World of Warcraft: The Adventure Game

xxxxxxxooo hodnoceno 62x (Seznam vlastníků)

World of Warcraft: The Adventure Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Bard - Centrum Gier
Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2008
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

World of Warcraft: The Adventure Game

Autor: The Hammer | 17.2.2009 | 15

Herní komponenty a jejich využití

  • 4 plastové figurky, které představují jednotlivé hrdiny: v základní sadě to jsou trpaslík, orc, nemrtvý a člověk.
  • Ke každé postavě 4 oboustranné karty hrdiny, barevně odlišené podle úrovně, které postava dosáhla. Na kartách je vyznačen počet životů, síla a typ útoku, hodnota obrany a síla zásahu. Hodnoty se pochopitelně mění podle výšky dosažené úrovně.
  • Ke každé postavě 23 karet jejich speciálních schopností, které si hráč v průběhu hry dobírá a může je zahrávat za cenu spotřebování energie, jejíž hodnota je uvedena na kartě.
  • 18 karet počátečních úkolů. Vždy na začátku hry obdrží každý hráč dva z těchto úkolů a poté jdou ostatní pryč ze hry. Tyto úkoly jsou jednodušší ale zároveň méně bodované.
  • 30 karet elitních úkolů. Jak už sám název napovídá, jsou tyto úkoly mnohem těžší, ale taky lépe ceněné. Hráči si í je dobírají v průběhu hry, pokud jsou v jednom ze tří měst na hracím plánu. Nikdy ovšem nesmí vlastnit více než dva úkoly najednou.
  • 160 karet výzev. Čtyři balíčky barevně odlišených karet podle úrovně. Oboustranné karty, z jedné strany popis a název nepřátelské výzvy s udáním hodnoty a typu útoku, hodnoty obrany a hodnoty zásahu. Z druhé strany popis a schopnosti předmětu, který si smí hráč ponechat v případě vítězství nad tímto setkáním. (lektvary, zbraně, brnění…)Dále se v těchto balíčcích nachází karty událostí, které, pokud jsou taženy, ovlivňují hru. Globální události ovlivňují celkovou hru komplexně, speciální ovlivňují hru pouze určitého hráče a lokální události ovlivňují hru na určitém místě hracího plánu.
  • 16 karet trofejí, většinou představující poražené nejsilnější nepřátelské Overlordy , které hráč může vyzvat teprve po dosažení nejvyšší úrovně a samozřejmě vhodně vyzbrojen.
  • 4 plastové pořadače barevně odlišené, sloužící k přehlednému uspořádání karet výzev.
  • Modrá kostka pohybu a zároveň ukazatele množství energie, kterou smí hráč v daném kole spotřebovat.
  • Červená a černá bojová kostka
  • Kartonové žetony objevů, hrdinů, zranění. Pro každého hráče pak žeton batohu a deníku, sloužících ke zpřehlednění hry. Pod žeton deníku si hráči ukládají posbírané předměty a pod žeton deníku si ukládají splněné úkoly a získané trofeje.
  • Velký hrací plán

Samotné hraní

Hráči procházejí zemí Azeroth, plní zadané úkoly, sbírají předměty, vylepšují svou úroveň, a v neposlední řadě neustále bojují s nepřátelskými výzvami v podobě Murlocků, Humanoidů, Beastů, Undeadů a jiných podobných příšer a občas vyzvou na souboj i protihráče. Ale v žádném případě to není konfrontační hra, kdy se hráči bijí mezi sebou, naopak k těmto soubojům nedochází tak často. Každý si víceméně tvoří svou postavu a jen tu a tam zaškodí svému protihráči. Kdo je nejrychlejší, nejšikovnější a má největší úspěch v bojích, nejdříve nasbírá potřebný počet bodů k vítězství.

