Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Obec: Hradec Králové (okres: Hradec Králové)
Úroveň: Velekněz
Zatroleným hráčem: 4106 dnů
Naposledy přihlášen: včera
Další informace: HRANÍ U NÁDRAŽÍ - deskoherní skupina v Hradci Králové
https://www.facebook.com/hraniunadrazi/
__________________
Pokud budete chtít zaslat dodatečné info a podklady k některým mým "výtvorům" (inserty, character sheets, atd.), které zde postuji, tak mě primárně zašlete soukromou zprávu, ve které uvedete i svojí emailovou adresu. Soukromé zprávy se žádostmi o zaslání, které jsou bez emailu, považuji za zbytečnou administrativu :-(
Hodnocení hráče: Za obě strany se hraje trochu jinak (ŘEKOVÉ defenzivně, PERŠANÉ ofenzivně), takže rozdíly tam jsou, ale pro obě strany se vše točí okolo balíčku karet. Kdo ovládá tento balíček - má přehled o kartách, dokáže karty zadržovat a hlavně správně načasovat kartu SMRT VELKÉHO KRÁLE, tak ovládá celou hru. Po prvních 2-3 partiích, je opravdu těžké si udělat na hru relevantní názor. I my jsme ji po druhé hře na dlouhou dobu odložili. Teprve u 4-5. partie začne být hra zajímavá a vybízet hráče zkoušet různé strategie. Ale toho se zkrátka nedá docílit bez toho, aby si hráč několikrát nevyzkoušel hraní za obě strany konfliktu. Je to tedy dobrá hra? Je to výborná hra. Není ale pro každého a mnohé hráče mohou odradit kostkové souboje, které mohou být jak brutální, tak někdy až moc o štěstí. Z deseti odehraných partií zatím vychází skóre lépe pro dobyvatele: PERŠANÉ 7; ŘEKOVÉ 3. Což už je zajímavé především proto, že jsme hru prvotně odložili právě kvůli drtivé dominanci obránců.
Hodnocení hráče: Na to, jaká je to vlastně "malá pitomost", je to pocitově docela dlouhé. Pokud vám nechodí dobré karty, nebo spíše chodí dobře soupeřů před vámi, tak se můžete většinu času dost nudit. O nějaké strategii nemůže být řeč. Je to čistě o náhodě a štěstí, jak vám karty přijdou. Prostě když můžete, tak berete, a když nemůžete, tak jen čumíte. Často se zmiňují super ilustrace na kartách, ale za několik her jsem si ani nevšiml. Jediné, co sledujete, jsou čísla a zase čísla. Jak je každá hra náhodná, tak je náhodné i samotné hodnocení. Jednu hvězdičku si tak můžete přidat nebo ubrat. Je to vlastně fuk.
Hodnocení hráče: Stejně jako původních 7 DIVŮ SVĚTA je varianta DUEL skvělá hra. Příprava kartiček před každým kolem/věkem může být pro někoho trochu složitější, ale za tu zábavu to rozhodně stojí. Dobře vyhodnocovat dostupné kartičky a být tzv. napřed, kdy nutíte soupeře v jeho tahu otáčet kartičky lícem nahoru, je v této hře základ strategie a zároveň velká radost, když se to daří. Může se ale taky stát, že o vítězi je kvůli této mechanice rozhodnuto dlouho před koncem, protože pořadí otáčení nelze nijak zvrátit (krom pár Divů, které umožňují dvoutah). Hráč se tak může dostat do "reakční pasti", kdy už partii nemůže zvrátit. + rychlé rozhodování + vojenské nebo vědecké vítězství + systém řetězení (predispozice) - hráč se může chytnout do "reakční pasti"
Hodnocení hráče: No jak jsem až do nebes vychvaloval první esenciální rozšíření PANTEON, tak teď jsem trochu v úzkých, protože tohle rozšíření se mi líbilo snad ještě o kousek víc. Politické přetahování je hodně napínavé a určitě se nevyplatí ho podcenit. Politická nadvláda totiž může nastat velice rychle. Hodně zajímavá je v tomto směru změna pohledu na modré civilní karty, které jsou v prvním věku najednou žhavý zbožím. Karty spiknutí jsou zase velice lákavé, jelikož mohou přinést zajímavé efekty, které mohou zvrátit celou partií. Oproti základní hře a Panteonu se tady musí opravdu neustále reagovat a měnit taktika. Trochu to může protáhnout rozhodování, ale často to kvůli dřívějšímu konci nemá na délku partie zas tak velký vliv. + perfektně doplňuje základní hru + deska senátu a bonusy komor + silné karty spiknutí - více konfliktní a hra tak časteji končí předčasně (může někomu vadit)
Hodnocení hráče: Tohle je TO rozšíření, které prostě musíte mít. Dokud si ho nevyzkoušíte, tak netušíte, o co vlastně přicházíte. Možnost nebrat žádnou kartu z nabídky a místo toho koupit kartu božstva/brány úplně mění strategii většiny partií. První věk už není jen o surovinách, ale i o snaze sehant dost peněz na karty bohů. Otáčení karet "pro soupeře" teď není vždy úplně na škodu, protože z toho může být další výhoda. Zároveň to ale může trochu protáhnout partií. Jediná negativní věc, co mě o tomto rozšíření napadá, je to, že se vám už nebude chtít vrátit jen k základní hře. + možnost vůbec nebrat kartu z nabídky + vylepšení původních mechanik - nedá se už hrát bez něho
Hodnocení hráče: Každý hráč má na starosti skupinu osadníků, kteří se snaží vybudovat novou prosperující vesnici. Pod vesnicí je ale i síť jeskyní, kam se mohou vesničané vydávat na průzkum. Vyhrává ten hráč, který bude mít nejvíce bodů za postavené budovy, za prozkoumání podzemí a za suroviny na stupnici pokroku. V části hry, která, se odehrává nad zemí, rozšiřujete svoji vesnici, provádíte najímání/správu postav a sběr surovin na postavených budovách. Druhá část, která se odehrává pod zemí, je spíše vyprávěcí, kdy posíláte svoje vesničany na výpravy a pokud se vám poštěstí, tak se vrátíte s velkou odměnou. --- Další velice zábavná hra, která nadchne především vyprávěcí "podzemní" částí. Každa výprava je originální a často se skládá z dalších voleb, takže nikdy nevíte, jestli jste nemohli dopadnout lépe nebo hůře. V knize setkání je 215 jednotlivých výprav, takže chvíli potrvá, než se hra ohraje.
Hodnocení hráče: Systém otáčení herní desky a s tím spojené střídání regionů je hodně zábavný. Hned na začátku kola se dozvíte kam a o kolik se regiony na konci otočí, takže s tím můžete celé kolo taktizovat. Zábavný je i mechanismus intrik, kdy právě otáčením regionů posíláte žetony intrik ostatním hráčům, abyste je pak ve správný okamžik využili. Ale i to může zhatit špatný směr kola nebo hráč, který má žetonů intrik na desce tolik, že už se proti němu žádné další hrát nedají. Zatím si jen nejsem jistý dostupností karet nebo zbytečnou stavbou Pantheonu. V téhle hře je toho ale opravdu hodně a to jsme ani nezmínili, jak krásně ladí akrylové žetony budov do regionů.
