Twisty - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra, logická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Djeco
Autoři: Faouzi Boughida
Rok vydání: 2018
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Twisty je abstraktní logická hra. Cílem hry je jako první získat 7 barevných kostek v určeném pořadí a jako první se dostat do středu herního desky.


Příprava hry:

Zamíchejte dřevěné žetony s barevnou kostkou a pak je libovolně rozmístěte na hrací desku tak, aby byla zakryta všechna pole kromě středového a rohových. Hráči si vezmou figurku zvolené barvy a k ní příslušný žeton. Figurky umístí na libovolná rohová pole a žeton figurky si položí před sebe.

Kromě dřevěných žetonů existují ve hře také kartonové žetony, které zobrazují na lícové straně barevnou kostku a na rubové straně jeden ze symbolů (hvězda, čtverec, trojúhelník nebo kruh). Každý hráč si vezme všech 7 kartonových žetonů od libovolného symbolu, položí je stranou se symbolem nahoru a promíchá. Poté je seřadí před sebe stranou s barevnou kostkou nahoru. Tímto způsobem získá hráč náhodné pořadí (zleva doprava), v jakém bude sbírat svých 7 barevných kostek. Nejmladší hráč začíná hru.


Průběh hry:

Hraje se ve směru hodinových ručiček. Hráč na tahu posune svou figurku na herním plánu pohybem typickým pro šachového koně (písmeno „L“).

  1. Pokud figurka dojde na prázdné pole, zůstává na něm do svého dalšího tahu.

  2. Pokud dojde na pole s žetonem s barevnou kostkou:

    • Pokud barva žetonu odpovídá barvě kostky, která je v jeho sérii na řadě, vezme si žeton a položí ho pod odpovídající žeton ve své sérii.
    • Pokud barva žetonu neodpovídá barvě kostky, která je v jeho sérii na řadě, hráč zůstává na tomto poli do svého dalšího tahu.
  3. Pokud dojde na pole s žetonem dalšího tahu, může v závislosti na konkrétním symbolu žetonu: zůstat na tomto poli, posunout se horizontálně či vertikálně na sousední pole, posunout se diagonálně na sousední pole, provést další běžný tah („skok koněm“), přesunout se na jiný stejný žeton. Dodatečný pohyb lze vždy uskutečnit jen na jiým hráčem neobsazné pole.

  4. Pokud dojde na pole s ochranným žetonem, může ochránit své barevné kostky tak, že umístí své dříve získané dřevěné žetony na odpovídající kartonové žetony. Všechny takto umístěné žetony jsou chráněny a ostatní hráči je již nemohou sebrat.

Svou figurku můžete umístit na pole obsazené jiným hráčem, pouze pokud:

  • Tento hráč je majitelem dřevěného žetonu barevné kostky, kterou se snažíte právě posbírat, a
  • tato barevná kostka není chráněna.


Konec hry:

Vítězí ten hráč, který jako první sesbírá 7 žetonů ze své série ve správném pořadí a dojde do středového pole na herní desce.

Autor: chejnik

Offcanvas