Tajná výprava čarodějů

xxxxxxxxoo hodnoceno 89x (Seznam vlastníků)

Tajná výprava čarodějů - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: dětská hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Lukas Zach
Michael Palm
Rok vydání: 2016
Dostupnost: 2 obchody (cca 680–799 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

Tajná výprava čarodějů je kooperativní paměťová hra, v níž si hráči hrají na žáky kouzelnické školy, kteří nedovoleně odešli ze školy na půlnoční trh a snaží se dostat se zpátky do školy, než je dostihne duch Bludovít, který jim je již v patách. Přitom si mohou navzájem pomáhat a navíc jim budou na cestu svítit malí bludíci. Pokud to společně zvládnou, všichni společně zvítězí, avšak pokud se byť jen jediný z nich nedostane včas do bezpečí, je v průšvihu celá skupina a všichni hráči prohrávají. 

Příprava hry:
Hráči rozloží herní plán, na nějž připraví školní budovu a rozmístí na místa po okraji lícem žetony stromů; každý hráč poté nahlédne pod jeden z nich. Dále si hráči vyberou své figurky a umístí je na půlnoční tržiště, figurku Bludovíta umístí na vyznačené místo v černočerném lese. Poblíž připraví tři kostky a dle zvolené obtížnosti určitý počet lektvarů a očarování kostek; napravo od začínajícího hráče umístí strašibudík.

Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích, v každém z nich hráč hodí všemi třemi kostkami. Pokud na nich padly symboly bludíků, pokusí se odhalit žeton stromu se stejným symbolem, jaký padl na některé z kostek, a v případě úspěchu může zkusit najít ještě druhého, popř. třetího. Za každého správného bludíka se hráč posune o jedno pole dopředu; pokud však hráč otočil žeton s nesprávným bludíkem, jeho tah končí, navíc pokud odhalí žeton s duchem, posune Bludovíta o jedno pole dopředu. To musí provést také, jestliže na kostce padne symbol ducha. Padne-li symbol kouzelného lektvaru, mohou hráči posunout libovolného učně o jedno pole dopředu. Stejný efekt má také žeton lektvaru; žeton očarování kostek umožňuje přehození všech kostek.
Během svého tahu se hráč může domlouvat s ostatními, ovšem pouze do chvíle, kdy se svojí figurkou postoupí na schody školy.
Je-li na řadě opět začínající hráč, připomene strašibudík, že je třeba posunout dopředu Bludovíta o tolik polí, kolik je vyznačeno na poli, na němž se nachází.

Konec hry:
Partie hry Tajná výprava čarodějů končí ve chvíli, kdy se buďto všichni hráči dostali zpátky do školy, nebo Bludovít dostihl některou figurku. V prvním případě hráči společně vítězí, ve druhém všichni prohrávají.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

Offcanvas