Hodnocení hráče: AGRICOLA je nádherná hra, ale tak trochu pro masochisty. Protože budete při jejím hraní hodně trpět, ale zároveň si to náramně užijete. Všechny hráče, kteří měli dosud celkem fajn život a byli psychicky poměrně stabilní, čeká velká zemědělská jízda, na jejímž konci nebudou mít rádi vůbec nic, natož pak ostatní spoluhráče. Ano, ty spoluhráče, kteří jim celou dobu brali ty nejlepší akce. Možná dojde i ke vzájemným konfrontacím. Ale druhý den budou všichni hráči přemýšlet pouze nad tím, kde sehnat dost dřeva na stavbu plotů, kdy zorat a zasít, a jestli už přišel čas na založení rodiny. Večer se pak všichni sejdou a budou hrát znovu. Protože Agricola se nehraje, Agricola se žije...
Hodnocení hráče: 240 nových karet (malého vybavení a profesí) a s tím spojené ohromné množství zábavy. Naprostá povinnost pro všechny majitele základní krabice hry, kteří chtějí hrát Agricolu pravidelně.
Hodnocení hráče: Hráči reprezentují starověké městské státy, které se snaží ochránit migrující lidské kmeny před útoky titánů. Každý hráč rozšiřuje svůj městský stát (nakupuje a staví budovy) a také svoji armádu, aby se mohl utkat s těmi nejsilnějším titány. Cílem je získat nejvíce "vlajek" jednotlivých kmenů, které se nachází na kartách budov a hlavě na kartách titánů. Na konci hry se obodují vlajky všech pěti kmenů. --- Velice zábavná hra, která kombinuje hned několik herních prvků. WORKER PLACEMENT, kde jsou však dělníci očíslovaní a mají tak jinou sílu, takže je velice důležité, kam je umístíte a jakou mají sílu. Jednoduchý ENGINE BUILDING na budovy a hlavně karty armád pro boj s titány.
Hodnocení hráče: Rodinná kooperativní fantasy hra, která ale není pro každého. Základní hru jsme hráli během let třikrát a až napotřetí jsme složili ideální skupinu, která celou kampaň hry dokončila a hlavně si to užila. Hlavním problémem hry je ovšem český vydavatel. Albi tuhle hru doslova zabilo neskutečně špatným překladem a korekturou, kdy jsou nesmyslné chyb na kartách legend a hlavně v pravidlech (kde i několik stran chybí). Hru pro ČR zachránili především fanoušci, kteří toho tady na ZH hodně udělali. Bohužel ne každý bude hledat opravy a další obsah na internetu (hra je cílena na rodinu). Pokud tedy někdo kvůli tomu Andor nerozchodil a založil hru do police, tak se mu vůbec nedivím. Andor má za úkol poutavým fantasy příběhem učit hráče vzájemné spolupráci a logickému myšlení. A to zvládá na jedničku. Ano, může dojít k opakovaným prohrám, ale jedná se v základu o logickou hru s trochou náhody (kostky, vstup karet události do hry), kde je občas potřeba jen vyzkoušet jiný postup.
Hodnocení hráče: Nová deska lokace NETHERVOID a na ni navázaný EVENT balíček a nový raider VOID DRAKE jsou skvělé. Stejně tak i nové frakce. Hlavní přínos je ale sólo mód proti kapitánům UNITY. V sólo módu funguje tahle hra trochu jinak než ve více hráčích. Je více potřeba počítat s možnými tahy soupeře a snažit se ho "oblbnout". Jedna partie se tak může protáhnout na více večerů (dedikovaný herní stůl je nutností). + Skvělá nová lokace a balíček karet + Výborné sólo - I v jednom hráči stále velice náročné na místo :-)
Hodnocení hráče: Na to, jak je to obrovská hra, tak se to hraje docela jednoduše. Hráč má ve svém tahu na výběr pouze ze dvou akcí - přistát na lokaci nebo návrat na stanici. Poslední tahy hráčů mohou jít ale do vyšších jednotek minut (a někdy i hodně přes). Je potřeba si na začátku vytyčit dvě stupnice a tam se pokusit dominovat. Ruku v ruce s tím jde nákup nových modulů pro stanici. Čím více modulů, tím lepší možnosti při návratu. Také je potřeba maximálně využít vlastnosti každé frakce. Souboje jsou jednoduché a přitom hodně zábavné. Zároveň se jich hráči nemusí bát, protože z nich vždy dostanu nějakou odměnu (kartu, suroviny). Některé frakce prohry přímo vyhledávají a těží z nich. Často se tak stane, že menší potyčka přiláká lodě hráčů ze všech sousedních lokací. Takhle jednoduše řešený a zároveň zábavný soubojový systém jsme dlouhou neviděli. Zároveň i s jedinou kostkou je možné vyhrát. + Skutečně epická hra + Zábavné v každém počtu hráčů - Bez velkého stolu nehratelné - Deluxe edice je nutností
Hodnocení hráče: Menší rozšíření, které ale přidává opravdu hodně: 2 výborné raidery 3 nové frakce 48 nových modulů První raider HIVE dává po porážce hráči menší HORNET, který může hráč následně použít jako svoji loď. Druhý raider ANCIENT BRAIN skáče jen na lokace aliančních základen bez ohledu na vzdálenost.
Hodnocení hráče: Hra má podtitul "2. světová válka ve 20 minutách", ke kterému už vlastně není potřeba nic moc dodávat... Herní princip pokládání žetonů jednotek na volná pole konfliktu a přetahování se o dominanci je tak primitivní... až je geniální a v této hře funguje perfektně. No a pokud by přeci jen někoho hra po čase omrzela, tak na druhé straně herní desky je strategičtější rozšíření s Japonci. ---Minulý podzim nás příjemně překvapila výborná dvojkovka Watergate a letos se nám to opakuje s další výbornou dvojkovkou BLITZKRIEG!
Hodnocení hráče: Hra je to graficky pěkná (Laukatovky máme rádi), ale radost nám rozhodně nedělá. Hodnotím kompetitivní kampaň: Kdo se nesoustředí na setkání, tak ostrouhá. A pokud minule nemohl dokončit nějaké příběhové setkání, které se vyvíjí a vyžaduje od hráče lepší členy družiny a výbavu, tak ho musí dokončit hned jako první na následující mapě, kdy je zase úplný noob. Takže musí cílit na lehčí zakončení a nemá to tu požadovanou katarzi. Často se také stane, že ke konci mapy se hráči dostane po úspěšném setkání zajímavé odměny v podobě karty, kterou už ale nemůže nijak použít a podle pravidel ani nemůže vzít na další mapu. Takže celá snaha naprosto k ničemu. Dále nazajímavé dovednosti, kdy ze seznamu jsou jen tak 3-4 opravdu užitečné. Museli jsem upravit pár věcí, ale pokud bychom to nedejbože byli někdy nuceni hrát znovu, tak bychom tam upravili o dost více pravidel. Dosud jsme hry od Ryana Laukata brali jako takovou jistotu a záruku kvality, ale po dohrání CN si budeme muset dávat velký pozor.
