Through the Ages: Příběh civilizace

xxxxxxxxxo hodnoceno 243x (Seznam vlastníků)

Through the Ages: Příběh civilizace - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2006
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Od úsvitu dějin vedete svůj národ úskalími jednotlivých věků lidské historie. Snažíte se pomocí vědy získávat nové technologie, které činí váš národ více efektivní. Ve vojenské síle nesmíte zaostávat za ostatními národy nebo se stanete terčem agresí či válek. Městské budovy, získané kolonie nebo postavené divy, vylepšují vaší sílu, vědění nebo kulturu. Mohou také pomáhat bojovat s korupcí, spokojeností a nároky na uživení vlastní populace. Váš národ mohou vést význačné osoby, které udávají směr vývoje vašeho národa. Hlavním cílem je nechat v historii nesmazatelný odkaz, který najde pokračovatele.

Princip hry

Na nabídkové liště karet, která se stále obměňuje, před vámi plynou karty osobností, divů, akčních karet, technologií a zřízení. Je jen na vás abyste využili ty pravé, které povedou k rozkvětu vašeho národa. Úspěšnost se v této hře měří podle získaných bodů kultury.

Tah hráče

Hráč realizuje svůj tah ve dvou oblastech: provádí civilní a vojenské akce. Civilní akce umožňují především rozšiřovat populaci, stavět a získávat nové karty. Vojenské akce umožňují rekrutovat nové jednotky a zaměřit se na vojenskou a politickou část hry.

Důležité prvky hry

  • Technologie – postavení budov produkující vědění, možní hráči následně vykládat karty technologií (platí za ně vědou). Tyto karty často činí herní činnosti efektivnější nebo levnější.
  • Politické akce – pro hráče, kteří hrají především na vojenskou sílu, mohou představovat tyto akce nemalé přínosy ve všech oblastech hry. Větší vojenská síla je zde výhodou.
  • Spokojenost – pomocí získávaní šťastných značek hráč udržuje národ spokojený. Nespokojený národ neprodukuje potraviny ani suroviny a nezískává žádné body vědění či kultury.
  • Korupce a spotřeba – zvyšování populace a těžby je nutno provádět efektivně, aby hráč alespoň minimalizoval dopady korupce u surovin a spotřeby u zvyšující se populace.
  • Kultura – představuje vítězné body v této hře.

Průběh hry

Hra má tři věky. Při střídání věků přichází neblahé důsledky času, kdy jsou ze hry odstraňovány zastaralé karty. Po skončení všech věku proběhne vyhodnocení karet událostí a hráč s nejvyšším počtem bodů kultury se stává vítězem.

Shrnutí

Komplexní karetní hra vhodná spíš pro zdatné hráče než na běžné rodinné hraní. Veškeré mechanismy jsou vybalancovány a podíl náhody je minimální. Graficky strohé, nicméně funkční a přehledné.

Autor: tarnow

Získaná ocenění

  • International Gamers Award - 2007 (Hra pro více (3+) hráčů)

Další názvy této společenské hry

Offcanvas