Swish - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 10 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: logická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Thinkfun
Autoři: Gali Shimoni
Zvi Shalem
Rok vydání: 2011
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Swish je abstraktní hra využívající neobvyklé průhledné karty. Jejími autory jsou izraelští učitelé Gali Shimoni a Zvi Shalem, kteří se věnují tvorbě specializovaných učebních pomůcek pro zvlášť nadané žáky.
Na kartách se vyskytují pouze dva typy prvků – prstence a puntíky – a to v několika barvách, které se vždy řídí podle umístění daného prvku na kartě.
Principem hry je vytváření „svišů“, což jsou skupiny překrývajících se karet, na nichž jsou všechny prvky dokonale spárovány, tedy uprostřed všech prstenců jsou puntíky odpovídajících barev. K tomu je možno karty různě otáčet nebo překlápět, ale ve výsledku pak musí orientace a pozice karet na sebe přesně lícovat.

Příprava hry:

Nejprve je zapotřebí najít rovnou a dostatečně velkou plochu, na kterou by všichni hráči dobře viděli a měli ke kartám přístup. Z toho důvodu je doporučeno hrát na světlém povrchu, kde budou symboly různých barev, vytištěné na kartách, dobře vidět.
Vybraný hráč, který rozdává a v průběhu bude i doplňovat karty, nejprve rozloží z balíčku 16 karet v matici 4 x 4. Zbývající karty se položí stranou a tvoří doplňovací balíček.

Průběh hry:

Rozdávající hráč hru odstartuje a všichni zúčastnění začínají hledat odpovídající karty, z nichž by vytvořili svůj „sviš“. Nikdo se v této chvíli nesmí karet dotýkat a hráči si je musejí otáčet a překlápět pouze ve své hlavě.
Hráč, který najde správné karty, zavolá: „Sviš!“ Potom ukáže na karty, které podle jeho názoru umožňují vytvořit „sviš“, a poskládá je na sebe, aby všichni mohli zkontrolovat výsledek. Pokud se jeho odhad ukáže jako správný, hráč si vezme všechny tyto karty ze „sviše“ do svého balíčku před sebe a chybějící karty na ploše se ihned nahradí z doplňovacího balíčku.
Pokud ovšem hráč udělal chybu a jím označené karty dohromady „sviš“ nevytvoří, musí je vrátit zpátky na jejich pozice na ploše. A jako postih musí odložit pryč ze hry jednu ze svých dříve získaných karet.
Hra pokračuje opět až ve chvíli, kdy je na ploše doplněno všech 16 karet.

Konec hry:

Hra končí v okamžiku, kdy v doplňovacím balíčku už nejsou žádné karty a z karet zbývajících na ploše už není možné žádný „sviš“ vytvořit. Vítězem se stává hráč, který nasbíral nejvíc karet.

Varianty

Pravidla umožňují několik variant hry:

  • Pro začátečníky nebo menší děti je doporučeno hledat pouze kombinace dvou karet, tedy „dvojsviše“.
  • Pokud hrají zkušenější hráči, můžou se domluvit, že budou hledat pouze „sviše“ ze tří a více karet, tedy počínaje od „trojsvišů“ výše.
  • Existuje i sólo varianta, v níž se jeden hráč za dodržení základních pravidel snaží v omezeném čase vytvořit co nejvíce „svišů“ a postupně hru za hrou zaznamenávat svůj pokrok.

Autor: Screen

Offcanvas