Svět se změnil. Magie je zpět. Vrátili se i prastaré rasy. Co se nezměnilo je život v ulicích a život diktovaný korporacemi. Jediná šance na slušné živobytí je běh stínem. Plnit úkoly pro ty, kteří za ně dobře zaplatí. Že občas platíme i my, a to cenu nejvyšší? To už je součástí života běžce ve stínech.
Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition je scénářovou hrou, ve které si hráči vytvoří postavu a tu poté vylepšují za body zkušeností (body karmy) získané právě ve scénářích. Před první hrou si tedy hráči musí vytvořit postavu volbou rasy (člověk, elf, trpaslík, elf, troll, či ork) a povolání (samuraj, mág, decker nebo face). Volba povolání souvisí s typem karet, které bude hráč nejčastěji hrát. Rasa určuje počáteční kapitál a dále určuje, jaký vliv mají na hráče další události ve hře (crossfire karty).
Příprava hry:
Každý hráč obdrží základní karty do svého balíčku. Na rozdíl od jiných deckbuildingových her složení základního balíčku závisí na volbě povolání - ve hře najdeme karty čtyř barev a každé povolání jednu barvu preferuje. Rasa postavy určuje počet životů, počet karet v ruce na začátku hry a počáteční hotovost. Je možné zvolit jednu z vylepšených postav, která disponuje speciální schopností, ale jeden ze tří základních parametrů rasy má snížen o jedna. Také je potřeba nachystat černý trh - pro nákup vybavení a schopností, balíček karet oponentů a balíček Crossfire událostí. Nakonec se zvolí vůdce běhu.
Průběh hry:
Podle vybrané mise (neboli „běhu“) do hry vstupují nepřátelé, se kterými je třeba se vypořádat. Každý z nepřátel stojí před náhodně nalosovaným hráčem. Jedná fáze mise končí, jakmile jsou všichni nepřátelé poraženi. Počet fází v misi je určen konkrétním scénářem. Tah hráče se skládá z těchto kroků:
- Útok hráče: Hráč si volí, na kterého nepřítele zaútočí. Může útočit na nepřítele před sebou, nebo na nepřítele před spoluhráčem. Některé z karet dovolují asistovat v průběhu tahu jiného hráče (tj. zahrát speciální schopnost karty označené jako „assist“). Útok probíhá vyložením karet a sečtením symbolů na kartách. Každý nepřítel má na své kartě uvedeno, jaká zranění musí dostat a v jakém pořadí. Jakmile obdrží daný počet a druh zranění, je poražen.
- Protiútok nepřátel: Pokud nepřítel přežije dané kolo, zraňuje hráče, před kterým je vyložen.
- Dobrání karet a nákup: Hráč si dobere dvě karty ze svého balíčku a může si nakoupit nové vybavení z černého trhu (ty jdou přímo do ruky). Peníze na nové vybavení (karty) získávají hráči na začátku hry a dále za zabití nepřátel - výdělek se dělí mezi všechny hráče.
Každé kolo je také tažena karta Crossfire, která výrazně komplikuje situaci a hráči na ni musejí reagovat.
Konec hry:
Hra končí několika způsoby:
- Porážka všech nepřátel: Hráči vyhrávají a získávají nejvíce zkušeností (karmy).
- Stažení běžců: Tým se pro něj může rozhodnout, pokud jeden člen upadne do bezvědomí.Hráči získají jednu karmu.
- Porážka běžců: Všechny hráčské postavy jsou v bezvědomí a nezískávají nic.
Hráči mohou plnit jednotlivé mise a poskládat je do kampaně. V kampani postupně zvyšují své dovednosti (za získané zkušenosti).