Vampire: Prince of the City

xxxxxxxooo hodnoceno 18x (Seznam vlastníků)

Vampire: Prince of the City - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, intriky, diplomacie
Čeština: není
Vydavatelé: White Wolf
Autoři: Mike Nudd
Rok vydání: 2006
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Princ je mrtvý... Princ, jehož moc i skutky jsou nezpochybnitelné.  Princ, který je neomezeným vládcem města.
Představení pěti klanů Rodných ví, že Princ může být pouze jeden. Začíná válka upírů o titul Prince, zatímco město živých spí...

Vampire: Prince of the City je hra zasazená do horrorového světa World of Darkness. Hráči představují Primogeny (Prvorozené) jednotlivých soupeřících upířích klanů (strašliví Nosferatu, primitivní a animální Gangrel, pyšní a dominantní Ventrue, sexuální predátoři a hedonisté Daeva a vzdělaní a úskoční Mekhet). Primogeni se snaží získat co nejvíce bodů Prestiže a získat titul Prince, upířího vládce města. UJedná se o upírskou area-control hru s množstvím diplomacie a intrik, delší herní dobou a větším podílem náhody.


Příprava hry:

Každý hráč si vylosuje jeden z klanů, na přehledové kartě klanu je znázorněn jednak průběh kola a jednak statistiky vlastností klanu a zvláštní schopnosti. Každý klan má různé hodnocení fyzické, mentální a společenské dovednosti a tři zvláštní schopnosti. Každý Primogen začíná s šesti kapkami krve. Krví se často platí za zvláštní schopnosti a zároveň je to ekvivalent životů (hráč, kterému dojde krev je mrtvý, pochopitelně jen dočasně :-) ).

Pohyb Primogena po mapě města symbolizuje figurka upíra v barvě klanu. Každý hex mapy představuje jednu důležitou část města. Barevně odlišené jsou jednotlivé městské zóny a každé pole ukazuje hodnotu prestiže, kterou dostává klan, který pole ovládá. Z žetonů osobní prestiže a zbylých kapek krve se vytvoří bank. Všechny karty se zamíchají a umístí na připravené místo na herním plánu.


Průběh hry:

Hra probíhá v kolech, každé kolo se skládá z následujících fází:

1. Určení Regenta - v prvním kole náhodně, v dalších kole je Regentem hráč s nejvíce body Prestiže. Počínaje Regentem se vyhodnocují jednotlivé fáze. Dále se hraje ve směru hodinových ručiček.

2. Fáze zdrojů - zde má každý hráč dvě akce, které může libovolně opakovat či kombinovat:

  • líznutí karty (karty pomocníků, vybavení, lokací či strategií hráč v této fázi může zároveň vykládat), pokud se jako horní karta balíčku odhalí událost, okamžitě se vyhodnotí
  • lov (hráč získá jednu krev)
  • zkonzumování pomocníka (hráč odhodí vyloženou kartu pomocníka a získá dvě krve)
  • probuzení/záchrana z hibernace (hráč, který v minulém kole ztratil poslední krev musí obětovat jednu akci na probuzení a získání krve, je možné „vysvobodit“ z hibernace i jiného hráče)
  • kartové akce (některé karty umožňují využít akci specifickým způsobem)

Navíc hráči v této fázi mohou obchodovat s krví a kartami, případně i body vlivu

3. Fáze pohybu - Primogen se pohne na jakoukoli lokaci na plánu města

4. Fáze výzev - Hráč může vyzvat k utkání všechny na poli, kde stojí, nebo na všech sousedních. Volí druh výzvy (fyzická, mentální, sociální). Cíli i útočníkovi mohou pomáhat všichni ostatní hráči, kteří jsou na poli s cílem, či s ním sousedí. Útočník i cíl si přičtou svou klanovou hodnotu dle typu výzvy a přičtou hod k10. Pokud někdo asistoval, na patřičnou stranu se přidá jeho klanová hodnota. Při shodném výsedku se nic neděje, pokud má jedna strana (tedy i cílová) více, bere odměnu dle typu výzvy:

  • fyzická - jeden vyložený předmět cíle nebo jeho tři kapky krve
  • mentální - jedna vyložená karta strategie cíle nebo jeden jeho bod vlivu (k umístění v následující fázi)
  • sociální - jedna vyložená karta společníka cíle nebo dva body osobní prestiže

Speciální formu výzvy představují karty událostí (které většinou upírům znepříjemňují život), na tyto úkoly se dá „útočit“ ze všech míst města a mají obtížnost, kterou je nutné splnit pro úspěšné odstranění události ze hry.

5. Fáze vlivu - Hráč získává tři body vlivu (+1 jeden bod za každou zónu města, kterou celou kontroluje), které může umisťovat:

  • na pole, kde stojí nebo sousední pole
  • na pole v zóně města, kde ovládá alespoň jedno pole

Jakýkoli hráč může za stejných pdomínek vzdorovat a vyvolat přidáním žetonu boj o vliv na poli. Postupně se může přidat i více hráčů, bojovat jen za sebe či vytvářet aliance. Poté se hodí počtem k10 podle počtu přidaných (i současných) žetonů vlivu a uplatní se několik modifikátorů (např. +4 za přítomnost Primogena v lokaci). Nejvyšší číslo umožňuje nově přidané žetony vlivu ponechat na poli, ostatní je ztrácí. Hráč s aktuálně nejvyšším počtem žetonů vlivu lokaci ovládá.

6. Fáze zúčtování - Každý hráč ztrácí jednu krev a přepočítá se stav prestiže: sečte se osobní prestiž (získaná především z plnění eventů) s prestiží za kontrolované lokace + bonus tří bodů za každou plně ovládanou zónu města.

Konec hry:

Kdo má po devátém kole nejvíce prestiže, vítězí a stává se Princem. Podstatné je i to, že hráč v hibernaci nemůže zvítězit.

Autor: Eyron

Vybíráme z Bazaru

Iberian Gauge (EN)
Iberian Gauge (EN)
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 22 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas