Efektů karet je fakt spousty a je potřeba se v tom orientovat, ale po pár hrách už máte poměrně jasno. Je potřeba si hlídat symboly (zdroje), protože jakmile má někdo silnou kartu (a že jich tam je spousta!), tak vás jejími efekty dokáže dost potrápit, někdy vyloženě naštvat. Šance na vítězství se ale díky tomu během 1-2 kol může rapidně změnit. Vyváženost tedy nečekejte, ale zábava (aspoň ve dvou lidech) to rozhodně je.
Hodnocení hráče: Super rozšíření, které celou hru posouvá zase o kus dál. Parádní vizuální stránku a originální lokace nemá ani cenu zmiňovat. 4 nové typy karet ještě umocňují komba, která jste schopni vytvořit, ale občas musíte kvůli tomu zariskovat. Protože více vítězných bodů samozřejmě znamená více vynaložených prostředků.
Hodnocení hráče: Ve dvou hráčích (jak ji hrajeme u nás doma většinou) to je skoro sólo hra, postrádá to prvky interakce s protivníkem a každý si jede to své. Což je velký škoda. Když jsem to hrál ve čtyřech, bylo to o něčem jiném.
Hodnocení hráče: Nenáročná rodinná hra, ve dvou ne na víc než 15 minut. Na příležitostné hraní s nehráči OK, ale já i od takto krátkých her čekám víc.
Hodnocení hráče: Příjemný relax. Hráno sólo i ve dvou, na obou stranách mapy a i včetně minirozšíření s dovednostmi. Hra do 45 minut. Určitě si k tomu pořiďte pastelky, pokud nemáte, budete pak se svým výtvorem spokojenější a také se v mapě lépe zorientujete. Více karet průzkumu by nebylo od věci, opakují se - aspoň že v mé verzi bylo 8 karet přepadení.
Hodnocení hráče: Velmi příjemná rodinná hra, která funguje v každém počtu včetně sóla. Rychlá příprava, krátký čas partie a přemýšlecí je tak akorát na večerní hraní, když chcete nějakou výzvu, ale vlastně ne až tak velkou. Náhody akorát, ideální i pro děti či nehráče.
Hodnocení hráče: Oddychovka s jednoduchoučkými pravidly, vhodná pro rodiny, zkušenější hráče zahrání asi neurazí a jako filler proč ne.
Hodnocení hráče: Mechanicky to funguje dobře a hra má krásný artwork a zpracování. Téma ale až tolik necítíte, ač se nedá říci, že by tam nebylo, to zas ne. Jednoduchá sólo varianta z BGG je fajn, jako oddychovka na 20 minut proč ne. Sólových režimů je však na BGG vícero, třeba i normální protivník sbírající body alias Automa – a to je pak úplně jiný zážitek! Ve dvou to pak funguje krásně svižně a i ženě se to líbilo. Ještě lze přidat artefakty pro větší variabilitu/hloubku, což se mi líbí.
Hodnocení hráče: PLUSY: pěkné ilustrace a plastové žetony, rychlý setup, snadná pravidla, množství kombinací karet, svižné tahy, dokáže to být návykové (v dobrém smyslu). MÍNUSY: větší množství náhody, sólo je obtížnější vyhrát, téma není moc cítit, tahy jsou svým způsobem repetitivní, žádná interakce mezi hráči. RESUMÉ: Příjemná karetní hra pro nenáročné hráče, kterým nevadí větší vliv náhody.
Hodnocení hráče: Hráno sólo. Ve více hráčích, 3 nebo 4, to bude bezpochyby ještě o level lepší, jak už to u area control her s konfliktem bývá, interakce je tu dost. Ale baví mě to překvapivě i takto, Automa funguje slušně coby soupeř (lze upravit obtížnost) a snadno se obsluhuje. V sólu bych hodnotil 7, ve více lidech by to mohlo jít až k 8,5, umím si to docela dobře představit, že to bude jiný kafe. Takže dávám něco mezi. + přístupná pravidla + dostatek interakce + svižné tahy + vizuální stránka + mírná asymetrie + sólo se škálovatelnou obtížností + insert, POKUD nepoužíváte obaly na karty a máte menší prsty - insert, POKUD používáte obaly na karty (je třeba je dát až navrch na složený plán, je to fakt škoda, že se tam nevejdou) a máte větší prsty - nízká variabilita - v sólu větší náhodnost a ne vždy takové drama jako s lidskými hráči, protože větší část bodů získává Automa jiným způsobem než kontrolou regionů, ale na vyšší obtížnost už dost potrápí a neporazíte ji jen tak
Hodnocení hráče: + ilustrace a celkový vizuál + jednoduchá pravidla, ale zajímavá herní rozhodnutí + krátká herní doba + lamakarty + ke stažení sólová kampaň od BGG komunity - produkční kvalita (tenké a zkroucené karty, které na stole neleží naplocho a kostičky z nich klouzají; desky byly prohnuté též) - velmi solitérní
Hodnocení hráče: Prostě 4 malinké průhledné figurky nahrazující kostičky a 1 karta ducha přírody, no (s ještě ne zcela 100% jasným skórováním).
Hodnocení hráče: Dobrý mozkolam, ve třech hráčích asi ideální. Celkové dojmy smíšené u všech zúčastněných.
Hodnocení hráče: Hratelností příjemná a vizuálem okouzlující rodinná hra. Náhodu přítomnou skrze velké množství karet (180+) koriguje draft, jenž funguje dobře i ve dvou hráčích, kde má lehce pozměněnou podobu (jako v Obludáriu). Hru si myslím užijí jak dospělí a zkušenější hráči, tak děti 10+ a lidé hrami netolik políbení. Pravidla jsou totiž snadná, přehledně sepsaná a rychle se vysvětlí. Mix náhody a možností, co v každém tahu máte (čili jaké karty vezmete a zahrajete a které pošlete dál soupeřům), je tak akorát. Velké plánování zde však nečekejte. Avšak protože hrají všichni naráz, nedochází k prostojům a celé to svižně plyne. Partie odehraná do hodinky. Po prvních pár hrách 7,5/10.
Hodnocení hráče: Po prvních několika partiích - sólo i duel - ve všech 4 modulech, tj. Quest, Menace, Advisors a Conquest (ten není součástí retailu). Je třeba si zvyknout na rozdílný "draft" a chytře využívat žetony pastí. Pro sólo je braní karet upravené a za mě fajn. Edice Legends z KS je každopádně na stole po vizuální stránce parádní a obohacuje základ - ale i s ním si člověk užije dosytosti. Rozhodně to chce více zahrání a projít si každý z dostupných režimů, abyste si udělal co nejlepší názor. Každý z nich má u sebe uvedenou obtížnost a míru interakce, což vám může pomoci. Pravidla jsou obecně dobře pochopitelná, a kdo hrál It's a Wonderful World, tak bude v obraze o to rychleji. Vypadá to každopádně na skvělou znovuhratelnost. Edit: po roce sníženo z 4,5* na 4*.
Hodnocení hráče: Příjemná rodinná hra na hrdiny. Vizuálně krásná, herně čistá, pravidlově jednoduchá. Nechybí vyšší podíl náhody v boji kvůli kostkám. Ideální na hraní s dětmi (tipuju 6+), dospělému hráči to až tolik nenabídne, ty vaše tahy se pak poměrně opakují. Ale na oddych od náročných her fajn záležitost. Díky menšímu a většímu rozšíření pak i slušná znovuhratelnost (skrze různé scénáře a herní režimy).
