Yggdrasil Chronicles

xxxxxxxooo hodnoceno 6x (Seznam vlastníků)

Yggdrasil Chronicles - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Asmodée Editions
Ludonaute
Autoři: Cédric Lefebvre
Rok vydání: 2019
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jasan Yggdrasil
zlý osud snáší,
trpčí, než lidé tuší:
jelen korunu kouše,
kořeny Nidhögg hlodá
a ze strany trup trouchniví.

Poetická Edda, Grímnismál 35.


Starý jasan,
slavný Yggdrasil,
chvěje se v kořenech,
vlk pouta trhá.

Poetická Edda, Vǫluspá 46.

Yggdrasil Chronicles je kooperativní hra zasazená do prostředí staroseverské mytologie, v níž hráči představují jednotlivá božstva (Ásy ‒ na výběr jsou Frey, Freyia, Frigg, Heimdall, Óðin, Þórr a Tý) a společně bojují proti šestici nepřátel (Fenri, Hel, Jǫrmungand, Loki, Nidhǫgg a Surt), kteří se snaží zpustošit devět světů a zničit Yggdrasil.

Příprava hry:

Před samotným hraním je třeba sestavit strom Yggdrasil. Ten ve hře představuje herní plán a nese devět světů, v nichž se hra odehrává, a to zde po třech světech ve třech úrovních (podsvětní, pozemská a nebeská). Do světa bohů, Asgardu, hráči umístí vybrané postavy severských božstev, za něž budou hrát, a do ostatních umístí nepřátele, karty a další komponenty. Vedle Yggdrasilu se položí kolo nepřátel a kniha ság otevřená na příslušné straně podle toho, kterou variantu budou hráči hrát (tedy základní hru či kampaň). Na této straně je na odpovídajícím poli umístěn Nidhǫgg.
Každý hráč si vezme k sobě přehledovou kartu vybraného božstva, na níž jsou vyobrazeny jeho unikátní schopnosti a přehled akcí, jež lze v jednotlivých světech provádět. Dále obdrží sadu karet nepřátel, jednu božskou kostku a žetony zdraví podle počtu hráčů.

Průběh hry:

Hra je rozdělena do kol, v nichž hráči hrají v libovolném pořadí. Hráčův tah je rozdělen do tří fází, z nichž první je povinná a další dvě volitelné:

  1. Odhalení karty nepřítele: Hráč otočí vrchní kartu z balíčku nepřátel a umístí ji na příslušné místo u kola nepřátel. Pokud se jedná o první kartu daného nepřítele, nic dalšího se nestane. Pokud zde však již jedna taková leží, obě karty jsou vráceny hráčům, kteří je přiložili, a spustí se speciální akce tohoto nepřítele. Pokud se jedná o přesun do jiného světa a v tomto světě se již nachází jiný z nepřátel, je sem umístěn ukazatel zničeného světa. Ve zničeném světě není možné provádět příslušné akce, dokud není opět uzdraven.
  2. Pohyb božstva po Yggdrasilu, a to buď do jiného světa na téže úrovni, nebo do světa přímo nad ním či pod ním.
  3. Provedení akce ve světě, do nějž hráč přesunul svého boha, popř. v němž tento bůh setrval z předchozího kola, nebo souboj s jedním zde přítomným nepřítelem. Akce se odehrává za standardních, zvýhodněných či naopak znevýhodněných podmínek v závislosti na počtu bohů a nepřátel nacházejících se v daném světě. Souboj je pro hráče vždy vítězný a poražený nepřítel se vrací do své výchozí pozice. Příslušné božstvo však ztratí tolik životů, o kolik méně hodí úspěšných hodů než je síla protivníka.

Konec hry:

Konec hry nastává, je-li splněna jedna z následujících podmínek:

  • Některý z hráčů ztratí poslední život;
  • akci nepřítele nelze provést (např. přesun nepřítele do světa ve vyšší úrovni, nachází-li se tento nepřítel v nejvyšší úrovni);
  • Nidhǫgg dosáhne na poslední pole v knize ság (znázorněno obrázkem stromu).

Nastane-li některá z prvních dvou podmínek, hra končí prohrou všech hráčů; třetí podmínka znamená jejich vítězství.

Kampaň Ragnarǫk:
Kampaňový mód obsahuje šest scénářů (ság), jejichž průběh a cíle jsou zaznamenány v knize ság. Hráči hrají po celý průběh kampaně za stejné božstvo a v průběhu kampaně vylepšují jeho schopnosti, a to využitím zkušenostních bodů, které získají na konci každého scénáře na základě jeho výsledku.

Autor: Ondřej Podavka

Offcanvas