Babi, honem, kdo hrál efelvěka? - Nespěchej na mě, dočkej času, jako husa klasu. To byl přeci ten z Ucha, co ho zakázali. Jak on se jen jmenoval... - Myslíš tátu od Tiffany Richbitch? - Koho, Tádo? - Nech bejt, toho nemůžeš znát. Ale táta by mohl aspoň zatancovat Gangnam style. - Ani náhodou! Ten nám předvede tvoje sestra, je to její generace.
Hra Souboj generací propojuje skutečně všechny generace pomocí kvízových otázek rozdělených do čtyř balíčků:
- Boomer pro narozené před rokem 1965,
- Generace X pro ročníky 1965-1979,
- Mileniál z let 1980-1994 a
- Generace Z pro ty, kteří mají v občance čísla 1995-2012 (pokud už občanku mají).
Právě správné odpovědi na tyto vědomostní otázky pohánějí hráče kupředu po herním plánu. A kostka, která při zodpovězení otázky určí, o kolik polí může figurka postoupit. Otázky na kartách jsou z pěti základních oblastí:
- televize a film,
- popkultura (životní styl),
- hudba,
- události,
- slang a hlášky.
Generace přitom mohou soupeřit proti sobě, nebo naopak vytvořit smíšené týmy a spolupracovat. Každý hráč totiž odpovídá na otázky z balíčku svojí generace bez ohledu na tým, takže nemusí zoufat, že by něco bylo úplně mimo jeho znalosti.
Společný je jen balíček výzev, který obsahuje tři typy úkolů:
- zazpívat nebo zabroukat nějakou písničku nebo třeba znělku z televize,
- zatančit předepsaný tanec, anebo
- zahrát či jinak předvést danou osobnost, filmovou postavu nebo film.
Ale ani na tom hráči nemusí pohořet, protože výzvu, s kterou by si nevěděli rady, můžou předat někomu jinému.
Hra končí, když první z týmů/hráčů na herním plánu oběhne celé kolo zpátky do místa, kde začínal. A tím pochopitelně zvítězí.