Hodnocení hráče: Hráči se snaží budovat svůj vlastní Dinosauří park, ve kterém budou mít zajímavé dinosaury a spořádané návštěvníky, u kterých zároveň musí zamezit tomu, aby je všichni ti zajímaví dinosauři všechny nespořádali k večeři. Takže je neustále potřeba myslet na hodnotu dinosauří hrozby a zároveň zlepšovat zabezpečení parku. Hraje se na několik kol, kdy je každé kolo rozděleno do pěti fází: 1. Získání dinosauří DNA a stavba nových výběhů; 2. Nákup vylepšení, atrakcí/občerstvení a karet specialistů; 3. Správa parku; 4. Příchod návštěvníků - získání vítězných bodů a peněz; 5. Uzavření parku na noc a následný úklid. --- Kromě bodů za návštěvníky mohou hráči získat vítězné body taky za splnění karet cílů, jejichž počet zároveň udává délku a obtížnost hry. Navíc jsou ve hře vždy dvě karty PLOT TWIST, které mění některé mechaniky hry. I když autoři nezískali oficiální licenci, tak to vůbec nevadí, protože téma Jurského parku ze hry stříká na všechny strany jako krev při T-Rexově večeři...
Hodnocení hráče: Hra DINOSAUR WORLD navazuje na hru Dinosaur Island. Nejedná se ale ani tak o pokračování nebo předělávku jako spíše o následovníka. Základ hry je sice stejný, ale všechno ostatní je kompletně přepracované a nebojím se říct, že i lepší. --- První změna je ta, že všechny budovy a výběhy dinosaurů jsou na hexových destičkách, pomocí kterých tvoříte váš celý park. Kombinací je tak neskutečné množství. Oproti DI odpadá také losování návštěvníků z pytlíku, protože nyní musíte po parku fyzicky "jezdit" autem a plánovat samotnou vyhlídkovou trasu. Body, peníze a nadšení tak dostanete jen za ty dinosaury a atrakce, které pasažéři auta uvidí a navštíví. Zároveň s každou návštěvou dané lokace se zvedá její okoukanost a hodnota NUDY, která snižuje nadšení pro další návštěvníky. Celý park řídíte pomocí vašich pracovníků, kterých je nyní 5 barevných typů a každý se hodí trochu na něco jiného. Hra má také nyní pevně daný počet 5 kol, což hře určitě pomohlo. --- Za mě aktuálně top hra roku 2021!
Hodnocení hráče: Tohle je přesně ta hra, kterou když po 4 hodinách dohrajete, tak si ji chcete zahrát ihned znovu. A je naprosto jedno, kolikátí v pořadí skončíte. Užijí si to úplně všichni u stolu. Fantastické. Bohužel nejdříve jsem se dostali ke hře Z(a)tracený ostrov Arnak, která byla ve stejné době k Duně často přirovnávaná. A dost nás odradilo se pouštět do něčeho alespoň vzdáleně podobného. Naštěstí to asi byl jen HOAX, protože Duna je úplně jiná liga. Zábavná hra, ke které se budeme vracet hodně často a rádi. + parádní Worker Placement + zábavný Deck Building + funkční téma + skvělá znovuhratelnost - pár menších chyb, které ale všechny opravují rozšíření
Hodnocení hráče: Oproti prvnímu rozšíření, které je takové... přímočařejší, kdy akce a odměny jsou ihned patrné, je NESMRTELNOST o trochu více komplexní a je potřeba ji mít opravdu nahranou, aby hráč ocenil provázanost jednotlivých mechanik a taky to, jak rozsáhle vylepšuje už tak výbornou základní hru. + nová deska a sousta možností + karty IMPLANTÁT + žeton rodové atomové zbraně + nové využití komponent ze základní hry (kostičky vojáků jako kostiček vzorků) - náročnější na pochopení
Hodnocení hráče: Nová deska planety IKS umožňuje nakupovat za koření žetony technologií a za soláry bitevní lodě, které jsou silnější a nelze je zničit. Překrývající desky přidávají zajímavější pašeráckou stupnici, která zakrývá CHOAM (prodej koření a zisk solárů), a přepracovaný LANDSRAAD. Kromě nových rodů, přibyla také obrovská spousta nových karet všech typů, které hru zase o něco prohlubují. Nemá vlastně moc smysl, se vracet "jen" k základní hře. + nová deska a spousta karet + překrývající desky zlepšují hru - působí trochu jako dodatečná oprava základní hry
Hodnocení hráče: Sci-fi 4X desková hra od Ryana Laukata? To jako fakt? Vážně! Tahle hra od Ryana mě překvapila asi nejvíc a taky si ji ze všech jeho her nejvíc považuji. Oproti ostatním rodinným a hravým Laukatovkám je to totiž docela velká změna. Složitá příprava hry, těžké rozhodování a neskutečný časový tlak. I tak tam ale stále zůstává určitá nehkost a nenásilnost jeho her (soupeřovi jednotky nelze zničit, pouze odsunout). Takže je to i přes svoji složitost stále hra, kterou si vždy užiji už jen tím, že ji hraji. Nemusím ji vyhrát a ani to ke skvělému zážitku nepotřebuji.
Hodnocení hráče: Hra je poměrně rychlá, takže jsme ji stihli zahrát hned dvakrát. Nedá se ale říct, že by pro případné třetí zahrání zbylo ještě něco "objevování". Naopak bychom asi navrhli pár úprav toho, jak hru vylepšit. Je to hodně o náhodě a pokud např. jednomu hráči celou hru chodí špatné destičky krajiny, tak se mu klidně může stát, že nebude schopen více jak polovinu hry uzavřít svůj ostrov (Carcassonne efekt). To může být pro některé hráče trochu frustrující. Pár recyklovaných mechanik z jiných her (dokonce i z předchozí hry - Nájezdníci ze severu) a nic moc nového. Nemá opravdu smyls hrát více jak dvakrát.
Hodnocení hráče: Je to fajn budovací hra, která na stole vypadá opravdu famózně - miniatury budov jsou detailní a kvalitně zpracované. Je to ale asi jeden z vrcholů aktuální přeprodukovanosti deskových her. Velice zajímavá je možnost nahrazování už postavených budov. To dokáže hodně zamotat hlavu a dává to hře zábavný twist. Soupeři si tak až do konce hry nemohou být jistí, jak bude finální podoba Říma vlastně vypadat. Skvělá hra, ale asi ji vystřídá střídmější verze Foundations of Metropolis + jednoduchá pravidla + nádherné miniatury budov + boj do posledního tahu + spousta modulů - obří rozměry krabice - přeprodukovanost
Hodnocení hráče: ????Hráli jsme vždy ve čtyřech hráčích, ale upřímně nás nezajímají argumenty, že v jiném počtu hráčů je hra jiná (ve 2 lehká, ve 3 střední). Hra by prostě měla být kvalitní a vyvážená v každém počtu hráčů. V tomto ohledu je hra velice špatná. ????Téma by mělo být z hry cítit v každém hráčově tahu a provázet nás příběhem. Tady je to takové prapodivně naroubované a často až nesmyslné. Jedná se tedy spíše o mechanicky stejné tahy, kde se jen velice vzácně povede něco, co filmy HP připomíná. ????Jako karetní deckbuildingová hra je Boj o Bradavice až příliš moc o náhodě. Nemůžete si upravovat balíček a zbavovat se nepotřebných karet. Nejhloupější jsou ale karty Černé magie, které vás mohou v kooperaci s kartami nepřátel zabít klidně hned na začátku tahu, i když jste měli plné životy. A nijak se tomu nebráníte a jen to sledujete. ????Když to shrneme, tak Harry Potter: Boj o Bradavice je velice hloupá a nedotažená hra, která neumí dostatečně pracovat s mechanikami a ani licencí.
