Příběhy pirátů

xxxxxxxxoo hodnoceno 28x (Seznam vlastníků)

Příběhy pirátů - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Piráti
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Asger Harding Granerud
Daniel Skjold Pedersen
Daniele Tascini
Rok vydání: 2017
Dostupnost: 5 obchodů (cca 1039–1262 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nabrat hákem šestiliberní kouli a nabít dělo, to je grif kterej, pokud vím, zvládá jenom Keťas Tom. A proplout mezi dvěma rozeklanejma skaliskama, vo který se skoro votíráte jak pravobokem, tak levobokem, to je zase kumšt, kterej nejlíp vovládá Vysmátej Hugo. No a já umím zase celkem vobstojně šplhat v ráhnoví a voči mám jak vostříž. Na naší sehranou posádko prostě jen tak někdo nemá, to je jasný. Našinec prostě musí vyvinout nějaký to úsilí, když se nad ním ustavičně houpá hrozba šibenice.

Příběhy pirátů je to kooperativní hra rodinného typu. Hra je řízena aplikací a probíhá v reálném čase. Jednotliví hráči ovládají piráty, které zde představují přesýpací hodiny. Hlavním herním prvkem je pirátský koráb (nutno sestevit před první hrou) obklopený mořem. Moře je rozděleno do šesti sektorů. Do těchto sektorů se během hry umisťují karty (např. karty nepřátelských lodí).

Na lodi se nacházejí akční pole - otvory do nichž hráči umísťují přesýpací hodiny,aby po přesypaní písku mohli vykonat akci k poli příslušející.

Tato stanoviště jsou:

  • Plachta: Ovlivňuje rychlost lodi (stupně 0-3).
  • Kormidlo: Umožňuje manévrovaní s lodí, to je současně závislé na rychlosti jakou momentálně loď pluje. Při nejvyšší rychlosti, není například možné s lodí manévrovat.
  • Strážní koš: Umožnuje otočit kartu v libovolném sektoru a vyhnout se tak hrozícímu nebezpečí.
  • Pal!: Loď vystřelí do sektoru, kam míří její děla. O úspěšnosti zásahu rozhodne hod kostkou.Při tom může dojít i k poškození hlavně děla.
  • Oprava: Odstraní jednu dříve umístěnou zátku (poškození, které blokuje akci).
  • Nabít děla: Tato akce umožňuje nabít dvě libovolná děla.

Hra obsahuje deset obálek - tedy deset kapitol, které hráči postupně odevírají. Má tedy prvky legacy systému, ale změny nejsou trvalé a hra jde hrát opakovaně.


Příprava hry:

Na začátku hráči zadají do aplikace kolik hráčů se hry účastní, zvolí jeden ze tří stupňů obtížnosti a kapitolu, kterou budou hrát. Na startu kampaně mají hráči k dispozici pouze první kapitolu, další kapitoly se odemknou pouze v případě úspěšného dokončení kapitoly předchozí. K jednou odemčeným kapitolám se lze libovolně vracet a pokusit se je splnit na vyšší obtížnost nebo vylepšit své skore.

Dále hráči rozbalí obálku s číslem kapitoly kterou se chystají hrát. Aplikace poté seznámí hráče s novým herním materiálem, pravidly a úkolem, který hráči musí splnit pro úspěšný postup ve hře. Dále se hráči dozví, kolik mají v tomto kole životů či zda má jejich koráb nějaká poškození. Zároveň také aplikace „odvypráví“ část příběhu pirátské posádky.


Průběh hry:

Po provedení přípravy hry se kolem pirátské lodi v jednotlivých sektorech moří budou nacházet lícem dolů otočené karty. Ty představují různé výzvy a nebezpečí, se kterými se posádka pokusí vypořádat. Aplikace zároveň nemilosrdně odměřuje čas. Hráči pak svými figurkami (přesýpací hodiny) obsazují jednotlivá akční pole a provádějí odpovídající akce. V pohybu jsou však limitováni tím, že nejprve vždy musí počkat, až se jim na katuálním poli přesype všechn písek v hodinách. Dalším omezením je, že jeden hráč nemůže vykonat tutéž akci dvakrát po sobě Záleží tedy na dobré komunikaci a koordinaci akcí hráčů, aby bylo dosaženo vítěztví, a to s co nejmenšími ztrátami.

Loď může být poškozena např. v dúsledku nepřátelské palby, v tom případě je do otvoru některé akce umístěna zátka, která brání využití pole. Zátky lze odstranit pomocí akce oprava. Pokud nejsou v zásobě další zátky, posádka ztrácí život.

O životy však lze přijít i jiným způsobem. Na tom, kolik životů posádka ztratí a kolik poškození utrpí její loď, pak závisí hodnocení kapitoly vyjádřené hvězdičkami.


Konec hry:

Konec hry je řízen časomírou. Pokud hráči do tohoto limitu stihli splnit úkoly, získají ohodnocení v závislosti na aktuálním poškození lodi. Pokud neuspěli (nesplnili všechny potřebné úkoly), mohou neúspěšnou misi libovolně opakovat až do zdárného splnění úkolů.

Autor: Krkavec

Další názvy této společenské hry

  • Tale of Pirates, A
Offcanvas