Každý tah hráče se skládá z několika fází

  1. Fáze pohybu - Hráč se smí po hracím plánu pohybovat pouze po políčkách barvy stejné nebo nižší úrovně, které dosáhl. To znamená, že cestovat po celé zemi smí až po dosažení nejvyšší úrovně. Hráč si hodí kostkou pohybu a číslo, které mu padne určí, až o kolik políček se pohne. Zároveň se na kostce zobrazí počet energie, kterou smí ve svém tahu utratit.
  2. Fáze objevů - Po dokončení pohybu musí hráč vyhodnotit symboly, nacházející se na políčku. Vždy může použít pouze jeden ze zobrazených symbolů (přidá na plán nebo si vyzvedne objev, vyléčí si zranění, dobere si kartu, teleportuje se...)
  3. Fáze výzvy - V každém kole, s výjimkou kola, kdy hrdina ukončí svůj pohyb na jednom ze tří měst, se musí hráč utkat buď se soupeřovým hrdinou, pokud stojí na stejném políčku, nebo se utká s nepřátelskou výzvou. V tom případě si lízne kartu z balíčku výzev odpovídající barvě jeho úrovně, přečte si proti komu bojuje a podívá se na druhou stranu aby zjistil, jaká ho čeká odměna v případě vítězství. Pak následuje hod kostkami. Hozené číslo se přičte k číslu útoku zbraně, kterou hrdina používá, poté má možnost hráč utratit energii na různá kouzla a schopnosti která má ve své ruce. Pokud je výsledné číslo rovno nebo je větší než soupeřovo číslo obrany, je soupeř zasažen. V boji jsou dva druhy útoku, střelecký na dálku se vyhodnocuje jako první, teprve potom se vyhodnotí útok na blízku. Existuje možnost, že hrdina obdrží víc zranění, než má životů a v tom případě umírá. Jeho smrt ovšem v této hře nemá fatální následky. Mrtvý hrdina se může totiž oživit. Přesune svou figurku na nejbližší město. Odhodí karty schopností navázané na jeho postavu. Dosažená úroveň mu zůstává, pouze se karta úrovně otočí na horší, startovní stranu. Všechny ostatní věci ať už v batohu nebo v deníku mu rovněž zůstávají a hrdina se tak může znovu směle pustit do boje.
  4. Fáze údržby - V této fázi si může hráč například vyměnit používanou zbraň za jinou, kterou si nese ve svém batohu. Může si nasadit brnění a podobně. Hlavně ale kontroluje, jestli se mu nepodařilo splnit nějaký úkol a tím se přiblížit zdárnému konci hry.

Dojmy z hraní

Hra je to zábavná a zajímavá a pokud je hráč na tahu, tak velice akční (téměř pokaždé dochází k souboji). Hra není až tak konfrontační, hráči si jedou víceméně po své linii a jen občas zaškodí svému soupeři. Hra je samozřejmě hodně o náhodě (tahání karet, kostky), ale to k takovémuto typu hry myslím patří. Souboje jsou vyřešeny velice jednoduše a rychle a i samotná hra plyne rychle. Je pravda, že při hře 4 hráčů dochází k malým prostojům, neboť hráč, který dokončil svůj tah v podstatě tři kola pasivně čeká až přijde znovu na řadu. Ve dvou hráčích je hra naopak velice akční a rychlá. Herní materiál je kvalitní a je ho hodně. Kuchyňský stůl běžné velikosti tak tak postačí. Trochu je škoda, že krabice není připravena na množství materiálu a tak je třeba to vyřešit nákupem krabiček na žetony a alespoň gumiček na svázání karet, kterých je opravdu dost. Podstatná je informace, že hra je kompletně v Angličtině, pokud ke hře nedostanete český překlad, je možno si ho stáhnout na těchto stránkách. Dále je třeba buď opravdu umět anglicky, nebo si dát práci a přeložit si hlavně karty schopností a úkolů. Karty setkání a výzev už tak náročné na překlad nejsou. Pokud jednotlivé karty budete louskat až během hry, výrazně tak naroste doba hraní.

Celkový dojem ze hry

Velmi dobrý. Píšu z pozice hráče, který nehrál např. Runebound, takže nemůžu porovnávat. On–line WoWko se mě dotklo jen okrajově, ale hráči znalí této on-line verze budou v této deskové hře jako doma. Je to jiný typ hry, než jsem dosud hrával a určitě má tato hra ambice stát se jednou z nejoblíbenějších, řekl bych pohodových her (v tom smyslu, že se mi nezavaří mozek při vymýšlení té nejlepší strategie).

Sečteno a podtrženo – dobrý nákup.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas