.. okna výstavní síně byly pootevřené, ve vzduchu visely chomáče studené mlhy. Poodešli jsme oknu, spatřili na dřevěných parapetech zvláštní rýhy a škrábance, ale neuměl jsem si představit zvíře, které je mohlo udělat. V tom jsme na krku pocítili slabounký závan vzduchu, jako by se něco sneslo ze vzduchu na zem ...
V kooperativní hře Elder Sign, inspirované hororovými povídkami H. P. Lovecrafta, se ujmete rolí vyšetřovatelů, který se všemožně snaží zabránit prastarému zlu vstoupit do dimenze našeho světa. Temné místnosti opuštěného muzea a obludné nestvůry vystupující z mlhy připravují cestu prastarému zlu. Kromě rozumu a znalostí, bude třeba nejednou přitvrdit a při pátrání po znameních starších použít pistole či dynamit. Pokud vás o život nepřipraví útok hrůzostrašné potvory, zaručeně vás dostane šílenství stupňující se s odbitím půlnoci. Tehdy se totiž probouzejí!
Příprava hry
Každý z hráčů (1-8, hru je možné hrát i jako solitér) si vybere vyšetřovatele (každý vyšetřovatel má dané počáteční předměty (malé karty) a hodnotu zdraví a příčetnosti (žetony). Na stůl se rozloží lícem nahoru 6 karet dobrodružství, které představují místnosti a události v muzeu a referenční karta vstupu do muzea. Vedle nich se lícem dolů umístí ostatní žetony (nestvůr, zkázy, stop, znamení starších, života a příčetnosti) a jednotlivé balíčky velkých (dobrodružství a dobrodružství jiných světů) a malých karet (běžné a unikátní předměty, kouzla, spojenci a karty mýtů oznamující události v muzeu). Nakonec hráči vylosují Prastarého, jehož probuzení se budou snažit všemožně zabránit.
Průběh hry
Hra probíhá v kolech. Každý hráč odehraje během svého tahu 3 fáze:
- pohyb - vyšetřovatel vstoupí do muzea nebo zůstane čekat při vstupu do muzea,
- vyřešení dobrodružství / čekání při vstupu do muzea - vyšetřovatel se pomocí kostek pokusí vyřešit jednotlivé úkoly dobrodružství a zlikvidovat nestvůry nebo zvolí jednu ze 3 akcí mimo muzea, kdy se může léčit nebo kupovat potřebné vybavení,
- posun ručičky - vyšetřovatel posune hodinovou ručičku o 3 hodiny dopředu, pokud tak odbude půlnoc, vyhodnotí i novou kartu mýtů.
Vyšetřovatelé budou během řešení úloh dobrodružství potřebovat pomoc spojenců, kouzel, zbraní a vzácných svazků. V opuštěném muzeu na ně čekají nebezpečné úkoly, které je nejednou zavedou do jiných světů. Postupně budou sbírat znamení starších v naději, že se jim včas podaří zatlačit Prastarého mimo náš svět. Pokud v tom selžou a prastaré zlo se probudí, čeká jejich poslední urputný boj s malou nadějí na vítězství. Hráči, jejichž vyšetřovatelé podlehli zraněním nebo se jich zmocnilo šílenství, se do hry dostanou opět v roli nového vyšetřovatele.
Konec hry a určení vítězné strany
Hra končí vítězstvím vyšetřovatelů, pokud se jim podaří nasbírat určitý počet znamení starších a zatlačit tak Prastarého do dimenze mimo našeho světa nebo se jim ho, po jeho procitnutí, podaří zdolat ve finálním souboji. Pokud Prastarý útoky zlikviduje všechny vyšetřovatele, hra končí jejich prohrou a svět pohltí zlo.
Hra obsahuje
- pravidla,
- hodiny,
- 8 speciálních kostek,
- referenční karta vstupu do muzea,
- 144 žetonů života, příčetnosti, zkázy, stop a nestvůr,
- 76 malých karet předmětů, kouzel, spojence a mýtů,
- 80 velkých karet vyšetřovatelů, dobrodružství a Prastarých