V zajetí Všehostroje

xxxxxxxxxx hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

V zajetí Všehostroje - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: German Tikhomirov
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Na konci 19. století dostali vědci vynikající nápad. Nebo aspoň to tak zpočátku znělo. Vybudovat dokonalé město. Výsledek předčil všechna očekávání. Mechanické město poháněné silou páry a plující oblohou. A srdcem (nebo možná lépe řečeno mozkem) města je Všehostroj, umělá inteligence mající za cíl udržet město v chodu a usnadnit lidem život. Po nějaké době došel Všehostroj k závěru, že pro dosažení tohoto cíle bude nejefektivnější přizpůsobit si lidstvo k obrazu svému a mechanickému. Vždyť stroje jsou to nejefektivnější, co známe. Lidé zprvu nadšeně přijali mechanické implantáty, ale než se nadáli, ztratili velkou část svého lidství a svobodné vůle.

Podaří se posledním pár lidem, kteří si svobodu zachovali, zvrátit směr udáváný Všehostrojem, a zabránit mu v realizaci jeho Velkého plánu?

V zajetí Všehostroje je semi-kooperativní hrou, ve které se jeden z hráčů vtělí do role Všehostroje s jasným cílem. Naplnit svůj Velký plán. Ostatní 1-3 hráči pak převezmou roli hrdinů, kteří se mu v tom budou snažit zabránit burcováním obyvatel města ke vzpourám.

Kromě této základní varianty hry nabízí V zajetí Všehostroje i hru čistě kooperativní (hráči proti automaticky ovládanému Všehostroji) a v této podobě pak i sólo hru, kdy hráč hraje za hrdiny vzdorující Všehostroji.

Příprava hry a popis hlavních herních prvků

Nejprve hráči vytvoří mapu města z desek čtvrtí. Tyto desky mohou nabízet různé speciální akce využitelné při hře. Při budování města musí každá deska sousedit minimálně s dalšími dvěmi, jinak je to čistě na hráčích (v příručce je uvedeno i doporučené rozložení).

Následně do čtvrtí města hráči rozmístí žetony ctihodných občanů lícem dolů tak, aby žádný hráč nevěděl, o jakého občana jde. Občané mohou být různých společenských tříd, jako jsou umělci, vědci, průmyslníci, ale jsou mezi nimi i zrádci. Každá třída má své číslo od 1 do 5 a to udává, jak snadno se její zástupci vzbouří.

Dále se do každé čtvrti města umístí 2 figurky strážných, což jsou pomocníci Všehostroje a budou bránit hrdinům ve vykonávání různých akcí. Hráči si následně rozdělí své role a v základní podobě se jeden stane Všehostrojem a ostatní pak 3 hrdiny/odbojáři (když nehrají 4 hráči, tak jsou ve hře stejně 3 hrdinové a hráči se dohodnou, jak je budou ovládat).

Velmi důležitým prvkem je ciferník, který ukazuje postup Všehostroje v naplňování Velkého plánu a také pobouření obyvatel města s krutovládou Všehostroje. Obě tyto stupnice se nastaví na počáteční hodnoty (ty se mohou dle několika okolností mírně lišit). Ještě se připraví karty městských událostí, ze kterých se vytvoří dobírací balíček. Tyto karty budou různě ovlivňovat průběh hry a například nabízet oběma stranám podmínky pro urychlení postupu jejich snah.

Hráč za Všehostroj si ještě umístí na herní plán 3 své nohsledy. To jsou silnější pomocníci, kteří v běžné hře (jeden proti všem) mají různé figurky, ale stejné schopnosti (v kooperativní a sólo hře je tomu jinak). A vytvoří si balíček karet nařízení, kterými bude ztěžovat odbojářům v překažení Velkého plánu.

Odbojáři si vezmou karty svých hrdinů (ty popisují jejich zvláštní schopnosti) a figurky umístí do kartou definovaných čtvrtí. Kromě toho si každý hráč vezme 9 karet přístupu, které mu budou sloužit pro pohyb po městě.

Průběh hry

Samotná herní partie probíhá v kolech, která jsou rozdělena na 5 fází:

1. Zahajovací fáze: Hráč za Všehostroj otočí vrchní kartu městské události, která pak ovlivňuje celé následující kolo (a překryje předchozí, která tímto okmažikem přestane platit). Karta popisuje různé události/vlivy, jako například, že Všehostroj posune svůj Velký plán o 1 pole, pokud odbojáři v průběhu tohoto kola nesplní nějakou podmínku a podobně.