Hodnocení hráče: Přibyly scénáře a různé herní režimy – a s nimi spojené nové malé příšery, magičtí duchové, druhý, a to zábavnější boss + další kartonové miniatury, nové magické vybavení atd. Pro fanoušky základu must have, pro všechny ostatní (jen) příjemné zpestření.
Hodnocení hráče: Klasika a jedna z nejpopulárnějších párty her na světě. Když se sejde správná skupinka lidí, tak to je fajn, sám od sebe bych to ale nevytáhl.
Hodnocení hráče: Po první partii ve 4 hráčích, co trvala dvě hodiny: nemá cenu plánovat, protože cena té či oné suroviny se do vašeho dalšího tahu změní, někdy i dvakrát. Ekonomika hry je hezky vymyšlená, ale to věčné přepočítávání všeho na peníze byl vopruz. Jde k tomu mít apku, ale do ní zadáváte úplně všechno, takže vám vznikne další "hra ve hře". Jinak tematické to za mě docela je, vizuál taky neurazí, ač mě moc neohromil, a pravidlově to je vlastně docela v pohodě, máte jen 5 různých akcí. Jen prostě té interakce tam je pro mě až příliš a čistě herně se mi to zdálo lehce repetetivní. Někdy bych to ještě rád zkusil, ale aktivně hledat kde a s kým nebudu.
Hodnocení hráče: Zatím vyzkoušena jen varianta pro Architekty, po celé "kampani" a vyzkoušení kooperačního módu pro tu kterou hru upravím.
Hodnocení hráče: Fajn pokročilejší párty hra, která fungovala dobře v plném počtu hráčů.
Hodnocení hráče: Tohle jsem hrával jako malý u babičky. Možno zvolit různé obtížnosti a mozek to rozhodně potrápí. Vhodné pro děti i dospělé.
Hodnocení hráče: Klasika z dětství, jedna z našich prvních her vůbec. Zpětně hodnoceno poměrně o ničem.
Hodnocení hráče: Můj první dungeon crawler. Pravidla OK i v angličtině, ikonografie je sice hafo, ale když si stáhnete přílohu s popisem úplně všech karet (na stránce vydavatele; ta fanouškovská zde na ZH je s chybama, na to pozor), tak vám to začátky dost usnadní. Určitě doporučuji pořídit i rozšíření Stories, které zdvojnásobuje počet hrdinů a přidává nové karty vybavení/minionů/goblinů/bossů a také malé questy. Záporem je mimo vysoké obtížnosti i obří náhodou (hody kostkami, tažené karty), po čase repetetivnost procházení jeskyně a poměrně malá kontrola nad hrou. EDIT po dvou letech od pořízení (a po 23 měsících od poslední partie): Když to teď srovnám s Gloomhaven: Buttons and Bugs, což je taky mini dungeon crawler, tak musím ještě snížit hodnocení, protože svými možnostmi se to moc srovnávat nedá.
Hodnocení hráče: Noví hrdinové, takže jich budete mít dvojnásobek, další bossové, minioni a goblini a také různé nové karty lootu a místností + nový modul questů, co nyní můžete během partie plnit. Pokud vás základ baví, tak tohle ho posune o něco dál; pokud však ne, tak to rozšíření nezachrání.
Hodnocení hráče: Rychlé, dobře znovuhratelné, hezké ilustrace, super i když chcete hrát sólo. Náhoda se dá korigovat.
Hodnocení hráče: Opět hodně obsahu v malé krabičce. Karty lidí/zombií, obchoďáku, průzkumu, úkolů... vozidla, meeplové, malé plastové zbraně a spousta dalších žetonů. Herně ale první partie příliš dlouhá (1:45) a vcelku opakující se, ačkoliv nemůžu říci, že by mě to nebavilo. Plnění úkolů je pěkně tematické, a když se do toho člověk ponoří, tak si likvidaci zombií a prohledávání obchoďáku docela užívá. Jen těch voleb tu moc není a plastové zbraně jsou sic pěkné, ale vlastně zbytečné. Tiny Epic Dungeons (které REXHRY příští rok lokalizují) jsou hrou bezesporu lepší, ač zase téma zombií mi je bližší než generický svět fantasy.
Hodnocení hráče: Moc pěkné euro s mechanikami umisťování kostek, správou surovin či plnění kontraktů. Solidní znovuhratelnost díky různým destičkám, které se umisťují náhodně, a také různorodým vůdcům, ač někteří jsou silnější a jiní slabší/hůře použitelní.
Hodnocení hráče: Určitě jedna z nejkomplexnějších strategických her, co jsem hrál. Herní partie se však umí protáhnout a vizuálně to je celkem bída.
Hodnocení hráče: Čekal jsem, že to budu hrát častěji. Sice výrazně hezčí a hlavně kratší než původní TM, ale herně na něj nemá.
Hodnocení hráče: Dobrá taktická hra pro dva hráče, kterou jsem hrál jako malý proti tátovi.
Hodnocení hráče: Vizuálně slabší, pravidla mají dost nejasností (to už v angličtině, viz BGG fórum), ač jako taková se učí dobře a jsou dobře strukturovaná. Bag building funguje pěkně a vrácení se warpem na začátek, kdy se obnoví nepřátelé, ale vy už jste pokaždé silnější a silnější, je skvěle vymyšlené. 4 různí stíhači, 5 mateřských lodí (bossů) o rozdílných obtížnostech a vícero karet běžných nepřátel a schopností zajišťují solidní znovuhratelnost. Čím to hraju více, tím mi to přijde lepší.
Hodnocení hráče: Série logických prostorových hádanek. Má to něco do sebe, hezký vizuál i samotný nápad.
Hodnocení hráče: Fajn rodinný titul, který funguje i v sólu. Vizuál moc hezký, herně spíš takový průměr. Nejsem si jist znovuhratelností.
Hodnocení hráče: Ve dvou hráčích naprostá tragédie, nedá se tu vůbec pořádně taktizovat, dost tahů je zabitých, protože je jasné, co soupeř má. Určitě to bude jiné v plném počtu, ale zatím musím bohužel hodnotit takto.
Hodnocení hráče: Popis hry vypadá možná jako blbost, ale když se do hry pustíte, zjistíte, že to nějak funguje a po pár kolech navzdory zvyšující se obtížnosti spolu dobře souzníte a karty vykládáte ve správném pořadí. Hra se asi po chvíli ohraje, ale jako filler či hra na cesta úplně v pohodě.
Hodnocení hráče: Příjemná malá hra, kde navzdory pouhým dvěma možným akcím musíte pečlivě plánovat, co zahrajete.
Hodnocení hráče: Pravidlově snadný a docela zábavný malý dungeon crawler, pokud vám tedy nevadí obří porce náhody na tažené karty místností a hody kostkami, případně nevyváženost jednotlivých postav (hrdinů). První tři partie jsem se dostal až k finálnímu bossovi, kterého jsem 2x porazil (jednou v coopu s kolegou), pak další dvě partie (na vyšší obtížnost) skončily do 15 minut, kdy se mi smůla lepila na paty od samého začátku. Ale úplně nevím, co si o hře zatím myslet.
Hodnocení hráče: Svižný, jednoduchý a přehledný area control / set collection s pěkným vizuálem. Ve dvou na 20 minut. Ale nic moc sofistikovaného nečekejte, otázkou může být i znovuhratelnost, ač třeba herní plán (4 oboustranné díly) se bude vždy více či méně lišit.
