(David přijde do prázdné kanceláře, kde Marty, schovaný pod stolem, mluví do telefonu.)
Marty: Já vím, mami, tak si to tak neber!
David: Ať se sbalí a odjede z města.
Marty: Proč? Co se děje?
David: Udělej to.
Marty: (Do telefonu.) Hele, mami, poslouchej mě. Sbal si svý věci a jeď třeba k tetě Esther... Nehádej se a jeď! (Zavěsí.) Davide! Proč jsem právě poslal matku do Atlanty? Davide! Davide, tak mluv se mnou!
David: Vzpomínáš si, jak jsem ti říkal, že ten signál ze satelitu se pomalu ale jistě vytrácí?
Marty: Ani ne.
David: Odpočítávají.
Marty: Odpočítávají... Co odpočítávají, Davide?
David: To máš jako šachy. Nejdřív obsadíš strategické pozice a pak v tu správnou dobu... útok. Vidíš? Roztahujou se po celým světě a tímhle jediným signálem se synchronizují. Já to vidím, že asi tak za šest hodin signál zmizí a odpočítávání skončí.
Marty: A co pak?
David: Šachmat.
Marty: Ó, můj Bože! Můj Bože! Pane Bože! Musím zavolat bráchovi a svý hospodyni a taky právníkovi... Kašlu na právníka!
Den nezávislosti (1996)
XCOM: The Board Game je desková hra vzniklá na motivy počítačové předlohy X-COM: UFO Defense. Hráči tak získávají příležitost stanout ve vedení mezinárodní organizace XCOM, čelící mimozemské invazi. Jejich úkolem bude usměrňovat vzrůstající paniku na dílčích kontinentech, chytře hospodařit s dostupnými zdroji a všemi dostupnými pozemními či vzdušnými silami bránit případné „domestikaci“ lidské rasy.
Ústřední myšlenkou se XCOM: The Board Game do jisté míry podobá Space Alertu. Průběh hry je totiž řízen volně stažitelnou inteligentní aplikací pro tablety, počítače nebo chytré telefony. V aplikaci je také obsažen tutoriál, příprava hry a kompletní pravidla hry.
Hra samotná probíhá v kolech, členěných na časovanou a vyhodnocovací fázi. Během časované fáze hráči plánují. Tahy hráčů jsou časově limitovány a každé překročení limitu tvrdě penalizováno. Ve vyhodnocovací fázi jsou pak vyhodnocena veškerá rozhodnutí učiněna hráči v předchozí časované fázi. Rozhodnutí, jež může hráč učinit, plně podléhá jím představované roli.
Úspěšnost akcí hráčů do značné míry ovlivňuje hod kostkami. Je zde šance 1:2 pro hození úspěchu na jedné kostce, což není mnoho. Hody je proto možno opakovat. Ovšem, s každý dalším hodem narůstá aktuální hrozba a nebezpečí selhání je tak stále pravděpodobnější.
Složení vedení XCOM (dostupné role):
Central Officer
- obhospodařuje aplikaci, zprostředkuje komunikaci mezi ní a hráči
- nasazuje UFO na hrací plán
- nasazuje obranné satelity na orbitu
- spravuje ukazatel hrozby
Commander
- spravuje finance XCOM a nouzové zdroje
- vyhodnocuje krize
- nasazuje letecké síly XCOM do boje proti UFO
Chief Scientist
- řídí výzkum nových technologií
- spravuje mimozemské zdroje
Squad Leader
- volí kartu mise
- přiřazuje vojáky XCOM na plnění mise
- nasazuje pozemní síly nepřátel a přiřazuje vojáky na obranu XCOM na obranu základny
Obsah krabice:
- 1 hrací plán
- 12 vojáků XCOM
- 8 Interceptrů
- 24 UFO
- 4 kostky
- 1 osmistěnná kostka hrozby
- 200+ karet a žetonů
- Uživatelská příručka