Toulavé věže

xxxxxxxxoo hodnoceno 95x (Seznam vlastníků)

Toulavé věže - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Michael Kiesling
Wolfgang Kramer
Rok vydání: 2022
Dostupnost: 12 obchodů (cca 929–957 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Každý rok soupeří studenti posledního ročníku čarodějné univerzity v závodě na Havraní hrad. Tento závod však není jen tak obyčejný. Havraní hrad je obklopen magií a cesta k němu vede přes kouzelné věže, které se dokáží nečekaně přemisťovat a unikat budoucím čarodějům. Pokud si studenti nedají pozor, může je věž překvapit, přistát na nich a na nějaký čas je uvěznit. Která třída dorazí do hradu jako první?

Ve hře Toulavé věže dostane každý hrýč tým studentů čarodějnictví v jedné barvě a podobně jako v Člověče nezlob se bude jeho cílem dostat všechny své figurky do Havraního hradu. Při hře ale mohou hráči pohybovat krom svých figurek také věžemi, což může pomoci čarodějům, kteří jsou na jejich cimbuří. Ale pokud taková věž přistane na skupince čarodějů, tak ty naopak uvězní minimálně do svého dalšího pohybu.

Příprava hry a představení hlavních komponent

Prvním krokem je příprava herního plánu, který představuje kruhovou trať závodu. Na určené pole pak hráči umístí samotný černý Havraní hrad a dále pak 9 toulavých věží.

Každý hráč si vybere barvu a vezme si figurky čarodějů této barvy. Počet hráčů určí počet těchto figurek (víc hráčů = méně figurek pro každého hráče). Následně tyto figurky rozmístí na cimbuří vyložených věží, přičemž se střídají po jedné umístěné figurce.

Privátní: game.setup.webp

Hráči ještě zamíchají 90 karet pohybu, vytvoří z nich dobírací balíček a každý si 3 vezme do ruky. Tyto karty určují, zda při jejím zahrání může hráč pohnout svým čarodějem, nebo libovolnou věží. Některé karty nabízí obě možnosti a hráč si může vybrat. Kromě toho, co se může pohybovat, karta určuje i počet polí přesunu (konkrétní číslo nebo hod kostkou).

Poslední podstatná věc je, že si hráči vezmou sady lektvarů a rozmístí je před sebe „prázdnou“ stranou vzhůru. Při hře je musí naplnit a pak je mohou používat pro kouzlení.

Průběh hry

Hráči se střídají v tazích a hráč, který je na tahu, zahraje postupně 2 karty pohybu ze své ruky a vyhodnotí jejich efekt.

Dle zahrané karty pohybu pohne libovolným svým čarodějem, nebo libovolnou věží o počet polí určených kartou (někdy pro to musí ještě hodit kostkou). Přitom může dojít k různým situacím:

  • Privátní: towers.composition.webpPohybovat se mohou pouze čarodějové, kteří jsou na mapě nebo na cimbuří věží (tedy čarodějové v útrobách věží se pohybovat nesmí – resp. pouze pohybem samotné věže).
  • Při pohybu věže tato přenáší i čaroděje na svém cimbuří.
  • Věž může skončit pohyb na jiné věži (ale nikdy ne na Havraním hradě) a při pohybu tohoto souvěží hráč určí, které části se pohybují, a může tak dojít opět k rozdělení vysoké věže na věže menší.
  • Pokud věž svým pohybem skončí na poli (může být i jiná věž), kde se nachází nějaký čaroděj, naplní tímto hráč jeden ze svých lektvarů.
  • Když čaroděj skončí pohyb v Havraním hradě, přesune se tento hrad po herním plánu na nejbližší pole se symbolem erbu (může to být i cimbuří věž).

V průběhu svého tahu může hráč ještě zaplacením plných lektvarů zakouzlit jedno z dostupných kouzel (posun čaroděje, nebo posun věže, ale i složitější kouzla typu výměna cimbuří dvou věží). Použité lektvary se odstraňují úplně ze hry.

Na konci tahu si ještě hráč dobere karty pohybu tak, aby měl na ruce 3 z nich. A pokračuje hráč po jeho levici.

Konec hry

Partie Toulavých věží končí v okamžiku, kdy se libovolnému z hráčů podaří dostat všechny své figurky do Havraního hradu. Ale pozor, aby vyhrál, musí v průběhu hry ještě naplnit všechny své lektvary.

Když některý z hráčů splní tuto podmínku, odehrají ostatní ještě jeden tah tak, aby všichni měli stejný počet tahů. A pokud splní vítězné podmínky (všechny figurky v hradě a žádný prázdný lektvar) ještě někdo, určí vítěze množství plných lektvarů nevyužitých pro kouzlení.

Autor: Zeus

Další názvy této společenské hry

Offcanvas