Hodnocení hráče: Rychlá, poměrně jednoduchá dvojkovka, která ale nabízí více strategií. Rozhodnutí jsou zajímavá a hned po skončení mám chuť zahrát si znovu. Obrovskou výhodou je skladnost, takže je výborná na cesty. Rozšíření jsem zatím nehrál, ale věřím, že už tak dobrou hru posunou na další úroveň a ještě lepší hodnocení.
Hodnocení hráče: Zatímco bestie se snaží obelstít lovce, lovci se musí co nejlépe sehrát, odhalit, kudy se bestie toulala a odhadnout, kde se chystá udeřit příště. Severská, pochmurná atmosféra honu je přímo hmatatelná, hra je napínavá od prvního tahu po poslední. Pokud máte rádi kooperaci, můžete hrát za lovce. Pokud naopak neradi kumunikujete, nabízí se role bestie. Ať tak či tak, je důležité vcítit se do protistrany a odhadnout, jak přemýšlí. Variabilitu zaručují různé bestie, lovci, scénáře (na stránkách hry najdete další) a dva herní plány. Normálně nemám příliš rád hry s draftem, ale tady mne asymetrický draft baví. Hra se zdá být lepší, čím více ji hrajte (lépe předvídatelná, méně náchylná k chybám - každá chyba zde může být fatální). Zpracování je nádherné. Také se mi líbí, že hranice mezi dobrem a zlem je dost nejasná: bestie zabíjejí osadníky, nicméně proto, aby bránily divočinu před jejich devastující rozpínavostí. Bestie opravdu vypráví příběh a každá partie je rozhodně nezapomenutelná!
Hodnocení hráče: Působivá hra s hutnou atmosférou, originálními mechanikami, vydatnou porcí frustrace a také zadostiučiněním, když se ji podaří udolat.
Hodnocení hráče: Opravdu napínavý real-time souboj dvou týmů s hutnou atmosférou.
Hodnocení hráče: Krásný worker-placement s pohodovou atmosférou a širokým repertoárem strategií. Pohled na plné ohrady a osetá pole mne prostě těší. :-)
Hodnocení hráče: Jsou hry, které mne osloví, jiné, které ne, ale je jen málo takových, které mne opravdu dostaly. Mezi poslední jmenované patří Detektiv. Jeho hraní byl bez nadsázky životní zážitek. Vše je ale o lidech a atmosférě. My jsme zapojili lehké kostýmy a rekvizity, Antares promítali na projektoru, na korkovou nástěnku si připínali fotky podezřelých a spojovali je provázky. Je to hra, kterou spíše zahrajete jen jednou a vážně stojí za to – tak opravdu doporučuji dát jí náležitý prostor, čas a "péči". Pokud se chcete cítit jako skutečný detektiv, hra vám přesně tohle nabídne. Databáze profilů, stop a výslechů. Nepřeberné množství detailů a souvislostí, na které opravdu potřebujete tým lidí. Dohody nad tím, co se skutečně stalo, jsou nesmírně zábavné. Příběh není v žádném případě tuctový, žádný seriový maniak vraždící blondýnky. A co je hlavní: příběh je propojený s realitou. A z některých historických reálií mi běhal mráz po zádech víc, než z herní fikce. Detektiv je skutečný masterpiece!
Hodnocení hráče: + Téma obrany ostrova před kolonizátory se mnou ladí. + Duchové jsou rozmanití a tematičtí. + Hra není pravidlově složitá, a přitom nabízí neskutečnou variabilitu. + Na vyšších obtížnostech se jedná o opravdovou výzvu a každé vítězství dodá skvělý pocit. - Jelikož dávám přednost spíše AT hrám, musím vytknout určitou suchost. Hra je dost mechanická (mám u ní tendenci sklouzávat do převážně matematického myšlení). - Osobně od koop her očekávám víc interakce a komunikace (př.: Gloomhaven). Spolupráce je sice důležitá, ale dost omezená a každý řeší víceméně svou část ostrova. - Ve 3 a 4 hráčích dlouhé prostoje. - Vizuál. CELKOVÝ DOJEM: Kdo má rád výzvy a složité hlavolamy s menším množstvím náhody, nevadí mu slabší úroveň kooperativnosti a neočekává od hry silný příběh (stačí mu silné téma), pro toho mohou být Duchové Ostrova ideální koop hrou na desítky hodin hraní. Zejména doporučuji jako solo, zvláště při ovládání dvou duchů zároveň.
Hodnocení hráče: Etherfields jsou jako snění samotné – neustále se přelévající, barvité, záludné, plné objevování i skrytých poselství. Surreální svět, který na sebe s každým snem bere háv nových pravidel a nutí vás neustále měnit způsob myšlení. Každý sen je unikátní a má jedinečné téma a atmosféru. V průběhu hry objevujete nové nesmírně originální mechaniky, přitom základní pravidla jsou přístupná. V žádné hře jsem neviděl tak kreativní nápady, které pochopitelně nemohu prozradit. Pocit objevování a překvapování je ale úžasným zažitkem! Je škoda, že takto originální a krásné hře uškodila vlna přehnané kritiky. Nedostatky jako špatně rozvržený plán mi zážitek nezkazily. S často diskutovanými pravidly jsem neměl větší problém, ale pokud někomu nevyhovují, vyšla přepracovaná verze. S názorem, že prvek deck-buildingu je nepodstatný, nemohu souhlasit. Další častou výtkou je Dreamscape fáze, nás baví, upravuje ji nicméně "Etherfields 2.0", kde je nová (a lepší) mapa světa a volitelná verze bez Slumberů.
Hodnocení hráče: PRO KOHO JE GLOOMHAVEN: Pro hráče a hráčky, které rády těsně spolupracují, sehrávají se a domlouvají, taktizují a zefektivňují, řeší detaily, trápí mozek a dokáží ocenit hry, které píší silné okamžiky. PRO KOHO NENÍ: Pro všechny, kdo očekávají dobrodružný akčňák se spoustou náhody (alias Zombicide), silný příběh (Tainted Grail, ISS Vanguard), téměř plnou kontrolu (Duchové ostrova), méně spolupráce a komunikace (Duchové ostrava), velkou dopočitatelnost (Mage Knight), scénáře, které převrací hru naruby (Etherfields), rychlý vývoj postavy (Bloodborne) a mívají problém s analytickou paralýzou. Gloomhaven rozhodně není pro každého, ale komu vyhovuje, ten bude nejspíš hodně nadšený. P.S.: Nenechte se odradit prvními pěti tutoriálovými scénáři. Hra začne být zajímavá až po nich. ;-)
Hodnocení hráče: Moje nejoblíbenější euro! + Mám rád deckbuilding (i když tady je v minimalistické podobě). + Hra má příjemnou, westernovou atmosféru (nutno poslouchat k hraní country :-)). + Hráč/ka není přehlcený/á možnostmi, obvykle vždy vybírá maximálně ze tří akcí, takže nedochází k přílišné paralýze. Je nutné přemýšlet dobředu, ale stačí pár tahů. Vyhodnocení akcí je rychlé. Hra proto hezky plyne, hlavně zpočátku. + Pocit neustálého progresu. + Rozšíření. - Jako u každého složitějšího eura je náročné se do hry dostat (mechanismy jsou hodně provázané, vztah karet krav, budov a trati může být zpočátku matoucí... je potřeba opravdu dobře nastudovat a vysvětlit). - Snowball efekt. - Abstraknost většiny akcí (hra se ani neobtěžuje předstírat, že budouvy mají nějaký tematický rozměr). - S AP hráči dlouhé čekání na tah (proto je pro mne ideální hrát ve dvou). RESUMÉ: Ačkoliv eura hraju čím dál méně, GWT si vždy rád znovu zahraju.