Hodnocení hráče: Dětská verze populárního Divukraje. Může zabavit i dospělého, když bude hrát se svými dětmi – ale už ne moc, pokud by to hrál mezi dospělými. Je to přeci jen poněkud ploché s nízkou mírou znovuhratelnosti. (Děti ať si klidně hvězdičku navíc k mému hodnocení přidají.)
Hodnocení hráče: Házíte kostkou a chodíte dokola, sem tam postavíte hotel. Hráli jsme jako malí, když jsme žádné jiný hry neznali.
Hodnocení hráče: První dojem po odehrání sólo partie. Za mě povedený deck building s originálním spouštěním efektů karet. Jen ono sólo je spíše na vyzkoušení hry a pochopení pravidel, ideální bude počet 2 nebo 3 lidí, ve 4 by se to už děsně táhlo, myslím. Ilustrace a produkční kvalita i bez miniatur super, sada map pro rozdílný počet hráčů v samostatném sešitu nebo možnost si ji vytvořit podle sebe (dle určitých náležitostí). Asymetrické národy s vlastním balíčkem karet jsou vždy vítanou věcí.
Hodnocení hráče: První dojmy v sólu, které funguje fakt pohodově a neztrácíte zbytečný čas údržbou Automy. Herně velmi příjemný a vizuálně krásný tile placement. Na těch pár stran pravidel, která vysvětlíte během 5 minut snad úplně každému, to nabízí přiměřené množství rozhodování. Nejste vůbec přehlcení, ale i tak musíte dobře rozmýšlet, kterou budovu či monument (případně které cesty) si vezmete a kdy, ne vždy se vyplatí čekat a někdo vám to může vyfouknout. Protože zrovna samotný monument vás stojí přesně tolik mincí, kolik vám jich v daném kole zbývá (1-7). To je neotřelý twist, díky němuž je ten základní mechanismus (kup a umísti dílek z nabídky) něčím originální. Zároveň hra trochu mate tělem a pořizování divů není pro úspěch ve hře vůbec nezbytné. EDIT: někdo nadává na setup, ale já mám vše v sáčcích a v původním nic moc insertu a příprava hry mi trvá 6 minut (schválně stopnuto), a to včetně rychlého zamíchání dílků budov a karet pro sólo. Ono třeba monumenty není třeba nikam vyndavat. :)
Hodnocení hráče: Jako sranda na jedno dvě zahrání ve více lidech dobrý, ale jinak obří porce náhody a vizuálně ne můj šálek kávy.
Hodnocení hráče: Naprostá bomba! Vizuálně, informativně i herně. Skvělá znovuhratelnost, zábavné i ve dvou hráčích - v takovém počtu dáte partii do 45 minut.
Hodnocení hráče: Po první více jak 2,5hodinové partii v 5 hráčích (a to jsme všichni více či méně původní Na křídlech už hráli). Téma draků vůbec při hraní necítíte a na ilustracích – které jsou za mě takové nic moc, ač vyloženě neurazí a aspoň to je celé barevné – by mohlo být vlastně cokoliv. Na křídlech mělo ten skvělý edukativní rozměr, v mezitazích jste si mohli číst o ptácích různé zajímavosti, tohle je jen generické fantasy, kde ani nevím, jaká měli dráčci jména. V pěti to určitě nikomu nedoporučuju, možná ani ve čtyřech ne, protože čekání na tah bylo opravdu úmorné a já se musel zabavit věcmi okolo. Interakce s ostatními je nulová, maximálně někdo sem tam spustí efekt, který můžete vyhodnotit také. Sice to působí více hráčsky, neboť komplexita se trochu zvýšila, a některé efekty se fakt hezky kombí, ale zas bylo to na úkor toho chillového průběhu partie. Navíc když beru v potaz, že z velké části si to prostě jen vzalo nápady od svého předchůdce, tak nemůžu jinak než hodnotit třemi hvězdami.
Hodnocení hráče: Ve dvou moc pěkné i jako samostatná hra, funguje to herně a je to stále krásné na pohled. Přidalo to i krapet interakce a nové efekty ptáčků jsou také fajn. Edit: Poslední rok hrajeme se ženou jen tuto verzi.
Hodnocení hráče: Plusem jsou nové desky hráčů, co nabízejí více možností, ač vizuálně byly hezčí ty původní. Nektar je sakra silná surovina, docela ztrácí smysl sbírat (z krmítka) cokoliv jiného. A u karet krkavců je imho dobré se dohodnout, že přes ně nektar získat nejde, jen těch 5 základních typů potravy, jinak jsou obě karty příliš OP (lepší možnost než je vyřadit úplně, jak je zmíněno v návodu). A nový typ karet či další úkoly jsou samozřejmě jen dalším plusem.
Hodnocení hráče: Skvělé rozšíření ke skvělé hře. Jen mohli pro 2 ze základu bodově poupravené osobní úkoly vytvořit nové karty, jen zmínka v pravidlech je taková polovičatá. Ale to je drobnost. Nové karty ptáků, úkolů či fialová vajíčka hru dělají zase zajímavější. Některé z karet mají docela silné efekty, tak na to bacha, je tu díky tomu víc interakce mezi hráči.
Hodnocení hráče: Po první hře ve čtyřech (odehráno za 100 minut). Hodně rodinné, ideální jako vstupní hra pro ty, kteří deskovky moc nehrají, ale chtějí něco hezkého vyzkoušet. Jednoduché, abstraktní, skvělý vizuál.
Hodnocení hráče: Inovativní worker placement se svižnými tahy, pěkným artworkem, dobře hratelný ve dvou i více lidech. Po pár hrách mi ale partie přišly trochu repetitivní a nástupce Nájezdníci ze Skýtie přeci jen nabízejí více možností než základní krabice této hry.
Hodnocení hráče: Oproti Nájezdníkům ze severu se mi méně líbí herní plán (naopak na ilustrace válečníků jsem si rychle zvyknul), navíc ikonografie na něm je poměrně nepřehledná, zejména se pletou hnědé provianty a povozy. Hry si jsou jinak dost podobné, ale Skýtie vše posunula dál. Už tu sice nejsou body za valkýry (ty zmizely úplně) či vylepšení zbroje (útok si tu jednorázově zvýšíte použitými kumysy), ale zase přibyly žetony zranění, které vám snižují sílu a válečník vám kvůli tomu může zemřít (ale lze ho léčit!), a možnost si vaše nájezdníky vylepšit o koně, přidávající sílu a/nebo body, či sokoly, kteří vám zase upravují použití jejich vlastností. Je i fajn, že se liší setup pro různý počet hráčů. Jako ideální počet se mi jeví 2-3 hráči, ve čtyřech by se hra už docela táhla a tím, že přeci jen hodně opakujete vaše akce a interakce tu vlastně není, by to spíše zážitku škodilo.
Hodnocení hráče: Jednoduchý, svižný, s určitou variabilitou, ideální pro rodiny, pro hráče to je přeci jen dost omezující.
Hodnocení hráče: Po prvních sedmi partiích. Jednoduché (myslím pravidly, jinak je vyhrát docela obtížné), zábavné, do půl hodinu odehrané, podle všeho dost variabilní (různé dílky základny a oblohy upravující obtížnost, možnost hrát kampaň). Za ty peníze paráda.
Hodnocení hráče: Pořád to funguje dobře a potrápí mozek, ale za mě zbytečně překombinované oproti Londýnu (a také ještě méně přehledné). Třeba Paříž se mi jako nástupce líbí více.
