Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | David Brashaw Leonard Boyd |
Rok vydání: | 2015 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Všude ve městě se začaly rozsvěcovat signalizační věže. Kombinace černých a osvětlených čtverců se pohybovaly nahoru a dolů. Na tuhle vzdálenost byla činnost zařízení zcela nehlučná. Věže pomrkávaly svými světly do houstnoucí mlhy, zdůrazňovaly svá souhvězdí na pozadí tmavnoucího nebe a vypadaly teď mnohem magičtěji, než kdyby byly výplodem skutečné magie, mnohem kouzelněji, než kdyby byly vykouzlené.
Ve hře Zeměplocha: Semafory se hráči stávají operátory semaforové věže. Používají děrné štítky, pomocí kterých přepínají světla signalizačních lamp v ústředně. Vítězí hráč, který jako první odvysílá svoji zprávu. Hru lze hrát i jako kooperativní či sólo hru.
Příprava hry:
Při kompetitivní variantě hry pro 2-4 hráče je využit střed hracího plánu představující semaforovou ústřednu. Na tu se umístí 16 dílků lamp, které mohou být ve stavu „rozsvíceno“ či „zhasnuto“. Každý hráč umístí svou figurku na nejbližší startovní kontrolku na hracím plánu, v případě 3 hráčů je čtvrtá kontrolka obsazena hlubinným trpaslíkem, který se během hry přesouvá a z věže, na které se nachází, nelze vysílat. Žetony odeslání (červené kostičky) se umístí vedle plánu. Každý hráč dostane jednu semaforovou kartu s heslem, které má za úkol odeslat. Ta jsou veřejně známá a kdokoliv si může přečíst hesla odesílaná ostatními.
Každý hráč dostane jednu kartu Hlášení o výpadku, zbytek se položí lícem dolů k plánu. Tyto karty mají hráči skrytě v ruce. Efekt každého Hlášení o výpadku je na něm popsán a hráč ho může použít kdykoliv během hry k tomu, aby pomohl realizaci svých plánů nebo naopak překazil plány ostatních. Efektem může být např. „Přetížení – rozsviťte všechny lampy“. Děrné štítky se vloží do sáčku a každý z hráčů si vylosuje tři. Pomocí děrného štítku hráči během hry mění stavy signalizačních světel mezi rozsvíceno a zhasnuto (a naopak).
Průběh hry:
Tah má 4 fáze:
Konec hry:
Vítězí hráč, který jako první odeslal celé slovo ze své semaforové karty. Avšak jeho vítězství ještě může zhatit sabotáž: ihned poté, co vítězící hráč odešle své poslední písmeno, může se hráč, který by byl po něm na tahu, pokusit o sabotáž jeho posledního písmene – tu realizuje tak, že pomocí karty Hlášení o výpadku či svých děrných štítků docílí zhasnutí všech lamp, kterými vítězící hráč odeslal své poslední písmeno. Pokud je sabotáž úspěšná, musí dotyčný během svého příštího tahu odeslat své poslední písmeno znovu.
Kooperativní varianta:
Hráči představují operátory Velké linky, kteří se snaží doručit zprávu do Genovy dříve, než tam dorazí pošťák. Využívá se i okrajová část hracího plánu, kde jsou umístěny figurky věží a po které běží pošťák. Každý využitý bod zátěže posune pošťáka na jeho cestě o políčko vpřed.
Lícem dolů jsou vedle plánu před hrou připraveny dvě karty Hlášení o události se dvěma odhalenými děrnými štítky a dvě karty Záznamník operátora se dvěma skrytými štítky. Hráči si také připraví dvě semaforové karty s hesly. Hra probíhá v následujících fázích:
Pravidla hry nabízejí i sólovou variantu, variantu pro děti (pro 2 hráče), kooperativní variantu, v níž hráči musí doručit zprávu pomocí semaforů dříve než pošťák, dále obměnu Dálkový přenos pro odvážné kooperativní hráče, kdy musejí hráči držet své štítky v tajnosti a nesmí komunikovat s ostatními, a Noční směnu, kdy jsou věže kvůli svátku Prasečí hlídky obzvláště přetížené a stále dochází k jejich výpadkům.
Autor: Synura
Earth reborn
Akt. cena: 1300 Kč
Končí za: 3 dny