Hodnocení hráče: Perfektně navržená hra plná zvratů, která povedeným (ale nevtíravým) způsobem čerpá z předlohy. + Obvykle intenzivně konflitkní (nejde se zakopávat a neomezeně budovat armády jako v jiných hrách). + Boj není postaven na náhodě, ale na psychologii (výběr vojevůdců). + Celková absence náhody, kterou tvoří pouze karty Divokých a Západozemí (varianta z první edice s odhalenými kartami Západozemí na X kol dopředu tuto náhodu ještě sníží). + Možnost bezrizikové podpory v bitvě výborně podtrhává nutnost diplomacie, která je klíčová. + Simultánní udělování rozkazů (nesložitější část kola) snižuje herní dobu a čekání na tah. Skryté rozkazy zároveň vytvořejí napětí a vyžadují schopnost předvídat druhé. + Nutnost se spojit při útoku Divokých. - Pro optimální stav potřebujete 6 hráčů (dá se vyřešit znepřístupněním určitých území (např. Martell) a problém také řeší skvělé rozšíření Matka Draků s pomocí vazalů). - Nevyrovnavnané rody dle statistik (slabší lze nahradit vazaly). - Nemodulární mapa.
Hodnocení hráče: "Odstartovat" (úvodní setup a tutoriál) si žádá dost času, ale co by člověk nečekal od tak ohromné lodi? :-) Samotný "let" je však jedním z nejvíce strhujících herních zážitků, co jsem prožil! Hra vypráví nezapomenutelný příběh, a to nemluvím jen o skriptech, ale o hraní samotném. Už dlouho jsem nebyl tolik v napětí, co objevím za dalším rohem, zda hladce zvládnu přistání a zda se všichni členové týmu vrátí živí zpět na ISS. Proto je důležitá i dobrá příprava – průzkum planety, výběr týmu, výstroje, přistávacího modulu a jeho upgradů. Management lodi je pak zadostiučiněním za každou náročnou misí a hodně mě bavil. Postupné odemykání projektů a upgradů je velkolepé! Hra kombinuje "AT" přístup u misí a "euro" přístup u správy lodi. Mechaniky jsou čisté, jednoduché, perfektně provázané a působí jako kompaktní celek. Bavily mě charaktery postav, pamatuji si, co každý zažil a z každé smrti jsem byl opravdu smutný. Miluju EF a TG, ale tedy herní stránku dotáhli Awaken Realms ještě dál!
Hodnocení hráče: Geniálně promyšlená a bohatá hra. Vadí mi ovšem velká matematičnost, která ve více hráčích silně zdržuje. Přílišná mechaničnost my také ubírá na zážitku (mám pocit, že vždy existuje jedno správné řešení, jak třeba zvládnout střetnutí, ale i když ho najdu, jaksi stejně úplně neprožívám radost, sám nevím proč). Pravidla také obsahují mnoho výjimek, a pokud člověk chvíli nehraje, snadno vše zapomene. Komu však nevadí určitá suchost a najde si na hru dostatek času, tomu se jistě MK štědře odmění. Já si raději zahraju třeba Tainted Grail, přestože se jedná o mechanicky zcela jiné hry (ale s podobným tématem) a dávám paradoxně stejné hodnocení. Doporučuji zejména jako solo.
Hodnocení hráče: Moje herní láska! Geniální intuitivní design, který barvitě simuluje souboj dvou (a více) mágů. Obrovská hloubka spočívající jak ve stavbě knihy (spellbook), tak i ve strategické a taktické rovině. Pestrý repertoár karet (mám vše, včetně Akademie), přijatelná míra náhody (nejste závislí na tom, zda vám přijdou karty; kostky sice mají vliv, ale zdaleka ne tak významný jako strategie a herní rozhodnutí). Nesmírná svoboda ve stylu hraní (skrytá očarování, zdi, pasti, teleportace, létání, terény, plošné efekty...). Zásadní roli hraje schopnost odhadnout a předvídat protivníka a reagovat na jeho strategii. Čistá herní doba: 30-120 min. Bez ochoty hru studovat, učit se klíčovým pojmům a trávit čas nad stavěním knih nicméně nedosáhnete ohromujícího potenciálu, který se v MW ukrývá. Čím více partií mám však odehráno, tím více hru dokážu ocenit! Každá partie vypráví příběh, na který budu ještě dlouho vzpomínat. Pokud si nějaká hra opravdu zaslouží 5 hvězdiček, pro mne je to právě Mage Wars.
