Hráči prozkoumávají jeden ztracený mayský chrám v nalezišti Tikal a snaží se rychleji zabrat místnosti a poklady, než jejich soupeři.
Hra pro 2-4 hráče s modulárním hexovým polem. Hlavním principem hry je sbírání barevných klíčů s tím, že průzkumník pak může projít jen dveřmi dané barvy mezi dvěma místnostmi - nebo využít jednorázový žeton "tajné chodby". Hraje se ve dvou kolech, jediný rozdíl v pravidlech je směr hry kolem stolu.
Stejně jako v původním Tikalu většina herního plánu vzniká postupným kladením hexů a hráči sbírají vítězné body, ukázané na grafu obtáčejícím herní plán.
Nutno ale přiznat, že hra, ačkoli není úplně hloupá, není tolik povedená, co první Tikal... Pravidla působí méně přímočaře a je těžko odhadnout, kudy vlastně k vítězství. V mnoha hráčích bude navíc herní plán nepřehledným lesem malých plastových vlaječek.