Jdu s děravou patou / mám horečku zlatou / jsem chudý, jsem sláb, nemocen...
Sutter's Mill neboli Zlatá Horečka hráčům zprostředkuje nečekaný vzestup a následný pád městečka Caloma v průběhu kalifornské zlaté horečky. Hráči začínají se samotnou výstavbou, hledají zlato v průběhu hry a v momentě, kdy jeho zásoby docházejí, opouští město dřív, než se promění ve vesnici duchů.
Hra se odehrává na tahy. V každém tahu může buď hráč:
- těžit zlato v jednom ze tří nalezišť a následně jej ve městě prodat (různá hodnota vytěžených valounů představuje jediný prvek náhody ve hře) nebo
- provádět akce ve městečku vedoucí k nasazení dalších figurek zlatokopů do hry, jejich přesun a posílení vlivu hráče prostřednictvím budov. To se provádí vykládáním karet vlivu k budovám z hráčovy ruky. Hraje se zde na převahy, tj. hráč s nejvyšším počtem karet vlivu v nějaké budově, získává tzv. povolení, které kromě zvýšení těžby umožňuje provádět zdarma nějakou speciální akci. Za akce v městečku se platí vytěženým zlatem.
Hra probíhá ve dvou fázích: fáze budování města je vystřídána fází bourání (úpadku). Zatímco ve fázi budování se nasazují do hry další figurky a vykládají karty, ve fázi bourání se naopak figurky i karty stahují. Každý hráč si individuálně určí, kdy přejde z fáze budování do fáze bourání.
Hra končí po vytěžení posledního valounu zlata. Hráči obdrží body za vytěžené zlato a ty karty vlivu, které ve fázi stavění úspěšně vyložil a ve fázi bourání získal zpět. Za karty a figurky, které zůstanou na herním plánu na konci hry, se udělují značné postihy. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem bodů.
Shrnutí: Středně obtížná taktická eurohra s vyhodnocováním převah a mechanismem klíčového rozhodnutí kdy ukončit expanzi a vyhlásit úpadek.