Hodnocení hráče: První dojem po úvodní sólo partii. Je to svižné, zábavné, uspokojující. 8,5/10
Hodnocení hráče: + vizuál + herní možnosti / komplexita + znovuhratelnost + asymetrie + přehlednost akcí i díky lamakartě - dlouhý setup - kroucení hráčských desek - celá ta přídavná část s technologiemi je taková křehká a hrozí poničení Brass: Birmingham se mi líbí víc a Barrage sem nehrál. Každopádně velmi podařené heavy Euro.
Hodnocení hráče: Rychlá příprava i odehrání, jednoduchá pravidla, ve čtyřech hráčích zábavnější než ve dvou, ale zase občas trochu nepřehledné (špatně se sleduje, kdo co dělá), i po 3 partiích během jednoho dne mi přijde, že je slušná znovuhratelnost a mohlo by to zabavit na delší čas. Přispívá tomu i více jak 200 karet, které jsou ve hře. Náhoda i skrze draft poměrně vysoká, ale zase je každá hra jiná. Ve dvou výrazně slabší než ve vyšším počtu.
Hodnocení hráče: Super i jako sólo, kdy člověk hraje za obě strany. Díky náhodě při hodech kostkou na útok (ale to, jak se to vyhodnocuje, mně přijde dobře vymyšlené a není to na škodu) a nejistotě toho, co si která strana lízne ze svého balíčku, to je napínavé i tak. Dobírám vždy jen tři karty a na iniciativu házím dvěma šestistěnkami.
Hodnocení hráče: První dojem po 1. scénáři. Asymetrie a některé změny jsou plusem, ale Normandie mi přijde hezčí/lákavější. Ohledně balancu zatím těžko říci, jako celek obě hodnotím stejně.
Hodnocení hráče: Skvěle vymyšlený filler, se správnou skupinou budete chtít hrát stále dokola (a jen třeba měnit úkoly). A chce to dát více partií, aby člověk do hry pronikl.
Hodnocení hráče: Příběh kroniky a různé události a střetnutí jsou fajn, téma je cítit, ale herně to je hodně lite. Ideální pro rodinné hraní, hráčsky vás to ničím neoslní herních možností zas tolik není, tahy se poměrně opakují. Některé postavy jsou lepší, jiné horší. Znovuhratelnost se jeví spíše částečná díky vícero kartám a úkolům, ale příběhově vás to podruhé již nepřekvapí. Tohle si rád dám znovu, ač bude třeba dcera starší, určitě si to tak užiju více.
Hodnocení hráče: Tohle hrát max. ve 4 hráčích, v 6 top byl chaos. Dost potrápí mozek a ten twist, že se karty vyhodnocují pozpátku, je dobrej, jen mně to až tak nesedlo jako jiným. Vyžaduje to zkrátka jiný styl přemýšlení.
Hodnocení hráče: Přemýšlecí, zábavné, svižné tahy, ve třech odehráno za asi 70 minut. Náhoda (v podobě dílků "skládačky" a karet) a strategické uvažování (plánování, co kdy a kam umístím) se tu dobře doplňují.
Hodnocení hráče: Po prvních partiích v sólo. Velmi snadná pravidla a skvělá produkční stránka, v první hře nějaký ten čas zabere správa Automy (ale po chvíli to jde hladce) a stejně jako při dvou hráčích je potřeba na konci každého tahu zahazovat 1 kartu, což je takové zvláštní (jakoby nepatřičné), ale můžete tím aspoň ovlivňovat svého soupeře a uvažovat nad tím i strategicky, jinak tam interakce moc není. Za mě zatím dobrý.
Hodnocení hráče: Herní klasika, kterou jsem hrával hodně jako dítě. Prověří vaše mozkové závity.
Hodnocení hráče: Máme verzi s veverkou, zpracované to je hezky. Pro hraní s nejmenšími dejme tomu, malou to i nějak baví, ale dítě nemá víceméně žádnou možnost, jak tam něco ovlivnit, a jen dokolečka hází kostkou a nechává věci na náhodě.
Hodnocení hráče: První partie byla zdlouhavá kvůli pochopení pravidel a zapamatování si všech symbolů, s každou další to už bylo lepší a ve dvou se vejdete v klidu do 2 hodin, ve větším počtu bych Paladiny ale asi hrát nechtěl, to by bylo asi ubíjející. Herně super, možností, jak kombit tahy a jednotlivá kola, je spousty, každou hru můžete zkoušet trochu jinou strategii, body se dají totiž získávat různými způsoby.
Hodnocení hráče: Posouvá už takhle komplexní hru o kus dál (nové akce a možnosti, jak získat body).
Hodnocení hráče: Po prvním čistém sólu v 1. scénáři 3,5*, po druhé partii, kdy jsem hrál už za dvě skupiny pralidí, zvedám na 4*, je to tak zábavnější a lépe vybalancované, řekl bych.
Hodnocení hráče: Klasika mezi kooperativními hrami, jedna z prvních moderních deskovek, co jsme si se ženou pořídili domů.
Hodnocení hráče: Rozhodně posun oproti základní verzi, aktuálně jsme v měsíci dubnu a hra má díky příběhu, krabičkám a obálkám hned větší kouzlo a šmrnc. Díky tomu přibývají nové postavy, akce a úkoly. Má to super atmosféru.
Hodnocení hráče: Skvělá atmosférická hra s příběhem (respektive různými scénáři), která vás pohltí a doprovodná mobilní aplikace tu není na obtíž. Sice vás pak třeba pojede náhoda v kostkách, ale pravděpodobně na danou partii jen tak nezapomenete.
Hodnocení hráče: Moc fajn hra, skvělá v jakémkoliv počtu. Krásný vizuál karet parků a kvalitní komponenty. S oběma rozšířeními zvyšuju hodnocení.
Hodnocení hráče: Nové parky, čutory, vybavení, lokace a drobná úprava díky figurce bizona. Spokojenost.
Hodnocení hráče: Nové parky, úkoly (!) a možnost využití dalších akcí přes kempování. Mít foťák se teď vyplatí o to víc. Určitě to hře jako takové a její znovuhratelnosti pomáhá.
Hodnocení hráče: Prostě párty hra, na poprvé zábavná, čím vás je více, ale zahrát stačí bych řekl třeba 2x za rok.
Hodnocení hráče: Hráno na BGA, je to fajn abstraktní civilizačka. Dá se to kupodivu rozhodit i bez přečtení pravidel, ale zabere to více partií. Jakože postupně během první hry tušíte, jak překrývání symbolů funguje, a ve druhé už nad tím dokážete i přemýšlet a budete chtít cíleně chodit po určitých stupnicích a brát pro vás vhodné vůdce a divy. Ve třetí už pochopíte i další mechaniky, které se zde objevují, atd.
Hodnocení hráče: Jednoduché (do 20 minut), rychlé, poměrně zábavné. Navíc her čistě pro dva zase tolik není. Krabička je malá, ideální na cesty a jako filler nebo rychlovka třeba před večeří.
Hodnocení hráče: Ve dvou solidní, ve třech skvělý, jaký to asi musí být ve čtyřech nebo pěti? K tomu i kladně hodnocené sólo. Materiální provedení na jedničku, téma originální, ale hra vás chytne, i když se o historii a Afgánistán nezajímáte. Flavor texty vás však mohou efektivně dovzdělat. Hodně interakce/konfliktu, což hře sluší. V zásadě máte na výběr jen tři různé akce (vzít kartu, vyložit kartu, zahrát některý efekt vyložené karty), ale těch možností, co se s tím dá dělat, je spousty. Určitě to chce odehrát více partií, aby se člověk pořádně orientoval a nezapomínal na drobná pravidla. Na YouTube doporučuju videonávod od Nithranie, dost vám vstup do hry usnadní.
