Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnocení hráče: Rychlá, poměrně jednoduchá dvojkovka, která ale nabízí více strategií. Rozhodnutí jsou zajímavá a hned po skončení mám chuť zahrát si znovu. Obrovskou výhodou je skladnost, takže je výborná na cesty. Rozšíření jsem zatím nehrál, ale věřím, že už tak dobrou hru posunou na další úroveň a ještě lepší hodnocení.
Hodnocení hráče: Zatímco bestie se snaží obelstít lovce, lovci se musí co nejlépe sehrát, odhalit, kudy se bestie toulala a odhadnout, kde se chystá udeřit příště. Severská, pochmurná atmosféra honu je přímo hmatatelná, hra je napínavá od prvního tahu po poslední. Pokud máte rádi kooperaci, můžete hrát za lovce. Pokud naopak neradi kumunikujete, nabízí se role bestie. Ať tak či tak, je důležité vcítit se do protistrany a odhadnout, jak přemýšlí. Variabilitu zaručují různé bestie, lovci, scénáře (na stránkách hry najdete další) a dva herní plány. Normálně nemám příliš rád hry s draftem, ale tady mne asymetrický draft baví. Hra se zdá být lepší, čím více ji hrajte (lépe předvídatelná, méně náchylná k chybám - každá chyba zde může být fatální). Zpracování je nádherné. Také se mi líbí, že hranice mezi dobrem a zlem je dost nejasná: bestie zabíjejí osadníky, nicméně proto, aby bránily divočinu před jejich devastující rozpínavostí. Bestie opravdu vypráví příběh a každá partie je rozhodně nezapomenutelná!
Hodnocení hráče: Fenomenální hra vytvářející hutnou atmosféru, mnoho frustrace a ještě víc zadostiučinění.
Hodnocení hráče: Opravdu napínavý real-time souboj dvou týmů s hutnou atmosférou.
Hodnocení hráče: Krásný worker-placement s pohodovou atmosférou a širokým repertoárem strategií. Pohled na plné ohrady a osetá pole mne prostě těší. :-)
Hodnocení hráče: Jsou hry, které mne osloví, jiné, které ne, ale je jen málo takových, které mne opravdu dostaly. Mezi poslední jmenované patří Detektiv. Jeho hraní byl bez nadsázky životní zážitek. Vše je ale o lidech a atmosférě. My jsme zapojili lehké kostýmy a rekvizity, Antares promítali na projektoru, na korkovou nástěnku si připínali fotky podezřelých a spojovali je provázky. Je to hra, kterou spíše zahrajete jen jednou a vážně stojí za to – tak opravdu doporučuji dát jí náležitý prostor, čas a "péči". Pokud se chcete cítit jako skutečný detektiv, hra vám přesně tohle nabídne. Databáze profilů, stop a výslechů. Nepřeberné množství detailů a souvislostí, na které opravdu potřebujete tým lidí. Dohody nad tím, co se skutečně stalo, jsou nesmírně zábavné. Příběh není v žádném případě tuctový, žádný seriový maniak vraždící blondýnky. A co je hlavní: příběh je propojený s realitou. A z některých historických reálií mi běhal mráz po zádech víc, než z herní fikce. Detektiv je skutečný masterpiece!
