Po celá tisíciletí vládli lidské rase Novarchové, potomci dynastie Novarchonů. Vládli železnou pěstí feudální mezihvězdné říši známé jako Domineum. Nikdo však netušil, že za jejich cestou k moci se skrývá pomocná ruka všepohlcující hluboké Prázdnoty. Když nastal čas sklidit ovoce, prostoupila Prázdnota mysl svých poddaných i jejich těla a začala se postupně šířit napříč známým vesmírem, nehledě na odpor, jenž se vůči ní stavil. Postupně pohltila celé soustavy a pokořila mnohé rody staré říše. Nyní nastal čas, aby se poslední zbytky lidského odporu vzedmuly proti Prázdnotě a zastavily její postup, než pohltí vše, co kdy existovalo.
Voidfall je vesmírné strategické euro s téměř nulovou náhodou pro 1-4 hráče, ve kterém se hráči stanou příslušníky posledních vzdorujících rodů vůči Prázdnotě, která pomalu pohlcuje celou galaxii.
Základním mechanismem hry je výběr akcí na kartách v ruce, rozvoj stupnic civilizace a draft jedinečných úkolů a technologií. Hra skýtá jak klasický kompetitivní mód, tak i možnost hrát ji kooperativně či solo. Jednotlivé hráčské rody jsou asymetrické a poskytují hráčům jak výhody, tak penalizace.
Hra se hraje na 3 Cykly s proměnlivým počtem tahů hráčů. V každém tahu si hráči vyberou kartu Priority a zahrají buď 2, nebo 3 její akce – počet závisí na vlastnictví a eventuálním použití vzácných žetonů obchodu. Přestože základní akce působí na první pohled jednoduše, jejich zahrání může řetězit důsledky ještě o několik kol později. Hráči se mohou vydat buď směrem ekonomického rozvoje, vojenské dominance nebo obojím. V jejich snažení se jim bude snažit zabránit Zplozenec Prázdnoty se svými flotilami zmutovaných lodí a zhoubným vlivem postupně se šířícím po jejich hvězdných sektorech i hráčských deskách.
Vítězem hry se stává hráč s největším množstvím Vlivu (vítězných bodů) po skončení 3. Cyklu.