Hodnocení hráče: Tak tahle hra mě nepřestává udivovat. Prvních pár partií bylo hodně na sílu a vůbec se mně nedařilo. Neustále jsem koukal do pravidel a hledal, co dělám špatně. S únoscem jsem se bez výsledku dohadoval 45 minut, aby mi následně v další partii za 8 minut všechny rukojmí postřílel. Vůbec jsem neměl pocit, že něco ovlivňuju a o všem rozhodoval hod kostkami... A pak při jedné hře to do sebe najedou všechno zapadlo. Zpomali jsem a musel vyhodnocovat rizika a výhody všech karet. Začal jsem automaticky počítat s nejhorším možným výsledkem a jak minimalizovat jeho dopad na hru. Najednou z toho byla napínavá hra na kočku a na myš. Nemá smysl vykecat únosci díru do hlavy. Je nutné mu dávat jen po troškách. Občas se s ním klidně celé kolo ani nebavit. Vyčkávat a zvažovat. Přístup se může během hry i několikrát změnit. Někdy je potřeba neustále reagovat na novou situaci a někdy si naopak jít tvrdě za svým. Není univerzální strategie. Každý únosce je jiný a stejně tak i jednotlivé partie.
Hodnocení hráče: První ABDUCTOR PACK přidává nového únosce, vysoce postaveného manažera jménem Connor E. Ogden, který vzal jako své rukojmí všechny členy správní rady, na nichž se hodlá pomstít. Zajímavá zápletka hned ze začátku. Kromě klasických karet únosce - MAJOR DEMAND, ESCAPE DEMAND a taky nových karet TERRORU, přidává balíček tři nové karty INTERNAL INFLUENCE, které reprezentují tajně spolupracující rukojmí. Tyto karty se dají zakoupit během fáze útraty, ale jakmile je jednou rukojmí odhaleno (neúspěšný hod kostkami), tak jdou všechny tři karty ze hry pryč. Ogden je hodně zajímavý protivník. Jeho schopnost zabraňuje hráči hrát více jak čtyři karty během konverzační fáze (i rubem nahoru). Naštěstí má už od začátku odhalenou druhou MAJOR DEMAND kartu, která za 5* je schopna tento problém vyřešit. Nedávám plný počet, protože nejlepší jeho dvě karty přinesl až první DEMAND PACK, kde to teprve začalo "lítat" :-) + výborný únosce + spousta nových karet - to nejlepší až v jiném rozšíření
Hodnocení hráče: Desátý ABDUCTOR PACK do hry přináší souboj s počítačovým hackerem na více úrovních. Tento balíček přidává karty INCOGNITO, BOMB a SYSTEM, devět karet TERROR a tři karty COMMAND. Tajemný počítačový hacker INC0GN1T0 rozehrál nebezpečnou hru a vy jako vyjednavač musíte odhalit jeho totožnost, včas najít a zneškodnit ukrytou bombu a v průběhu vyjednání uchránit systém před jeho útoky. Abyste tohle všechno stihli, tak na povel máte experty z oboru, kteří vám pomohou získat čas. Poslední rozšíření se rozhodně nedrží zpátky a tlačí na hráče od prvního kola. Tím, že do začátku nejsou v hostage poolu žádní rukojmí, tak kdykoli může dojít k situaci, kdy hra jednoho nebohého rukojmí přidá a následně zase rychle "uklidí". Každého rukojmí je tedy potřeba ihned zachránit a nechat nic náhodě. Tohle vyjednání mě hodně baví. + odemykání a následné zabezpečení karet + složitější situace ohledně rukojmí
Hodnocení hráče: Druhý ABDUCTOR PACK přidává hned dva nové únosce - dvojčata ROLPH a DOLPH PEDERSEN. Bratři jsou od sebe sice k nerozeznání, ale povahou jsou přesné opaky. Zatímco chladnokrevný a vypočítavý ROLPH je mozkem celé operace, tak DOLPH je hrubou a nezastavitelnou silou. Ihned potom, co je ROLPH zneškodněn/eliminován, tak DOPLH v záchvatu zuřivosti pozabíjí zbývající rukojmí a představuje poslední překážku, kterou musí hráč překonat. Kromě klasických karet únosce MAJOR DEMAND, ESCAPE DEMAND a taky nových karet TERRORU, přidává balíček šest úplně nových karet DECIDE, které přijdou do hry, když se spustí nějaká podmínka. Následně musí hráč rozhodnout, kterým směrem se bude vyjednávání dál ubírat. + dvojice únosců + karty DECIDE
Hodnocení hráče: Třetí ABDUCTOR PACK přidává opět jen jednoho únosce, ale zato je to pořádný oříšek - LIEUTENANT JACKSON. Kvůli příběhové stránce nemá tento únosce žádnou kartu ESCAPE DEMAND, ale hned dvě karty MAJOR DEMAND. Ze stejného důvodu přidává kromě běžných karet TERRORU čtyři speciální karty STOCKHOLM SYNDROME s jednou kartou stupnice a taky dvě nové konverzační karty. Tento únosce je skutečně problém, protože ho nemůžete eliminovat a rukojmí se postupně přidávají na jeho stranu. Takové rukojmí tedy musíte nejdříve vrátit zpátky do hostage poolu, než je budete moci osvobodit. Zároveň musíte bezpodmínečně zamezit jakémukoliv zabití rukojmí, ať už z karet TERRORU nebo neúspěchu konverzačních karet. Tohle celé vytváří značný tlak na vyjednavače, který musí zachránit všech 9 rukojmí, kdy se některým ani nechce. Jedná se zatím o nejtěžšího únosce. A jestli v této hře něco opravdu platí, tak to, že TĚŽKÝ = ZÁBAVNÝ. + STOCKHOLM SYNDROME + spolupráce s únoscem na objasnění případu
Hodnocení hráče: Čtvrtý ABDUCTOR PACK přidává únosce GONZALO HERRERA. Opět máme hned tři karty MAJOR DEMAND, protože ESCAPE DEMAND není potřeba. Celé vyjednávání je vlastně takový jeden velký útěk. Dále jsou v balíčku tři karty TERROR, jedna karta PIVOTAL EVENT, dvě nové karty TACTICAL a hlavní "atrakce" - oboustranná karta BUS a čtyři karty LOCATION. Únosce drží všechny trumfy. Ale je tu ještě jedna možnost... Pokud se vyjednávání nedaří a autobus nejde nijak zastavit, tak je ještě šance, že je ve hře karta MAJOR DEMAND, pomocí které můžete zneškodnit únosce po otočení PIVOTAL EVENT, i když autobus stále jede. Dojde tak k přestřelce na hranici, kdy se vyhodnocují pouze rukojmí, kteří jsou v té chvíli stále v autobuse. Za každého takového rukojmí se hodí kostka a v případě úspěchu (4-5) je zachráněn. Je to risk, který ve většině případů nevyjde, ale za zkoušku to stojí. + oboustranná karta BUS + lokace
Hodnocení hráče: Pátý ABDUCTOR PACK přichází a celou kupou rukojmí, kteří jsou zároveň taky únosci. Tento balíček přidává jednu kartu MAJOR DEMAND, jednu kartu ESCAPE DEMAND, tři karty CONVERSATION a poté hlavní highlight tohoto balíčku - devět karet ÚNOSCŮ. Kult CIRCLE OF AUTOMA je v obležení FBI a vy jako vyjednavač musíte jeho členy přesvědčit, aby složili zbraně a vzdali se. Celkově je ve hře devět únosců, kteří jsou zároveň rukojmí. Pořadí karet únosců je na začátku náhodné, hráč se na ně může podívat, ale musí pořadí dodržovat. Každý únosce má jinou povahu, která ovlivňuje hru, když je na vrchu balíčku. Proto jsou ve hře i tři nové karta konverzace, kdy některé dokáží vrchní kartu únosce změnit. Celkově jsme z tohoto rozšiřujícího balíčku nadšení. Pracovat s kartami únosců je zábavné a při tak velkém počtu karet se to jen tak neohraje. + rozmanité karty únosců/rukojmí + FIREFIGHT CHECK (Pokud hráč při záchraně rukojmí nehodí úspěch, tak je jeden únosce/rukojmí zastřelen)
