Verona. Na pohled nádherné a prosperující město. Ovšem lesk zlatých mincí svádí srdce a moc korumpuje. Povídá se, že kníže Escalus, někdejší záštita města, je slabý a nechává za sebe rozhodovat ostatní. Kdysi neúplatní církevní představitelé se nechávají stále snáze chytit do osidel pozemských slastí. Za večerního šera je ze zapadlých koutů slyšet řinkot zbraní žoldáků, o nichž jen málokdo ví, kdo je najal. A každý se jim raději zdaleka vyhne, když jdou konat svou špinavou práci. Nočními ulicemi se sem tam mihne špeh či vrah s otrávenou dýkou pod kabátcem. Zatímco město bohatne a vzkvétá, vlivné patricijské rody bojují o to, kdo se nakonec stane jeho svrchovaným vládcem. Ve své snaze pošlapat soupeře se neštítí uplácet, udávat, zastrašovat, ba i zabíjet. Vítěz může být jen jeden.
Ve hře Verona se vžijete do role vůdce jednoho z mocných aristokratických rodů, které mezi sebou soupeří o to, kdo vytrhne vládu nad městem z rukou knížete, církve a řemeslnických cechů, a stane se tak svrchovaným pánem Verony. K získání moci používáte nekalé praktiky, které jsou zde rozlišeny do tří skupin: Korupce, násilí a intriky. Každá z těchto možností má vlastní vyhodnocovací mechaniku a jiný výsledný efekt. Moc rodu je ve hře vyjádřena především počtem přívrženců (dřevěných kostiček) v ulicích města (na plánu). Hra je navíc obohacena o plnění tajných i veřejných úkolů, které dávají významné bonusové body (na konci hry) i jiné výhody a během hry vedou hráče k větší vzájemné interakci.
Hra začíná rozdáním karet tajných úkolů mezi hráče, hráči si podle nich částečně naplánují strategii a rozdají na plán počáteční přívržence. Pak už se hraje každé kolo stejně:
- Odhalí se budova (veřejný úkol), o kterou se v tomto kole bude soupeřit.
- Hráči naplánují své akce. Všichni hráči postupně položí (lícem dolů) na vyhrazená místa k městským ulicím žetonky akcí, které zde chtějí provést. Každý hráč má k dispozici 3ks korupce, 2ks násilí, 1ks intriky a 3ks blafování. Na plánu je celkem 20 ulic, tedy není možné ani zdaleka pokrýt všechny. Každý hráč vidí, kam plánují akce jeho soupeři, ale neví jistě, které to jsou.
- Postupně se vyhodnotí všechny naplánované akce a jejich střety. Korupce a násilí se řeší skrytou jednokolovou dražbou "kdo vsadí víc", o vklad přicházejí obě strany. Při korupci nabízíte peníze (Floriny), při násilí žoldáky. Korupcí je možné získat přívržence, násilí slouží k odstraňování přívrženců soupeře. Dojde-li na intriku, vybere intrikán skrytě jednu z karet typu intirky (vražda, zastrašování, udání) a obránci se ji snaží uhodnout. Efekt intriky se liší v závislosti na jejím typu, ale je vždy silnější než násilí či korupce.
- Po vyhodnocení všech naplánovaných akcí získá budovu (viz bod 1.) ten z hráčů, který splnil podmínku na ní uvedenou. Budovy přinášejí různé výhody a také vítězné body na konci hry.
- Hráči získají množství peněz v závislosti na své situaci na herním plánu. Za peníze dále hráči podle daných pravidel najímají žoldáky. S nově nabytými penězi a žoldáky jsou hráči připraveni do dalšího kola.
Hra končí kolem, v němž se přidělí pátá budova. Hra tedy mívá pět kol, ale může se protáhnout na šest a více, protože v případě rovnosti dvou hráčů v podmínce pro přidělení budova zůstává nepřidělena. Hráči si sečtou body, které se získávají za:
- karty získaných budov
- karty splněných úkolů
- množství a také způsob rozložení přívrženců na mapě města
Ve hře zvítězí hráč, který dosáhne nejvyššího počtu bodů.