World War 5 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 15 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Looney Labs
Autoři: Andrew Looney
Rok vydání: 2008
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

World War 5 je jedna z her, které se dají hrát s pyramidkami od společnosti Looney Labs. Byla vymyšlena jako alternativa ke hře Risk. Cílem je zachování atmosféry celosvětového válečného konfliktu, ale zároveň požadavek, aby hra netrvala moc dlouho (WW5 se dá dohrát do hodinky, spíš i míň). Navíc je postavena na velmi jednoduchých intuitivních pravidlech.


Příprava hry:

Hraje se na upravené mapě světa. Každý kontinent obsahuje tři teritoria. Každé teritorium je spojeno hranicemi nebo linkami s dalšími teritorii. Každý hráč začíná hru na svém domovském kontinentu. K dispozici má sérii 9 pyramidek své barvy (3 velké - elitní, 3 střední - běžné, 3 malé - nováčci). Hráči si postupně obsadí své domovské kontinenty - nejprve nováčky, pak běžné a nakonec elitní. Během celé hry smí být na každém teritoriu vždy pouze jedna pyramidka. Poté začíná hra.


Průběh hry:

V tahu lze provést jednu z následujících čtyř akcí:

  1. Povýšit jednu svou pyramidku o 1 stupeň výměnou za novou vyšší ze zásoby. (lze jen na domovském kontinentě).
  2. Nasadit novou pyramidku. Nasazují se vždy nováčci (lze jen na vlastním kontinentě).
  3. Posunout jednu svou pyramidku na sousední volné pole (sousedí i teritoria spojená linkami).
  4. Zaútočit na sousední teritorium. Útok se provádí tak, že se útočící pyramidka položí na bok tak, aby špičkou ukazovala na teritorium, které je cílem útoku. Poté oba hráči hodí kostkami podle toho, jaká z jejich pyramidek se bitvy účastní (za velkou třemi, za střední dvěma, za malou jednou kostkou). Hráč kterému padl vyšší součet, je vítězem bitvy. V případě remízy vyhrává obránce. Pokud zvítězil útočník, postaví svou pyramidku na nově dobyté teritorium. Obránce se musí stáhnout na sousední volné pole. Pokud nemůže, zůstává kde je, ale velikost jeho pyramidky se zmenší o jeden stupeň (hráč vymění pyramidku za menší ze zásoby). Pokud to byla nejmenší pyramidka, je vyřazena ze hry. Pokud vyhrál obránce, zůstává, kde je a útočící pyramidka se vrací na území, odkud zaútočila (a útočník tak vlastně ztratil tah).

V průběhu hry dochází k přelévání síly, k zvratům a zradám. Důležité je však neustále udržovat rovnováhu, protože jakmile unikne některý z hráčů pozornosti ostatních a podaří se mu ovládnout některý z dalších kontinentů (a musí mít zároveň alespoň jednu pyramidku na svém domovském), splní tím podmínku vítězství a stane největším stratégem a vítězem páté světové války.

Autor: čínan

Offcanvas