Hodnocení hráče: Šestý ABDUCTOR PACK přichází s pátráním po unesených dětech. Tento balíček přidává dvě karty ÚNOSCŮ, tři karty TERROR, tři karty PIVOTAL EVEN, čtyři karty CONVERSATION, kartu SEAVER CHILDREN a kartu BACKER SWAMP s osmi žetony pátrání. Clyde Seaver unesl svoje dvě děti a ukryl je u své sestry Tiny někde v Beckerově bažině. Vyjednavač musí udržet Clyda, který je zahnaný do kouta v jedné večerce, naživu, alespoň dokud se nepodaří najít obě děti. Jinak Tina vezme děti a nezůstane po nich ani stopa. Nová mechanika pátrání po unesených dětech funguje tak, že v případě záchrany rukojmí se otočí jeden z 8 žetonů na kartě bažiny. Pokud se podaří otočit jeden ze dvou žetonů dětí, tak se figurka tohoto rukojmí přemístí z karty dětí do hostage poolu, odkud může být následně normálně zachráněna. Záleží tak hodně na štěstí, jestli se podaří děti najít rychle. S tím ale může hodně pomoci jejich matka, jelikož přidává do hry další 4 karty konverzace. + karta bažiny s žetony hledání
Hodnocení hráče: Sedmý ABDUCTOR PACK poprvé staví vyjednavače před sobě rovného... Únosce je tentokrát další elitní vyjednavač, který má s námi nevyřízené účty. Tento balíček přidává dvě karty ÚNOSCE, dvě karty MAJOR DEMAND, čtyři karty TERROR, dvě karty CONVERSATION, a šest úplně nových karet RIVAL. Jako zkušený vyjednavač umí Valerie předvídat hráčovi kroky, takže pomocí karet RIVAL ho dokáže trestat a vyřazovat mu tak karty konverzace mimo hru. Karty RIVAL se na sebe kupí, takže jich najednou může být ve hře až pět. Naštěstí dvě nové karty konverzace dokáží s těmito kartami RIVAL bojovat a dokonce vyřazené karty vrátit do hry. Přicházet o karty konverzace je zajímavá nová mechanika, která hráče nutí vylézt z komfortní zóny a používat i jiné karty, které by normálně nehrál. Za to dávám velké plusové body, protože s tímto jsem měl už delší dobu problém. + karty RIVAL + do hry se dostanu méně používané karty konverzace
Hodnocení hráče: Osmý ABDUCTOR PACK staví na psychické nemoci únosce a následném průběhu vyjednávání, které má být hodně nepředvídatelné. Tento balíček přidává kartu ÚNOSCE, dvě karty MAJOR DEMAND, dvě karta ESCAPE DEMAND, čtyři karty TERROR, pět karet CONVERSATION a novou stavovou kartu MIGRAINE. Po sérii opravdu výborných balíčků únosců se jedná o první velké zklamání. Nápad s psychicky nemocným únoscem je to určitě dobrý, ale provedení je hodně nezajímavé a opakované vyjednávání je dost repetetivní. První kola se tak smrsknou jen na získání trojkové konverzační karty podání léků, aby hráč otočil stavovou kartu migrény. Ta se může v průběhu hry ještě jednou otočit zpět, ale to už není těžké si ohlídat. Následně má hráč ztížené splnění DEMAND karet, ale pokud nechcete nebo nutně nemusí, tak je může ignorovat. Zatím se jedná o nejslabší rozšiřující balíček. Trochou tomu pomáhá druhý ABDUCTOR PACK, který konečně přidává zajímavou MAJOR DEMAND kartu. - repetetivní - nezábavné
Hodnocení hráče: Devátý ABDUCTOR PACK do hry přináší "naši novou celebritu" sociálních sítí. Tento balíček přidává dvě nové MAJOR DEMAND karty, dvě ESCAPE DEMAND karty, devět karet TERROR a jednu stavovou kartu PARANOIA. Celé vyjednání ovlivňuje přístup únoskyně. Začíná lehce znuděná a mění se až na strach. Pokud vyjednávač nezvládne s jejím aktuálním stavem pracovat, tak se mu moc dařit nebude. Zároveň musí mít neustále na paměti, že se jedná o zhýčkanou hvězdičku, takže bude muset plnit velké množství menších požadavků, které se ale mohou obrátit proti němu samotnému. Další parádní rozšíření, které přináší do hry zábavnou mechaniku. Oboustranná stavová karta PARANOIA může být zlý pán, ale taky velice dobrý sluha (pokud se potřebujete "zbavit" nějakých přebytečných rukojmí). Tato karta nutí hráče na začátku fáze útraty hodit kostkou a vyhodnotit efekt. Najednou máte více příležitostí, jak vyjednávání posouvat dopředu a partie pěkně graduje. + stavová karta PARANOIA + karty "malých požadavků"
Hodnocení hráče: Tak tohle je naprosto parádní rozšíření, které dává možnost se střetnou se všemi únosci v trochu jiném světle. Co nás nejvíce pobavilo/překvapilo? ▪️Release my lieutenant - můžete se podívat na všechny TERROR karty a seřadit je podle sebe. ▪️Watch board members to fly - Ogden na konci TERROR fáze postupně vyhazuje rukojmí z okna. ▪️Hornet's nest - nerozvážný zátaras na silnici, který funguje jako lokace, kterou je potřeba včas odstranit. Pokud máte základní hru a první čtyři rozšiřující balíčky ABDUCTOR PACK, tak tohle rozšíření prostě musíte mít. Celkově nám to zatím přidalo dalších 14 odehraných her a 5,5 hodiny herního času + zvyšuje znovuhratelnost základní hře a předchozím rozšířením + obsahuje jedny z nejlepších DEMAND karet
Hodnocení hráče: Balíček přináší čtyři nové MAJOR DEMAND karty, jednu ESCAPE DEMAND kartu a deset karet TERROR. Sami si tak už spočítáte, že ačkoli se balíček jmenuje DEMAND, tak těchto karet tam je necelá třetina. To je škoda, protože se často jedná o nejlepší karty ve hře a první balíček si s tím uměl hodně vyhrát. Ale chápu, že u některých únosců by to bylo komplikované. Které karty stojí za zmínku? + There is no Escape - ESCAPE DEMAND karta, která dlouhou chyběla. + What have I done!? - MAJOR DEMAND karta pro únosce Sammyho X, která přináší konečně nějakou výzvu. + I don't remember asking... - TERROR karta pro Lijah Ramone, která otáčí zpátky všechny DEMAND karty ve hře. Druhý DEMAND PACK balíček se mi zdá o trochu horší, než ten první. V poměru cena/zábava je to ale stále parádní rozšíření, které dostane na stůl starší únosce. Zároveň čtyři nové TERROR karty se dají využívat se všemi únosci.
Hodnocení hráče: Hrajete za lodního kapitána a plavíte se se svojí posádkou od ostrova k ostovu, kde navštěvujete přístavy, doplňujete posádku, plníte úkoly, sháníte suroviny, peníze a kupujete nové budovy do vašeho domovského přístavu. Hra končí, když některý hráč má určitě množství karet budov (liší se počtem hráčů). Vítězem se stává hráč, který získal nejvíce bodů v průběhu hry, na kartách budov a za zbylé peníze. --- Parádní hra s "lodičkami", ve které se můžete sami rozhodnout, jestli se zaměříte spíše na získávání surovin, obchod, diplomacii nebo dobývání a budete postrachem všech přístavů.
Hodnocení hráče: Existují deskové hry, které hráče po celou dobu hraní stresují a nebojme se přiznat, že i tak trochu ser*u (např. legendární Agricola nebo aktuálně Cestou necestou). A pak jsou tu hry, které dělají přesný opak. No a jedna z takových her je CASCADIA. Princip hry je celkem jednoduchý: pomocí hexových destiček krajiny se snažíte tvořit co největší biotopy a zároveň na ně umisťovat jednotlivá zvířata dle karet zadání, abyste měli co nejvíce bodů. A to je všechno. Možná se to zdá málo, ale je to neskutečný relax. Zároveň je ale potřeba i troch taktizovat, protože ne vždy se vám aktuální kombinace destiček a zvířat z nabídky hodí, takže je potřeba plnit i speciální destičky, které hráčům dávají šišky, pomocí kterých můžete v dalších tazích brát lepší kombinace.
Hodnocení hráče: Je to pěkné, zábavné a rychlé. Ale ze všech stran slyším, že KRAJINA ZVÍŘAT je nová KASKÁDIE. Nebo dokonce ta nová hra, která sesadí KASKÁDII z TOP rodinných her. To druhé možná ano, ale u toho prvního tvrzení si nejsem tak úplně jistý. Z obou her mám totiž dost rozdílné pocity. KRAJINA ZVÍŘAT trochu více uhání; když se někomu hodně daří, tak ostatní jen závistivě zahlíží; žetony prostředí a karty zvířat se dají nehezky překombinovata; všichni jsou ve stresu, aby hru někdo rychle neukončil a na konci hry může být nespokojený i ten co vyhrál, protože si nesplnil všechny berušky. Taky si nepamatuju hru, u které bychom byli tak sprostí. Tohle bych s dětmi hrál nerad... :-D
Hodnocení hráče: Oproti LEGENDARY ENCOUNTERS je to lehce jednodušší, ale určitě to neznamená, že by to snad bylo méně zábavné. Každá mise a záporák přináší jiný způsob, jak hru hrát. Nepřestává nás udivovat, s čím dokáží autoři hry přijít, a po dohrání se vždy už těšíme na další misi. Obsah krabice a celkové provedení je klasické LEGENDARY, které ale nemusí sednout každému. Nám naprosto vyhovuje. Potěšilo využití záběrů ze samotných filmů místo běžných ilustrací. To tomuto tématu určitě sedlo lépe. Balíček karet pro každou misi pomáhá pro vytažení do děje filmu. + zábavné mise (8) + záporáci (4) + unikátní balíček karet pro každou misi - delší příprava - nemožnost čištění nabídky karet
Hodnocení hráče: Toto rozšíření přidalo nové zajímavé mise, klíčová slova a spoustu karet. Pokud nad základní krabicí uvažujete nebo jste ji už dohráli, tak se určitě vyplatí se po něm podívat První mise adaptuje bondovkou On Her Majesty's Secret Service se záporákem - ERNST STAVRO BLOFELD. Nová schopnost IMPERSONATE, která dovoluje kopírovat nákupy a zranění již zahraných karet. Druhá mise adaptuje bondovkou Licence to Kill se záporákem - FRANZ SANCHEZ . Nová schopnost ROGUE AGENT, díky které dávají nakoupené karty větší efekty, ale zároveň se ve stejném kole nesmí používat základní šedé karty. + další dvě mise + zajímaví záporáci + nové zábavné mechaniky
Hodnocení hráče: Rozšíření Éra Hvězdného štítu přináší do hry opravdu spoustu nového (hromadu nových karet, hrozby, předměty atd.) ale hlavně se mu podařilo hru trochu rozvolnit a dát hráčům větší vliv na průběh legendy, což byl jeden z mála negativ na základní hře. Éra Hvězdného štítu se hraje výborně a hlavně neomrzí. Hráli jsme celkem šestkrát (proti všem hrozbám) a mohli bychom pokračovat klidně dal. Protože i když se jedná stále o tu samou legendu, tak není nikdy stejná a pokaždé probíhá úplně jinak (náhodné karty). Nebál bych se označit tohle rozšíření pro Andor jako ESENCIÁLNÍ.
Hodnocení hráče: Jedná se o "push your luck" hru ve videoherním světě Megaland, kde se hráči snaží v každém levelu dostat dále než ostatní. Musí přitom přežít a nasbírat nejvíce vítězných bodů. Jedná se tedy o stejný princip jako ve hře Diamant. Hlavní je nasbírat dostatek pokladů a zároveň vědět, kdy včas přestat. Dále už se Megaland od Diamantu liší, jelikož za nasbírané poklady může hráč nakoupit další životy a především budovy, které mu dají užitečné vlastnosti a také vítězné body. Protože poklady jako takové žádné vítězné body nepřináší. Pokud některý hráč dosáhne 20 nebo více bodů, tak hra končí. --- Velice zábavná hra, kde (ne)štěstí a hamižnost jdou ruku v ruce. Hra je i poměrně rychlá, takže vybízí k opakovanému zahrání. Ideální je tak 2-3x za večer.
Hodnocení hráče: Není to úplně špatné. Hráli jsme ale pouze ve dvou, kdy stačilo škodit soupeři a pak nebyl problém posledních 3-5 tahů odehrát sám. Tento postup se opakoval několikrát se stejným výsledkem. To je trochu rozbité. U více hráčů to asi nehrozí, ale i tak to zamrzí. Nejsem hráč, který by si běžně stěžoval na cenu hry, ale na to, co hra nabízí, je poměrně drahá. Poměr cena/zábava dost pokulhává.
