Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Manuel Rozoy |
Rok vydání: | 2015 |
Dostupnost: | 1 obchod (999 CZK) |
Sdílej: |
Autor: Hugozhor | 4 hodiny 30 minut | 20.9.2019 | 0
Hra: T.I.M.E Stories
Hráči: Hugozhor a 3 neregistrovaní
Dojmy ze základní hry mám rozporuplné. Herní mechanismus vychází z gamebooků (takže jestli znáte třeba Lone Wolfa a líbil se vám, není tahle hra úplně špatná volba). Navíc přidává možnost (no dobře nutnost) hru procházet vícekrát. To je zajímavé a těšil jsem se, jak to bude vypadat v praxi. Rekl bych, zaklad jako takovy by mohl fungovat celkem dobre.
Bohužel první scénář, ktery jsme hrali, je z mého pohledu tragický (zase příklad z Lone Wolfa - prvni dil Utok ze tmy - pekne, hratelne pres vice cest, vymazlene a zabavne dobrodruzstvi, druhy dil - nocni mura - museli jste sehnat kopi, ktere se nachazelo na jednom jedinem miste a kdo ho minul - a ze to slo velice dobre - mel zkratka smulu). Presne takhle to totiz v psychiatricke lecebne vypada. Hledate neco, nevite co, nevite kde. S logikou umisteni veci se autori neparali. S realitou taky ne. Pribeh by nebyl uplne spatny - klise mezi beckem a ceckem, ale nutnost prolezt a vyzkouset skoro vsechno v omezenem case, bez moznosti si zasadni veci nechat to srazi mezi odpad. Jeden priklad za vsechny - mesicni tanecnik se zachodovym zvonem. Dokud nedojdete do konce teto linie, nemate tuseni, jestli je to super bonus, nebo super propadak. Obe moznosti jsou v psychedelickem magii naplnenem blazinci zcela realne. Udelali jsme nekolik chyb - jednak jsme si nepsali, co jsme kde prosli a neprosli a pak jsme si neznacili, co se kde da ziskat. Na ten blabol v pravidlech, ze karticky nebudete cist a budete je nejak prehravat se rovnou vykaslete. I drobnosti mohou rozhodovat a rozhodne se vam to nepovede narvat do hlavy cele .... Druha chyba, ze jsme se snazili vyvozovat veci logicky - coz nefungovalo. V poslednim behu jsme tedy uz jen tupe chodili sem a tam a s nebojovou skupinou tvrde na konci narazeli na odpor (ano, fakt jsme nevedeli kudy kam) - prubezne nas hrobili, takze vysledek hluboko v zaporych cislech neprekvapil :(.
Suma sumarum - hra jako takova neni dle meho nazoru spatna, jen je potreba peclive vybirat scenare .... (ale s ohledem na jednu hru netusim, jestli nejaky dobry scenar vubec existuje ;)).
Odehráno v: neuvedeno
...
zajímavý názor :) mě se právě ten mechanismus s tím převypravováním líbil hodně, zahráli jsme si na vypravěče a někdy i záměrně popsali situaci dost abstraktně, nebo z pohledu jak by to vnímal ten daný hrdina v dané situaci... a bylo to zábavné a taky výpravné mnohdy. Že jsme možná i kvůli tomu dávali scénář na třikrát? nevadí, páč já to ani tak nebral jako hru kterou musím vyhrát, ale jako příběh, knížku, film, prostě interaktivní vyprávěný příběh a jako takový time stories a i první scénář splnil svou roli na jedničku. Prostě to podle mě není hra, ale trochu jiný druh zábavy. Ano jsou tam prvky (hlavně v dalších scénářích) které jsou docela hráčské (jako třeba resorce managment), ale veskrze to je hlavně o tom příběhu a o tom vyprávění a o vítězství jde až v poslední řadě. Ale chápu, že tohle nemusí sednout každému :)
...
My jsme první scénář ještě ani nedohráli (mezitím jsme si pořídili Sword & Sorcery, 7. kontinent a Mage Knighta), ale těšíme se, až se k tomu vrátíme, nějak nám to, že to prohrajeme nevadí... Trochu teda musím souhlasit, že umístění předmětů je hodně random, na druhou stranu jsme cestovatelé časem v kůži bláznů, takže je to tematické :). Vyprávěcí aspekt téhle hry je super. Alespoň ze začátku závisí úspěch dost na náhodě (možná později člověk trochu pronikne autorm do hlavy), ale právě díky té příběhovosti nějak necítíme jako cíl vyhrát rychle nebo nasbírat co nejvíce bodů. Vlastně jako u toho 7. kontinentu, který nás masí taky pěkně.
Zaklínač: Starý svět (KS ALL-IN, SHADED)
Akt. cena: 19000 Kč
Končí za: 1 den