Hodnocení hráče: Ideální jako vstupní věc do žánru worker placementu, pravidla jsou relativně snadná, jen je třeba se orientovat v symbolech na desce/kartách, což třeba chvilku potrvá. Mechanika, kdy se otáčí vnitřní kruh doleva či doprava, a že vždy složíte plán jinak, přidávají variabilitu a pomáhají znovuhratelnosti. Plusem je i herní doba, ve dvou odehrané do 45 minut. Jinak nic světoborného. Edit: Skvělá Automa pro hru jednoho hráče: má svižné a přehledné akce, takže se tím nezdržujete, a 6 úrovní obtížnosti. Chválím.
Hodnocení hráče: Hrané v sólu. Je to hezky tematický, kor když vám na pozadí hraje pirátský soundtrack. Tahy svižné, obsluha Automy, která má hned několik stupňů obtížnosti, hladká, partie na 50–60 minut + asi 8 minut setup. Znovuhratelnost se zdá vysoká, už jen proto, že vždy uvidíte jen část karet (zejména těch z balíčku II), ale i tím, že se tu nachází vícero věcí, na co se dá zaměřit, tj. přes co skórovat. Protože je to takový point salad, což se mi rozhodně líbí. K tomu 6 modulů (nejspíš pokaždé budu hrát s Pirátskou šarvátkou, Odchodem na odpočinek a Rubíny; Neprobádané vody mají taky něco do sebe) a různé rozvržení mapy. A vizuál taky pecka. Rázem jedna z nejzábavnějších věcí, které jsem letos vyzkoušel. S každou další partií stoupá mým žebříčkem.
Hodnocení hráče: Svižná a pravidlově velmi jednoduchá karetka, která je sice do jisté míry náhodná, ale navzdory tomu hráči překládá možnost voleb, ať už která karta se vám hodí více (bodují se tři různé věci), anebo kterou rozhodně nechcete nechat soupeři/soupeřům. Nic, co bych musel mít doma, ale na BGA to hraju kupodivu často a pořád docela baví, takový fajn filler.
Hodnocení hráče: Hodně kombinací, zajímavě vymyšlený systém hraní karet/akcí, dobré téma. Zatím hrané jen v sólu, první hra časté koukání do pravidel, druhá odsýpala rozhodně rychleji, ale i tak 90 minut na partii. Produkční kvalita však bohužel horší (slabé karty, pouze jednovrstvé hráčské "desky"), to mi přijde dost jako škoda.
Hodnocení hráče: Už jen kvůli těm 3vrstvým deskám to je paráda. K tomu nové karty do každé éry, deska muzeu pro další variantu hry či noví, jedineční osobní asistenti. Je možno vše naskládat do krabice se základní hrou.
Hodnocení hráče: Roztomilý vizuál a extrémně jednoduchá pravidla. Pro děti a jejich rodiče, kteří třeba jinak moc nehrají, dobrý, ale hráčům to nic moc zajímavého nenabídne. Ale úplně tupé to zas není.
Hodnocení hráče: Fajn přemýšlecí hra pro rodiny nebo příležitostné hráče. Ve dvou asi na půl hodiny.
Hodnocení hráče: Pravidlově jednoduchá, svižná push-your-luck karetka, kterou lze hrát i s nehráči. Vizuál mě tolik neoslovil, ale jako filler pohoda. Ve dvou za 20-25 minut odehrané.
Hodnocení hráče: Na vyzkoušení OK, ale je to zbytečně dlouhý a celkem repetetivní. Pravidla taková místy nejasná.
Hodnocení hráče: Rychlá, jednoduchá hra využívající engine building. Doporučuju sehnat revidovaná pravidla, která řeší některé nedostatky (jakože teď už ztrácíte body za nedodělané skládačky či že je možno vyměnit dílky v nabídce). Fajn na cesty nebo jako filler. Rychle se ohraje.
Hodnocení hráče: Komplexní přemýšlecí euro, jak je ostatně u Vlaady zvykem. Pravidla jsou složitější, ale už po první partii tak nějak víte co a jak.
Hodnocení hráče: Příjemný a nenáročný flip and write, vhodný i pro sólo. Lze přidat další bodovací podmínky (společné úkoly) a zvýšit trochu obtížnost, anebo si naopak pomoci díky modulu, kdy každá pastelka má nějakou speciální vlastnost. Super věc na cesty, coby filler nebo po náročném dni, když chce člověk jen něco rychlejšího, ale přitom si zahrát. A hru si lze vyzkoušet i na BGA.
Hodnocení hráče: Pro mě nejlepší hra ze série Příští stanice. Nabízí to dostatečné herní rozhodnutí (více než v Londýně), ale při zachování přehlednosti (lepší než Tokio). Slušná znovuhratelnost, ale jako další díly to už hraju jen na BGA, konkrétně ty denní sólo výzvy (aktuálně mám za sebou 40 partií tohoto dílu).
Hodnocení hráče: Rychlá, logická, vcelku dobře znovuhratelná, jen tuším že docela drahá, ač obsahuje minimum komponentů, my ji dostali. Ideální filler.
Hodnocení hráče: Fajn oddychovka. Malé rozšíření Řeka umí partii zpestřit. Hraju primárně na BGA.
Hodnocení hráče: Ve dvou v klidu do hodinky odehrané, hezké (ač generické) téma, které je cítit, pěkná vizuální a produkční stránka. Některé karty (místa moci / monumenty) se mi zdají silnější než jiné a záleží na tom, jaké karty a mága si nalosujete na začátku hry. Ale přesto dost příjemná karetka, kde mě každá další partie přijde o chlup lepší.
Hodnocení hráče: Svitky jsou fajn věc, která se leckdy hodí, abyste mohli provést akci, jakou jste si naplánovali. Jinak celkově zvýšení variability a znovuhratelnosti díky novým artefaktům, mágům, monumentům či místům moci.
Hodnocení hráče: Perly přidávají nejen další vítězné body a jsou potřeba pro některé nové efekty karet, ale umožní vám též získat chybějící esence či zlato (stejně jako když odhazujete kartu z ruky). Jinak celkově zvýšení variability a znovuhratelnosti díky novým artefaktům, mágům, monumentům či místům moci.
Hodnocení hráče: Hráli jsme jako dospívající na chalupě léto co léto a vždy se skvěle bavili. Teď mi to vynahrazuje verze pro mobily (která nabízí další režimy a možnosti)... Sice prvek náhody (kostky), ale zase ten je skoro v každé hře, a navíc prostě když máte silnou armádu, tak ta % šance, že soupeře porazíte, je vysoká, protože prostě pravděpodobnost. :)
Hodnocení hráče: Atmosférické, dost náhodné a často silně deprimující, protože hra vám stále hází klacky pod nohy a je velmi obtížné ji vyhrát. Ale užívám si to i tak. Je zde 8 scénářů, jež lze hrát opakovaně (a ani vám nic jiného nezbude) i proto, že v každé partii namícháte jen část karet událostí, objevíte jiné mapové dílky či budete mít dostupnou z části jinou nabídku vynálezů. Navíc spousta fan made scénářů, z nichž některé jsou fakt povedené. Zcela plnohodnotné i jako sólo, jak už to u coop her bývá. Vlastně doposud jedno z mých nejoblíbenějších sól vůbec.
Hodnocení hráče: Jednoduchá, vcelku krátká, ale zábavná hra, ideální v 5-6 lidech.
