Vesnička Miller's Hollow usíná. Probouzí se vlkodlaci. Vesnička Miller's Hollow se probouzí. Ale jeden z vás už se neprobudí. A je to...
Werewolves of Miller's Hollow je hra pro větší herní skupiny (8-18 hráčů), jejíž princip je dobře znám ze zlidovělé psychologické hry "Městečko Palermo" nebo také "Mafie", kterou asi téměř každý někdy hrál na nějaké chatě nebo večírku.
Princip hry je jednoduchý, hráči vyberou jednoho vypravěče a zbytek se pomocí losování karet rolí rozdělí na větší skupinu občanů vesničky a na menší skupinu vlkodlaků. Vlkodlaci se snaží pobít všechny vesničany, vesničané se snaží ve svém středu odhalit vlkodlaky a popravit je.
Každé herní kolo má dvě fáze:
-
Noc
Vypravěč na začátku kola "uspí" všechny hráče (kteří zavřou oči) a poté "probudí" vlkodlaky. Ti se beze slov domluví na oběti z řad obyvatel. Na závěr této fáze vypravěč všechny probudí a oznámí, který hráč byl roztrhán vlkodlaky. -
Den
Nyní nastává stěžejní část hry, kdy se hráči dohadují, kdo by mohl být vlkodlak. Poté co je jeden z hráčů vybrán jako obět lynčování, umírá, odhalí svou identitu a hra pokračuje dalším kolem.
V drobné krabičce s touto hrou najdete krom pravidel i 24 karet rolí, krom běžných obyvatel a vlkodlaků je zde ještě několik speciálních rolí:
- Lovec - pokud je lovec zabit (ať už vlkodlaky nebo jako oběť lynče), může určit jednoho hráče a toho okamžitě zastřelí.
- Holčička - může během noci "šmírovat" vlkodlaky, pokud je vlkodlaky přistižena, velmi pravděpodobně se stane jejich nejbližší obětí.
- Zloděj - si na začátku hry může svou kartu identity vyměnit za jinou.
- Čarodějka - má k dispozici dva lektvary, každý může použít jen jednou za hru. Pomocí jedu zabíjí, pomocí léčivého elixíru vrací zabitého do hry.
- Amor - na začátku hry vybere dva hráče, kteří jsou od té chvíle mileneckou dvojicí, pokud zemře jeden, druhý žalem okamžitě umírá také. Pokud je jeden z milenců vlkodlakem a druhý obyvatelem mění se pro ně cíl hry: musí zůstat jako poslední dva hráči ve hře.
- Věštec - během noci je vypravěčem vyzván, aby se probudil a beze slov určil jednoho hráče, vypravěč pak beze slov naznačí, zda jde o vlkodlaka či ne.
- Kapitán - tato karta se dává navíc ke kartě identity. Hráč zvolený ostatními za kapitána má pak při hlasování o lynčování dva hlasy namísto jednoho.
Shrnutí: Psychologická party hra pro velké herní skupiny s výrazným konfrontačním prvkem.