Rozšíření pro hru: |
Ztracený ostrov Arnak |
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Současnost |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Michaela „Mín“ Štachová Michal „Elwen“ Štach |
Rok vydání: | 2023 |
Dostupnost: | 7 obchodů (cca 656–699 CZK) |
Sdílej: |
Samostatně nehratelné rozšíření Po stopách expedice rozšiřuje jak základní hru, tak i předchozí rozšíření Velitelé expedic.
Rozšíření základní hry:
Pro hraní této varianty nejsou potřeba žádná nová pravidla s výjimkou těch, která se týkají postupu na nových stupnicích bádání a způsobu hraní karet z balíčku setkání.
Rozšíření Velitelů expedic:
Pro hraní této varianty platí jinak stejná pravidla jako pro rozšíření Velitelé expedic.
Příběhová kampaň:
Speciální varianta, kterou lze hrát buď sólo, nebo kooperativně ve dvou hráčích (ve vyšších počtech hráčů to není možné). Kampaň se skládá ze šesti samostatných kapitol, které se hrají postupně a které vyprávějí příběh pátrání po ztracené expedici profesora Kutila.
Na rozdíl od rozšíření základní hry se nové karty vybavení a artefaktů, noví pomocníci a nové destičky lokalit do původních balíčku nepřidávají automaticky, ale pouze na základě příslušných pokynů ve scénáři (nové strážce a sošky ovšem k těm původním přidejte).
Každá kapitola se hraje podle základních pravidel pro sólo hru (vždy hrajete proti jednomu automatickému protivníkovi, který používá destičky akcí), ovšem vždy tak, že se protivník počítá jako samostatný hráč (v případě sólo hry tak připravíte hru, jako byste hráli ve dvou, a v případě hry ve dvou, jako byste hráli ve třech). Protivník také nezačíná každé kolo první jako v běžné sólové hře, ale v prvním kole přijde na řadu poslední a dále pak je na řadě podle toho, kdo má zrovna žeton prvního hráče, který se předává jako v normální hře.
Podle pokynů v Knize kampaně připravíte herní desku a další materiál pro zvolenou kapitolu. Každá kapitola má definovaný vlastní cíl, který musíte splnit, pokud chcete uspět. Kromě toho můžete splnit libovolné ze tří tzv. úspěchů (speciální úkol). Pokud se tak stane, většinou okamžitě získáte nějakou výhodu v podobě karty vybavení nebo artefaktu a zároveň jeden z příběhových symbolů (srdce, pírko, klobouk, maska, zlato, kámen, tlapa, kapka — viz níže). Nesplnění úspěchů neznamená neúspěch v kapitole.
Pokud jste v kapitole uspěli (splnili jste cíl), přečtete si příslušný odstavec zakončení, spočítáte si běžným způsobem svoje body (při hře ve dvou hráčích uděláte průměr) a od nich odečtete body soupeře. Výsledek (může být i záporný) zapíšete jako svoje skóre do listu kampaně. Pokud jste navíc získali i nějaké příběhové symboly (za splnění úspěchů nebo z příběhových karet), zakreslíte si je podle příslušných pravidel do listu kampaně. Pokud přitom zaškrtnete políčko s číslem, přečtete si příslušný skrytý text ve druhé části Knihy kampaně (můžete tak získat nějakou další odměnu). Karty získané za úspěchy si přidáte do svého balíčku pro další pokračování.
Pokud jste neuspěli, můžete kapitolu znovu opakovat (jako kdybyste ji vůbec nehráli), a to tolikrát, kolikrát budete chtít. Nebo můžete přijmout porážku, přečíst příslušný odstavec zakončení, jako skóre si bez počítání zapsat ‑10 bodů a dále postupovat jako v případě vítězství. Do další kapitoly však budete mít určitý postih.
Po skončení poslední, šesté kapitoly se celý příběh uzavře a vy na základě toho, jak daleko jste na listu kampaně došli v jednotlivých cestách, a podle toho, jaké je vaše celkové skóre (součet za všechny kapitoly), dosáhnete jednoho z 11 možných konců.
Poté můžete odehrát kampaň znovu a snažit se dosáhnout jiného konce, či nahrát lepší skóre. Můžete si také zahrát libovolnou kapitolu samostatně.
Autor: mh
Draftosaurus
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 8 dnů