Hodnocení hráče: O základním Detektivovi jsem se už v hodnocení nabásnil dost, tak jen doplním: Doporučuji koupit si koblihy, uvařit hnusné kafe a sehnat alespoň trochu osmedesátkové kostýmy. :-) Převedení Antaresu do modré obrazovky s příkazovým řádkem výborně podtrhává atmosféru (včetně jisté míry otravnosti, kterou přínáší), stejně jako dobové fotky. Příběh se mi líbil ještě víc než u základního Detektiva (přišel mi o něco lépe uchopitelný) a propojení s reálnou historií bylo pro mě až šokující (bez nadsázky). Pokud se vám líbil základní Detektiv, Zločin v L.A. můžete brát jako povinnost. :-)
Hodnocení hráče: + Téma obrany ostrova před kolonizátory se mnou ladí. + Duchové jsou rozmanití a tematičtí. + Hra není pravidlově složitá, a přitom nabízí neskutečnou variabilitu. + Na vyšších obtížnostech se jedná o opravdovou výzvu a každé vítězství dodá skvělý pocit. - Jelikož dávám přednost spíše AT hrám, musím vytknout určitou suchost. Hra je dost mechanická (mám u ní tendenci sklouzávat do převážně matematického myšlení). - Osobně od koop her očekávám víc interakce a komunikace (př.: Gloomhaven). Spolupráce je sice důležitá, ale dost omezená a každý řeší víceméně svou část ostrova. - Ve 3 a 4 hráčích dlouhé prostoje. - Vizuál. CELKOVÝ DOJEM: Kdo má rád výzvy a složité hlavolamy s menším množstvím náhody, nevadí mu slabší úroveň kooperativnosti a neočekává od hry silný příběh (stačí mu silné téma), pro toho mohou být Duchové Ostrova ideální koop hrou na desítky hodin hraní. Zejména doporučuji jako solo, zvláště při ovládání dvou duchů zároveň.
Hodnocení hráče: Etherfields jsou jako snění samotné – neustále se přelévající, barvité, záludné, plné objevování i skrytých poselství. Surreální svět, který na sebe s každým snem bere háv nových pravidel a nutí vás neustále měnit způsob myšlení. Každý sen je unikátní a má jedinečné téma a atmosféru. V průběhu hry objevujete nové nesmírně originální mechaniky, přitom základní pravidla jsou přístupná. V žádné hře jsem neviděl tak kreativní nápady, které pochopitelně nemohu prozradit. Pocit objevování a překvapování je ale úžasným zažitkem! Je škoda, že takto originální a krásné hře uškodila vlna přehnané kritiky. Nedostatky jako špatně rozvržený plán mi zážitek nezkazily. S často diskutovanými pravidly jsem neměl větší problém, ale pokud někomu nevyhovují, vyšla přepracovaná verze. S názorem, že prvek deck-buildingu je nepodstatný, nemohu souhlasit. Další častou výtkou je Dreamscape fáze, nás baví, upravuje ji nicméně "Etherfields 2.0", kde je nová (a lepší) mapa světa a volitelná verze bez Slumberů.
Hodnocení hráče: Zatím zhruba v polovině She-Wolf: + Scénáře mi připadají ještě zábavnější a záludnější než v základní kampani. Jsou opět velmi různorodé. Rovněž ceny jednotlivých akcí jsou vyšší, uměrné novým kartám. + Nové Influence karty za 4 étery jsou dost silné a využívají unikátní mechaniku Madness. + Opět spousta skvělých nových napadů, které nebudu prozrazovat. A ještě "+" i "-" V pozadí se objevuje hmatatelnější příběh, i když klasická pospolitá narace to stále není, spíše řada rozmanitých scénářů, které propojuje jedno téma a místo. K "Etherfields 2.0": + Nová Dreamscape mapa mimo jiné benefity nevyžaduje projít tolik Slumberů mezi jednolitvými sny, protože klíče se nyní automaticky získávají za každý započatý Slumber, a lze je navíc získat v obchodech místo nákupu. Pokud někoho Slumbery stále nebaví (není náš případ), je tu také možnost Continuous Dream Mode, který je zcela vynechává. + Oficiální možnost plnit jeden sen vícekrát za sebou bez nutnosti jít pro další klíče.
Hodnocení hráče: Hrát za Reaper mne hodně baví, se správnými kartami a maskou dokáže být nezastavitelná... pokud to ovšem nepřežete se zraněními. Čím je totiž Reaper více zraněná, tím je mocnější. Pokud má sedm zranění, díky jediné kartě a vyloženému Progressu za cenu jednoho Shining Gem (které generuje jiným Progressem za každé utrpěné zranění) dokáže dát přes 40 Wrath! Nicméně kdo chce mít sedm zranění? :-) Tento risk management mne (překvapivě) dost baví a v žádné hře jsem ještě neměl takovou radost, když se zraním. :-) Na druhou stranu se její schopnosti zaměřují především právě na Wrath a je tak třeba ji vhodně vyvážit. Asi bych Etherfields nechtěl hrát v pěti (hrajeme ve dvou), ale postava je to zábavná. Přijde mi možná trochu silnější než ostatní postavy, ale to může být jen dojem a u koop hry mi to stejně nevadí.