Hodnocení hráče: Herní doba 2-3,5 hodiny. Plusem (ale v začátcích též minusem), že každá frakce hraje a získává body jinak. Vizuálně je to pěkné a téma hry je rozhodně cítit z každého tahu. Je to něco neokoukaného. Zápory: někdy docela dlouho čekáte na tah, který pak sami odehrajete rychle, o výsledku bitvy rozhoduje náhoda v podobě kostek a bývá to trochu úmorné hrát s někým novým, kdo nezná, jak která frakce funguje. To člověk pak kolo co kolo radí a ideálně poštvává nováčka proti svému rivalovi. Protože jen na naučení se hry je vážně potřeba několik partií a chce to zkusit za všechny dostupné národy.
Hodnocení hráče: Klasika, jedna z prvních společenských her, co jsem hrával s rodiči.
Hodnocení hráče: Super strategická hra z alternativní minulosti, pěkné provedení, různé národy a různé produkční desky, takže jejich kombinací je každá hra něčím jiná, musíte upravit svoji strategii. Jen škoda, že není více válečná, a určitě zajímavější je ve více, aspoň třech lidech (sólo nehráno).
Hodnocení hráče: První dojmy po sólu i hře ve dvou. Zrod impéria mi přijde určitě o kus lepší a zábavnější, je též komplexnější.
Hodnocení hráče: Krásně kreslené, zábavné, lehce pochopitelné, přitom s mnoha strategickými možnostmi. Parádní znovuhratelnost. Karty sice chodí náhodně (aspoň ty frakční, u běžných máte alespoň trochu na výběr při začátku každého kola), ale pak je zase více třeba taktizovat s tím, co máte, a to má též své kouzlo. Navíc je skvěle vymyšlený sólový mód, k němuž doporučuji pořídit malá rozšíření Proč se nepřátelit a Síla trojice, protože proti vám bude následně stát konkrétní frakce, která má určitou vlastnost, a tím hra proti UI bude zase o něco těžší. Jinak jsou malá rozšíření fajn (máme všechna tři, ale My jsme si nezačali jsme zatím nepoužili), snadněji se můžete dostat např. k produkčním kartám. Běžné karty z 1. a 2. minirozšíření jsme nastálo přimíchali a jinak sestavení frakčního balíčku není tak časově náročné, dá to 5-10 minut navíc před začátkem partie, přičemž ještě rychleji je na konci zase vytřídíte zpátky.
Hodnocení hráče: Další možnost, jak produkovat, a také už si můžete upravit váš frakční balíček.
Hodnocení hráče: Další možnost, jak produkovat či získávat body, a také už si můžete upravit váš startovní frakční balíček.
Hodnocení hráče: Pro: Komplexnost! Grafické provedení 4 různé cesty k vítězství Spousta vychytávek Prostě klasická počítačová Civka se vším všudy Proti: Dlouhá hrací doba zvyšující se s počtem hráčů Manuál by mohl být ještě více podrobný (ale i tak má asi 32 stran) Prvek náhody při braní jednotek a trochu zmatený bojový systém Chce to fakt velký stůl
Hodnocení hráče: Zabere to evidentně dost místa a bude úmorné finální počítání, v tomhle zlatý BGA. Přijde mi tam dost velký vliv náhody a pro nové hráče je otravné to množství efektů, kdy na každé kartě jsou hned dva a leckdy to je textově.
Hodnocení hráče: První průchod 14 hodin (protože jsem dvakrát padl v boji, jinak by to bylo o několik hodin více) a prozkoumána možná třetina světa. Je to SKVĚLÝ. Za mě parádní artwork, chytlavě napsaný příběh, originální soubojový systém a celkově zábavný gameplay, který nabízí solidní znovuhratelnost. Úkolů a schovaných posvátných předmětů je fakt hafo a svět je tak obří (i bez rozšíření), že tu kampaň můžete v klidu zahrát hned několikrát, aniž by se vám děly stejné věci. Ta chybějící půlhvězda je pouze za nějaké nejasnosti v pravidlech (a nutnost v nich opakovaně hledat) a jednu dvě drobné výtky, které však nemá cenu zmiňovat.
Hodnocení hráče: Malá, ale chytrá karetní hra s obří znovuhratelností (jen úkolů je 816 různých kombinací). Svižné partie na 15 minut. V sólu skvělý mozkolam, je dost obtížné hru na běžnou úroveň vůbec vyhrát. Více podobných titulů.
Hodnocení hráče: Zatím hrané jen v sólo variantě Jabba the Bot. A bavilo.
Hodnocení hráče: Příjemná flip and write hra. Sice nejsem fanoušek téhle mechaniky, ale tohle se hrálo fajn, taková oddychovka.
Hodnocení hráče: Nenáročná rodinná kooperačka na hodinku. Obě série si jsou bohužel celkem podobné a nenabízejí moc vysokou znovuhratelnost. Na příležitostné hraní a pro fanoušky seriálu fajn záležitost.
Hodnocení hráče: + artwork a produkční kvalita + téma a atmosféru to má + různé frakce a jejich vůdcové pro (mírnou až střední) asymetrii + kooperace, aniž by někdo musel být alfou + vícero stupňů obtížnosti - jistá repetetivnost akcí, hlavně v počátcích partie - náhoda při hodech kostkou zranění umí zavařit - základní obtížnost mi přijde až příliš drsná
Hodnocení hráče: Plusem skvělá produkční kvalita, krásné ilustrace, jednoduchá pravidla a přehledný návod, je jen škoda, že tu není vlastně žádná interakce s protihráčem, nemůžete mu škodit (pouze si vzít kartu, která by se jemu hodila do strategie). Hrané hlavně ve dvou a úplná pohoda. Sólo varianta (buď čistě na body, nebo ještě lépe tematický miniscénář) je taky fajn, to mě baví dost. Líbí se mi též zasazení hry a originální lokace na kartách, i když jak to u podobných titulů bývá, téma pak při samotném hraní neřešíte a příliš nevnímáte. Je ale smutný, když někdo očekává od IWW zcela něco jiného, než čím to už na první pohled je, a pak na truc hodnotí půl hvězdičkou. Za to ale hra fakt nemůže. :) Ještě lepší zážitek a možnosti vznikají s rozšířením Corruption & Ascension, to je must have.
Hodnocení hráče: Moc příjemné rozšíření. Nečekejte bůhví co, ale je tu 5, respektive 6 scénářů, přičemž v každém z nich máte nějaký úkol či karty navíc s tím, že některé se přenášejí v rámci celé kampaně. V průběhu hraní si společný balíček obohatíte o 5 nových karet památníků a na konci celé kampaně přidáte dalších 15 produkčních karet. Neměl by být problém s tím si to celé zahrát znovu už jen proto, abyste finální scénář měli jiný než napoprvé.
Hodnocení hráče: Po prvních několika partiích na BGA ve dvou a třech hráčích. Nulová interakce, nulové téma, ale mechanicky ta kombinace deck buildingu a engine buildingu funguje, efekty se příjemně kombí. Postupné vyhodnocování produkce surovin/bodů mi dost připomíná Svět divů. Ale herně je to na mě málo – nepřijde mi, že bych měl těch možností, co dělat, tolik. Leckdy jsem si karty i nechal seskládané tak, jak postupně přišly. Ale když se vám to dobře sejde, tak ten pocit je uspokojivý. Jinak je to multiplayer-solitér, což spoustě lidem jistě nebude vyhovovat, tak s tím počítejte.
Hodnocení hráče: Co říci. Klasika abstraktních her bez jakékoliv náhody a neuvěřitelným množstvím strategií, kde nováček to bude mít sakra těžké, aby uspěl s někým, kde šachy hrává.