Následně hráč za Všehostoj získá tzv. povely, což jsou něco jako jeho akční body, kterými následně platí za využívání různých akcí. Čím je vyšší pobouření obyvatel (stupnice na ciferníku), tím více povelů získává, aby odvrátil blížící se výhru odbojářů.

Obdobně odbojáří získávají tzv. přísliby, což jsou jejich akční body pro placení za provádění akcí. Odbojáři dostanou tolik příslibů, kolik ctihodných občanů se nachází ve stejné čtvrti města (navíc pokud je tento občan odhalený a současně pobouřený, poskytuje přísliby 2).

2. Přístupová fáze: Každý odbojář se rozhodne, do které čtvrti města půjde. Podle toho vybere odpovídající kartu přístupu, kterou má k dispozici (při hře o ně může přicházet) a tuto kartu položí před sebe lícem dolů (odbojáři se mohou domlouvat, ale pouze za přítomnosti hráče za Všehostroj).

3. Fáze Všehostroje: Nyní může hráč za Všehostroj provádět různé akce a platit za ně svými povely. Může různě přesouvat strážné a své nohsledy. Nohsledi pak mohou ve čtvrti, kde skončili pohyb, provádět různé další akce. Například zatýkat odhalené a pobouřené občany, opravovat strážné nebo provést zátah na odbojáře. Případně mohou využít speciální akci, které nabízí některé čtvrti města.

4. Fáze hrdinů: Jako první se hrdinové přesunou na čtvrť, kterou zvolili v 2. fázi pomocí karty přístupu. Při přesunu pak musí zaplatit 1 příslib za každého strážného (nerozbitého), kterého při cestě potkají. Pokud nemají dost příslibů, budou muset házet kostkou a smolný hod může znamenat, že je hrdina tzv. zadržen (Všehostroj se pak rozhodne, zda posune svůj Velký plán o 1 pole, nebo zablokuje hrdinovi akce pro zbytek tohoto kola).

Pokud hrdina skončí ve čtvrti, kde v předchozí fázi provedl Všehostroj zátah (jedna z jeho akcí), tak je hrdina opět zadržen se všemi důsledky popsanými výše.

Následně může hrdina (pokud ho Všehostroj nezablokoval) provást ve čtvrti jednu z následujících akcí:

  • Podněcování vzpoury (možné pouze v malých čtvrtích): Hráč zaplatí tolik příslibů, jako je strážných ve čtvrti, a posune pobouření na ciferníku o 1 pole.
  • Standardní akce hrdiny (v libovolné čtvrti), kdy si vybere ještě mezi napadením strážného (což je souboj a při úspěchu skončí strážný rozbitý), identifikací občanů (na identitu identifikovaných občanů se odbojáři mohou kdykoli podívat, Všehostroj ale nikoli), evakuaci občanů (= přesun občanů z čtvrti jinam ve městě) a nebo vyhlášení vzpoury (v tom případě se všichni občané odhalí otočením lícem vzhůru a spočítá se, kolik z nich je pobouřených, a porovná se jejich počet s počtem strážných a zrádců v dané čtvrti).
  • Speciální akce (ve velkých čtvrtích): Zaplacením příslibů hrdina aktivuje speciální akce čtvrti, ve které se nachází.

5. Fáze ukončení kola: V této fázi se často vyhodnocují různé podmínky uvedené na kartě městké události tažené v 1. fázi a pár drobných aktivit.

Konec hry

Osvobozením od Všehostroje (= vítězstvím odbojářů) hra končí v případě, že:

  • vypukne úspěšně vzpoura ve 3. čtvrti města nebo
  • proběhnou úspěšně vzpoury ve 2. městských čtvrtích a stupnice pobouření na ciferníku dosáhne posledního svého pole.

Definitivním upadnutím v zajetí Všehostroje hra naopak končí, pokud se Všehostroji povede posunout ukazatel Velkého plánu na ciferníku na jeho poslední pole.

Autor: Zeus

Rozšíření hry (2)

City of the Great Machine: Stand-In Heroes (2023)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

City of the Great Machine: The Escalation (2023)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Další názvy této společenské hry

Charitativní aukce

Stanice Paranoia - dobročinná aukce
Stanice Paranoia - dobročinná aukce
Akt. cena: 2000
Končí za: 4 dny

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Bloom Town (nová, nerozbalená)
Bloom Town (nová, nerozbalená)
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas