Zombicide (2nd Edition): Washington Z.C. Expansion

oooooooooo hodnoceno 0x (Seznam vlastníků)

Zombicide (2nd Edition): Washington Z.C. Expansion - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Zombicide (2nd Edition)
Počet hráčů: 1–6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Zombie
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: CMON Limited
Autoři: Jean-Baptiste Lullien
Nicolas Raoult
Raphaël Guiton
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Zombicide (2nd Edition): Washington Z.C. rozšíření

Autor: mart | 22.8.2021 | 4

S příchodem každého Zombicide se úzce váže několik tematických herních boxů, rozšiřujících a dále oživujících původní obsah. Což je případ i zde popisovaného rozšíření s podtitulem Washington Z.C.

 

Tvůrci tady vsadili na kampaňové hraní a na příchozích řádcích si k němu řekneme více. Každopádně vás v krabici, vyjma nových nápadů, čeká i něco nových hrdinů a zbraní. Navrch k tomu celých deset misí doslova napěchovaných zombie problémy. Čili znovu tu budete bojovat s nekonečnými zástupy zombíků za vítaného přispění dalších hráčů, kteří v téhle svižné kooperativní akci eventuálně přiloží ruku a kostky k dílu.  

Nakolik je vlastně Washington nákazou zasažený zjistíte až na cestě k Bílému domu, během níž  logicky vyvstávají určité palčivé otázky. Jako přežil krizové události samotný pan prezident? Uklidním vás. Přítomnost jeho plastové figurky naznačuje, že vrcholní politici zkrátka ustojí ledacos :)

Včera, dnes a zítra

Washington Z.C. představuje čerstvý koncept a příznivou cenou zve k jeho ochutnání. Jednotlivé mise totiž na sebe najednou navazují a třeba i jen dílčí úspěch ve vašem konání se přenáší do pozdějších herních okamžiků. Záleží na tom, co a nebo především koho dokážete nalézt, z čehož můžete profitovat dokonce v následujících misích. Nicméně nejde zdaleka o jediný kredit připisující se na vaše zpočátku skromné konto. 

Skrze častou eliminaci zombíků a získané zkušenosti se můžete dočkat dovedností, které vám zůstávají po zbytek kampaně. Dalším pracovním benefitem mohou být nalezené zbraně. I když je sporné, nakolik je přitažlivé zase si házet kostkami. Tentokráte pro zjištění, zdali hrdinům zůstanou i pro příští misi a nebo dojde k okamžitému ukončení zápůjčky. S tím se váže povědomí, že ve Washington Z.C. narazíte na zbrusu nové karty vybavení. 

Jde o velmi exkluzivní balíček, který se pravidelně a někdy i dosti nečekaně objevuje na mapě a který obsahuje neobvyklé věci. Zmínil bych zejména užitečné propriety jako "night vision goggles" či "repair kity". Obé přitom reflektuje dva naprosto zásadní tvůrčí nápady. V prvním případě jde o motiv běhu času a s tím související střídání dne a noci. Ve druhém o možnost posílení střelby nebo ataku tváří v tvář, ovšem s rizikem nevratného poškození zbraně. 

 

Momentka z rozehrané hry

 

Půlnoční běh

S pozdními hodinami a příchozí tmou se ve hře významně mění situace. Nepřátelé se orientují jen a pouze podle hluku, což při dobrém plánování resultuje v řadu zajímavých strategických výhod. Na druhou stranu hrdinové mají rázem velký problém se skutečně efektivní distribucí munice. Pomoc pro náhle oslepené hlavně nabízí např. baterka, jejíž využití povyšuje taktický rámec hraní na úplně jinou úroveň. Nemluvě o herní atmosféře, získávající další grády.    

Byla-li řeč o eventualitě posílení zbraní. Pro tyto účely jsou zde tzv. "all-out dice" (jakési bonusové kostky), které dle svého uvážení přidáváte ke konkrétnímu útoku pro jeho větší údernost. Jelikož však poté hrozí, že o danou zbraň nevratně přijdete, je na bedlivém uvážení, kdy k tomuto poměrně radikálnímu kroku sáhnete. Jazýčkem na vahách může být nalezení "repair kitu", jednorázové karty eliminující hrozbu naznačené ztráty. 

Obě výše popisované myšlenky mají navýsost pozitivní dopad na hratelnost. Ano, tohle se prostě povedlo tím spíše, že obě se dají relativně snadno implementovat do základního Zombicide. Samozřejmě se shodným přínosem pro výsledný herní prožitek! Pohříchu ne všechny novinky zaslouží jednoznačnou pochvalu. Poněkud rozporuplně vnímám ideu s kartami úkolů, co ve Washington Z.C. plně nahrazují červené žetony cílů. 

 

Počítadlo času

 

Pád Bílého domu 

Každá mise má svůj balíček karet úkolů, které se umisťují na pokaždé stejné místo na herní mapě a které ozvláštňují dění. Text na kartách je neměnný, resp. většinou nemá žádnou alternativu. Pakliže vstoupíte do budovy, kde vám odhalená karta poskytne příběhové info, že po padlých vojácích tu máte extra vybavení k sebrání, nebo když najdete klíč k otevření důležité místnosti, je to napínavé toliko napoprvé. Pak vás tohle pátrání vlastně již nemá čím překvapit. 

V tomto bodě tak Washington Z.C. logicky ztrácí a zaostává, neboli znovuhratelnost není zrovna vysoká. Ale nabízí se otázka. Použití karet úkolů je dosti návodné pro naplánování nějakého vlastního dobrodružství. A potom ještě zbývá sázka na samotné autory. Ti by totiž mohli přijít s žádanou obměnou karet formou tradičního DLC (obsahu ke stažení), čímž by vás přiměli vstoupit do téhle řeky i opakovaně. A jak prudká řeka že to je?  

Počáteční postup zamořenými ulicemi směrem k Bílému domu nepředstavuje bůhvíjakou výzvu vašim schopnostem. Naštěstí druhá polovina kampaně už dostává správný drajv, neboť se odehrává v členitých interiérech kladoucích na hrdiny zvýšené nároky. Navíc se občas objeví hodně zajímavá volba – pro názorný příklad: V jedné misi musíte zvážit, zdali bojovat v potemnělých kancelářích a nebo prostory osvítit a čelit většímu přívalu zombíků.  

 

Ukázka karet

 

Resumé

Rozšíření Washington Z.C. představuje herní pokus, na který se dá dívat z různých úhlů pohledu. Z toho mého, pokud bych jej měl hodnotit samostatně, třebaže přirozeně vyžaduje komponenty ze základního boxu, nejde o až takový hit, jak by se možná dalo čekat. Napoprvé sice docela potěší, leč příliš neláká a nemotivuje k opětovnému snažení. Každopádně zde očekávejte standardní časové zatížení, čili hodinu, max. dvě na misi.  

Ovšem pokud bych se na Washington Z.C. díval optikou hraní základního Zombicide, musím říci, že do něj vnáší vynikající nápady. Ideje, které vás bez nadsázky nadchnou a které slibují natolik kvalitní povýšení hratelnosti, že se nakonec vyplatí do rozšíření investovat. Ačkoliv musíte akceptovat, že je pouze v angličtině a tudíž bude lehce skřípat vzájemná kompatibilita, resp. textové souznění s kompletně počeštěnou druhou edicí.    

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas