Na startu je náš žlutý jednorožec, musí zvítězit! Běž za vílami a dohodni se s nimi, ať použijí svůj prášek a zrychlí ho. Na fialového šampiona sešleme kouzlo temných chmur a vítězství je naše.
Ve hře Unicorn Fever se hráči stávají majiteli závodních jednorožců a zároveň náruživými sázkaři na jejich dostizích. Aby zvýšili šance na výhru jejich šampiona, domlouvají se s magickými bytostmi a sesílají (hrají) podporující nebo naopak škodící magické karty. Každé kolo dostihu probíhá ve třech fázích. Fáze přípravy před dostihem, samotného dostihu a vyhodnocení výsledků závodu. Za sázku na jednorožce, který vyhrál, získávají hráči zlato a slávu. Ten hráč, který má na konci hry nejvíce slávy, je vítězem.
Nakrmte je manou – příprava hry:
Doprostřed stolu se položí závodní plán – hlavní herní deska. Na něj se nachystají žetony akcí. Vyberou se dvě rasy magických bytostí, které budou v této hře, a s nimi bude možné uzavírat kontrakty. K dispozici jsou víly, čarodějky, trpaslíci, skřítci a goblini. Zamíchají se všechny magické karty a položí k hlavnímu plánu. Následně se zamíchají žetony šancí a položí se na stupnici závodu. Posledního jednorožce popadá závodní horečka, jeho karta je otočena na druhou stranu a on tím získává uvedenou výhodu.
Každý hráč obdrží dvacet zlatých a na desku se nachystají žetony sázek. Jsou zde sázky na první místo a sázky umístění na stupni vítězů.
Startovní výstřel a vše co mu předcházelo – průběh hry:
Hra se hraje na 4 kola a každé z nich má tři fáze.
1. Fáze přípravná – v ní všichni hráči vykonají postupně jeden po druhém 3 akce. Hráč si vybere jednu z dostupných akcí na plánu a vykoná ji. Zároveň si vezme horní žeton dané akce. Většina akcí má tři žetony. Nejvrchnější žeton je nejsilnější a postupně síla dané akce slábne nebo je její zahrání dražší.
K dispozici jsou následující akce:
- Zisk a hraní magických karet - hrají se rubem nahoru a odhalují se až těsně před závodem
- Podepsání kontraktu - pomáhající karty s platností do konce celé hry
- Sázka na koně - získání dané sázky
- Zisk zlaťáků, slávy a žetonu prvního hráče
Kdykoliv v průběhu hry si může hráč vzít půjčku a získat tím zlato. Nicméně tuho půjčku musí na konci hry splatit, jinak si výrazně snižuje šanci na vítězství.
Jakmile všichni hráči zahrají 3 akce začíná fáze dostihu.
2. Fáze dostihu
- Přesun žetonu prvního hráče
- Otočení všech magických karet - vyhodnocení pozitivních i negativních efektů karet
- Zamíchání všech pohybových karet
- Závod - běží se pomocí otáčení karet pohybu. Na každé kartě je udáno o kolik polí se daný jednorožec pohne. To je určeno jeho aktuální pozicí na stupnici závodu. Poté hodí první hráč kostkami sprintu, všichni jednorožci dané barvy se posunou o jedno pole. Podle toho, jak doběhnou jednorožci do cíle, jsou umísťováni na stupnici vítězů na herní desce.
Až doběhnou všichni jednorožci, nastává fáze vyhodnocení výsledků.
3. Fáze vyhodnocení výsledků
- Vyplacení sázek - zisk zlaťáků a slávy podle druhu dané sázky, zisk odměny pro majitele vítězného jednorožce
- Platba daně za slávu - zaplatí zlato za všechnu doposud získanou slávu
- Aktualizace šancí na stupnici závodu - úprava pořadí jednorožců podle jejich umístění v aktuálním závodě
- Aktualizace závodní horečky - poslední jednorožec
- Odhalení nových karet kontraktů
- Posun žetonu závodu
Nechte je odpočinout – konec hry:
Hra končí okamžitě po dokončení 4. závodu. Hráči musí splatit všechny půjčky, které si v průběhu hry nabrali. Následně si spočítají všechny žetony slávy, které získali, a poté je určen vítěz celé hry. Tím je ten, kdo má nejvíce slávy a má nejméně půjček (žádnou nebo nejméně, pokud mají všichni hráči alespoň jednu půjčku).