Zajíc a želva

xxxxxxxxoo hodnoceno 50x (Seznam vlastníků)

Zajíc a želva - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 15 min (reálná data)
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Gun-Hee Kim
Rok vydání: 2011
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jak známo, želva zajíce v závodu porazila. Co už ale možná nevíte je, že zhrzený zajíc se dožadoval odvety, ke které vítězka nakonec svolila. A nezůstalo jen u zajíce a želvy - závodu se rozhodl zúčastnit i lstivý lišák, hrozivý vlk a roztomilé jehňátko. Kdo zvítězí a kdo zůstane hluboko v poli poražených? Těžko sázet...

Zajíc a želva je další z řady Tales & Games francouzského vydavatele Iello. Jak je jasné už z názvu, inspiraci nalezla ve slavné Ezopově bajce. Herním principem připomene Velbloudí dostihy nebo Želví závody. Jedná se o pravidlově jednoduchou rychlovku s herní dobou kolem dvaceti minut. Zároveň ale nabízí i možnosti taktizování a hlavně napínavý herní zážitek, který připomene právě třeba zmíněné Velbloudí dostihy.


Příprava hry:

Hráči nejprve z karet trasy postaví trať, kterou se vydají závodníci. Ti se sešli v sestavě: zajíc, želva, vlk, liška a jehně. Není to ovšem tak, že by každý hráč ovládal jednoho ze závodníků. Každý z hráčů dostane na začátku hry jednu kartu sázky (patřící k jednomu ze závodníků) náhodně přidělenou a druhou si vybere ze sedmi karet - zbylých šest poté bude tvořit jeho první zásobu karet v ruce. Může tedy mít vsazeno i dvakrát na stejné zvíře nebo riziko rozdělit a vsadit si na dva různé závodníky. Podle toho, kdo na koho vsadil, se na konci hry hráčům rozdělují body.


Průběh hry:

Herní kolo pak vypadá následovně. Hráči se střídají v tazích a postupně na stůl vykládají karty. Ve svém tahu musí hráč vyložit alespoň jednu kartu, maximálně smí zahrát čtyři karty naráz a poté si dobere zpět do šesti. Karty vykládá doprostřed hrací plochy. Ve chvíli, kdy hráči takto (dohromady) vyloží buď osm libovolných karet, nebo čtyři karty patřící stejnému zvířeti, okamžitě kolo končí a začíná fáze závodění.

Ve fázi závodění se jednotlivá zvířátka pohybují podle počtu karet s jejich obrázkem, které hráči v daném kole zahráli. Každé ze zvířat se ovšem pohybuje podle jiných pravidel. Zajíc se například vždy pohybuje o dvě pole vpřed (byla-li hrána alespoň 1 jeho karta), želva se pohybuje o 1 pole, byly-li zahrány 1-3 jejich karty, a o 2 pole, byly-li zahrány 4. Liška se pohybuje o tolik polí, kolik jejích karet bylo zahráno a jehňátko se pohybuje o 1 pole více, než kolik bylo zahráno karet vlka. Vlk se potom pohybuje buď o 1 pole (při 1-2 zahraných kartách vlka) nebo o 1 pole méně, než kolik karet vlka bylo zahráno (při 3-4 zahraných kartách vlka). Některé karty vlka ale obsahují vytí - a bylo-li vytí zahráno, pohybuje se v dané fázi závodění pouze vlk!

Poté, co skončí fáze závodění, posune se žeton začínajícího hráče a hraje se dál.


Konec hry:

Hra končí teprve ve chvíli, kdy první tři zvířátka protnou cílovou pásku a je tedy jasno o pořadí na stupních vítězů. Následně hráči odkryjí svoje sázky a podle toho, jak se zvířátka, na která vsadili, umístila, získají body. Kdo má bodů nejvíce, vyhrává.

Autor: Dejf

Další názvy této společenské hry

Offcanvas