Star Trek: Attack Wing

xxxxxxxxxo hodnoceno 4x (Seznam vlastníků)

Star Trek: Attack Wing - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–99
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: WizKids
Autoři: Andrew Parks
Christopher Guild
Rok vydání: 2013
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Star Trek: Attack Wing - můj pohled

Autor: Novalis | 15.1.2016 | 1

Star Trek AW je hra založená na stejném herním principu jako v současnosti oblíbenější hra Star Wars X-Wing nebo ještě méně známá Dungeons & Dragons: Attack Wing.

Je to zábavná, rychlá hra pro 2 až 4 lidi,s jednoduchými pravidly. Délka hry je od 30 min po 2hod. Na hru je ideální pořídit startovní sadu která obsahuje rovnou tři strany - Federaci Spojených planet, Klingonské imperium a Romulanské imperium, od každého po jedné lodi, nezbytné templáty pohybu, dálkoměr palby, hrací kostky, karty poškození, karty vylepšení a karty lodí/posádky, asteroidy a karty úkolů.

Základem hry je se domluvit se soupeři (a že jich v tom velkém vesmíru je) na kolik bodů se hra bude hrát. Klasicky je to 100 bodů - počet bodů ovlivňuje velikost a kvalitu letky. Ke každé lodi (která stojí určitý počet bodů) musíte mít velitele lodi, který disponuje unikátní schopností (ta může často vážně napomoci k vítězství). Dále můžete letku dovybavit kartami torpéd, lodními vylepšení a novými členy posádky. Každá karta má svojí schopnost, časem začnete rozlišovat horší a lepší kombinace.

Každá loď má na své kartě několik informací:

  • jakého je typu
  • jaké pohyby může provést. Každá loď nemá stejné možnost manévrů, některé mohou manévrovat ve velkých zatáčkách, některé se naopak sotva otočí...
  • jakou má loď hodnotu trupu (hull) - tedy kolik vydrží zásahů
  • počet štítů, které dostávají zásah jako první a až po jejich zničení se snižují „životy“ trupu (mimochodem - u této hry nevyužijete větu: „Všechnu energii do předních štítů!“ - je totiž jedno, z jaké strany se útočí)
  • bodovou cenu lodě a typ frakce, která může loď využít

Pohybové kolo:

  1. První věc v kole je určení iniciativy - začne ten, jehož letka byla sestavena za méně bodů. V případě shody se háže kostkou.
  2. Na kolečku pohybu každé lodi navolíte hodnotu a směr pro dané kolo a a položíte jej k lodi dolů, tak aby soupeř údaje neviděl.
  3. Pohyb začíná kapitán lodi s nejnižším „skillem“ pilota (jeden z parametrů) - otočíte kolečko pohybu, příslušné lodi lícem nahoru, přiložíte k lodi příslušný templát a pohnete lodí.
  4. Vzhledem k tomu, že vesmír je 3D, případný asteroid nebo loď v cestě není konec světa - vyhnete se, ale pokud proletíte asteroidem, nebo v něm uvíznete, házíte si kostku případné poškození lodi.
  5. Po provedení pohybu můžete udělat akci - máte na výběr např. Úhyb (zrušení případné 1 kostky zásahu, pokud je na vás později v kole útočeno), Maskování, Soustředění (možnost přehození nepovedeného hodu), atd.

Bojové kolo:

  • Jako první utočí lod s nejvyšším skillem kapitána a útok pokračuje k nižším hodnotám.
  • Útok musí směřovat do palebné výseči lodi a zasahuje jen na určitou vzdálenost podle přiloženého pravítka - na krátkou vzdálenost máte kostku k útoku navíc, na dlouho vzdálenost má kostku navíc obránce
  • Po vyhodnocení útoku-obrany se přidělí případné zásahy, nejdříve do štítů, po odebrání štítů přechází udílení zásahu do lodi, po snížení počtu „životů“ lodi na nulu je lod zničena.
  • O tom, co bude s lodí, rozhodnou nejen kostky. Máme tu také karty zásahu - když dostanete obyčejný zásah, karta se jen položí lícem dolů vedle lodi (jako počítadlo), když ale dostanete krytický zásah (speciální symbol na kostce), karta se vedle lodi položí otočená textem nahoru. Od té chvíle platí text na kartě - může se stát, že zásah vám omezí pohyb, přijdete o kapitána a budete mít pilot skill na 0, nebudete moci střílet apod. Pak je loď dobrá tak akorát na blokování nepřítele...

Po odehrání a vyhodnocení kola a všech jeho fází začíná nové kolo.

Hra neomrzí - vždy máte dost možností jak hrát. Kromě klasického deatmatche mužete hrát o bránění nějaké základny, transport z A do B... nápadů je dost a v rozšířeních přibývají plány nových misí.

Do hry vychází tzv. „vlny“, kdy se představují 3-4 lodě za určitou dobu, takže rozšířit letku je poměrně vítané pro oživení hry.

Modelově mi ovšem hra nepříjde moc pěkná, X-Wing má krásné modely, ST AW bohužel ne, malování lodí pokulhává, což možná je i z jedna věcí, co vede k tomu, že hra není zas tolik rozšířená.

Osobně se chystám na první přebarvení lodí, později zašlu fotky.

Budu se snažit dát nahár fotek a videa, po zkouknutí určitě uznáte že hra je lehká a rychlá.

Fanouškům ST Qapla :-D

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas