Čím je národ bez svého vůdce?
Vůdci Small Worldu je samostatně neprodejné rozšíření ke hře Small World. Obsahuje 24 žetonů vůdců národů z původní hry, z prvního mini-rozšíření Grand Dames of Small World i druhého mini-rozšíření Small World: Cursed! a navíc pět "anonymních" žetonů pro další potenciální národy z dalších chystaných rozšíření.
Vůdcové nabízí hráči další možnost při výběru národa: při zvolení nového aktivního národa a příslušné speciální schopnosti je možné za 1 Vítěznou minci angažovat i Vůdce. Vůdce zmizí při přechodu tohoto národa do Úpadku, jinak je považován za další žeton národa s následujícími výjimkami:
- Vůdce je chrabrý a nemůže na konci kola po přeskupení jednotek zůstat v Regionu, který je imunní vůči útokům (např. díky přítomnosti Draka, Hrdinů, Hobitích nor, atd.). Pokud hráč nemá k dispozici jiný, než imunní Region, je Vůdce dočasně stažen ze hry (obdobně jako čtyři žetony Amazonek určené pouze pro útok).
- Pokud je Vůdce přítom v dobytém Regionu, je zajat nepřítelem! Je možné soupeři zaplatit výkupné ve výši jedné Vítězné mince a získat Vůdce zpět. Zajmutí a eventuální vykoupení zpět probíhá namísto jinak běžné ztráty jednoho žetonu národa při dobytí Regionu (Vůdce Elfů může být zajat stejně jako jakýkoliv Vůdce; Vůdce může být zkonvertován Mágem jako jakýkoliv jiný osamocený žeton národa).
- pokud má na konci hry hráč stále zajatého nějakého soupeřova Vůdce (díky tomu, že soupeř nechtěl či nemohl zaplatit výkupné), má tento žeton hodnotu 2 Vítězných mincí.