Ve jménu krále

xxxxxooooo hodnoceno 39x (Seznam vlastníků)

Ve jménu krále - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Z-Man Games
Autoři: Magnus Esko
Rok vydání: 2010
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Kamelot padl! Král Artuš je mrtev, Merlin nezvěstný a pokladnice vyloupená. Zbývající rytíři kulatého stolu se rozhodli bojovat o poslední pytle zlata zbývající v hradní pokladnici. Na pomoc si berou Artušovu královskou korunu, merlinovu křišťálovou kouli a magický meč Excalibur…

Ve jménu krále je rychlá karetní hra pro 2-6 hráče. Každý hráč se stává jedním z posledních rytířů kulatého stolu a vykládá karty útoku a obrany. Vítěz hry je určen konečným bodováním.


Příprava hry:

Hra obsahuje 114 karet (56  mečů - hodnota 1 bod, 16 štítů - hodnota 2 body, 8 korun - hodnota 3 body, 8 křišťálových koulí, 8 Excaliburů, 12 pytlů zlata - hodnota 5 bodů a 6 přehledových karet). Balíček karet zamíchejte a rozdejte každému rytíři 6 karet, které si vezme do ruky. Zbývající karty umístěte doprostřed stolu jako dobírací balíček, odhazovací balíček se bude tvořit vedle. Před každým hráčem bude v průběhu hry vznikat bodovací balíček s kartami lícem dolů, které již nesmí být znovu zahrány.

 

Průběh hry: 

Hráč na tahu provede dvě nebo tři akce v určeném pořadí, poté hra pokračuje do chvíle, kdy už v dobíracím balíčku nejsou žádné karty. Hráči na sebe vzájemně útočí pomocí kombinace karet mečů v různých barvách a brání se pomocí štítů odpovídající barvě a kombinaci útočících mečů.

Akce:

  1. Dobrání karet - hráč si dobere do ruky 2 karty z dobíracího balíčku.
  2. Hraní koruny nebo křišťálové koule (volitelná akce) - pokud má hráč v ruce tuto kartu, může ji zahrát a vybrat jednu speciální akci, kterou umožňuje koruna nebo křišťálová koule.

    a

  3. Útok - hráč může zaútočit na soupeře sadou mečů (šťouchnutí, švih, výpad, prudký útok, kombinace a bodnutí zezadu), napadený hráč se může bránit blokováním pomocí štítů či odražením útoku pomocí svých mečů.
    • Pokud je útok úspěšný, musí bránící se hráč dát útočníkovi pytel zlata, pokud nějaký má. Útočící hráč poté položí všechny zahrané meče a získané pytle zlata na svůj bodovací balíček.
    • Pokud je útok neúspěšný a hráč blokuje útok štíty, vezme si útočníkovy zahrané meče a svoje použité štíty a odloží je na svůj bodovací balíček.
    • Útok lze také odrazit pomocí mečů stejné kombinace jako zahrál útočník, v tom případě nastává remíza a hráči si přiloží každý svoje zahrané meče na svůj bodovací balíček.

    nebo

  4. Odhození - místo útoku může hráč odhodit karty a dobrat si nové podle toho, kolik a jakých karet odhodil.

 

Konec hry:

Když je dobrána poslední karta z dobíracího balíčku, rytíř na tahu svůj tah dokončí, a poté každý rytíř (včetně hráče, který dobral poslední kartu) dostane poslední šanci. Každý hráč tedy odehraje ještě jeden tah, ve kterém si nedobere žádnou kartu. Po ukončení poslední šance jsou všechny zbylé karty z ruky všech hráčů odhozeny na odhazovací balíček a spočítají se bodovací balíčky. Sečtou se body, které jsou vyznačeny v rohu každé karty, a rytíř s největším počtem bodů se stává vítězem.

Autor: michal09

Další názvy této společenské hry

Offcanvas