Počet hráčů: | 2–10 |
Doporučený věk: | od 11 let |
Herní doba: | 60–240 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | vyprávěcí RPG |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Hra na hrdiny Dungeons and Dragons je o vyprávění příběhů ve světe mečů a kouzel, která sdílí prvky dětských her na přetvářku. Stejně jako tyto hry je D&D poháněné fantazií. Jde o to, představit si věžovitý hrad pod bouřlivou noční oblohou. Představit si, jak může fantasy dobrodruh reagovat na výzvy, které tato scéna představuje.
Tato předělávka je vytvořena jako svět Hvězdných válek vytvořený na základě zkušeností z Dungeons and Dragons. Pravidla jsou v obecné rovině stejná, a tak by neměli mít hráči se zkušenostmi s hraním 5. edice problém naskočit rovnou do kampaně s tématem Hvězdných válek. Méně zkušeným hráčům tento úvod představí základy 5. edice Dungeons and Dragons, vhodně upravený pro dané prostředí.
D&D poskytuje strukturu příběhům a přináší způsob, jak určit následky akcí dobrodruhů. Hráči k vyřešení hodí kostkami a určí, zda jejich útoky zasáhly, nebo minuly, nebo zda jejich dobrodruzi mohou vyšplhat k cíli, uskočit úderu silového výboje nebo splnit nějaký jiný nebezpečný úkol. Všechno je možné, ale kostky dělají nějaké výsledky pravděpodobnější, než jiné.
Ve hře Dungeons and Dragons Hvězdné války si každý hráč vytvoří dobrodruha (nazývaného také jako postava) a spojí se s jinými dobrodruhy (hranými kamarády). Společně může družina prozkoumat planetární města jako Coruscant, divočiny Kashyyku nebo válkou zničený Oricon. Dobrodruzi mohou řešit hádanky, bojovat s legendárními Jedi nebo Sithy a objevovat speciálně upravené předměty a jiné poklady.
Pokaždé jeden hráč zaujímá roli Pána hry (GM), hlavního vypravěče a rozhodčího. GM vytváří dobrodružství pro postavy, které skrze jeho vyprávění zažívají různá nebezpečí a rozhodují se, kterou cestou se v příběhu vydat. GM může například popsat vstup do sídla Černého slunce a hráči se poté rozhodnou, co budou jejich dobrodruzi dělat. Zaútočí, mávajíce zbraněmi? Přesvědčí stráže, že tam patří? Nebo použijí jiné prostředky k nalezení vstupu? GM poté určí výsledky akcí dobrodruhů a popíše, co se stalo. Protože může GM při reakci na hráčské pokusy improvizovat, D&D je naprosto flexibilní a každé dobrodružství může být vzrušující a nečekané.
Hra nemá skutečný konec. V momentě, kdy jeden příběh nebo pátrání skončí, může začít další a vytvořit tak pokračující příběh zvaný kampaň. Mnoho hráčů udrží své kampaně v chodu měsíce nebo roky, potkávají se s kamarády každý týden nebo podle potřeby tak často, aby navázali na příběh tam, kde odešli. V průběhu kampaně dobrodruzi sílí. Každý poražený nepřítel, každé dokončení dobrodružství a každá obnovená relikvie nejen přidává na pokračování příběhu, ale také přináší dobrodruhům nové schopnosti. Toto zvýšení síly je reprezentováno úrovní dobrodruha.
He hře Dungeons and Dragons není běžně definována výhra ani prohra – alespoň ne tak, jak si většina představuje. GM a hráči společně vytváří vzrušující příběh odvážných dobrodruhů, kteří čelí smrtelným nebezpečím. Někdy může dobrodruh dojít k děsivému konci, roztrhán zuřivými monstry nebo zabit podlým padouchem. I tak mohou jeho druhové požádat mocného Jedi, aby oživil jejich padlého spolubojovníka, nebo se hráč může rozhodnout vytvořit novou postavu a s tou pokračovat. Družina může selhat a dobrodružství neukončit úspěšně, ale pokud se všichni dobře bavili a vytvořili nezapomenutelný příběh, pak jsou vítězi všichni.
Mnoho světů ve hře Dungeons and Dragons Hvězdné války jsou místy záhad a monster, statečných bojovníků a neuvěřitelných dobrodružství. Jsou postaveny na základech vědy a fantazie, ke kterým se přidají bytosti, místa a záhady, které dělají tyto světy jedinečné.
Přirozeně je tato předělávka navržena k prozkoumání nesčetného množství světů vesmíru Hvězdných válek. Příručka je navržena k použití v éře Staré republiky, která je charakterizována hrami Rytíři Staré republiky a MMORPG Stará republika. Využití tohoto časového rámce umožňuje snadnější zdůvodnění jedinců ovládajících Sílu.
Všechny tyto světy mají společné vlastnosti, ale každý svět se vyznačuje svou vlastní historií a kulturami, osobitými nestvůrami a druhy, fantastickou geografií, starověkými ruinami a intrikujícími padouchy. V některých světech dominuje velký příběh, jako je například Separatistická válka na Ord Mantell. K dispozici jsou ostatně všechny světy Hvězdných válek a vy můžete použít pravidla v této knize k vytvoření postav a hrát na kterémkoliv z nich.
Váš GM může umístit kampaň na jeden z těchto světů, nebo si může vytvořit vlastní. Protože je mezi světy Hvězdných válek tolik rozmanitosti, měli byste se u svého GM informovat o vlastních pravidlech, které ovlivní hraní vaší hry. GM herní autoritou kampaně a jejího nastavení, i když se jedná o známý svět.
Autor: Rejty-plzen
Lapač snů
Akt. cena: 222 Kč
Končí za: 4 dny