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, extrémně svižné tahy a znovuhratelnost díky modulární mapě tu je také. Fajn filler na 10-15 minut, který pochopí každý, i ženě se líbil.
Hodnocení hráče: Po prvních pěti hrách ve dvou lidech s použitím originální aplikace na spočítání bodů. Graficky bohužel dost fádní, karty jsou zároveň na můj vkus příliš tenké. Produkční stránka tedy nic moc, hratelnost to ale má, ač partie jsou dost krátké. Edit: zvýšení hodnocení o půl hvězdy, je to fakt moc chytrý filler.
Hodnocení hráče: Roztomilá rodinná hra, která se doposud těší velké oblibě. Pravidla jsou jednoduchá, užijí si hráči i nehráči.
Hodnocení hráče: Hráno na BGA. Hodně náhodný a můžete být zablokovaní, protože tu není žádná možnost, jak s hozenými kostkami (tedy fixy) manipulovat. Ale vypadá to hezky. Každopádně klasicky jde o solitér a nejsem si moc jist cenou (asi 550 Kč), když tam jsou jen ty listy na vybarvení (4 různé) a 4 fixy. Jakože fyzická kopie bude mít oproti digitální tu nevýhodu, že nebude řešit jen max. průměrný gameplay, ale i to (ne)množství obsahu v krabici. Hru bych doporučil maximálně dětem, které si dle věku mohou vybrat, který z listů použijí (ty liší se v komplexitě).
Hodnocení hráče: Hlavně díky nostalgii, v devadesátkách jsme to hráli na chalupě každé léto.
Hodnocení hráče: Kvůli nostalgii o půl hvězdy více, jako děti jsme to hráli furt každé léto na chalupě a hrozně nás to bavilo. Když jsem však hru zahrál v roce 2020, byla už zklamáním, dávno překonané mechaniky, minimum voleb a velké množství náhody. Dnešnímu očima tak tři hvězdy.
Hodnocení hráče: Mnohými milovaná, mnohými nenáviděná. Jako rozchodit tuhle hru, a ještě v sólu se spešl pravidly pro automu a Stínovou říši, je docela masakr. U hry jsem byl přes 3 hodiny, ale skoro půlka času bylo procházení těch pár stran pravidel (fakt nemohli několik stran přidat? Co třeba soupis komponent a nějaký další příklady?), případně hledání na netu. Se sólem mám zkušenosti, stejně tak s boty, ale tady jsem občas měl chuť shodit hru ze stolu. Nakonec jsem partii dokončil (bůhví, zdali jsem vše hrál tak, jak se má), aby mě nakonec běžná automa (level 2) zesměšnila při skóre 191:109. Další dva pokusy už dopadly bodově o něco lépe (ale vždy jsem stejně prohrál) a hlavně s webovou aplikací je hraní sóla podstatně rychlejší a přehlednější (myautoma.github.io/#tapestry). Karty tapiserií jsou různě silné, často situační, stejně tak desky národů, ale ty už mají oficiální úpravy. Miniatury budov mi přijdou v pohodě, ač zbytečné, ale proč neudělali velikost podstavce na mřížku, to mi vrtá hlavou.
Hodnocení hráče: Ostatní se bavili, ale já vyhledávám jiný typ her zkrátka. (Hráno ve čtyřech.)
Hodnocení hráče: Jeden z těch Euro skvostů s obří variabilitou a znovuhratelností, který se postupně takřka vyrovnal mému milovanému Gaia Projectu.
Hodnocení hráče: Hodně osekaná, a tím pádem přístupná verze Terra Mysticy, vhodná pro rodinné hraní, nováčky, kteří chtějí do tohoto světa vstoupit, nebo jako filler pro ty zkušenější. Pro ostřílené hráče a fanoušky TM / Gaia Projectu / Age of Innovation to je ale herně málo a spousta věcí, na které jsou zvyklí (stupnice, více typů budov a zdrojů, flexibilnější zacházení s energií apod.), zde chybí. Takže nemáte zdaleka tolik možností, kudy se ubírat a kde získat vítězné body. Ale strategické to je i tak a stále bez špetky náhody. Každopádně je dobře, že asymetrie zůstala zachována a každá z 10 frakcí má jiné, unikátní schopnosti a rozdílné paláce. Na BGA je případně povedené zpracování, doporučuji vyzkoušet, pokud vás hra zajímá. Já to tam během jednoho týdne otočil šestkrát v počtu 2 nebo 3 hráčů a vlastně to je pořád dost zábavné, ač, jak jsem řekl, poměrně light.
Hodnocení hráče: Skvěle atmosférická, příběhově obsáhlá, ale sakra těžká hra. Bohužel ten prvek náhody (zejména hody kostkou) je největším negativem. Je rozdíl udělat špatné rozhodnutí vs. když vám to prostě nepadá, a ať uděláte cokoliv, kvůli výsledku kostky to je prostě špatně. Přesto (a někdy paradoxně i právě proto) to je zábavné.
Hodnocení hráče: Další možnosti a zápletky do základní hry, které zvyšují celkovou znovuhratelnost, která už v základu je velice solidní.
Hodnocení hráče: Nové divy, nové osobnosti, nové strategie a možnosti. Mám mobilní verzi a pořídil jsem ji díky bohu ihned po nákupu základu, určitě must have pro všechny, které tahle hra baví.
Hodnocení hráče: Mám mobilní verzi této hry včetně rozšíření a je to vážně pecka, kdy každá hra je jiná a vám potrvá, než se ji pořádně naučíte, protože možností, jak ji hrát, tu je několik, asi vám potrvá si najít osvědčenou strategii - ono tím, že nevíte, jaké karty budou v nabídce a za jakou cenu, tak vždy se musíte trochu přizpůsobit. Jen mi přijde trochu drsné, že síla armády je tak zásadní věcí, a když je někdo výrazně silnější, tak vás skrze válku o kulturu obere i o spodní prádlo, a že jste byli v produkci většinu času lepší, je úplně jedno. Ale ono i v reálným světě byla vždy armáda zásadní pro vývoj dění, takže to je vlastně ok.
Hodnocení hráče: Oprava: Mám mobilní verzi Nového příběhu civilizace. (Hodnocení nelze odebrat, věřím ale, že i původní verze byla top.)
Hodnocení hráče: Fajn rychlovka/oddechovka/filler. Ale já jsem přeci jen na jiný typ her.
Hodnocení hráče: Oddychová hra s jednoduchými pravidly určená pro rodinné či nenáročné hraní.
Hodnocení hráče: Jednoduchá pravidla, svižné tahy, potrápí mozek... nenadchne, neurazí.
Hodnocení hráče: Jako párty zábava nebo příležitostný filler asi fajn, ale už po dvou hrách ve dvou, lehčí i těžší variantě, nemám chuť to hrát znovu.
Hodnocení hráče: Vyzkoušeno na BGA. Svižný karetní engine building se snakem draftem. Snadný na naučení, spousta kombení a i nějaký to škození. Téma ale žádný, je to čistě mechanické. Edit 1: Po 7 partiích snižuju hodnocení, protože ten vliv náhody v tažených kartách (a kdo zrovna vybírá jako první, což se střídá) je veliký a často jediná taková karta rozhodne, jak celá hra skončí. Můžete ji vzít vy? Výhra. Začíná váš soupeř a vezme ji? Prohra. Zažil jsem kvůli tomu jak nečekanou výhru, tak i prohru. Edit 2: Po 15 partiích o půlhvězdu zase zvyšuju, ta náhodnost mě přestala tolik štvát, ale je třeba s tím počítat. Zábavné to nicméně je.
