Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, intriky, diplomacie |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | White Wolf |
Autoři: | Mike Nudd |
Rok vydání: | 2006 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: NightWolf | 8.5.2011 | 5
Tak prvotně asi začnu tím, že stolní hru Vampire Prince of the city schválili samotní White Wolf, kteří stojí za fenomenálním, hlavně v americky mluvících zemí velmi rozšířeným Světem Temnoty - World of Darkness. Kromě tohoto počinu mají na svém seznamu ještě další stolní hru s podtitulem Dark Influence (neměl jsem ještě tu čest vyzkoušet), dvě PC hry Redemption a Bloodlines (a nyní se i chystá online hra), karetní hra Eternal Struggle (stále rozšiřuji sbírky a pokud někdo taktéž sbírá, rád pokecám nebo i poměním karty :)) a především jejich celá síla inklinuje do výše zmíněného Světa Temnoty - jakožto noční/krvavá/temná verze veřejně známého Dračího Doupěte
Hra je uložena v sympatické rudo-černé krabici, velikostně na přijatelné úrovni a obsahuje herní plán v podobě abstraktní reprezentace města v podobě budov, instituací a lokací. Dále pak karty postav (Nosferatu - Gangrel - Mekhmet - Ventrue a Daeva), žetony vlivu, osobní prestiže, krevních bodů, měřič času a mocenská síla klanu. Deseti-stěnné kostky, miniatury upírů a karty zahrnující přes vybavení, strategie, pomocníků, aktivační karty až po události, které znepřijemňují noční život.
Smyslem hry je ovládnout co nejvíce (pokud možno nejvlivnější) prostory města, plnit události a nabývat tak mocenské postavení v upíří společnosti. Na konci každého kola je ten s nejvyšší hodnotou určen jako Regent (žhavý kanditát na post Prince) a začíná následující kolo. V posledním kole hry (je určen dohodou hráčů od 2 až 4 hodin) je ten s nejvyšší hodnotou celkové prestiže (vliv osobní a městský) zvolen Princem a vyhrává hru.
Herní kolo se stává z velmi rozšířeného principu na etapy (fáze zdrojů, pohybu, výzvy, vlivu a vyhodnocení), kdy hráči vykonávají jeden úkon po sobě a po dojetí kola se přechází do další části.
Fáze Zdrojů: Hráči v první části si volí jestli lížou nové karty, doplňují krevní bank nebo dělají jiný úkon, kterým jim umožnují karty nebo herní události. Karty hru ozvláštňují, ale na druhou stranu jsou příliš složitě rozepsané, namísto prostého +1 na hod nebo +1 kostku navíc, musíte v textu hledat na co ta či ona karta vůbec je a v celkovém šumu hry je neustálé přečítání karet zdlouhavé, nemluvě o určitých kartách, kde se zákládní angličtinou asi nepochodíte z důvodu náročnosti textů, jeho množství a především v terminologii světa temnoty, kterou chce trochu poznat (v návodě je jeho zasvěcení).
Fáze Pohybu: V základu pohyb na libovolné herní pole, které máte v úmyslu zabrat nebo pokud vlastníte tzv. aktivační kartu je vhodné získat nadvládu na onou lokací a karta vám následně věnuje nějakou výhodu do hry.
Fáze Výzvy: V závislosti po čem toužíte momentálně - jestli vliv, krev, předměty aj. si volíte, zda vyzvete jiného soupeře nebo event. událost, která momentálně narušuje hru a z jejího vyřešení získaváte do plusu vliv navíc, který může rozvrátit nejeden výsledek. Hráči jdou v tomto momentě tzv. spolu a do sebe, můžou spolupracovat na událostech nebo i proti jiným hráčům. Je to o domluvě mezi hráči, vznikají tak herní štvanice a přetahovačky. Prosby i sprostá slova :) Tato část je asi nejzajimavější ve větším počtu hráčů.
Fáze Vlivu: Tam, kde postava zakončila pohyb může rozhodit svůj vliv, jedná se o stanový počet žetonů, který modifikují karty nebo případné úspěchy/neúspěchy ve fázy výzvy u určitého druhu souboje. Na začátku je situace většinou taková, že si každý volí tu lokaci, která je mu sympatická (pokud již nevlastní aktivační kartu) a naopak na konci hry je to drsná tahanice o cenné lokace nebo prostě z principu :). Hráči jdou po sobě a kladou žetony na plán a přihazují vliv svého klanu, pokud se více hráčů bojuje o zónu následuje souboj vlivu, které kalkuluje již získanou nadvládu v doméně vč. jiných upravujících aspektů (jestli je sám hráč přítomen na válčící se zóně apod). Vítěz přebírá vládu a smí si na konci kola příčíst zisk městského vlivu těžený z ovládnuté zóny.
Fáze Vyhodnocení: Součet žetonů vlivu (osobní i městké) případné modifikace z karet a ten, kdo má největší hodnotu vyhrává současné kolo (event. hru) a začíná další kolo. Tato část bývá zajímavý v tom, že ten, kdo se stane Regentem, je považován za hrozbu (jak jinak) a tak se mnohdy stává, že ten co dlouho hru vede v průběhu, hru prostě nevyhraje. Hru to každopádně nemění (vždy bude ten co půjde jako první), stejný dopad to má na probíhající hru, kdy se ostatní zařizují podle činů předchozích hráčů.
Hra stojí především na neustálé konverzaci mezi hráč, konspiračních technik, zrady a jiných zákroků, které do tohoto světa boje moc prostě patří. Já jakožto fanatik do světa "Bílého Vlka" odsuzuji hru zejmána kvůli světa Requiem, který mi prostě k srdci nepřirostl, ale nicméně to nijak nekazí požitek ze hry. Příliš mnoho textu je spíš na obtíž, spolu s náročnější angličtinou. Grafika je sympatická a ikdyž ne nijak high-classová, atmosféru dokresluje perfektně, např. z herního plánu jsem stále unešen, opravdu propracovaná záležitost, která se mi osobně asi na hře samotné líbí nejvíce. Takže v celkovém důsledku, pokud máte rádi hry, kdy se na ty dvě až čtyři hodiny postavíte svým přátelům a prohodíte pár intrik, tak je pro vás Vampire: prince města správná volba.
Vampire
Ač fanouškem maškarády (Requiem je dobrý, ale přeci jen jsem byl zvyklý na staré prostředí, i když je pravda, že se z něj pak už vytrácelo tajemství a klanů bylo tolik, že snad bylo upírů více než lidí. Takže z hlediska RPG vydání requiemu chápu, ale zvyk je železná košile), tahle hra mě vůbec nezaujala. Téma jsem v ní necítil a přišla mi jako hodně mdlá eurovka s konfliktem. A ani nemám chuť jí dát druhou šanci :(
Vampire
Tak tak...souhlasím, nemám co dodat
:D
Tak vidíte, a já jsem zase trochu jiného názoru.. já tuhle hru mám opravdu rád. Má krásné téma a zajímavé situace. Ale přiznám se, že kolem toho světa nic nevím a to bude asi tím. A nijak mi to nevadí... Naopak.. tahle hra mi třeba ukázala , že je něco jiného než euro.. Takže já jsem ji docela zavázán.. :D Ale vaše názory chápu.. :D
A jinak.. pěkná recenze..
drobná výhrada
Dobrá recenze, ale měl bych k ní jednu malou výhradu, a sice hned k první větě. Ty země jsou i přes silný celosvětový vliv USA stále ještě anglicky mluvící, ne americky:)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Sid Meier's Civilization: Desková hra
Akt. cena: 375 Kč
Končí za: 6 dnů