„Je to dlouhý zobák, nebo dlouhý krk, nebo tamten had?“
„Já si naopak myslím, že je to těmi šupinami… Dlouhý zobák, žádný krk!“
„Tak už se přece dohodněme! S takovou to akorát tak prohrajeme všichni!“
Similo: Safari je další z řady rozšíření, které do hry přínáší džungli, savanu a její obyvatele. Jako v jakékoliv další hře Similo, jde i zde o postupné odstraňování karet ze společné nabídky, až zůstane jen jedna karta. Pokud se vše podaří a je to karta na začátku vybraná napovídačem, hráči společně vyhrávají. Pokud však byla vybraná karta odstraněna kdykoliv v průběhu hry, hráči společně prohrají.
Příprava hry:
Napovídač si vybere jednu ze 30 karet a dá jí lícem dolů před sebe. Pak si ze zbylých karet náhodně dobere 11 karet. Ty zamíchá společně s vybranou kartou a všech 12 karet vyloží do mřížky na stole. Následně si dobere 5 karet nápovědy ze zbylých karet a hra je připravena.
Lovecká výprava začíná - průběh hry:
Similo: Safari se hraje na pět kol, kdy hráči pomocí postupně přidávaných nápověd odstraňují karty ze společné nabídky. V prvním kole odstraní jednu kartu, ve druhém už dvě, ve třetím tři a ve čtvrtém čtyři. V posledním kole pak opět jen jednu kartu.
Napovídač volí kartu nápovědy z těch, které má v ruce. Jakmile jednu použije, dobere si další a má jich tedy vždy 5. Položí-li kartu svisle, říká tím ostatním hráčům, že hledaná karta má něco společného s právě použitou nápovědou. Vodorovné položení naopak říká, že se nápovědní karta od hledané karty liší.
Hledání je u konce - konec hry:
Hra končí v okamžiku, kdy hráčům zůstala na stole právě jediná karta a ta je zároveň tou kartou, kterou vybral na začátku napovídač. V opačném případě rovněž končí, pokud hráči kdykoliv v průběhu hry vyřadili napovídačovu kartu.
Balíček je možné kombinovat s ostatními baličky ze skupiny Similo. V tomto případě se skupina karet, které jsou postupně odstraňovány, bere z jedné sady a nápovědy naopak ze sady druhé.