Hodnocení hráče: Hra do kapsy, která ale svým obsahem resp. variabilitou a zábavností nabídne bohatost na desítky, možná stovky partií. Moc se mi líbí, že díky kultuře hrajete i v tazích ostatních hráčů. Malé Velké Galaxie se mnou byly i v batohu na treku. :-) Velmi doporučuji rozšíření Do neznáma, které variabilitu a zážitek posouvá ještě dál.
Hodnocení hráče: Silná atmosféra, nádherné malby, originální téma, neustálé napětí, svižné tempo, relativně přístupná. Nikdy neodmítnu další partii.
Hodnocení hráče: Ohrožení v bílé zóně... vadné rakety... výpadek spojení... bojový křižník v červené zóně... konec první fáze letu za 3, 2... Pokud chcete zažít deset nejdramatičtějších minut vašeho deskoherního života, pokud rádi komunikujete, pokud se chcete zdokonalit v řešení krizových situací, týmové spolupráci, pokud máte rádi výzvy, staňte se hvězdným průzkumným pilotem! Geniální hra v reálném čase, která nabízí mechanismy, které v žádné jiné nezažijete. Kooperace zde hraje hlavní roli a vy se snažíte společnými silami vymyslet co nejefektivnější tahy, zkoordinovat střelbu z děl, vyřešit vetřelce a výsadky pomocí bojových droidů, odpalovat rakety, opravovat poruchy, bojovat ve stíhačkách... a to všechno v tváří v tvář nepřátelům, kteří vám vítězství rozhodně nedají zadarmo. A pokud se stanete opravdu ostřílenými vesmírnými průzkumníky, stačí zvýšit obtížnost, nebo dokoupit rozšíření, a do hry se opět vrátí adrenalin. Závěrem tedy: Skutečně unikátní dílo Vlaadi Chvátila, které vás buď dostane, a nebo dostane. ;-)
Hodnocení hráče: TG bych stručně popsal jako gamebook obohacený o mechaniky stolních her. Neočekávejte "hru na hrdiny", ale těžký survival. Avalon je drsný a nemilosrdný. + Působivá temná atmosféra, skvěle vykreslený živý svět. Silné momenty a příběhy. Poměrně významná nelinearita. + Rafinovaný bojový/diplomatický systém. + Solidní rozvoj postavy, výrazné schopnosti. + Občasný vliv náhody mi zásadně nevadil: díval jsem se na hru více příběhově než mechanicky a s náhodou jde časem účinně pracovat. + Jednoduchá pravidla. Relativně rychlý setup i úklid (odhadem 15 min. každý). - Zhruba od poloviny kampaně mne mechaniky (shánění zdrojů, prodírají se mapou, boj) začaly obtěžovat (repetitivní). - Pro mne slabší celková zápletka (přestože kvalita vyprávění je brilantní). - Pro někoho může být náročnost až stresující. CELKOVÝ DOJEM: Prvních šest kapitol jsem byl velmi nadšený, u posledních cca pěti jsem se už částečně nutil. Přesto mne svět Avalonu uhranul a inspiroval. Odnáším si velmi silné vzpomínky.
Hodnocení hráče: Chytrá a přitom zábavná hra, lze hrát ve velkém počtu lidí a se širokou skupinou hráčů i nehráčů.
Hodnocení hráče: Výborná simulace středověkého válečnictví a politiky. Škoda, že se tak málo dostává na stůl.
Project: ELITE + Terran Box (KS exclusive) + 2xExp
Akt. cena: 6000 Kč
Končí za: 2 dny