Kdysi dávno Ret-Talus, vládce padlého království, našel Kámen vyvolávání. Tento kámen mu propůjčil sílu, se kterou si podmanil celý kontinent. Až do okamžiku, kdy Dane Světlonoš objevil druhý Kámen, se nikdo moci Ret-Taluse nemohl postavit. Byl-li však druhý kámen, znamenalo to, že kamenů obrovské síly lze nalézt mnoho. Každá frakce na Itharii postupně nalezla svůj Kámen vyvolávání a síly se vyrovnaly. Války Summonnerů začaly...
Summoner Wars jsou hra kombinující karetní hru s taktickým pohybem na bojišti. Hráči v roli Vyvolávačů povolávají na hrací plán z ruky jednotlivé jednotky, kterými pak pohybují a bojují s nimi.
Důležitým aspektem hry je mana, kterou hráči získávají zabíjením nepřátel či odkládáním karet z ruky (což ale vede k rychlému protočení balíčku). Právě mana slouží k tomu, aby hráči mohli povolávat nové jednotky do hry. Jednotky se člení na základní a na šampiony, kteří jsou pro protivníka opravdu tvrdým oříškem.
Cíl hráčů je jediný a to zabít soupeřova Summonera. Hráč, kterému se to jako prvnímu podaří, zvítězil, bez ohledu na situaci, jaká jinak na bojišti panuje. Svého Summonera tak musíte chránit jako oko v hlavě.
Svět Summoner Wars má zatím šestnáct frakcí a je koncipován jako "živá hra". Počítá se tedy s vydáváním rozšíření, které budou umožňovat posilování jednotlivých frakcí o nové jednotky. Každá frakce má přitom již v základu výrazně odlišné vlastnosti jednotek a je nutno tomu přizpůsobit taktiku.