Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | vydání ohlášeno |
Vydavatelé: | |
Autoři: | German Tikhomirov |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 3 obchody (cca 1599–1764 CZK) |
Sdílej: |
Na konci 19. století dostali vědci vynikající nápad. Nebo aspoň to tak zpočátku znělo. Vybudovat dokonalé město. Výsledek předčil všechna očekávání. Mechanické město poháněné silou páry a plující oblohou. A srdcem (nebo možná lépe řečeno mozkem) města je Všehostroj, umělá inteligence mající za cíl udržet město v chodu a usnadnit lidem život. Po nějaké době došel Všehostroj k závěru, že pro dosažení tohoto cíle bude nejefektivnější přizpůsobit si lidstvo k obrazu svému a mechanickému. Vždyť stroje jsou to nejefektivnější, co známe. Lidé zprvu nadšeně přijali mechanické implantáty, ale než se nadáli, ztratili velkou část svého lidství a svobodné vůle.
Podaří se posledním pár lidem, kteří si svobodu zachovali, zvrátit směr udáváný Všehostrojem, a zabránit mu v realizaci jeho Velkého plánu?
V zajetí Všehostroje je semi-kooperativní hrou, ve které se jeden z hráčů vtělí do role Všehostroje s jasným cílem. Naplnit svůj Velký plán. Ostatní 1-3 hráči pak převezmou roli hrdinů, kteří se mu v tom budou snažit zabránit burcováním obyvatel města ke vzpourám.
Kromě této základní varianty hry nabízí V zajetí Všehostroje i hru čistě kooperativní (hráči proti automaticky ovládanému Všehostroji) a v této podobě pak i sólo hru, kdy hráč hraje za hrdiny vzdorující Všehostroji.
Nejprve hráči vytvoří mapu města z desek čtvrtí. Tyto desky mohou nabízet různé speciální akce využitelné při hře. Při budování města musí každá deska sousedit minimálně s dalšími dvěmi, jinak je to čistě na hráčích (v příručce je uvedeno i doporučené rozložení).
Následně do čtvrtí města hráči rozmístí žetony ctihodných občanů lícem dolů tak, aby žádný hráč nevěděl, o jakého občana jde. Občané mohou být různých společenských tříd, jako jsou umělci, vědci, průmyslníci, ale jsou mezi nimi i zrádci. Každá třída má své číslo od 1 do 5 a to udává, jak snadno se její zástupci vzbouří.
Dále se do každé čtvrti města umístí 2 figurky strážných, což jsou pomocníci Všehostroje a budou bránit hrdinům ve vykonávání různých akcí. Hráči si následně rozdělí své role a v základní podobě se jeden stane Všehostrojem a ostatní pak 3 hrdiny/odbojáři (když nehrají 4 hráči, tak jsou ve hře stejně 3 hrdinové a hráči se dohodnou, jak je budou ovládat).
Velmi důležitým prvkem je ciferník, který ukazuje postup Všehostroje v naplňování Velkého plánu a také pobouření obyvatel města s krutovládou Všehostroje. Obě tyto stupnice se nastaví na počáteční hodnoty (ty se mohou dle několika okolností mírně lišit). Ještě se připraví karty městských událostí, ze kterých se vytvoří dobírací balíček. Tyto karty budou různě ovlivňovat průběh hry a například nabízet oběma stranám podmínky pro urychlení postupu jejich snah.
Hráč za Všehostroj si ještě umístí na herní plán 3 své nohsledy. To jsou silnější pomocníci, kteří v běžné hře (jeden proti všem) mají různé figurky, ale stejné schopnosti (v kooperativní a sólo hře je tomu jinak). A vytvoří si balíček karet nařízení, kterými bude ztěžovat odbojářům v překažení Velkého plánu.
Odbojáři si vezmou karty svých hrdinů (ty popisují jejich zvláštní schopnosti) a figurky umístí do kartou definovaných čtvrtí. Kromě toho si každý hráč vezme 9 karet přístupu, které mu budou sloužit pro pohyb po městě.
Samotná herní partie probíhá v kolech, která jsou rozdělena na 5 fází:
1. Zahajovací fáze: Hráč za Všehostroj otočí vrchní kartu městské události, která pak ovlivňuje celé následující kolo (a překryje předchozí, která tímto okmažikem přestane platit). Karta popisuje různé události/vlivy, jako například, že Všehostroj posune svůj Velký plán o 1 pole, pokud odbojáři v průběhu tohoto kola nesplní nějakou podmínku a podobně.
Následně hráč za Všehostoj získá tzv. povely, což jsou něco jako jeho akční body, kterými následně platí za využívání různých akcí. Čím je vyšší pobouření obyvatel (stupnice na ciferníku), tím více povelů získává, aby odvrátil blížící se výhru odbojářů.
Obdobně odbojáří získávají tzv. přísliby, což jsou jejich akční body pro placení za provádění akcí. Odbojáři dostanou tolik příslibů, kolik ctihodných občanů se nachází ve stejné čtvrti města (navíc pokud je tento občan odhalený a současně pobouřený, poskytuje přísliby 2).
2. Přístupová fáze: Každý odbojář se rozhodne, do které čtvrti města půjde. Podle toho vybere odpovídající kartu přístupu, kterou má k dispozici (při hře o ně může přicházet) a tuto kartu položí před sebe lícem dolů (odbojáři se mohou domlouvat, ale pouze za přítomnosti hráče za Všehostroj).
3. Fáze Všehostroje: Nyní může hráč za Všehostroj provádět různé akce a platit za ně svými povely. Může různě přesouvat strážné a své nohsledy. Nohsledi pak mohou ve čtvrti, kde skončili pohyb, provádět různé další akce. Například zatýkat odhalené a pobouřené občany, opravovat strážné nebo provést zátah na odbojáře. Případně mohou využít speciální akci, které nabízí některé čtvrti města.
4. Fáze hrdinů: Jako první se hrdinové přesunou na čtvrť, kterou zvolili v 2. fázi pomocí karty přístupu. Při přesunu pak musí zaplatit 1 příslib za každého strážného (nerozbitého), kterého při cestě potkají. Pokud nemají dost příslibů, budou muset házet kostkou a smolný hod může znamenat, že je hrdina tzv. zadržen (Všehostroj se pak rozhodne, zda posune svůj Velký plán o 1 pole, nebo zablokuje hrdinovi akce pro zbytek tohoto kola).
Pokud hrdina skončí ve čtvrti, kde v předchozí fázi provedl Všehostroj zátah (jedna z jeho akcí), tak je hrdina opět zadržen se všemi důsledky popsanými výše.
Následně může hrdina (pokud ho Všehostroj nezablokoval) provást ve čtvrti jednu z následujících akcí:
5. Fáze ukončení kola: V této fázi se často vyhodnocují různé podmínky uvedené na kartě městké události tažené v 1. fázi a pár drobných aktivit.
Osvobozením od Všehostroje (= vítězstvím odbojářů) hra končí v případě, že:
Definitivním upadnutím v zajetí Všehostroje hra naopak končí, pokud se Všehostroji povede posunout ukazatel Velkého plánu na ciferníku na jeho poslední pole.
Autor: Zeus
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Asian Tigers: A story of prosperity
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 5 dnů