Hodnocení hráče: OSMERO je výborný filler, který celý odehrajete za cca 20 minut. Mechanika bodování karet v opačném pořadí, než se vykládají, je stejně tak zábavná jako i mírně frustrující. Ve hře je sice velký podíl náhody (karty regionů v nabídce, kartičky svatyní), ale zábava je právě v tom, jak se s tím hráči umí popasovat. A pokud se zrovna nedaří, tak to nevadí, protože rozhodně nezůstane jen u jedné partie. + zábavná mechanika bodování "odzadu" + pěkná grafika - větší podíl náhody
Hodnocení hráče: Oproti ostatním Roll-N-Write hrám je to Rawr 'n Write docela makačka. Hned první změna je ta, že zapisovací archy jsou tu dva. Na prvním papíru je: Čtverečkovaný plán parku, Stupnice hrozby a zabezpečení, Skladování DNA, Genetické recepty a počítadla dinosaurů. Na druhém papíru je prohlídková trasa parkem, která se spouští 3x za hru a jsou v ní: Atrakce, Specialisti, Vyhlídková trasa, Tabulka vzrušení, Počet obětí. Každé kolo začíná tím, že se hodí kostkami, které si poté hráči rozeberou a zapíšou si z nich hodnoty. Následně svoje kostky pokládají na políčka akcí. V průběhu hry rozšiřujete svůj park, najímáte nové pracovníky, kupujete nové atrakce a budovy. Musíte ale také dobře hospodařit s penězi a správně je i investovat. I přes svoji prvotní složitost hra pěkně odsýpá a jde dohrát i za půl hodiny. Vypadá to, že u nás máme novou deskoherní stálici.
Hodnocení hráče: Téhle hře se často vyčítá, že se po celou dobu hraní musí "obhospodařovat" (rozdávání a úklid surovin, karet a figurek). Jedná se ale o velice kvalitní euro worker-placement a herní deska od oblíbeného ilustrátora Michaela Menzela je tak krásná a detailní, že nám to vůbec nevadí, ba právě naopak. - - - Rozdělení průběhu hry (stavby katedrály) na šest kol, jasná posloupnost akcí a mírná náhoda v tažení figurek, karet surovin, událostí a postav, to vše dělá z Pilířů Země lehce přístupnou hru, která by rozhodně neměla chybět v každé deskoherní sbírce.
Hodnocení hráče: Povedené rozšíření, které se snaží základní hru spíše rozvíjet, než ji zbytečně komplikovat. Přídavná herní deska přináší nové smysluplné akce, noví řemeslníci další způsoby bodování a karty výhod a událostí se stálé drží knižní předlohy. Zároveň toto rozšíření lehce upravuje pravidla pro pořadí figurek mistrů, aby se vykompenzovalo náhodné tahání figurek z pytlíku. - - - Komu se základní hra nelíbí, tak toho rozšíření určitě nepřesvědčí. Kdo má ale Pilíře Země rád, tak má možnost si díky rozšíření hru ozvláštnit a zároveň zahrát ve větším počtu hráčů.
Hodnocení hráče: Ve třech stálých hráčích jsme si před lety zahráli kampaň původní hry s rozšířeními o celkové délce 19 her a moc si to užili. Takže jsme se znovu sešli v původní sestavě a pustili se do kampaně, kterou nám připravili samotní autoři. Bohužel... Velký problém s body, které prostě není za co utratit. Vetšinu karet vynálezů koupíte hned, takže si v dalších hrách musíte kupovat horší. Rozpory v CZ a ENG pravidlech hry viz zásadní chyba přípravy frakčního balíčku na začátku každé hry a ne na začátku kampaně! Po 6. hrách stále všichni ve STAROVĚKU - čím více her v jednom období, tím složitější jako první splnit podmínky mise na požadované stupnici. Často dochází, že kvůli množství provincií někdo splní misi už na začátku hry ve 2-3 tahu! Stačilo tak jen 7 her, aby to úplně přestala být zábava. Jedná se tak o jedno z těch narychlo spíchnutých rozšíření, které vám dokáží otrávit skvělou hru. Hrát jsme přestali a dokonce jsme začali přemýšlet i o prodeji kompletní série Settlers. Bravo.
Hodnocení hráče: Hráči (konkurenční vesnice) shromažďují zdroje (dřevo, železo a vlnu) a řemeslníky, aby zkonstruovali různé lodě. Hru ukončuje hráč, kterému se podaří na vodu spustit 4 a více lodí (dostatečně velká flotila na nájezdy). Lodě mají ale různou bodovou hodnotu, takže čtyři lodě ještě automaticky neznamenají vítězství. Hra je velice zábavná, ale nic pro padavky. Konkurence je veliká a soupeři vám nic nedají zadarmo. K různému škození, ničení rozestavěných lodí, přetahování nebo dokonce odstraňování řemeslníků dochází poměrně běžně a hráč s tím musí počítat. Bohatá a slabá království na jihu jsou ale příliš velkým lákadlem, než aby se přenechala k nájezdům nějakou sousední vesnicí. Velice cením využití rubové strany karet, kde vrchní karta dobíracího balíčku slouží jako tržiště s proměnou nabídkou surovin.
Hodnocení hráče: Tohle SIMILO se opravdu povedlo. Jde totiž o to, že tato verze ze Středozemě se od všech předešlých v něčem liší. Zatímco v ostatních verzích se kartami nápověd vždy cílilo přímo na skrytou postavu, tak tady karty nápověd cílí na postavy k vyřazení. Může se to zdát jako maličkost, ale dost podstatně to mění hru. A jaký z toho máme dojem? Například Harry Potter na nás působí jako taková párty blbina, kdežto Pán prstenů vyžaduje komplexnější přístup.
Hodnocení hráče: Je to děsně fajn hra. Jednoduchá pravidla na 4 stránky, ale přitom dost komplexní, aby to dokázalo opakovaně zabavit. V každém počtu hráčů je to trochu jiné, co se strategie týče, ale stále stejně dobré. Vítězné body se pohybují mezi 140b až 160b, takže se nestává, že by nějaký hráč ostatním utekl, a je to tak dost vyrovnané. Přemýšleli jsme, že by bylo dobré, aby hráči měli na deskách nějaké speciální vlastnosti, ale to by asi rozbilo hru. Zamrzí tak jen malý počet karet Panoramat (5 karet). Chtělo by to trochu víc. + jednoduchá pravidla + nádherný vizuál + funguje v každém počtu hráčů - málo karet Panoramat
Hodnocení hráče: Jestli nějakou hru považuji za pravou moderní deskoherní klasiku, tak je to určitě SMALL WORLD. Je to naprosto senzační hra, která ale nejvíc udivuje tím, že u nás nikdy v češtině nevyšla. Samozřejmě, trochu se to vyžehlilo tím, že vyšel v CZ lokalizaci alespoň skvělý Small World of WarCraft (mám teda taky ENG verzi). Ale i po 15 letech to stále dokáže nadzvednout nejedno obočí. Zvlášť když se uváží, jakou velkou oblibu u nás tahle hra má. Jako vstupní hra do deskovek je to spolu s Ticket to Ride naprosto ideální kombo. + rychlé na naučení + zábavné na hraní + silný prvek taktizování - náhoda v pořadí destiček může stát někoho vítězství
Hodnocení hráče: Tahle hra nepřestává udivovat svoji zabavností a schopností pokaždé vytvářet napínavý příběh. A k tomu stačí pouze dvě karty cílů a pár karet vybavení. Přitom je to jen takový "lepší" Fantom staré Prahy. Neuvěřitelné. Velká spousta přeprodukovaných příběhových her jen závistivě kouká z povzdálí. Půl hvězdičku odečítám jen za karty schopnosti hlídek, které mě přijdou nevyvážené. Standardně hrajeme stále dokola jen se třemi stejnými.
Hodnocení hráče: Na první pohled to možná nevypadá, ale tahle hra je fakt super. Hráč má k dispozici dostatek akcí, aby si mohl lámat hlavu nad nejlepší strategií, každý sektor stanice dává jiné odměny, dostatečně rozvinutá diplomacie dává neustále nějaké odměny, díky flotile lodí je ve hře velká interakce mezi hráči. Ke konci hry už je to sice hra nervů, kdy některý hráč musí provést akci příjmu a uvolní tím svoji flotilu pro "nájezd" ostatních hráčů, ale stále velká zábava.
Hodnocení hráče: Dopředu si řekněme, že ona ta hra je ve skutečnosti docela blbost, ale neskutečně návyková blbost. Cílem hry je během tří kol složit z karet na ruce NULU. Hráč může dobrat kartu z dobíraciho nebo odhazovacího balíčku, poté může odhodit kartu nebo pasovat. Ve hře jsou pozitivní (1 až 10) a negativní (-1 až -10) karty a také karty s hodnotou 0. Zároveň se na konci každého kola hází dvěma kostkami a pokud padne stejný symbol, tak musí hráči svoje karty odhodit a dobrat si stejný počet nových karet. Po třech kolech vyhrává hráč, který má nulu nebo je k ní nejblíže. Pozitivní součet je lepší než negativní a více karet je výhoda. Následně si může vybrat ze třech destiček kořisti s vytištěno hodnotou. Pak si vybírají ostatní. Na konci hry vyhrává hráč s nejvyšším součtem na destičkách kořistí. ---Šlo by to vydat jako plnohodnotný SABACC a bylo by to určitě lepší, ale buďme rádi i za tuhle očesanou edici. Vícejazyčný návod jak k nové pračce taky moc nepřidá.
Hodnocení hráče: Tohle legendární kompetitivní LCG je takový malý zázrak. Výborně se hraje, má luxusní systém skládání herního balíčku a má jedny z nejlépe napsaných pravidel, která jsme kdy četli. Pokaždé, když se ke hře vracíme, tak se čtení pravidel zase těšíme. Nejzásadnější věc je ale focusování karet. Tahle fantastická herní machanika změnila můj pohled na karetní hry jako takové. Běžné tapování karet už považuji za vizitku líných vývojářů.
Hodnocení hráče: V této "malé" hře neřídíme celý obrovský dinosauří park, ale jen jednu malou chovatelskou stanici. Hlavní náplní hry je totiž chytat ještě malé dinosaury, pečovat o ně a nakonec je dle objednávek odeslat do těch velkých dinosauřích parků, o kterých se točí filmy. Několik TINY EPIC her už jsme hráli, ale nikdy to nebylo úplně ono. V TINY EPIC DINOSAURS ale dostanete ve velice malé krabičce středně velkou hru (alespoň herně), která opravdu zabaví a určitě by uspěla i ve větším měřítku. Velké plus jsou určitě kartičky vylepšení, které značně pomáhají se znovuhratelností.
Hodnocení hráče: Je to taková blbina, kde se snažíte na dálkovém ovladači rychle a hlavně správě navolit pohyb svého závoďáku, aby se jako první a nejdál dostal za cílovou pásku. Závoďáky jsou hračky autíček, takže trasy jsou pokoje v domě a překážky běžné věci, co se po domě valí. Koncept dálkového ovladače se skládačkou je super. Jen je škoda, že v určitě fázi hry už vůbec nemá smysl nad skládáním trasy (a hrou jako takovou) přemýšlet. Prostě vezmete do ruky ovladač od hráče po pravici, vezmete žeton pořadí a necháte se překvapit, jak váš závoďák dojede. Tímto postupem často dojedete lépe, než hráči, kteří se nad trasou snaží přemýšlet.
Hodnocení hráče: Od sedmé partie, kdy konečně odpadlo takové to počáteční "ameritrash ohromení", jsem z téhle hry začal pociťovat lehké zklamání a často i frustraci. Hra je to opravdu epická a dokážete věrně zprostředkovat ikonické momenty z knih, ale někdy možná až moc věrně. Herní design a karty, které hodně určují, kam bude partie směřovat, tlačí hráče neustále dělat stejná rozhodnutí a po čase to začne být už trochu repetitivní, omšelé a únavné. Naopak pokud se jeden z hráčů rozhodne jít "proti hře" a zkusit to jinak, tak se podaří vykouzlit neskutečné momenty, které si budete pamatovat ještě hodně dlouhou. Ano, nemusí to být úplně výherní strategie, ale aspoň si něco ze hry odnesete. Ano, jde o starší titul a je to hra čistě o štěstí (jestli přijdou správně karty a padnou správné symboly nebo úspěchy na kostkách). Může to tedy být 4 hodiny trvající DAMAGE CONTROL. Hodně často jsem se ale dostával do situací, kdy jsem měl 6 karet na ruce a ani jedna nebyla hratelná (na vrchní i spodní efekt).
Hodnocení hráče: Toto rozšíření přináší přepracované všechny karty STÍNU a pár změněných karet bojišť a stezek. Ač se diagram chování AUTOMY zdá zprvu složitý, tak se poměrně rychle dostane pod kůži a po pár kolech už je plně... "automatický". Nepřestává mě udivovat, jak propracovaná a zároveň intuitivní a jednoduchá na obsluhu tahle AUTOMA je. Jedna z nejlepších protihráček, se kterou se můžete utkat. Pozor je však nutné dát na správné přiřazování karet ke stezkám a bojištím, protože na chybu vás protihráč tentokrát neupozorní. + výborná AUTOMA + celý nový balíček karet STÍNU + možnost hrát ve dvou proti AUTOMĚ
Hodnocení hráče: Tohle je přesně ten typ hry, ke které se dostanete stěží jednou za rok, ale zase vás to tak herně obohatí, že vám to na celý následující rok vystačí. Hra je pravidlově i časově neskutečně náročná (spočítejte s herní dobou 9-12h), ale na takto dokonalou hru jen tak znovu nenarazíte.
Hodnocení hráče: Velice zajímavá mechanika pokládání žetonů na postupně se měnící herní plochu pomocí karet postav, které se získávají po zaplnění jednotlivých karet na herní ploše. Jednoduché, elegantní a především zábavné. Jelikož každý hráč hledí na herní plán z jiné strany, tak i pokládání žetonů podle stejné karty postavy má pro každého hráče jiný výsledek. Rozhodně stojí za to vyzkoušet i "dvoupatrovou" variantu.
Hodnocení hráče: Zkoušel jsem třikrát (dvakrát ve dvou a jednou ve třech hráčích), ale hra mě nedokázala oslovit. Je to dost nudné "hraní se symboly", kdy se téma dobrodružného objevování prostě nedostaví. Celá hra je nádherně ilustrovaná, ale již po prvním kole se všechno scvrkne jen na hlídání ikonek surovin a dopravních prostředků. Již po druhé partii došlo k takovému nepříjemnému prozření - není možné se nějak vymanit a soustředit se jen na specifické části hry. Vše se vrací zpátky k tabulce bádání, které když zanedbáte, tak budete bodově zaostávat a ostatní už nedoženete. Grafické zakomponování tabulky bádání na herní desce by šlo také udělat mnohem lépe. Grafický level malování Win98. Celkový dojem z herní desky to dost kazí. + pěkné ilustrace + rychlý Worker Placement - nudný Deck Building - nefunkční téma - minimální znovuhratelnost
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ankh - nová ve fólii
Akt. cena: 160 Kč
Končí za: 20 hodin