The Elder Scrolls V: Skyrim – Dobrodružná hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 17x (Seznam vlastníků)

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dobrodružná hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Javier Angeriz-Caburrasi
Juan Echenique
Rob Harris
Stefano Guerriero
Rok vydání: 2022
Dostupnost: 12 obchodů (cca 2935–3149 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Skyrim (celým jménem The Elder Scrolls V: Skyrim – Dobrodružná hra) je kooperativní RPG hra, ve které se hráči stanou jedním z šesti dostupných hrdinů se společným cílem projít úspěšně jednou ze dvou kampaní (Čepele a Občanská válka). Každá z nich se přitom skládá ze tří kapitol a dohromady tvoří jeden ucelený příběh. Ten sice pokaždé začíná stejně, ale hra se může na základě různých událostí a rozhodnutí hráčů odlišovat od předchozích. Hraní jedné kapitoly by mělo trvat cca 90 - 120 minut, celá kampaň pak tedy cca 5-6 hodin.

Příprava hry s představením hlavních herních prvků

Hra se odehrává na mapě, která zobrazuje oblast Skyrim rozdělenou do devíti držav. V každé se nachází několik lokalit, jako jsou pevnosti a několik různých typů podzemí (doly, jeskyně, hrobky, rozvaliny a na průkum nejobtížnější Dwemerská města). Ty jsou různě propojené cestami, po kterých se hrdinové mohou pohybovat.

K mapě hráči připraví 4 balíčky karet různých nepřátel (zvířata, nemrtví, daedry a automata), dále pak balíčky číslovaných karet pro řešení různých situací a také balíček událostí dle instrukcí pro hranou kapitolu příběhu. Jako poslední podstatné karty se připraví balíčky vylepšení, divočiny, měst, běžných a atraktivních pokladů, 3 různá tržiště (válečnické, stínové a kouzelnické).

Privátní: game.setup.3.webp

Poslední společnou přípravou je společná zásoba různých žetonů jako jsou zkušenosti, zlato, suroviny (ruda, rostliny a kameny duše) a pár dalších.

Následně si hráči zvolí svého hrdinu (pokud hrají již druhou/třetí kapitolu, tak si „rozbalí“ svého hrdinu z předchozí kapitoly vč. získaných zkušeností/předmětů...). Na výběr je celkem 6 různých národů s různými vlastnostmi hned od začátku. K hrdinovi patří jeho karta s popisem vlastností, miniatura pro pohyb po mapě a deska hráče s několika poli. Například 4 pole tlumoku na předměty (hrdina jich nemůže mít více), pole pro drobnosti, kam patří lektvary a jiné drobnosti (ale i ty může mít hrdina maximálně 4). Zásadní jsou 3 stupnice pro zdraví, výdrž a manu, které při hře zobrazují maxima, které hráč může mít a také aktuální stav dané „vlastnosti“.

Průběh hry

Samotná dobrodružství v končinách Skyrimu probíhá v tazích, ve kterých se hráči střídají, ale některé části mohou provádět i souběžně.

V každém kole první hráč vyhodnotí nejdříve karty události, která může ovlivnit různé lokace ve Skyrimu a notně tak zamíchat s plány hráčů. Tyto události jsou 3 typů:

  1. Jednorázová událost - hráči odehrají efekty karty a tuto odhodí.
  2. Aktivní událost - efekty karty ovlivňují hru až do okamžiku, kdy se odhalí další tato událost a nahradí tak předchozí.
  3. Globální úkol - tento úkol zůstává ve hře, dokud hráči nesplní požadavky úkolu, čímž si zajistí pozitivní efekty. Ale když se úkolu hráči nevěnují, dříve či později dojde k naplnění podmínek pro jeho nesplnění a pak úkol hru a hráče ovlivní negativně.

Dále se pak po herním plánu pohnou tzv. potulné nestvůry.

Pak již jsou na řadě hráči a mohou se pohnout na mapě až o 4 pole (když má hráč koně, může se pohnout o polí 5). Případně když je hráč v pevnosti, může se za poplatek přesunout do jiné pevnosti pomocí sítě povozů.

Po dokonční přesunů nastává nejdůležitější část tahu, a to je provedení akcí, kterou má každý hráč právě jednu, a zásadně závisí na lokaci, na které se nachází:

  • Když se na stejné lokaci nachází potulná nestvůra, musí s ní hráč bojovat a nemá tak moc na výběr.
  • Pokud je na lokaci určené kartou úkolu, může se hráč pokusit úkol posunout, nebo úplně splnit (instrukce, požadavky a podmínky jsou určené na získané kartě úkolu).
  • Jinak dle typu lokace, na které se nachází, může danou lokaci prozkoumat. To udělé tažením odpovídající karty lokace (karta města pro pevnost, karta divočiny pro divočinu, karta dolu pro podzemí typů důl, ...).

Privátní: symbols.dungeons.webp

Když je hráč v pevnosti, může ještě zavítat na místní tržiště a tam prodat nepotřebné předměty, nakoupit jiné předměty nebo i suroviny, vyrobit předměty, další předměty vylepšit či očarovat nebo si pro rychlejší přesuny pořídit koně. Ne každá pevnost nabízí všechny typy tržišť (viz Příprava hry).

Při hře mohou různé události způsobit, že se pevnosti stávají postupně nepřátelské a z běžného stavu nejprve přejdou do stavu neklidu (zavřou se tržiště), poté do stavu uzavření (za vstup do povnosti je potřeba zaplatit jarlovi 5 zlaťáků) a nejhorším stavem je pevnost vzbouřená (to už neklid v pevnosti začne i negativně ovlivňovat její okolí). Hráči mohou (a určitě by i měli) toto hlídat a stav pevností průběžně zlepšovat (to mohou zajistit její návštěvou a zaplacením zlaťáků).

Pravidel a různých speciálních situací je Skyrim opravdu plný a není cílem popisu všechny vyjmenovat, to již přenechám na samotných pravidlech hry. Například průzkum podzemí, souboje s nepřáteli nebo vylepšování vlastností postavy jsou také docela komplexní akce.

Konec hry / kapitoly

Hra a její partie jsou řízeny kartami událostí, které se vždy připraví dle instrukcí k hraní dané kapitoly. A ty také určí, kdy ke konci hry/kapitoly dojde. V takovém případě si hráči uloží stav svých hrdinů do přiložených krabiček a příště mohou pokračovat do další kapitoly se svými boji ošlehanými hrdiny tak, jak si je vytrénovali a vybavili.

Autor: Zeus

Další názvy této společenské hry

Offcanvas