Hodnocení hráče: Vizuálně roztomilé, pravidlově jednoduché, ale prostoje mezi tahy docela dlouhé, než každý vymyslí, co dělat, a základní varianta na 8 kol i ve třech hráčích se neskutečně táhla. A dost tu chybí nějaká gradace. Příště už jedině na těch 6. Surovin bych si pak dokázal představit méně než šest (a k tomu ještě žetony mincí a příběhů). Hra je ale přístupná nějaké škození zde nehledejte. Jako vstupní worker placement fajn záležitost, já bych upřednostnil už jiné, komplexnější hry.
Hodnocení hráče: Sólo funguje pěkně, hra samotná je pak přehledná, hezky barevná, nabízí dost interakce a nevšední použití workerů, u nichž záleží, jakou sílu mají. Otázkou může být balanc dílků či frakcí, ale na to je po pár partiích příliš brzo soudit. Původní insert funguje docela dobře a příprava partie patří mezi ty kratší.
Hodnocení hráče: Rodinný deck building s větší mírou interakce, kde je důležité se naučit a zapamatovat hodně efektů karet, což je při prvním hraní trošku náročnější.
Hodnocení hráče: Naše nejméně oblíbená hra ze série Západní království, přesto rozhodně povedený kousek. Variabilní herní plán, dobré už ve dvou hráčích, každá hra trochu jiná (i díky dostupným kartám měšťanům poskytujících různé zdroje/vlastnosti), ač brzy objevíte, že tu je pár silnějších strategií. Produkčně a v poměru cena/kvalita stojí určitě za vyzkoušení, i když třeba nemusíte být fanoušky deck-buildingu. Edit: Skvělý sólo mód - snadná a rychlá obsluha Automy, která se může zaměřovat na 4 různé věci, které bude bodovat, takže každý takový souboj proti ní bude jiný.
Hodnocení hráče: Příjemný, svižný, přístupný a tematický worker placement, avšak s obří náhodou v podobě tažených karet. Vizuál pak neurazí, ani nenadchne. Ideální jako vstupní hra do mechaniky umisťování dělníků.
Hodnocení hráče: Takhle hra prostě JE GENIÁLNÍ. S každým dalším scénářem jsem se nestačil divit, co dalšího se tam dá vymyslet a jak zábavné to může být. Pokud máte původní verzi Vítejte ve svém vysněném domově, dejte ji na charitu a běžte do své oblíbené speciálky pro tuhle novou variantu. Stojí za to, lepší zakreslovačku jsem nehrál.
Hodnocení hráče: Hezky vypadající deskovka s přístupnými pravidly a poměrně originálním mechanismem otáčení destiček s různým terénem v závislosti na tom, jakou akci a kde chcete vykonávat. Ideální asi ve třech hráčích, nebezpečné pro lidi s analýzou-paralýzou. Nic kulervoucího, ale něco do sebe to má.
Hodnocení hráče: Příjemná rodinná hra s velmi jednoduchými pravidly. Nic víc, nic míň.
Hodnocení hráče: Pravidlově jednoduché, ale velmi těžké na úspěšné zahrání. Vizuál je oukej a téma tam je. Čekal bych však více herních rozhodnutí a přijde mi to docela náhodné – některé mise je pak takřka nemožné splnit.
Hodnocení hráče: Skvělá dvojkovka, za každou stranu je třeba hrát odlišně. Po čtyřech partiích působí vyváženě (2 výhry za Nixona, 2 za novináře). Herní doba klidně i 30 minut, 60 je strop. Časem se ale může začít ohrávat.
Hodnocení hráče: Po první hře v sólu, která trvala asi 4 hodiny, protože bylo třeba dohledávat dost věcí v pravidlech ať už o hře samotné, tak o Automě (ale ke konci se už její akce dostaly pod kůži). Výsledné skóre 118:119, což je příslib do dalších her, že by to snad mohlo být slušně vybalancované (ač jsem možná udělal pár chyb, které mohly mít na bodování vliv). Plus vizuální stránka a originální mechaniky, mínusem výrazný prvek náhody při plnění úkolů (jakou kartu si doberete vs. jaká situace je zrovna na plánu).
Hodnocení hráče: Zábavný a slušně znovuhratelný filler. Funguje asi v každém počtu (rozhodně ve 2 až 4).
Hodnocení hráče: Po první partii v 6 lidech: nevím, jestli se mi tahle hra líbí, anebo ji nenávidím. Chtělo by to určitě více partií, na první dobrou toho je totiž děsně moc, co je třeba znát a je důležité sledovat. Protože mimo své vlastní postavy chcete vědět, i co dělá 14 dalších (aspoň v tomto počtu hráčů), neboť i s nimi se budete pohybovat a vykonávat akce. A situace se mění každým tahem, kdy plánovat lze jen obtížně. Opakovaně jsem si něco vymyslel a hráč přede mnou do toho hodil vidle. Nebo jsem svým tahem zkazil plán někomu jinému. Interakce je tu spousta a se správnou partou je i spousta zábavy – znovuhratelností bude obří. Ale delší setup, první vysvětlení pravidel a množství textu všude kolem, náročnější plánování či škození jsou něco, co mnohým, typicky eurohráčům jako já, zkrátka nesedne. Zároveň ale dodávám, že je to zas jiný, unikátní zážitek a tu atmosféru to dokáže vykouzlit skvělou.
Hodnocení hráče: První dojem v sólu: lehká pravidla, rychlý setup, svižné tahy, 4 stupně obtížnosti. Jen zakreslování na kartě bosse je někdy nepřehledné, černá fixa tam není tak výrazná: u zombií to problém nebyl. Fajn odreagovací flip and write věc. Myslím že i v partě to může uspět, pokud hledáte něco nenáročného.
Hodnocení hráče: Přesně, jak někdo psal: Nenadchne, neurazí. Nově lze hrát i na BGA.
Hodnocení hráče: První hra v sólu na 4 hodiny!!! Je tam toho hrozně moc na první pobrání, člověk stále něco hledá, kontroluje, kor když pro sólo jsou pravidla ještě upravená. Přitom to ve výsledku až tak těžký není a pod tím vším diskomfortem se skrývá hezká hra.
Hodnocení hráče: Obří plus za skvěle napsaná a připravená pravidla a lama kartu. Graficky moc pěkné, téma zajímavé, ale jak to u eura bývá, není příliš znatelné při samotném hraní. Delší setup může někoho otrávit, ale ve dvou byla hra docela svižná, jen chvíli zabere zjistit, jak reálně jednotlivé akce fungují. Otázkou je, zda se časem neohraje. Destiček lokací mohlo být totiž více. A je škoda, že strážci vlastně nic moc špatného nedělají, a nepůsobí tak hrozivě. Také bych uvítal tlustší karty, tyhle jsou fakt docela tenké. Ale herně na plný počet.
Hodnocení hráče: Po prvním scénáři ve dvou. Ty příběhový věci hře dost pomáhají, teď už to je fakt krásně tematické. Obsahu v krabici je také víc než dost, takže zatím spokojenost, je vidět, kolik práce na tom autoři odvedli. (Hodnocení i komentář budu klasicky upravovat s dalšími partiemi.)
Hodnocení hráče: Našlapaná krabice, takhle by se měla rozšíření dělat. Asymetričtí vůdcové a nové startovní balíčky, další karty artefaktů a vybavení, nové stupnice bádání... Pecka.
MikroMakro: Město zločinu 2
Akt. cena: 385 Kč
Končí za: 17 hodin