Výpravy do minulosti

xxxxxxxxoo hodnoceno 27x (Seznam vlastníků)

Výpravy do minulosti - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Charlie Bink
Rok vydání: 2022
Dostupnost: 11 obchodů (cca 799–899 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vítejte v cestovní kanceláři Wayback Tours! Vybrali jste si úžasný třídenní výlet do historie, v němž se díky našemu stroji času vrátíte tisíce let do minulosti, abyste na vlastní kůži zažili ty největší okamžiky světových dějin! Každý den navštívíte řadu historických událostí, které vám zaberou různý počet hodin času vaší cesty. Na výletě se ovšem budete muset co nejlépe držet vašeho cestovního itineráře a navštěvovat historické události v chronologickém pořadí. Tak vyrážíme!

z pravidel hry

Ve hře Výpravy do minulosti hráči během tří kol získávají karty historie, které uspořádávají v chronologickém pořadí. S každou kartou získají benefity v podobě žetonů zážitků určité barvy, jimiž zaplňují svůj itinerář, nebo krystalu času; zároveň je každá tato zastávka v minulosti stojí určité množství času, jehož mají pro každé kolo omezené množství, pouze 12 hodin. V průběhu hry hráči získávají body za efektivní vyplňování itineráře, na konci obdrží další za své výpravy. Hráč, který jich celkem získá nejvíce, se stane vítězem hry.

Příprava hry

Hráči rozloží herní plán, který obsahuje bodovací stupnici a pole pro nabídku karet. Hlavními kartami jsou karty historie, které jsou rozděleny do 3 skupin (pro každé herní kolo jedna konkrétní skupina). Tyto karty představují různé historické události a zobrazují název události a období/rok, ve kterém k ní došlo. A také kolik času pro jejich získání musí hráč zaplatit (= počet hodin strávených s událostí) a odměnu, kterou hráč za získání karty obdrží (primárně žetony zážitků a krystaly času.). Pro první kolo hráči vezmou balíček těchto karet označení číslicí 1, vytvoří dobírací balíček a 5 z nich rozloží do nabídky na herním plánu. Kromě toho ještě připraví balíček karet předků, které jsou univerzálnější a nemají konkrétní čas události (více níže).

Privátní: game.setup.webp

Vedle herního plánu položí hráči společnou desku hodin obsahující stupnici o 12 hodinách. Každý z cestovatelů časem (= hráč) umístí svůj žeton hodin na počáteční pole hodin a ukazatel bodů na počátek stupnice bodů na herním plánu.

Do společné zásoby hráči rozdělí žetony žážitků (několika různých typů) a také hromádku krystalů času (ty umožňují zlevňovat zisk karet historie).

Závěrem přípravy hry si hráči ještě vyberou desku itineráře na první kolo (na každé kolo budou mít jinou tuto desku). Itinerář hráčům určuje jaké mohou získávat odměny (primárně body a nebo krystaly času) za průběžně získávané žetony zážitků.

Průběh hry

Výprava do minulosti se skládá ze 3 dnů/kol, které mají 12 hodin. Poté, co všichni hráči vyčerpají hraním svých tahů 12 hodin, končí dané kolo a buď hra pokračuje kolem dalším, nebo po 3. kole nastává konec výpravy.

Privátní: history.cards.webp

V tazích se hráči střídají tak, že hraje vždy ten hráč, jehož žeton hodin je na desce hodin nejvíce vzadu. A ten pak provede následující kroky v přesně uvedeném pořadí:

  1. Výběr karty historie - Hráč si zvolí kartu ze společné nabídky nebo z vrchu jejich balíčku. Může si též vybrat kartu předků (ta nemá konkrétní letopočet - viz krok 4).
  2. Privátní: itinerary.placement.webpUplynutí času - Hráč posune svůj žeton hodin na desce času o tolik polí, kolik je uvedeno na vybrané kartě. Tuto "cenu" může snížít použitím krystalů času (1 krystal = 1 uspořená hodina).
  3. Zisk odměn - Hráč obdrží odměnu uvedenou na vybrané kartě a na herním plánu pod touto kartou. Krystaly času si umístí do svého zásobníku a žetony zážitků rozmístí na svoji kartu itineráře do sloupců odpovídajících barev, a to vždy shora dolů. Pokud žetonem zážitku zaplní pole uvádející odměnu (vítězné body, krystal času), získá okamžitě i tu.
  4. Umístění karty do časové osy - Pokud vybraná karta nese pozdější časový údaj než karta vybraná v předchozím tahu, hráč ji k ní přiloží, čímž postupně vytváří výpravu, tj. sloupeček karet historie řazených v chronologickém pořadí. Pokud má nová karta dřívější datum než karta předchozí, je aktuální výprava uzavřena a hráč založí výpravu novou. Délka těchto výprav určí další body na konci hry (čím delší výprava, tím více bodů).
  5. Doplnění karet historie - Hráč doplní nabídku karet historie o kartu z balíčku.

Jakmile by měl hráč překročit pole 12 na desce hodin, zastaví se přímo na něm (pokud by měl skončit právě na poli 12, získá navíc 3 body za přesnost). Až tak učiní všichni hráči, aktuální kolo končí a hráči připraví další s kartami pro druhé, resp. třetí kolo. Hráči odstraní své itineráře a vyberou si nové, ponechají si však krystaly a karty aktuální výpravy (uzavřené výpravy si ponechávají uzavřené stranou).

Konec hry

Hra končí po skončení třetího kola. K bodům získaným z itinerářů a za přesnost získají (popř. ztratí) body za všechny své výpravy (čím delší výprava, tím více bodů) a za nevyužité krystaly času. Hráč s největším počtem získaných bodů se stává vítězem hry.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

Offcanvas