Hodnocení hráče: POROVNÁNÍ S GLOOMHAVENEM: + Rozmanitější scénáře (každý scénář má unikátní a často opravdu nápaditá pravidla). + Propracovanější a poutavější příběh (jehož součástí jsou i různé menší dějové linie s vlastním uspokojivým finálem). + Ještě komplexnější a originálnější hrdinové. + Barvité a charismatické postavy (Frosthaven opravdu působí jako živé město). + Management surovin a budování Frosthavenu mezi jednotlivými scénáři. + Nová mechanika útoků na město. + Rozhodnutí, která mají zásadní dopad na vývoj příběhu a globální důsledky. + Celkově mnohem víc obsahu (efekty budov, výroba předmětů, alchymie, výzvy, hádanky a mnoho dalších nápadů, které nechci prozrazovat). - Cena (ale úměrná množství obsahu). - Nutnost věnovat hře ještě větší množství času, aby plně rozkvetla. - 84 stran pravidel, která působí jako právní zákoník (přitom hra není tak složitá). RESUMÉ Pokud bych si měl vybrat mezi GH a FH, volím jednoznačně Frosthaven. Pokud bych měl méně času a chtěl ušetřit, pak Lví Chřtán.
Hodnocení hráče: PRO KOHO JE GLOOMHAVEN: Pro hráče a hráčky, které rády těsně spolupracují, sehrávají se a domlouvají, taktizují a zefektivňují, řeší detaily, trápí mozek a dokáží ocenit hry, které píší silné okamžiky. PRO KOHO NENÍ: Pro všechny, kdo očekávají dobrodružný akčňák se spoustou náhody (alias Zombicide), silný příběh (Tainted Grail, ISS Vanguard), téměř plnou kontrolu (Duchové ostrova), méně spolupráce a komunikace (Duchové ostrava), velkou dopočitatelnost (Mage Knight), scénáře, které převrací hru naruby (Etherfields), rychlý vývoj postavy (Bloodborne) a mívají problém s analytickou paralýzou. Gloomhaven rozhodně není pro každého, ale komu vyhovuje, ten bude nejspíš hodně nadšený.
Hodnocení hráče: PRO KOHO JE GLOOMHAVEN: Pro hráče a hráčky, které rády těsně spolupracují, sehrávají se a domlouvají, taktizují a zefektivňují, řeší detaily, trápí mozek a dokáží ocenit hry, které píší silné okamžiky. PRO KOHO NENÍ: Pro všechny, kdo očekávají dobrodružný akčňák se spoustou náhody (alias Zombicide), silný příběh (Tainted Grail, ISS Vanguard), téměř plnou kontrolu (Duchové ostrova), méně spolupráce a komunikace (Duchové ostrava), velkou dopočitatelnost (Mage Knight), scénáře, které převrací hru naruby (Etherfields), rychlý vývoj postavy (Bloodborne) a mívají problém s analytickou paralýzou. Gloomhaven rozhodně není pro každého, ale komu vyhovuje, ten bude nejspíš hodně nadšený. P.S.: Nenechte se odradit prvními pěti tutoriálovými scénáři. Hra začne být zajímavá až po nich. ;-)
Hodnocení hráče: Moje nejoblíbenější euro! + Mám rád deckbuilding (i když tady je v minimalistické podobě). + Hra má příjemnou, westernovou atmosféru (nutno poslouchat k hraní country :-)). + Hráč/ka není přehlcený/á možnostmi, obvykle vždy vybírá maximálně ze tří akcí, takže nedochází k přílišné paralýze. Je nutné přemýšlet dobředu, ale stačí pár tahů. Vyhodnocení akcí je rychlé. Hra proto hezky plyne, hlavně zpočátku. + Pocit neustálého progresu. + Rozšíření. - Jako u každého složitějšího eura je náročné se do hry dostat (mechanismy jsou hodně provázané, vztah karet krav, budov a trati může být zpočátku matoucí... je potřeba opravdu dobře nastudovat a vysvětlit). - Snowball efekt. - Abstraknost většiny akcí (hra se ani neobtěžuje předstírat, že budouvy mají nějaký tematický rozměr). - S AP hráči dlouhé čekání na tah (proto je pro mne ideální hrát ve dvou). RESUMÉ: Ačkoliv eura hraju čím dál méně, GWT si vždy rád znovu zahraju.
Hodnocení hráče: Perfektně navržená hra plná zvratů, která povedeným (ale nevtíravým) způsobem čerpá z předlohy. + Obvykle intenzivně konflitkní (nejde se zakopávat a neomezeně budovat armády jako v jiných hrách). + Boj není postaven na náhodě, ale na psychologii (výběr vojevůdců). + Celková absence náhody, kterou tvoří pouze karty Divokých a Západozemí (varianta z první edice s odhalenými kartami Západozemí na X kol dopředu tuto náhodu ještě sníží). + Možnost bezrizikové podpory v bitvě výborně podtrhává nutnost diplomacie, která je klíčová. + Simultánní udělování rozkazů (nesložitější část kola) snižuje herní dobu a čekání na tah. Skryté rozkazy zároveň vytvořejí napětí a vyžadují schopnost předvídat druhé. + Nutnost se spojit při útoku Divokých. - Pro optimální stav potřebujete 6 hráčů (dá se vyřešit znepřístupněním určitých území (např. Martell) a problém také řeší skvělé rozšíření Matka Draků s pomocí vazalů). - Nevyrovnavnané rody dle statistik (slabší lze nahradit vazaly). - Nemodulární mapa.
Hodnocení hráče: "Odstartovat" (úvodní setup a tutoriál) si žádá dost času, ale co by člověk nečekal od tak ohromné lodi? :-) Samotný "let" je však jedním z nejvíce strhujících herních zážitků, co jsem prožil! Hra vypráví nezapomenutelný příběh, a to nemluvím jen o skriptech, ale o hraní samotném. Už dlouho jsem nebyl tolik v napětí, co objevím za dalším rohem, zda hladce zvládnu přistání a zda se všichni členové týmu vrátí živí zpět na ISS. Proto je důležitá i dobrá příprava – průzkum planety, výběr týmu, výstroje, přistávacího modulu a jeho upgradů. Management lodi je pak zadostiučiněním za každou náročnou misí a hodně mě bavil. Postupné odemykání projektů a upgradů je velkolepé! Hra kombinuje "AT" přístup u misí a "euro" přístup u správy lodi. Mechaniky jsou čisté, jednoduché, perfektně provázané a působí jako kompaktní celek. Bavily mě charaktery postav, pamatuji si, co každý zažil a z každé smrti jsem byl opravdu smutný. Miluju EF a TG, ale tedy herní stránku dotáhli Awaken Realms ještě dál!
Hodnocení hráče: Nemám rád nálepku "esenciální rozšíření", ale tohle pro mě přesně takové rozšíření je, protože z herních postav dělá... lidi. :-) Příběhy jsou stručné, ale nápadité a dobře napsané. Často ústí v povedenou pointu a každou postavu vám skvěle přiblíží. Někdo rád vaří, jiný se vyrovnává se svojí minulostí. Texty zároveň dokreslují barvitý svět hry. Právě tyto dva aspekty jsou pro mě těžištěm rozšíření. V každé misi máte další výzvu – splnit osobní úkoly členů týmu. Nic vás však k tomu nenutí. Úkoly nejsou úplně vyvážené co se týče náročnosti jejich splnění, to mi ale nevadilo. Co mi naopak trochu vadilo je, že některé z nich vedou k nelogickým situacím (kdy třeba chcete postavu úmyslně zranit). Výhoda, kterou po splnění získáte, není převratná, ale hodí se (a ještě více odliší ostřílené veterány od nováčků). A také získáte veteránskou podobu postavy! Rozšíření se podobá neméně povedeným Ozvěnám Minulosti pro Tainted Grail (hlavní rozdíl je, že Ozvěny vám dají mnohem zásadnější výhody).
Hodnocení hráče: Místo fádní recenze hru představím příběhem jedné partie: V městečku řádí DÉMON. Na koho v noci tajně ukáže, ten zemře. Jenže tento démon je ve skutečnosti jenom člověk, který pouze věří, že je démonem (NÁMĚSÍČNÝ). Lidé umírají rukou opravdového DÉMONA, který si za oběti vybírá ty, na které ukázal domnělý démon. V polovině hry o sobě i skutečný démon začne pochybovat, ale nakonec zvítězí tak, že zavraždí sám sebe. Ve hře se totiž odhalí HERETIK, postava, která převrací podmínky vítězství (kdo vyhraje, prohraje... a naopak). Tuto osudovou chybu (odhalení) udělá heretik proto, že uvěří jinému hráči, který tvrdí, že prohlédnul svou ztrátou paměti (AMNESIAK) a zjistil, že je ATEISTA, postava, která kompletně rozbíjí pravidla hry (vypravěč může jakkoliv ohýbat hru a cílem hráčů je popravit samotného vypravěče)... jenže tento "ateista" je ve skutečnosti jenom obyčejný OPILEC, který žije ve dvojí iluzi. :-)) Poznámka: Tyto postavy jsou z rozšíření, ale ani základ není o mnoho méně divoký.
Hodnocení hráče: Geniálně promyšlená a bohatá hra. Vadí mi ovšem velká matematičnost, která ve více hráčích silně zdržuje. Přílišná mechaničnost my také ubírá na zážitku (mám pocit, že vždy existuje jedno správné řešení, jak třeba zvládnout střetnutí, ale i když ho najdu, jaksi stejně úplně neprožívám radost, sám nevím proč). Pravidla také obsahují mnoho výjimek, a pokud člověk chvíli nehraje, snadno vše zapomene. Komu však nevadí určitá suchost a najde si na hru dostatek času, tomu se jistě MK štědře odmění. Já si raději zahraju třeba Tainted Grail, přestože se jedná o mechanicky zcela jiné hry (ale s podobným tématem) a dávám paradoxně stejné hodnocení. Doporučuji zejména jako solo.
Hodnocení hráče: Moje herní láska! Geniální intuitivní design, který barvitě simuluje souboj dvou (a více) mágů. Obrovská hloubka spočívající jak ve stavbě knihy (spellbook), tak i ve strategické a taktické rovině. Pestrý repertoár karet (mám vše, včetně Akademie), přijatelná míra náhody (nejste závislí na tom, zda vám přijdou karty; kostky sice mají vliv, ale zdaleka ne tak významný jako strategie a herní rozhodnutí). Nesmírná svoboda ve stylu hraní (skrytá očarování, zdi, pasti, teleportace, létání, terény, plošné efekty...). Zásadní roli hraje schopnost odhadnout a předvídat protivníka a reagovat na jeho strategii. Čistá herní doba: 30-120 min. Bez ochoty hru studovat, učit se klíčovým pojmům a trávit čas nad stavěním knih nicméně nedosáhnete ohromujícího potenciálu, který se v MW ukrývá. Čím více partií mám však odehráno, tím více hru dokážu ocenit! Každá partie vypráví příběh, na který budu ještě dlouho vzpomínat. Pokud si nějaká hra opravdu zaslouží 5 hvězdiček, pro mne je to právě Mage Wars.
Hodnocení hráče: Hra do kapsy, která ale svým obsahem resp. variabilitou a zábavností nabídne bohatost na desítky, možná stovky partií. Moc se mi líbí, že díky kultuře hrajete i v tazích ostatních hráčů. Malé Velké Galaxie se mnou byly i v batohu na treku. :-) Velmi doporučuji rozšíření Do neznáma, které variabilitu a zážitek posouvá ještě dál.
Hodnocení hráče: Baví mne víc než ptačí originál, ať už kvůli nádherným ilustracím draků, tak kvůli komplexnějšímu hernímu designu (hra je náročnější, než vypadá). Pravidla jsou nicméně jednoduchá. Velmi čistý engine building. Začátek je (standardně) pomalejší, ale stále něco získáváte, stále posilujete svůj motor, a když se dobře zřetězí akce, je to radost. Dračí atlas je skvělým bonusem, baví nás ho číst. Hrajeme ve dvou, ve více lidech draky hrát nechci, protože nerad dlouho čekám na tah. Ve hře není mnoho interakce, maximálně v brání karet a soutěžení o to, kdo bude nejlepší. A občas nějakou akcí druhým trochu pomůžete. Osobně bych uvítal více interakce (ale ne negativní). Celkově jsou Na křídlech draků moc pěkným "hlavolamem" s příjemnou milou atmosférou.
Hodnocení hráče: Hra s hutnou atmosférou, ve které nemůžete nikomu věřit, a zároveň sami nepřežijete. Nemesis je nemilosrdná jako chladný vesmír. Každá neopatrnost může znamenat smrt, nebo dokonce zkázu celé lodi. Dokáže psát silné příběhy plné nezapomenutelných momentů. Bohužel jsem v ní zažil i chvíle, které mne frustrovaly, a ne ve smyslu, jaký bych si přál ve hrách zažívat (srovnejte například s Bloodborne, kde je určitá zoufalost součástí zážitku): například když zůstanete ve hře jako poslední hráč a do vítězství máte ještě daleko, nebo když odhalíte sabotéra/zrádce, ale ať děláte, co děláte, nemůžete ho nijak zneškodnit. Proto, a za až přílišnou přímočarost a fádnost většiny tahů a zároveň poměrně velké množství drobných pravidel, které dle mých zkušeností vedou k relativně dlouhému čekání na tah, snižuji hodnocení. I tak je ale Nemesis herní zážitek, který rozhodně doporučuju (alespoň jednou) prožít.
Hodnocení hráče: Hra, která mne přivedla ke hrám! I když jsou některé její mechaniky už lehce překonané, navždy zůstane v mém srdci. Nicméně jako vstupní hra a zejména pro milovníky fantasy RPG rozhodně skvělá volba i dnes. Výběr povolání, rasy (v rozšíření), růst, zbraně, předměty, dovednosti, kouzla, boj s monstry, události, Vlaaďovský humor (čtyřlístek, po jehož získání se vám bude ve hře dařit, dědeček, který je MOŽNÁ kouzelný)... zkrátka vše, co si správná hra na hrdiny žádá. :-)
Hodnocení hráče: Silná atmosféra, nádherné malby, originální téma, neustálé napětí, svižné tempo, relativně přístupná. Nikdy neodmítnu další partii.
Hodnocení hráče: Ohrožení v bílé zóně... vadné rakety... výpadek spojení... bojový křižník v červené zóně... konec první fáze letu za 3, 2... Pokud chcete zažít deset nejdramatičtějších minut vašeho deskoherního života, pokud rádi komunikujete, pokud se chcete zdokonalit v řešení krizových situací, týmové spolupráci, pokud máte rádi výzvy, staňte se hvězdným průzkumným pilotem! Geniální hra v reálném čase, která nabízí mechanismy, které v žádné jiné nezažijete. Kooperace zde hraje hlavní roli a vy se snažíte společnými silami vymyslet co nejefektivnější tahy, zkoordinovat střelbu z děl, vyřešit vetřelce a výsadky pomocí bojových droidů, odpalovat rakety, opravovat poruchy, bojovat ve stíhačkách... a to všechno v tváří v tvář nepřátelům, kteří vám vítězství rozhodně nedají zadarmo. A pokud se stanete opravdu ostřílenými vesmírnými průzkumníky, stačí zvýšit obtížnost, nebo dokoupit rozšíření, a do hry se opět vrátí adrenalin. Závěrem tedy: Skutečně unikátní dílo Vlaadi Chvátila, které vás buď dostane, a nebo dostane. ;-)
Hodnocení hráče: Díky vzpomínkám rozkrýváte příběhy postav a dozvídáme se o jejich motivacích a povaze, stejně jako o samotném Avalonu. Texty mají kvalitní literární úroveň (a to mám na sloh náročné požadavky :-)). Často vedou k povedeným pointám. Některé úspěchy jsou snadné, jiné situační a poměrně obtížně splnitelné, další mohou vést k trochu nesmyslným situacím (třeba se snažíte, aby se vám něco "nepovedlo"). Druhý zápor je pro mne grafika kreseb, které se mi nelíbí. To jsou však spíše maličkosti. Jednorázové schopnosti, které za splnění získáte (tři na postavu, každá za tři úspěchy) jsou velmi silné a mohou vás v pravou chvíli doslova vytáhnout z bryndy. Zato druhé osobní akce jsem alespoň zatím u Posledního rytíře moc nevyužil. Celkově toto rozšíření podle mne TG o něco usnadňuje. Mohlo to být jen rozšíření typu achievementy-bonusy, ale díky příběhům považuji Ozvěny minulosti za esenciální. Avalon obohatí o mnoho barvitých detailů a hlavně dodá postavám hloubku, která v základu trochu chybí.
Hodnocení hráče: TG bych stručně popsal jako gamebook obohacený o mechaniky stolních her. Neočekávejte "hru na hrdiny", ale těžký survival. Avalon je drsný a nemilosrdný. + Působivá temná atmosféra, skvěle vykreslený živý svět. Silné momenty a příběhy. Poměrně významná nelinearita. + Rafinovaný bojový/diplomatický systém. + Solidní rozvoj postavy, výrazné schopnosti. + Občasný vliv náhody mi zásadně nevadil: díval jsem se na hru více příběhově než mechanicky a s náhodou jde časem účinně pracovat. + Jednoduchá pravidla. Relativně rychlý setup i úklid (odhadem 15 min. každý). - Zhruba od poloviny kampaně mne mechaniky (shánění zdrojů, prodírají se mapou, boj) začaly obtěžovat (repetitivní). - Pro mne slabší celková zápletka (přestože kvalita vyprávění je brilantní). - Pro někoho může být náročnost až stresující. CELKOVÝ DOJEM: Prvních šest kapitol jsem byl velmi nadšený, u posledních cca pěti jsem se už částečně nutil. Přesto mne svět Avalonu uhranul a inspiroval. Odnáším si velmi silné vzpomínky.
Hodnocení hráče: Poslední rytíř mne ještě více vtáhnul a herně bavil, než Pád Avalonu! Menhiry již nejsou povinností, ale jen jednou z možností odhalování mapy, které zároveň stojí méně zdrojů. Konečně je tu také rychlé cestování. Hra tak není tolik těžkopádná. Hlavní příběh byl pro mne osobně poutavější, než u PA. Většinu času nemáte velký vliv na jeho vývoj, ale to mi nevadilo, protože mne bavil. Stále však můžete zásadně ovlivňovat výborné postranní záplatky, a volby zejména v posledních kapitolách rozhodnou o osudu Avalonu! Vše je dobře provázané. Vždy jsem věděl, co dělat (narozdíl od PA). Postavy (Sloan, Mabd a Fyul) mi přirostly k srdci. Jejich osobní příběhy jsou více spjaté se světem. Rozhodně doporučuji hrát s Ozvěnami minulosti. Volby z ostatních kampaní se přenášejí do PR, takže uvidíte následky svých činů po stovkách let (velká znovuhratelnost). Celkově mám pocit, že PR nevyvýjí na hráče takový tlak, jako PA, což je jenom dobře, protože si i tak zachovává charakteristickou obtížnost.
Hodnocení hráče: Dojmy z Posledního rytíře: PR mne ještě více vtáhnul a herně bavil, než Pád Avalonu! Menhiry již nejsou povinností, ale jen jednou z možností odhalování mapy, které zároveň stojí méně zdrojů. Konečně je tu také rychlé cestování. Hra tak není tolik těžkopádná. Hlavní příběh byl pro mne osobně poutavější, než u PA. Většinu času nemáte velký vliv na jeho vývoj, ale to mi nevadilo, protože mne bavil. Stále však můžete zásadně ovlivňovat výborné postranní záplatky, a volby zejména v posledních kapitolách rozhodnou o osudu Avalonu! Vše je dobře provázané. Vždy jsem věděl, co dělat (narozdíl od PA). Postavy (Sloan, Mabd a Fyul) mi přirostly k srdci. Jejich osobní příběhy jsou více spjaté se světem. Rozhodně doporučuji hrát s Ozvěnami minulosti! Volby z ostatních kampaní se přenášejí do PR, takže uvidíte následky svých činů po stovkách let (velká znovuhratelnost). Celkově mám pocit, že PR nevyvýjí na hráče takový tlak, jako PA, což je jenom dobře, protože si i tak zachovává značnou obtížnost.
Hodnocení hráče: Moje nejoblíbenější párty hra! Zatím snad všichni, se kterými jsem ji hrál, se královsky bavili. Dá se hrát ve čtyřech i desíti hráčích, což je vzhledem k podstatě pártyovek velký klad. Pravidla vysvětlíte za deset minut. Vyplatilo se mi hlavně za začátku i několikrát v každé situaci připomenout, co je nejméně a co nejvíce (plete se to). Doporučuji hrát pro zábavu a nikoliv pro vítězství. A brát hru s lehkostí a nebát se být kreativní, absurdní a střelený/střelená. :-) Váhal jsem, zda ji koupit, kvůli relativně (vzhledem k obsahu) vysokové ceně, ale nelituji!
Hodnocení hráče: Velkolepá 4X, která píše nezapomenutelné příběhy. Variabilita, opulentnost, budování, diplomacie... Takže 10/10? Pro mě ne: -Čekání na tah je úmorné. Hra je paralytická, možností a scénářů je nepřeberně. Ve 3 nebo 4 hračích je ale o poznání svižnější, a jinak už bych ji ani nehrál. -TI podle mě preferuje obranné, zdrženlivé chování a sbírání bodů, před (pro mě) zábavnější konfliktností. (= Obvykle příliš málo akce v poměru k herní době.) -Strategicko-taktický zážitek shazuje náhoda v kostkách a hlavně nestejně silné akční karty, které jsou tajné a náhodné. Další náhodný prvek jsou agendy a některé mají přehnaný dopad (wormhole research). U takto dlouhé hry tolik návody nechci. -Někdo má ve chvíli odhalení veřejného úkolu podmínky splněné, zatímco pro jiného jsou prakticky nedosažitelné. -Nevyrovnané národy (lze poznat ze statistik). Celkově vnímám design jako zastaralý a nechápu vychvalování hry. I tak si ji občas zahraju, ale raději vytáhnu třeba Hru o Trůny od stejného autora.
Hodnocení hráče: Skvěle vyvážená a propracovaná hra, která nabízí mnoho kombinovatelných strategií a jen opravdové minimum náhody.
Hodnocení hráče: Chytrá a přitom zábavná hra, lze hrát ve velkém počtu lidí a se širokou skupinou hráčů i nehráčů.
Hodnocení hráče: Kultovní film mne minul, přesto mne hra bavila. Velmi jednoduchá a napínavá kooperativní realtimovka, kterou vysvětlíte asi za deset minut a za podobný čas odehrajete. Ani v základní obtížnosti není úplně snadná, nutí vás být opravdu rychlí a efektivně komunikovat (sehrát se). Aplikace díky hlasu vraha velice umocňuje zážitek, zvláště když vrah volá jednotlivým hráčům (lze i nahrát fotky). :-) Na plný počet hvězdiček mi ve hře chybí větší rozmanitost (různé scénáře, varianty atd.), ale jako party/filler/zážitek funguje a nebál bych se ji vzít mezi lidi, kteří jinak hry tolik nehrají.
Hodnocení hráče: Výborná simulace středověkého válečnictví a politiky. Škoda, že se tak málo dostává na stůl.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tainted Grail: Mounted Heroes
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 4 dny